Quora Marketing: Hvad du skal vide for at få dine ideer hørt

15 min læst
Quora Marketing: What You Need to Know to Get Your Ideas Heard
>

Uanset hvad dilemmaet er i dit hoved, bruger du en søgemaskine for at finde et svar på det. Og det er her, Quora-markedsføring starter. Og det bedste er, at det hjælper med at springe over at hoppe fra det ene site til det andet. Der er én platform, der har svar på alle emner.

Det er Quora.

For marketingfolk er det triste, at omkring halvtreds procent af webindholdet får 8 shares eller mindre. Ofte gemmer det centrale problem sig i en svag strategi for distribution af indhold. Og hvis du vil have flere øjne til dit blogindlæg, skal du se nærmere på Quora-markedsføring.

Marketing på Quora er perfekt for både brugere og virksomheder. Det hjælper alle, der ønsker at nå ud til et stort publikum med deres produkt eller tjenester. Lad mig vise dig hvordan.

Quora i almindelighed

Så, lad os starte med begyndelsen. Det er den største Q&A-kanal på nettet. Er du ekspert inden for din niche? Så kan dit svar måske være det perfekte match for dem, der stiller spørgsmål.

Platformen byder velkommen til alle, der ønsker at vise deres ekspertise frem og få opmærksomhed. Emnet er ligegyldigt; det er ideelt for unge, fagfolk, bloggere og virksomhedsledere, der ønsker at dele idéer. Og så vidt du ved, handler deling om omsorg.

Det forbliver blandt de øverste resultater i alle dine søgninger på Google. Men hvis du ikke har udnyttet denne markedsføringskanal, betyder det ikke, at den ikke virker. Hvis du tjekker Google Trends for de sidste fem år, kan du se grafen, der hele tiden stiger. Der er stor sandsynlighed for, at du ikke vil se et tal som dette for nogen anden Q&A-webside.

Hvorfor bruge Quora til at markedsføre indhold?

Brug det i din næste indholdsmarkedsføringsstrategi af følgende grunde. Find dine på listen nedenfor. Politikken om “rigtige navne” gør platformen til opbygning af tillid. Tillid er det, som forretning handler om. I bloggingbranchen går trafikken til dem, der har autoritet. Øgenavne gør ikke noget godt.

Lad os nu tjekke de andre fordele ved at distribuere dit budskab på Q&A platformen.

• Gratis henvisningstrafik

63% af de besøgende på platformen kommer fra online-søgninger.

• Trafik fra dag et

Når du først har lært spillets regler, kan du drive leads.

• Mobilbrugere udgør 3/4 af trafikken på platformen

Indien er det største marked. Det sørgelige er, at meget få mennesker ejer en personlig computer. Men halvdelen af dem bruger smartphones.

• Laser-target promotion

Du ved, hvem der er din ideelle målgruppe. Platformen ved, hvor du kan finde den. Du vil f.eks. gerne tilføje en kommentar til det indlæg, du er ved at se. Klik nu på menuknappen Mere, og vælg Se spørgsmålslog.

• Promover dit budskab i forskellige former

Billeder, videoer, citater, e-bøger, videoer eller online-kurser; valget er bredt.

• Være aktiv

Positioner dig selv som den, der kan sit kram. Giv værdi. Vær konsekvent i dit budskab.

• En guldgrube for friske emneideer

Platformen er en pulje af uendelige spørgsmål og svar, hvilket gør den til et perfekt redskab til at finde nye idéer.

Med alle fordelene ved at distribuere idéer med den, er der stadig nogle problemer, du kan møde, når du først er inde.

Sidens navigation virker ret vanskelig for nybegyndere. Tag dig tid til at få styr på det, og du vil opdage, at det bliver nemmere at bruge.

Faktakontrol. Q&A udføres af brugerne. Ikke redaktionelle medarbejdere. Så hvis det er vigtigt, at budskabet er korrekt, skal du kontrollere det. Det er derfor, at autoritet er nøglen her.

Hvad og hvordan man distribuerer indhold på Quora?

Quora-markedsføring starter med en konto. Vær ærlig. En hæderlig beskrivelse forbinder folk følelsesmæssigt med dig.

Så, placer dit navn, en overskrift, der er relevant for din branche, og dit billede. Selv om det er et simpelt hovedfoto, er det værd at tilføje.

Tilføjelse af legitimationsoplysninger og højdepunkter er det næste skridt, du skal tage. Det vil være med til at øge din profils omdømme og relevans.

Se det emne, du kan lide? Tryk på Følg-knappen for at begynde at følge det.

Endelig er det at indsende til en specifik Q&A den mest interessante del af Quora-markedsføring. Tag dig god tid til at sikre, at det er meget specifikt og strategisk. I sidste ende vil din profil se nogenlunde sådan her ud:

Nu, når du er klar, er det tid til at give værdi. Og her er der en ting du skal huske – giv mere end du tager til gengæld.

• Promover din virksomhed ved at svare med passion og autoritet

Du kan gøre det ved blot at stille spørgsmål, som du kan lide, og ved at inkludere relevante links, der peger på dit websted. Eller du går til søgefeltet og laver hjemmearbejde. Skriv det spørgsmål, du kan lide, og rul gennem alle resultaterne baseret på det. Skriv nu den mest beskrivende kommentar, du kan give.

• Spørg om at promovere dit budskab

Det er muligt at få trafik via at stille spørgsmål.

Et er igen en social mediekanal. Det betyder, at du er nødt til at promovere dine svar/spørgsmål. Du skal blot tilføje et link til en kilde for at få en bedre sammenhæng. Sørg dog for, at det er relevant. Svar på flere kommentarer for at vise, at du er interesseret, så andre vil bekymre sig om dine.

• Reklame

Det er en effektiv reklameplatform for virksomheder. Det kan være en tekstannonce, en billedannonce eller fremme af svar. Angiv det, så det er effektivt med hensyn til målretning.

• Anbefaler kommentarer til højere placering

Sådan som Google har sit side rang system, har Quora et lignende system. Det anbefaler svarene. Den anbefaler også spørgsmål, der kan være interessante for brugerne. Der er to måder at gøre markedsføringen effektiv på. For det første skal du bruge knappen upvote/downvote. Den anden måde er at bruge indstillingen “foreslåede redigeringer”.

• Sjovt med mellemrum

Rum er en relativt ny funktion for platformen. Det er et sted, hvor fællesskaber deler interesser og smag. Men enkeltpersoner kan også få det bedste ud af det. Du finder spaces for specifikke emner, hvor du kan opdage nye Q&A. Du kan sende relevante links, som du kan dele med andre følgere. Du skaber også et rum til at have fælles samtaler.

Bedste tips til en bedre internetmarkedsføring Quora

Hvis du positionerer dig selv som en bevægende faktor i din branche, vil platformen hjælpe dig. Det er på ingen måde et copy-paste til dit blogindlæg. I stedet handler det om værdi. Problemløvende indhold er i centrum.

På den anden side er der ikke så meget konkurrence som på Facebook eller Twitter. Det er dog den perfekte kanal til at distribuere idéer i form af emner, der interesserer dig. Desuden er det med til at føre trafik tilbage til dit websted.

Finally, promovere dit brand direkte, og du vil blive forbudt. Tag det roligt. Følg nogle af de bedste tips til at få dine idéer delt.

• Din profil er din landingsside. Ren, optimeret og med klare CTA’er til de handlinger, du ønsker, at dine læsere skal foretage.
  • Glem alt om copy-paste. Svar med passion og autoritet.
  • Optimer dine kommentarer, så det er let at læse. Kvaliteten af din ordlyd hjælper med rangering.
  • Republicer dine idéer for at opbygge en stor kilde til trafik til dit emne.
  • Link til velrenommerede ressourcer i dine kommentarer for at skitsere dine holdninger. Dit websted er ikke den eneste mulighed.
  • Brug omhyggeligt links til dit websted, medmindre du ønsker at blive bandlyst.
  • Vær informativ og vær omhyggelig med det, du skriver.
  • Bland markedsføringsdiskussioner med generelle diskussioner (mindst tre).
  • Brug brugerdefinerede legitimationsoplysninger til forskellige kommentarer.
  • Inkluder billeder, hvis de kan hjælpe læseren til bedre at forstå dine tanker.

Det er på tide at begynde content marketing på Quora

Da det er åbent for alle, er det et godt valg, i det mindste at prøve det. Dernæst er det et sted til at udvide din viden. Desuden er det en vigtig markedsføringskanal for alle, der ønsker at dele deres viden og markedsføre deres brand eller virksomhed.

Lær spillets regler, og du kan drive tusindvis af gratis besøgende og kunder. Vil det tage tid? Ja, helt sikkert. Quora markedsføring sker ikke fra den ene dag til den anden. Men det vil være det hele værd i sidste ende.

Quora Marketing FAQ

Hvordan kan man bruge Quora til markedsføring?

Quora er et digitalt sted, hvor folk fra hele verden stiller spørgsmål og får svar. Google kan godt lide websites, der deler frisk og relevant indhold. Som følge heraf kan Google rangere Quora højt. Giv værdi, og kommenter. Spørg også. På den måde kan dit indhold måske blive et naturligt match for alle, der er interesserede.

Hvordan man bruger Quora til content marketing?

Platformen kan holde dig kreativ. Den tilbyder en værdifuld liste over emneideer til din blog. Tag dig tid til at undersøge og se, hvad det mest stedsegrønne indhold i din niche handler om. Find f.eks. fem kommentarer med et højt antal upvotes og tilslut dig dem. Svar på de friske bemærkninger selv med et link til dit gamle indlæg. Del din viden, og du er mere tilbøjelig til at drive trafik til dit brands website.

Seneste fra Blog