Idéer til stedsegrønt indhold til din virksomhed: Brug blogs effektivt i PR

5 min læst
Evergreen Content Ideas for Your Business: Brug blogs effektivt i PR.

Hvad er Evergreen Content?

Evergreen indhold er det, der er relevant og vil være frugtbart for læserne i en lang periode. Det er en fremtidssikret værdi, som du præsenterer for din målgruppe.

Mens en breaking news-historie om noget, der sker i dag, kan være gammel og irrelevant om nogle måneder, kan der være artikler, opinionsartikler og andre typer indhold, der ikke er bundet til et bestemt tidspunkt, og som kan motivere, inspirere og informere længe efter, at de er skrevet & offentliggjort.

Evergreen content kan booste din digitale marketingindsats som noget andet. Det er en indholdstype, der forbliver nyttig for dit publikum over længere tid. Mere præcist mister det indhold, der er skrevet på baggrund af aktuelle tendenser, sin betydning, når populariteten af den hotte nyhed går ned.

Hvorimod det ikke er tilfældet med en evergreen blog. Det er indhold, der kan skabe trafik til dit website i hele dets levetid. Årsagen er viden til dit publikum. Med andre ord forbliver det faktisk relevant og værdifuldt i årevis.

Det er derfor, at du bør integrere evergreen content i din marketingrejse, da det gavner dig på lang sigt.

Evergreen Content Strategy

“Evergreen”-indhold er offentliggjort indhold, der ikke bliver forældet.

1. Kvalitet

Artiklen skal være interessant og frugtbar for læserne, ikke en udmattende og meningsløs væg af tekst. Supplér dit materiale med medieindhold, og tilføj praktisk navigation og en indholdsfortegnelse. Glem ikke E-A-T-faktoren (Ekspertise-Autoritet-Troværdighed).

2. Forbedrer placering

Da stedsegrønt indhold kan generere høj trafik til dit websted, kan det langsomt og støt forbedre din placering i søgemaskinerne. Så hvis du skriver en blog af høj kvalitet, kan den rangere i længere tid på søgemaskinerne. Du kan rangere bedre ved at vælge de rigtige søgeord til din niche ved hjælp af evergreen content.

3. Tiltrækker backlinks til dit websted

Når folk begynder at anerkende dig som en autentisk kilde, forbedrer det automatisk din troværdighed & brand omdømme. Som følge heraf begynder andre websteder at linke tilbage til dine blogs til deres blogemner. En sådan backlinking forbedrer bedømmelserne af dine websider. Det hjælper dig til at overleve på digitale platforme i længere perioder. Et autoritativt websted fungerer altid som et aktiv for enhver webstedsejer.

4. Udvider din virksomhed

Det kan tiltrække store mængder kvalitetstrafik til dit websted. Du kan uddanne dit publikum om dit produkt eller din tjeneste ved at lægge mere indhold ud på dit websted. I sidste ende vil det udvide din nuværende forretningsdrift i større omfang end tidligere.

Typer af stedsegrønt indhold, der virker

1. Cornerstone Content: Først skal du besvare almindelige spørgsmål
  2. Statistiske indlæg i lang form: Evidens-rige &; Tilgængelige
  3. Vis din læser, hvad der er muligt med casestudier
  4.  Infografikker er visuelle kraftværker
  5. Giv trin-for-trin instruktioner med How-to Guides
  6. Udgiv en bog og bliv ekspert fra den ene dag til den anden
  7. Podcasts kan være stedsegrønne i to forskellige medier
  8. Attraher opmærksomhed – og giv den – med Influencer Lists
  9. Fortæl dine tricks med en værktøjsliste
  10. Giv læserne et kig ind i dit bibliotek
  11. Skab en ordliste, som læserne kan bruge kontinuerligt
  12. Varsel! Lav ikke disse fejltagelser!
  13. Giv dine læsere en historieundervisning
  14. Skriv et årligt indlæg, som du kan opdatere gentagne gange
  15. Interview en ekspert for at få uvurderlige råd

Er du klar? Snup en kaffe (latte, te – efter eget valg!), og lad os gå i dybden!

Newsjacking

Newsjacking er processen med at sprøjte dit brand ind i dagens nyheder og skabe et twist, der fanger øjnene, når de er helt åbne.

Det er piggybacking på trending nyhedsemner for at blive bemærket.

Newsjacking kan have sine ulemper og etiske spørgsmål omkring. Men for nutidens PR-professionelle, uanset om de befinder sig i et hvilket som helst hjørne af kloden, er det nærliggende at newsjacking vil være en del af deres PR-arsenal.

Newsjacking eksempel: Burger Kings “Big Mac-ish”-menu

Svaret på denne debat er dette – du skal news-jacke på det rigtige tidspunkt, på det rigtige sted og i den rigtige kontekst.  Der er ikke to måder at gøre det på.

Mens der kan være en lang debat om hvornår og hvordan newsjacking skal bruges som PR-værktøj, skal brands se på newsjacking, hvis det har følgende betydning for dem:

• Vil det vise brandet, produkterne og tjenesterne i et godt lys i forbindelse med begivenheden?
  • Finder forbrugeren, at brandet har noget gavnligt at tilbyde?
  • Vil newsjacking i den givne situation tjene brand-lift på kort og lang sigt?
  • Vil newsjacking bestå den etiske test i erhvervslivet og også bestå en eventuel juridisk test, der kan komme på tale af eventuelle interessenter?
  • Vil alle interessenter være tilfredse med den teknik, der anvendes til nyheder?

Læs mere: Hvad er Newsjacking, og hvordan kan det hjælpe med virksomhedsfremme?

Case Studies & Succeshistorier

I B2B-salg og -markedsføring er de afgørende, fordi de er reelle beviser.

Alle virksomheder kan hævde at opnå resultater. At have løst et omfattende problem, som virksomhederne står over for. Det ser vi overalt.

Case Studies er det, der adskiller dem, der virkelig har gjort det, fra dem, der har pretenderet.

Det gør du ved at have en masse casestudier med rigtige firmalogoer, din kontaktpersons navn og billede lige foran. Casestudierne skal tydeligt vise, at du har løst et problem og opnået resultater.

• Casestudier fortæller en historie.
  • Casestudier fokuserer på kunderne.
  • Casestudier viser succes.
  • Casestudier udnytter din kundes brand.
  • Casestudier er billige.

De beviser over for potentielle kunder, at du har løst lignende problemer, og at du måske kan løse deres problemer.

Casestudier er uden tvivl kongen af B2B-indhold.

Kontorbesøg

Alle kan lide at kigge. Folk er interesserede i, hvad der foregår bag kulisserne. Her er 4 grunde til, at du bør overveje at åbne dine døre for offentlige rundvisninger på kontoret:

• Byg relationer op og find rekrutter.
  • Lad dit kontor være din historiefortæller.
  • Vækst af medarbejderstolthed.
  • Skub til storhed.

En del af oplevelsen ved at besøge virksomhedens kontor er en øvelse i at leve vores virksomheds historie. Hvert mødelokale, hver væggrafik og hvert gadeskilt, der hænger fra loftet, har historisk betydning for brandet.

En dag i livet

Med hjælp af formatet kan du bekæmpe de indvendinger, der ubevidst opstår hos kunderne. For eksempel vil en dag i livet for en kranfører på byggepladsen i et nyt boligbyggeri, en detaljeret beskrivelse af hans rutine (daglig lægeundersøgelse) og en omtale af de anvendte materialer og værktøjer forklare, hvorfor du skal betale mere for kvalitetsboliger.

Kontekst er en afgørende del af at skabe mening. Ved at sætte resten af livet ind i oplevelsen af et problem eller brugen af en løsning kan man opnå en dybere forståelse.

Ved at se med målgruppens øjne er det lettere at associere sig til deres følelser og oplevelser og virkelig forstå deres kontekstualiserede behov og problemer.

Historieformater er ofte lettere at forstå end forretningsrapporter. Historien er et naturligt kommunikationsmedie og giver derfor “mening” på en mere holistisk måde. Når du kan se deres problemer, skaber det en mere effektiv kreativ spænding, som du kan bruge til at generere effektive løsninger.

Politikere bruger i øvrigt ret ofte dette format. Der er som regel en masse spørgsmål om deres arbejde. De tager en journalist og går ind og viser deres daglige rutine: klipper bånd ved busstoppesteder, åbner børnehaver, synger hymnen med bedstemødre osv.

Et dag-i-livet-materiale kan danne den perfekte ramme om en af dine kunders historier, så de kan dele deres erfaringer, vise, hvordan de bruger dit produkt eller din tjeneste, og prale af dig og din virksomhed med deres egne ord.

Mere lignende idéer:

• Hvad er der i min taske/lommer;
  • min arbejdsplads.

Brugerne er interesserede i at lære ikke om virksomheden, men om de mennesker, der arbejder der, om de værktøjer, mobiler og apps, de bruger. Og de bøger, som heltene anbefaler, vil helt sikkert komme på listen over must-read-bøger.

>

Eksperternes rundturer

Expert roundups er blogindlæg, der indeholder citater fra brancheeksperter om et specifikt emne. Et ekspert roundup-indlæg er en fantastisk måde at hjælpe din blog med at gå viralt ved at bruge følgerne af topinfluencere i din niche til din fordel. Det giver dig også en måde at give unikke meninger og råd til dit publikum.

“Dette stykke vil generere mere trafik og flere abonnenter end mine andre indlæg eller e-mails, da det cirkulerer idéer og opfordrer til samtale.”

Ja, det er helt sikkert sandt. Ingen type indhold kan udløse samtale, social deling og cirkulere idéer som et godt roundup-stykke.

Forbered 3-4 brændende spørgsmål, og send dem til den samlede base af eksperter. Eller opret et emne om journalistiske forespørgselstjenester (f.eks. HARO). Jo flere eksperter du samler, jo større er din potentielle rækkevidde.

Eksempel: PR-eksperter deler deres bedste tips til, hvordan man håndterer en krise

Tal om mennesker

Vi har alle en historie at fortælle: som fagfolk, ledere, forretningsentusiaster, ledere, chefer, ledere, listen fortsætter og fortsætter. Et interview er en fantastisk måde at få din historie frem, så alle kan se den.

Fra en simpel omtale af din café som et sted for et interview til et detaljeret casestudie om brugen af din app.

Interessante og nyttige brandhistorier er lige så mindeværdige som produktplacering i en film.

At opbygge en stærk historie omkring din virksomhed og præsentere den for andre via et interview giver dig også eksponering og fungerer som et markedsføringsværktøj til at engagere andre i det, du udmærker dig ved.

• Gør din troværdighed og autoritet større.
  • Udvider dit netværk.
  • Giver eksponering til din virksomhed.

Opret dit eget produkt

Mange virksomheder promoverer sig selv med uventede produkter og løsninger. F.eks. begyndte bildækproducenten Pirelli at producere en erotisk kalender, som efterhånden blev kult. Kalenderen udkommer årligt, sælges i store mængder og pryder væggen hos enhver respektabel automekaniker.

Pirelli-kalenderen tager en stjernebesat filmisk drejning

Den franske virksomhed Michelin, der er en konkurrent til Pirelli, kom med sin løsning. Tilbage i begyndelsen af det tyvende århundrede besluttede Michelin-brødrene at udgive en guidebog for rejsende til Frankrig for at reklamere for deres produkter. Logikken er enkel: Folk rejser mere i bil – dækkene slides hurtigere.

Med tiden er guiden med hoteller, restauranter og seværdigheder blevet landets og nu verdens mest respekterede restaurant-rangliste.

De mest overkommelige Michelin-stjernede restauranter i verden afsløret

Denne fremgangsmåde ville fungere for de virksomheder, der ikke må skrive om hovedbrandet. Et ølfirma har f.eks. lanceret en guide til plader. Du har sikkert hørt om den. Guinness Book of World Records er den mest solgte bog i verden efter Bibelen.

Opnå et museum

Synes du, at vi er blevet skøre? Museerne i BMW’s og Porsches hovedkvarterer tiltrækker tusindvis af turister. Mange har hørt om (og endda besøgt) museerne for Yandex, Lukoil, New Balance eller Apple-butikkens museum på den nye campus.

Det kunne se ud til, at kun store virksomheder kan åbne et firmamuseum. Men det er ikke tilfældet. For eksempel har den ukrainske virksomhed MacPaw sit eget Apple-museum på sit kontor.

Museet har tiltrukket sig medieopmærksomhed fra hele verden: Det har fået opmærksomhed fra hele verden: VentureBeat, Mashable, MacWelt osv.

MacPaw tæller dagene ned til åbningen af sit Mac-museum

Datadrevet PR

Alle virksomheder genererer store mængder data. Deres analyse kan blive en kilde til uendelige informationspunkter til udarbejdelse af materialer.

American Indeed gennemfører regelmæssigt undersøgelser som “50 mest populære erhverv” eller “20 erhverv, hvis du er over 50 år”. Disse materialer er populære, fordi folk er på udkig efter lovende erhverv.

Indeed identificerer de mest populære tech-jobs på begynderniveau i USA.

Ud over dine egne kan du også undersøge åbne kilder. L&C Mortgages har analyseret, hvor meget fast ejendom i computerspil koster i forhold til fast ejendom i den virkelige verden. Som resultat heraf sammenligner journalister i São Paulo priserne på lejligheder i deres byer med Witchers hus og ejendommen i Skyrim.

Hvor meget ville en bolig i Skyrim koste dig? Prisen på videospilsejendomme er blevet afsløret

>

Mennesker stoler ubevidst på struktureret og målbar information. Og hvis den samtidig er provokerende, deler de den gerne.

Deltag i eller organiser branchebegivenheder

Events er en fantastisk måde at promovere dit brand på, skabe netværk med vigtige aktører i din branche og interagere med din målgruppe. ContentTECH Summit sponsoreret af Content Marketing Institute eller Inbound Marketing Conference af Hubspot er blot et eksempel på denne PR-taktik, der er gennemført med succes.

PRNEWS.IO-holdet på Native Advertising Days

Alle konferencesites har en sektion til informationspartnere. Vilkårene og betingelserne er beskrevet der.

Du vil modtage et link fra konferencens hjemmeside og et opslag i konferencegruppen på de sociale netværk. Og naturligvis muligheden for din promo som partner af eve.

PR-stunts og guerilla marketing

Et PR-stunt &; guerilla marketingkampagner er alt det usædvanlige, som en virksomhed gør for at skabe opmærksomhed i medierne. Det er en kreativ indsats, der nogle gange trodser de traditionelle kommunikationsformer. Målet er at overraske folk, så det er som regel meget mindeværdigt.

Fotomulighed

Fotomuligheder er en PR-taktik, der kræver, at repræsentanter for mærket, f.eks. din administrerende direktør eller endda en berømthed, poserer for medierne eller tager billeder med kunderne. For at denne PR-taktik kan fungere, har du brug for en nyhedsværdig person, der kan producere engagerende indhold til brugere af sociale medier. PR-taktikken skaber en interessant historie, der er med til at øge dit mærkes relevans i populærkulturen.

I de sociale mediers verden vil denne tilgang helt sikkert give positive resultater. Dine kunder vil tage billeder sammen med de kendte og lægge dem ud på Twitter, Facebook og Instagram.

Du får yderligere omtaler af dit brand. Derefter kan du samle resultaterne i en case-artikel og fortælle verden, hvor meget du har brugt på denne begivenhed, hvor mange omtaler af brandet du fik, hvor meget trafik der kom til dit websted osv.

Foto med ukrainsk sapperhund Patron

Et interessant trick blev udført af ukrainske frivillige, der efter et fotooptagelse med en verdensberømt redningshund ved navn Patron solgte skålen, som den spiste af, for 15.000 hryvnias. Alle pengene gik til at hjælpe den ukrainske hær.

Slutning

Vi har fremhævet blot nogle få af de teknikker, hvormed du kan få effektive publikationer i medierne. Jeg håber, at du har fået et fyldestgørende svar på spørgsmålet – hvad skal man skrive et indlæg om?

Men det er ikke alt. For at skabe en perfekt medieplan for din kampagne kan du inddrage eksperter fra PRNEWS.IO

Seneste fra Blog