10+ Bedste startups inden for sundhedssektoren: Inspiration og modige resultater i nærheden

14 min læst

Sundhedspleje startups. Højhastighedsinternet og iPhone har ændret vores verden for altid. Vacciner, moderne apparater og nye behandlinger af skræmmende og engang troede uhelbredelige sygdomme har ændret vores opfattelse og den medicinske behandling som helhed. I de seneste år er sundhedsområdet blevet stadig mere attraktivt for finansielle investeringer. Og det er ikke overraskende, da medicinske startups er fast placeret i nichen af projekter, der er lovende for erhvervslivet og giver mulighed for at gavne samfundet.

I dag har vi forberedt de bedste startups inden for sundhedssektoren til dig, som vil inspirere dig til at nå nye højder, og til gengæld vil vi hjælpe dig med at annoncere dit unikke projekt for verden!⬇

Har du brug for et boost til startup markedsføring?

Alle, der har en idé, er allerede selv iværksættere. Har du nogensinde tænkt på at skabe noget unikt og dit eget? Det er nok alles drøm at gå over i historien og gøre noget nyttigt for menneskeheden. Nogen rejser sig op, begår en fejl, gør det igen og opnår utrolige resultater. Og nogle er bange og ser bare til fra sidelinjen, mens andre når uanede højder. Hvorfor bare se på og vente? Vi mener, at det er bedre at begynde nu. Og hvis du er kommet til denne side, betyder det, at du har lysten, og det er det vigtigste.

At udvikle en succesfuld forretningsidé er en vanskelig opgave for en spirende iværksætter, især når det ser ud til, at alle værdifulde initiativer allerede er blevet gennemført, og der ikke er nogen chance for at starte en ny virksomhed. Det er klart, at man i begyndelsen skal stå over for mange skuffelser og misbilligelser, fordi det er svært at være pioner. Men det vigtigste er at stræbe mod sit mål, fordi den lange og vanskelige proces kan føre til unikke opdagelser, der kan ændre menneskehedens liv fundamentalt.

–>

Bedste startups inden for sundhedssektoren 2022

LivNao

LivNao er en innovativ startupvirksomhed inden for sundhed, der fokuserer på at hjælpe mennesker med mentale sundhedsproblemer. Denne canadiske virksomhed fik hurtigt momentum og voksede fra en undersøgelse af mental sundhed og et forebyggelsesværktøj til medarbejdere til en kraftfuld kampagne, der overvåger folks helbred og endda sporer Covid-kontakter (hvilket er meget relevant i disse dage). Deres hovedmål er passiv behandling uden grov manipulation. Desuden har teamet udviklet overvågning, der hjælper med at opdage folks problemer på et tidligt tidspunkt, før de påvirker deres arbejde og livskvalitet. Denne nystartede virksomhed betragtes som revolutionerende ikke kun inden for medicin, men også inden for sociologi.

LinkedIn | Instagram

Sestina Bio

Denne unge nystartede virksomhed arbejder inden for syntetisk biologi. Deres hovedidé er en automatiseret og bæredygtig platform, der vil hjælpe med at klæde, helbrede og brødføde verdens befolkning. Selve idéen om syntetisk biologi har udviklet sig omkring genteknologi. Ved hjælp af molekylære værktøjer forsøger virksomheden at ændre genomet af næsten enhver organisme. Selve den syntetiske biologi har en ingeniørmæssig tilgang til at forme levende organismer, fra gæringer til bakterier. Sestina Bio’s arbejde fokuserer også på at udvikle lægemidler, der kan ændre liv dramatisk. Essensen af deres forskning er genomredigering, som igen bidrager til at nå et nyt niveau af ingeniørbiologi.

Saas Marketing: Den bedste måde at promovere din SaaS-virksomhed på

AKASA

Den nystartede virksomhed inden for sundhedssektoren har hjulpet med at automatisere hospitalsindtægter i de seneste par år. Grundlaget for arbejdet er kunstig intelligens. Programmet installeres over softwaren, studerer alle arbejdsprocesser og bringer dem til automatisering. Det er meget vigtigt at generere hurtigt og klart arbejde samt at kontrollere det. AKASA hjælper med at styre indkomstcyklerne og tilbyder en ganske fleksibel løsning. Du skal ikke tro, at processen er fuldt automatiseret, fordi alle arbejdsgange stadig understøttes af ekspertviden.

CorVent Medical

CorVent Medical er en progressiv virksomhed fra New York, der udvikler et ventilationssystem. I dag er det den førende startup, der hjælper folk med at behandle сoronavirus. Virksomhedens mål er at skabe en pålidelig og intuitiv enhed. Dens CPR-systemer hjælper med at forbedre tilstanden hos kritisk syge patienter. Systemet giver ikke-invasiv og invasiv støtte. Desuden kræver selve processen ikke traditionelle, dyre tjenester. Til dato er deres smarte, omfattende, livreddende respiratorer blevet anvendt med succes til kritisk syge Covid-19-patienter.

Kindbody

Kindbody er en innovativ startupvirksomhed inden for sundhedspleje, der arbejder med familieplanlægning. Klinikker udstyret med avanceret udstyr hjælper med behandling af infertilitet og gynækologiske problemer. Den største fordel ved denne virksomhed er de professionelle tjenester til en overkommelig pris. Man kan sige, at Kindbody er engageret i at opbygge sunde familier, fordi deres sfære dækker både forberedelser til graviditet og pasning af kvinders sundhed samt selve graviditetsprocessen. Overvågningstjenester af klinikken opererer på en mobil type. Der er tale om udstyrede trailere, hvor kvinder kan få gratis test. På baggrund af deres resultater anbefaler lægerne, om de skal besøge hospitalets hovedcenter eller ej.

Instagram | Twitter

Byg positivt online omdømme & Fjern negativt fra SERP

Hyfe

Hyfe er et gennembrud på det medicinske område. Denne app understøttes på enhver moderne smartphone og hjælper med at genkende hoste og i nogle tilfælde endda med at opdage sygdom. Den er baseret på en kraftfuld klassifikator med kunstig intelligens. På nuværende tidspunkt er alt arbejdet fokuseret på at forbedre appen, så den kan identificere alle de forskellige typer hoste. Dette vil til gengæld gøre den til et meget effektivt diagnostisk apparat. I øjeblikket bliver Hyfe healthcare startup aktivt brugt til at identificere symptomerne hos Covid-19 patienter.

LinkedIn | Instagram | Twitter

Abacus Insights | Healthcare Startups

Abacus Insights er en moderne startup inden for sundhedssektoren, der har til formål at producere analytiske data. De har foreslået at ændre fundamentalt, hvordan data lagres og struktureres, og dermed forbedre kvaliteten af sundhedsorganisationer. Digitaliseringen og aggregeringen af data til enorme mængder vil føre til disse resultater. Den Boston-baserede startup har primært etableret sig som en informationsstyringsplatform, der tilbyder kundeservice og support. Abacus Insights letter sundhedsmyndighedernes arbejde ved at overtage ansvaret for indsamling og opbevaring af kvalitetsdata. Startup-virksomheden tilbyder en fleksibel, højtydende og sikker platform, der organiserer og udveksler data fra en række forskellige kilder og formater, hvilket gør det muligt for sundhedsvirksomheder at offentliggøre differentierede oplysninger.

LinkedIn | Twitter

Grundlæggende PR-hacks til bedre mediedækning af dine oplysninger

Novoic | Healthcare Startups

Novoic er en bioteknologisk virksomhed, der arbejder med kunstig intelligens til taleanalyseformål. Denne startup har fundamentalt ændret den måde, hvorpå neurologiske sygdomme opdages. Deres mål er at udvikle medicinske algoritmer til taleanalyse. Det hjælper med tidlig diagnose af sygdomme og med at starte deres behandling. Virksomheden arbejder også aktivt på overvågning og hurtig påvisning af Alzheimers og Parkinsons sygdomme. Den særlige opmærksomhed på disse sygdomme er der en grund til, da grundlæggerne af startup-virksomheden havde førstehåndserfaring med dem og besluttede at skabe et system, der vil hjælpe dem, der er stødt på denne sygdom, til at starte behandlingen hurtigere.

Longboard Pharmaceuticals | Healthcare Startups

Her er en anden progressiv startup, der i øjeblikket nyder popularitet, og som investorerne aktivt investerer penge i. Denne biofarmaceutiske virksomhed udvikler lægemidler til nye behandlinger af neurologiske sygdomme, især sjældne sygdomme. Longboard Pharmaceuticals fokuserer på at fremme undersøgende terapier og betjener kunder over hele verden. Ifølge virksomhedens repræsentant har de gode chancer for at skabe lægemidler, der ikke blot vil hjælpe med at behandle sygdomme, men også helbrede alvorligt syge mennesker fuldstændigt.

LinkedIn | Twitter

Online Reputation Management: Hvordan kan du forme dit varemærkes opfattelse?

AllStripes Research | Healthcare Startups

AllStripes Research er en virksomhed, der er dedikeret til at arbejde med sygdomsbehandlinger. Deres oprindelige mål er at undersøge og opdage måder at helbrede sjældne medicinske tilstande på. Det vigtigste kendetegn ved den nystartede virksomhed er forskning i sygdomme i folks hjem. De giver patienterne gratis medicinske journaler og eksklusiv forskning i hjemmet. AllStripes Research forbedrer menneskers liv ved at fremskynde behandlinger ved hjælp af avanceret teknologi. Stifterne af startup-virksomheden blev inspireret af den desværre triste statistik, der viser, at en ud af ti mennesker har en sjælden sygdom. Sammen med den nyeste udvikling ønsker de at indsamle data om patienters sygdomme, behandle dem og finde de bedste muligheder og behandlinger for sjældne sygdomme.

Inspira Technologies | Healthcare Startups

Inspira Technologies er en innovativ startupvirksomhed inden for sundhedssektoren, der fokuserer på behandling af akutte luftvejssygdomme. Det blev oprettet i 2018 og er allerede aktivt inden for behandling af coronavirusinfektion. Virksomhedens hovedmål er at levere behandlinger til behandling af luftvejssygdomme. De vigtigste funktioner er den overkommelige pris og enkelhed af denne behandling, som opfylder behovene hos millioner af mennesker rundt om i verden. Virksomheden er ved at udvikle en banebrydende teknologi til udvidet vejrtrækning, der øger og stabiliserer patienternes iltniveau inden for et minut.

Sundhedspleje startups konklusioner

Disse startups er blot nogle af de gode idéer, som folk tør gennemføre. Hvis du også har en god tankevækkende idé, der kan hjælpe sundhedsvæsenet med at redde liv og automatisere vanskelige processer, skal du ikke være bange for at tilbyde dine fantastiske projekter. Tjenesten PRNEWS.IO vil hjælpe dig og lade masserne få kendskab til dine utrolige idéer.

Så vær ikke bange for at skabe projekter, der vil ændre verden og tale højt om din kreativitet og nytteværdi!

Seneste fra Blog