De bedste salgs-PR-taktikker til at skabe massiv opmærksomhed om dit brand og opnå resultater

14 min læst

I toppen af salgstrappen kan public relations skabe opmærksomhed, begejstring og efterspørgsel. Hvis PR bruges sammen med sociale medier, kan det hjælpe dig med at nå det samme slutmål hurtigere. Du ved, at en god PR-kampagne er meget mere end reklame, men en måde at sætte dit brand mere effektivt på landkortet på. Og det rejser et godt spørgsmål: Kan PR spille en mere aktiv rolle i salget? Svaret er ja.

Hvordan man kan øge salget gennem PR

PR betydning i salget er ofte undervurderet. I stedet kan den bedre supplere og drive salget. Gå en anden vej. Tænk på PR som en kilde til troværdig sikkerhedsstillelse, der lader dig gå et skridt foran fra dag ét. Indhold af høj kvalitet er afgørende, men sammen med en god PR-kampagne giver det dig mulighed for at skabe organiske brandambassadører: offentligheden!

Så, når du vælger salgs-PR, bruger du forskellige måder at tale kreativt om fordelene ved dine produkter eller tjenester på. Du kan finde mange salgs-PR-taktikker, der bruges til at øge kendskabet til dit brand. Tjek følgende fem måder, hvorpå PR kan hjælpe dit salg, og afstem dem med dine salgsindsatser.

Salg PR Taktik #1: Tiltræk opmærksomhed med godt indhold

En god salgs-PR-kampagne fungerer ikke på samme måde som earned media. I modsætning til traditionel reklame er den ikke fokuseret på selvpromovering. Men det, den gør, er, at den er med til at øge din online tilstedeværelse og autoritet. Hvis det gøres rigtigt, virker det til at øge din profil som ekspert og tænkende leder ved at knytte dit brand til nyheder, tendenser og udviklinger inden for dit område. Det handler om at skabe indhold, der taler om de vigtigste fordele ved dine produkter eller tjenester. Det bør også omfatte pitching af dine analyser, meninger og indsigter for at få dine historier til at lyde troværdige.

Hvis du ønsker at se et løft i salget, kan nyttigt, nøgleordsberiget indhold hjælpe. Det skal drive ind i dine emner Hvad er, hvorfor og hvordan er. Så længe du følger den tilgang, vil dit indhold tiltrække opmærksomhed fra potentielle kunder og journalister eller redaktører. Og en dag kan det endda resultere i en gæsteartikel om det samme emne.

TOFU-, MOFU- og BOFU-stadier for din Content Marketing Funnel

Content Seeding: Hvordan virker det, og hvad får du ud af det?

Indholdsfremmestrategi i detaljer: Det behøver ikke at være kompliceret

Salg PR Taktik #2: Øg kvalitetstrafik

Hvis “earned” og “owned” medier er et match made in heaven, kan “paid” medier gøre mere. Derfor kan det forstærke denne tilgang og skabe mere opmærksomhed omkring indholdet. Dit website er et online opholdssted for dit brand, så det skal være synligt på alle de værktøjer, du bruger til at promovere din virksomhed. Uanset om det er e-handel eller landingsside, skal det fungere som et lead-genererende værktøj. Skal du udsende en pressemeddelelse eller dele en historie? Udfyld dit websted.

Målet er at give kunderne en grund til at prøve dit produkt. Så hvad kan hjælpe? En historie. Det er noget, som mange store virksomheder har, og det er virkelig det, der får dem til at skille sig ud. Historier giver genklang hos offentligheden. Og du kan se, hvordan salgs-PR virker, når du fortæller historier. Som følge heraf hjælper det med at huske. En historie på højt niveau i pressen er værdifuldt for at få kundens opmærksomhed. Uanset om det er pressedækning, redaktionelle artikler, talemuligheder eller noget derimellem, skal det drive trafik til dit websted.

Hvad er betalte, ejede & tjente medier

Salgs-PR-Taktik nr. 3: Skab et øjeblikkeligt behov for dine produkter eller tjenester

Udover det skal en god PR-kampagne have en fortsat blanding af kunst og videnskab. For at frigøre dine salgsmuligheder er det afgørende at opnå den perfekte balance i udformningen af storytelling for at skabe et øjeblikkeligt behov for dine produkter eller tjenester. Hvor skal man starte? Det bør begynde med din kundes største smertepunkter.

Fokus er på produktfunktioner eller servicemuligheder. Det handler om de kritiske udfordringer, som du løser for dine kunder. Tænk ud af boksen. En god måde at gøre det på er at forsøge at lokke din målgruppe til at tro, at du tilbyder en ny, overlegen måde at gøre tingene på.

Et godt eksempel på at generere medierelationer om produkter er at skabe en perfekt salgstale. Dit produkt kan være nøglen til succes i den nye verden, men dit pitch bør aldrig starte med det. I stedet skal den handle om produktfunktioner eller servicemuligheder, der er for gode til, at den potentielle kunde kan ignorere dem.

Det ville være godt at skabe en følelse af, at det haster ved at skitsere, hvad der vil ske, hvis folk ikke tager handling. Start med research. Hvis du planlægger at lancere et helt nyt produkt, skal du tjekke redaktionskalenderne for de medier, du ønsker at samarbejde med. Udnyt det, hvis dit produkt eller din tjeneste opfylder kravene.

Salgs-PR-taktisk #4: Følg op proaktivt, men respektfuldt

At sende en e-mail pitch er ikke en garanti for, at den bliver bemærket. Du ved, at mediekontakterne har travlt med at arbejde med deadlines, så din e-mail har en god chance for at blive tabt. Så det er okay at sende en opfølgende e-mail for at forsøge at blive bemærket. På den måde viser du, at du er proaktiv og gør dig klar til at give dem værdi.

Hvordan kan du hjælpe? Tja, det er en åben hemmelighed, at journalister tror på en ressource. Så tilbyd dem at være en ressource. Det ville være fantastisk at forbinde dem med andre branchens tankeledere, influencers eller lignende. Så når du kan gøre deres arbejde lettere, kan det hjælpe dig med at opbygge tillid og relationer. Det er også smart at fremvise, hvad der gør din historie anderledes end mængden. Og det er her, at “hvad der er i det” for journalisten og deres publikum kommer i spil. Og casestudier eller testimonials kan hjælpe. Mulighederne er i hvert fald uendelige.

Og når du tror, at du har klaret alle mediekontakterne, kan PRNEWS.IO komme til undsætning. Det er en alt-i-én-tjeneste, som du kan bruge til at oprette og dele din historie i 200 lande og på 68 sprog på dine betingelser. Med blot et par klik kan du sprede budskabet om din ting for at skabe brandbevidsthed og øge salget. På denne måde kan du henvende dig direkte til dem i stedet for at konkurrere med masserne. Og det er en stor fordel.

Salgs-PR-taktisk #5: Handling efter salget

Effektive salgs-PR-kampagner kan føles som snebolde; rejsen med dem slutter ikke her. Din opgave er at opretholde kunderelationer, mens du presser på for at opnå endnu et salg. Så tag fat, når de hjælper positiv presse med at føre til mere positiv presse. Dit brand er ikke det, du tror, det er. I stedet er det, hvad dine kunder mener, og hvad de fortæller hinanden.

Både salgs- og PR-kampagner er afgørende for din virksomheds succes. Alligevel er der en forskel. Tænk på PR som et salgsværktøj, der hjælper dig med at kommunikere en bedre måde at gøre tingene på. Og salg er resultatet af den effektive PR-kampagne. Hvis dit PR-program ikke stemmer overens med dine salgsbestræbelser, er det måske på tide at revurdere dit salgs-PR-koncept.

Salg PR FAQ

Hvad gør et PR-firma for at øge salget?

Alle virksomheder er afhængige af deres omdømme. Og en PR-virksomhed kan tilbyde en måde at nå dette mål på. Uanset hvilket medie det bruger, er målet at få din virksomhed ud i et så positivt lys som muligt. Dernæst hjælper en PR-virksomhed med at forbinde et brand med offentligheden gennem storytelling. Denne blanding af værktøjer kan være med til at opbygge et troværdigt brand.

Hvad er nogle eksempler på salgs-PR?

At få folk vaccineret er blandt de bedste eksempler på salgs-PR, som man kan overveje i dag. Prøv at finde et andet, der har fået hele verden til at stå over for den største udfordring. Anyway, med alle fordele og ulemper taget i betragtning, er det at få over 70 procent af befolkningen vaccineret meget, ikke sandt?

Hvad er en PR i salg?

Det er sikkert at sige, at PR spiller en afgørende rolle i enhver virksomheds markedsføringsproces. I dag, i 2022, er salgs-PR kunsten at opbygge et positivt image for en virksomhed, der understøtter dens mål. Et mål kan til gengæld være en stigning i salget eller at vinde nye kunder. Og en god PR-kampagne kan hjælpe med at opnå disse både direkte eller indirekte.

Hvordan PR øger salgsstatistikken?

En vellykket PR-strategi vil indirekte påvirke din salgssucces gennem brand awareness, genkaldelse og troværdighed. Den samlede andel af udgifterne til PR-tjenester til salgsfremme nåede 244,7 milliarder amerikanske dollars i 2020. PR-firmaer rapporterede, at indtægterne kom fra følgende tre største tjenester i de første otte måneder af 2021:

• Social/PR/ indholdsskabelse;
  • Kreative tjenester;
  • Digital

For 2022 forudser 95 % af respondenterne, at nettoindtægterne for deres virksomhed vil stige, og 5 % forventer et fald.

Seneste fra Blog