Verbeter de organische zoekresultaten van uw website met artikelmarketing

14 minuten gelezen

Online marketing is een veelzijdige niche die vele benaderingen en strategieën omvat, zodat u uw bedrijf kunt promoten bij meer potentiële klanten en organisch verkeer naar uw site kunt leiden. Artikel marketing is een van de beproefde benaderingen om bedrijven te helpen hun conversie te verhogen en meer klanten aan te trekken. Hoe werkt het en welke strategieën moet u toepassen om betere resultaten te bereiken? Dat ontdekken we in dit artikel.

PRNEWS.IO is een gebruiksvriendelijk PR-platform om uw nieuws in enkele stappen te delen.

Wat is Artikel Marketing?

Heeft u zich ooit afgevraagd hoe artikelen met nieuws over een nieuwe smartphone of een nieuw voertuig u bereiken? Zeer waarschijnlijk zijn deze publicaties het resultaat van een grondige strategische planning. Daardoor bereiken ze het juiste publiek op het juiste moment. Het proces van plannen, schrijven, en vertegenwoordigen van artikelen aan de online gemeenschap staat bekend als artikel marketing.

Artikelmarketing is het proces van het schrijven van korte internetartikelen om deze in te dienen bij online artikelmappen, die deze artikelen publiceren als de inhoud van hun websites en artikelen aanbieden als de inhoud voor andere mediabronnen. Een van de cruciale aspecten van artikel marketing is het indienen van artikelen met de bio van de auteur, die moet ten minste een link naar de website van het bedrijf of blog die het artikel ingediend voor posting.

Als uw bedrijfswebsite echter geen blog heeft, maar toch een mogelijkheid zoekt om te profiteren van artikelmarketing, hoeft u hiervoor geen blog te starten. Met de hulp van PRNEWS.IO, kunt u artikelen laten schrijven en distribueren naar de top media outlets in uw branche.

Hoe werkt Artikel Marketing?

Na het indienen van uw artikel voor publicatie in de geselecteerde online directory, moet u wachten tot het artikel is goedgekeurd of afgekeurd. In de meeste gevallen, als je artikel relevant is voor het onderwerp van de gekozen directory en geschreven is in fatsoenlijke taal en grammatica, zal de directory het waarschijnlijk goedkeuren en publiceren. Als het artikel wordt afgekeurd, ontvang je een e-mail waarin staat dat je artikel is afgekeurd en waarom dat is gebeurd. Je kunt ook suggesties krijgen om je inhoud verder te verbeteren. Door de nodige wijzigingen aan te brengen, kun je je artikel alsnog geaccepteerd en gepubliceerd krijgen.

Zodra je artikel is goedgekeurd en gepubliceerd in de online directory, wordt het beschikbaar voor gebruikers die het zullen bereiken, zoekmachines die het zullen indexeren, en andere webmasters die het artikel zullen gebruiken voor hun websites. De meeste online directories gebruiken RSS feeds die webmasters automatisch informeren over nieuw gepubliceerde artikelen, die ze kunnen gebruiken op hun websites.

Hoe meer websites uw artikel publiceren, hoe meer gebruikers uw bericht zullen lezen. Bovendien zal de link die je in de bio-sectie van je artikel hebt opgenomen zich ook via het internet verspreiden en meer backlinks naar de officiële website van je bedrijf sturen.

Artikel Marketing Doelen

Het grootste doel van artikel marketing is het aantrekken van nieuw publiek terwijl je artikel op zoveel mogelijk websites gepubliceerd wordt. Hoe vaker uw artikel wordt gepubliceerd, hoe meer leads en verkopen van het gepromote product of de gepromote dienst u zult genereren. Een succesvolle artikel marketing campagne zal meer verkeer naar uw site brengen, wat de ranking van uw site in zoekmachines zal verbeteren, waardoor meer mensen uw aanbiedingen zullen zien en de vraag zal toenemen.

Om indrukwekkende resultaten te bereiken met uw artikel marketing strategie, moet u hoogwaardige en nuttige inhoud bieden die een bepaalde waarde zal brengen aan de lezers.

Voordelen van artikelmarketing

Het eerste en belangrijkste voordeel van het voeren van artikel marketing campagnes is het verbeteren van de organische zoekresultaten van uw bedrijf. Het verbeteren van de zichtbaarheid van uw merk gebeurt voornamelijk met behulp van de volgende technieken:

• Het gebruik van trefwoorden en sleutelwoorden.
  • Gebruik trefwoorden en sleutelzinnen die specifiek belangrijk zijn voor uw merk.
  • Het opbouwen van een reputatie voor uw bedrijf door middel van een goed doordachte online promotie strategie en verhoogde naamsbekendheid.
  • Artikelmarketing maakt uw bedrijf bekender bij het publiek.
  • Het betrekt meer gebruikers en zorgt voor meer inkomende links naar uw site.

Welke klanten kunt u benaderen?

Artikelmarketingcampagnes kunnen in verschillende sectoren worden uitgevoerd, zodat u zich kunt richten op een breed scala aan klanten. In de moderne wereld is online zoeken de eerste plaats waar miljoenen klanten naar verwijzen bij het vinden van informatie over een bepaald onderwerp. Door de juiste gegevens op het juiste moment te delen, kan elk bedrijf effectief de producten of diensten promoten en verkopen waarin potentiële klanten geïnteresseerd zijn.

Bijv. een bedrijf dat telecommunicatieplannen verkoopt, kan de verkoop vermenigvuldigen door artikelmarketing toe te passen voor en tijdens de winter- en zomervakantie. Dergelijke bedrijven kunnen artikelen publiceren die hun telecomplannen promoten en waardevolle tips en instructies geven over hoe u kunt besparen op datakosten als u naar het buitenland gaat. Door niet-verkoopgerelateerde inhoud te delen, kan het telecombedrijf zijn merkimago versterken en klanten aan zich binden.

Een soortgelijke aanpak zal werken voor andere bedrijven in verschillende sectoren. Door hoogwaardige en waardevolle inhoud te leveren, kan elk bedrijf indrukwekkende resultaten behalen met artikelmarketingcampagnes.

7 Stappen voor een succesvolle Artikel Marketing Campagne

Artikelmarketing is de juiste manier voor iedereen die op zoek is naar de snelste en meest effectieve manieren om bedrijven te promoten en nieuwe klanten aan te trekken. Het is eenvoudig om een succesvolle en doelgerichte artikel marketing campagne te voeren, mits je weet hoe het moet. Bekijk de volgende stappen over hoe je betere resultaten kunt bereiken.

Ken uw niche

Het is de eerste en meest cruciale stap die je moet nemen. Zodra u uw marktniche identificeert, kunt u duidelijk bepalen wat voor soort artikelen u moet schrijven en verspreiden als onderdeel van uw artikelmarketingstrategie. Wanneer u uw niche begrijpt, kunt u voorstellen wie uw doelgroep is en hoe u uw bedrijf, haar producten en diensten op een aantrekkelijke en boeiende manier kunt presenteren.

Vind relevante trefwoorden

Voordat u uw artikelen schrijft, moet u grondig onderzoek doen naar trefwoorden die passen bij uw niche en die uw doelgroep waarschijnlijk gebruikt om relevante inhoud te zoeken. Kom met een lijst van 3-5 trefwoorden en zinnen die je gaat gebruiken in je artikel marketing campagne.

Bedenk titels voor uw artikelen

De kop speelt een belangrijke rol bij het trekken van de aandacht van de lezers en het verbeteren van de SEO. Neem de tijd en schrijf catchy headlines voor je berichten.

Tijdens het werken aan de titels voor uw artikelen, houd dan de volgende tips in gedachten over hoe u uw koppen betere SEO prestaties kunt laten leveren:

• Houd je koppen op hun plaats.
  • Houd uw koppen kort en bondig. Zorg ervoor dat ze het onderwerp van je artikel weergeven. De meest voorkomende fout die marketeers maken is het schrijven van pakkende koppen die niet bij het onderwerp van het artikel passen.
  • Optimaliseer je koppen voor SEO. Zorg ervoor dat je het focus keyword van je artikel in de titel zet. In een perfect scenario moet uw doelzoekwoord een hoog zoekvolume en weinig concurrentie hebben. Gebruik het trefwoord aan het begin van de kop, niet aan het einde ervan.
  • .
  • Naast het uitvoeren van woordonderzoek, kunt u ook artikelkoppen opzoeken op andere bronnen. U kunt ook inspiratie zoeken in blogs, in FAQ’s, of op het web zoeken naar uw trefwoorden in andere artikelen en blogs.

Werken aan de inhoud van het artikel

Creëer inhoud voor uw artikel die waarde biedt aan uw lezers en tegelijkertijd de klanten van uw nichemarkt aanspreekt.Uw inhoud kan worden geschreven door een freelance schrijver of door uw interne team. Welke manier je ook kiest, het creëren van relevante inhoud is belangrijk.

Tijdens het werken aan de inhoud voor uw artikel marketing campagne, zorg ervoor dat u een stuk van hoge kwaliteit schrijft dat de aandacht van de lezers trekt en hen motiveert om naar uw website te navigeren.

Je kunt overwegen de volgende tips te gebruiken tijdens het schrijven van content:

• Gebruik tijdens het schrijven van uw artikelen eenvoudige woorden en duidelijke zinnen die iedereen kan begrijpen. Schrijf alsof je met een vriend praat. Dat is de boodschap van je artikel die de aandacht van je lezers zal trekken en hen zal aanmoedigen om verdere stappen te ondernemen om meer informatie over je merk te leren kennen.
  • .
  • De meeste internetgebruikers zijn te druk of te lui om lange berichten te lezen, dus het schrijven van een artikel van 250-500 woorden moet de perfecte keuze zijn om uw doelstellingen aan het doelpubliek over te brengen.
  • Zoals hierboven vermeld, stuur uw artikelen met 2 of 3 zinnen auteursbio, met het URL-adres van uw site. Je bio verschijnt aan het einde van het artikel of in de “resource box”, afhankelijk van de uitgever.

Zend het artikel in

Als je artikel klaar is, dien je het in bij de artikeldirectory waar je het wilt publiceren. Zorg er bij het indienen van je artikel voor dat je de resource box met links, meta titels en meta beschrijvingen met je doel trefwoorden toevoegt.

Zoek naar artikelmappen die relevant zijn voor uw branche en die gericht zijn op uw doelgroep. Gebruik zowel algemene als niche-specifieke termen tijdens je onderzoek. Het zal u helpen de meest geschikte online artikel directories te vinden waar u uw post kunt indienen.

Als je je artikel op meer dan één website wilt publiceren, zorg dan voor een kwalitatieve herschrijving. Dubbele inhoud zal niet ranken in zoekmachines, dus je zult je berichten moeten herschrijven als je wilt dat je artikel marketing campagne succesvol is.

Promoot het artikel

Gebruik sociale media om uw artikelen te promoten. U kunt bijvoorbeeld uw inhoud verspreiden op Digg, Reddit, Slashdot of StumbleUpon. Hoe meer platforms u gebruikt, hoe breder uw publiek uw inhoud zal zien en uw site zal bereiken.

Gast posting

Het is een onmisbaar element van de marketingstrategie van elk artikel. Als je blogs kent die gastberichten accepteren in jouw niche, voel je dan vrij om hen te pitchen en te vragen om jouw artikel te publiceren.

Industrie-experts over Artikel Marketing

George Panayides, Digital Marketing Technicus bij The Digital xx

Eerste artikel marketing is een fantastische white hat mogelijkheid om hoogwaardige backlinks naar uw site te genereren. Als gevolg hiervan zul je verhoogde rankings zien op de pagina’s die ook teruggelinkt worden. Voor een natuurlijk linkprofiel is het belangrijk om je links te verspreiden over meerdere verschillende pagina’s.

Wij hebben artikelmarketing gebruikt als een manier om een natuurlijk linkprofiel te creëren over de websites van onze klanten en hun autoriteit in zoekmachines te verhogen. Artikel marketing richt zich op het genereren van links van nieuws en zeer gezaghebbende sites.

Wanneer u uw inhoud creëert, is het belangrijk om te onthouden dat u voor de eindgebruiker schrijft, maar u kunt deze inhoud ook afstemmen op uw diensten. Je kunt bijvoorbeeld een bepaalde dienst die je aanbiedt promoten en daarom kun je wat statistieken of waarde creëren rond dit onderwerp en dit indienen als artikel marketing.

Hiermee heb je controle over de informatie die rond je onderwerp wordt gedeeld en kun je het afstemmen op je publiek en consument om hen te helpen de belangrijkste punten van je bedrijf of idee te begrijpen.

David Tegel, Oprichter en CEO van Artikel Schrijven.co

David Tile, oprichter en CEO van Article Writing.co

Het opstellen en publiceren van superieure inhoud is enorm belangrijk voor het opbouwen van uw merk online. Het schrijven van lange artikelen zorgt voor zoekverkeer en nieuwe klanten en het kan je ontwikkelen tot thought leader. Maar het is niets als je het gewoon op je website laat staan.

Als je het bouwt, komen ze dan? Waarschijnlijk niet. Je moet de training uitvoeren. Je moet het posten op sociale media, op zoveel mogelijk plaatsen als redelijk is. Je moet het gebruiken om mensen in je doelmarkt aan te spreken. Je moet het naar je e-maillijst sturen. Je moet slim zijn met het ontwerp van de inhoud om de potentiële vitaliteit van de inhoud te maximaliseren.

Alleen door slimme artikel marketing strategieën in te zetten kun je een winnend pad vinden in content marketing. Je kunt namelijk beter veel minder content publiceren en distributie opbouwen voor de stukken die je publiceert.

Andrew Tsionas, medeoprichter en managing partner van Kaizenzo Inc

Andrew Tsionas, mede-oprichter en managing partner van Kaizenzo Inc

Ik gebruik artikelmarketing nu al een tijdje, en ik kan je vertellen dat het het echte werk is. Als medeoprichter en managing partner van Kaizenzo Inc, ben ik altijd op zoek naar nieuwe manieren om onze naam bekend te maken en klanten aan te trekken. Artikel marketing is de meest effectieve manier tot nu toe!

Het is een geweldige manier om uw geloofwaardigheid in de industrie op te bouwen en opgemerkt te worden door mensen die anders nooit van u zouden weten. U kunt contact opnemen met publicaties in uw niche en kijken of ze geïnteresseerd zijn in het publiceren van een artikel over uw bedrijf – en soms zelfs betalen om het te doen!

U kunt ook artikelen schrijven die betrekking hebben op uw niche of zich richten op een aspect van uw bedrijf of diensten, en deze vervolgens plaatsen op sites als LinkedIn Pulse of Medium. Dit is een gemakkelijke manier om relaties op te bouwen met beïnvloeders in uw branche terwijl u zelf ook exposure krijgt.

Ik heb gemerkt dat artikelmarketing het beste werkt in combinatie met andere sociale media strategieën (zoals betaald adverteren). Het helpt na verloop van tijd organisch verkeer op die platforms op te bouwen, zodat mensen blijven terugkomen, maar het geeft je ook toegang tot publicaties die gewoonlijk geen reclame van kleine bedrijven accepteren

Erin Zadoorian, CEO van BudPop

Artikelmarketing is een fantastische manier om de organische zoekresultaten van uw website te verbeteren.

We hebben het uitgebreid gebruikt om mijn bedrijf te promoten en hebben geweldige resultaten gezien.

Hier is hoe we het deden:

1. We vonden hoogwaardige artikelgidsen die relevant waren voor onze niche en dienden daar goed geschreven artikelen in.
  2. We zorgden ervoor om een link naar onze website op te nemen in de resource box van elk artikel. Dit hielp niet alleen onze zoekmachine rankings te verbeteren, maar zorgde ook voor gericht verkeer naar onze website.
  3. .
  4. We volgden onze resultaten en zagen een aanzienlijke toename in organisch verkeer en verkoop als gevolg van onze artikel marketing inspanningen.
  5. We bleven regelmatig artikelen indienen en zagen onze rankings en verkeer blijven groeien. De frequentie waarmee u artikelen indient hangt af van uw doelen en middelen, maar wij vonden dat het aanbieden van 1-2 artikelen per week voor ons de beste resultaten opleverde.

Ofir Kruvi, Product Marketeer bij Jika

Artikel Marketing is de essentie van ranking op Google, want backlinks zijn Google’s belangrijkste metriek bij het autoriseren van pagina’s. Na meer dan 1000 artikelen gepubliceerd, hier zijn mijn inzichten –

• Vind onderwerpen die je concurrenten niet promoten. Als jouw artikel meer backlinks heeft dan die van hen, heb je meer kans om hoger te ranken.
  • .
  • Hoe moeilijker het meestal is om je artikel op een website te krijgen, hoe beter de kwaliteit van de link die je krijgt (in de ogen van Google).
  • Zorg ervoor dat de artikelen die je schrijft geïndexeerd worden op Google, anders tellen ze niet mee.

Laurice Constantine, Digital Managing Editor @ Forbes Middle East

class=

Het belangrijkste voordeel van online artikel marketing is dat je hiermee je organische zoekresultaten aanzienlijk kunt verbeteren.

Artikelmarketing, in het bijzonder, benadrukt sleutelzinnen die uiterst belangrijk zijn en verhoogt hun zichtbaarheid. Het trekt niet alleen publiek op basis van specifieke trefwoorden, maar verzamelt ook publiek voor verschillende trefwoorden.

Een van de primaire verantwoordelijkheden is het vestigen van een reputatie door middel van promotie en publieke bekendheid. Dit geeft de site een eigen uitstraling en maakt hem gebruiksvriendelijk en trekt meer bezoekers aan door het aantal inkomende links naar de site te vergroten.

Omdat alle artikelen die u publiceert als onderdeel van uw marketing strategie moeten getuigen van uw ervaring en internetgebruikers moeten inspireren om geïnteresseerd te zijn in uw specifieke niche, wordt het type artikelen dat u schrijft bepaald door die niche.

Jonas Østergaard Pedersen – International SEM Manager bij EcoOnline

Ik heb artikel marketing gebruikt om een bedrijf of idee te promoten en ik heb ontdekt dat het voor mij het beste werkt als ik het onderwerp benader vanuit het perspectief van wat ik de lezer kan geven. Als ik bijvoorbeeld schrijf over hoe je je website toegankelijker kunt maken, zal ik me concentreren op de voordelen van toegankelijkheid (meer verkeer, meer klanten) en dan zal ik wat tips geven over hoe je dat kunt doen. Als ik vanuit dit perspectief schrijf, zijn mijn artikelen meestal nuttiger en krijgen ze betere reacties.

Ik vind het ook belangrijk om te onthouden dat niemand een verkooppraatje wil lezen. Als je iets promoot, zoals een product of dienst, zorg er dan voor dat je erover praat in termen van wat het de lezers oplevert in plaats van hoe geweldig het is.

Julianne Stone, medeoprichter van Cicinia.fr

Toen ik voor het eerst begon met het gebruik van article marketing om mijn bedrijf te promoten, was ik een beetje nerveus over het proces. Ik wist dat het een effectieve manier kon zijn om meer bekendheid en meer tractie voor mijn ideeën te krijgen, maar ik wist niet zeker hoe te beginnen of wat voor soort resultaten te verwachten. Na verloop van tijd leerde ik echter veel over wat werkt en wat niet werkt bij dit soort promotie.

Ik heb ontdekt dat de sleutel tot het succes van artikelmarketing ligt in het creëren van goed geschreven en inzichtelijke inhoud die mijn doelgroep echt aanspreekt. Dit betekent veel onderzoek doen voordat ik ga zitten om te schrijven, zodat ik mijn berichtgeving en aanpak echt kan afstemmen op hun behoeften en interesses. Het betekent ook regelmatig nieuwe artikelen plaatsen, zodat lezers weten dat ze altijd terug kunnen komen voor nieuwe inzichten en informatie.

Een ander cruciaal onderdeel van succesvolle artikelmarketing is het bereiken van anderen in uw vakgebied die online al een goede naam hebben. Deze beïnvloeders hebben grote volgers en een gevestigde geloofwaardigheid, waardoor ze ideale partners zijn om inhoud van hoge kwaliteit te delen met hun publiek. Door met deze thought leaders samen te werken via gastbijdragen of gezamenlijke projecten, kon ik bekendheid opbouwen voor mijn eigen merk en waardevolle contacten leggen die me hielpen mijn bedrijf na verloop van tijd te laten groeien. In het algemeen is artikelmarketing instrumenteel geweest om mij te helpen nieuwe klanten te bereiken en mijn bedrijf succesvol te laten groeien.

Marcus Astin, COO van Pala Leather

Toen ik voor het eerst begon met artikelmarketing om mijn bedrijf te promoten, was ik een beetje sceptisch over de effectiviteit ervan. Ik wist niet helemaal zeker wat ik kon verwachten, en ik had sommige mensen horen zeggen dat artikel marketing niet de moeite waard was. Maar nadat ik de tijd en moeite had genomen om regelmatig artikelen van hoge kwaliteit te schrijven en in te dienen, realiseerde ik me dat artikelmarketing een ongelooflijk krachtig instrument is. Het heeft me niet alleen geholpen om naamsbekendheid op te bouwen en verkeer naar mijn website te leiden, maar het heeft me ook in staat gesteld om een nieuw publiek te bereiken en potentiële klanten op een zinvolle manier te benaderen. Of u nu leads wilt genereren of gewoon uw online aanwezigheid wilt vergroten, ik raad u ten zeerste aan artikelmarketing te gebruiken als onderdeel van uw algemene marketingstrategie. Dus als u klaar bent om uw bedrijf naar het volgende niveau te tillen, aarzel dan niet – duik erin en begin vandaag nog met schrijven!

Robert Burns, Chief Marketing Officer van Kaskaid Hospitality & NULEEV

Organische SEO is een spaak in het wiel van artikelmarketing. Voor elk bedrijf om zaken te genereren uit organische zoekresultaten, moeten ze artikelen publiceren met betrekking tot hun producten en industrie.

Sinds we begonnen zijn met het publiceren van geschreven inhoud, zijn onze conversies uit organische zoekopdrachten in een paar maanden verdrievoudigd. Elk artikel moet niet alleen gericht zijn op een specifieke zoekopdracht, maar ook op populaire zoekopdrachten met veel concurrentie. Hoe meer onderwerpen u behandelt, hoe meer autoriteit u heeft, hoe beter uw rankings.

Onderste regel

Artikelmarketing is een perfecte vorm van marketing waarmee u uw inhoud strategisch kunt delen op het web en meer potentiële klanten kunt bereiken. Het belangrijkste doel van elke artikel marketing campagne is om meer interesse in je merk te genereren, vertrouwen op te bouwen bij het publiek in je niche, en hoger te scoren in zoekmachines. Artikel marketing is gemakkelijk te implementeren. Het werkt goed voor gevestigde bedrijven en die projecten die hun eerste stappen in de industrie zetten. Volg de stappen beschreven in deze gids, en je zult zelf zien dat een effectieve artikel marketing campagne eenvoudig te implementeren is en geen extra kosten met zich meebrengt.

Nieuwste vanaf Blog