Hoe maak je een perfect PR-budget: 4 kosteneffectieve benaderingen van PR

34 minuten gelezen
PR Budget 2022: How Much Does it Cost to Get Media Coverage?

Wat moet je budget voor PR? Er is geen eenvoudig antwoord op deze vraag, want hoe succesvol iemand is in het verkrijgen van media-aandacht wordt meer bepaald door de specifieke kenmerken van wat ze doen en waarvoor ze proberen dekking te krijgen dan door de hoeveelheid geld die wordt uitgegeven. U kunt veel media-aandacht krijgen zonder een cent uit te geven, maar u kunt ook een enorm bedrag uitgeven en geen dekking krijgen.

Soms is een paar snelle tips aan de juiste nieuwsmedia het enige wat nodig is om grote aandacht voor iets te krijgen. Als het iets is waarin ze geïnteresseerd zijn en dat ze willen verslaan, zullen ze er zonder extra werk of kosten op ingaan. Tips als deze kunnen soms leiden tot nieuws dat ontploft.

Aan de andere kant kun je een PR-bedrijf inhuren en nergens komen, misschien veel minder dekking krijgen dan je wilde, of niet de juiste soort dekking krijgen. Een goede consultant zal dit van tevoren weten en, ervan uitgaande dat ze opnieuw zaken willen doen, u in de richting sturen van wat u zoekt naar iets realistisch en u uitleggen wat ze wel en niet voor u kunnen doen.

Dit is een moeilijke vraag om te beantwoorden omdat het afhangt van de grootte van uw bedrijf, uw PR-budget en de branche waarin u actief bent. Een ding om in gedachten te houden is dat mediadekking niet eenmalig is. Het is een langetermijninvestering die uw naamsbekendheid zal blijven vergroten en uw resultaten zal verbeteren. Krittin Kalra, Oprichter van Writecream

Er zijn andere soorten mediadekking en strategieën. Sommige mensen huren kunstenaars of creatieve professionals in om iets visueels of video’s te maken in de hoop dat het viraal gaat. Het is echter altijd moeilijk te voorspellen.

Soms genereren bedrijven media-aandacht door een provocerende of controversiële advertentiecampagne, waarbij de advertenties zelf onderwerp van media-aandacht worden. Het kan vaak leiden tot grote resultaten met minimale uitgaven, omdat je de advertentie niet op grote schaal hoeft te verspreiden. Je moet belangrijke mensen zoals journalisten of bloggers om de advertentie of de controverse eromheen te zien. Net als bij virale marketing, kan het moeilijk zijn om te voorspellen hoe en wanneer dit zal gebeuren.

Trouw niet op het toeval! Je moet regelmatig content voor je merk en bedrijf produceren en verspreiden om regelmatig media-aandacht te krijgen. Sommige inhoud zal viraal gaan, andere zal in de vergetelheid raken. Dat is normaal. Het belangrijkste is dat je uiteindelijk een bepaald aantal merkvermeldingen online krijgt.

Vier fundamentele PR-budgetstrategieën

Hoeveel moet een bedrijf uitgeven aan PR? Ik hoor deze vraag vrij vaak, maar er is geen snel one-size-fits-all antwoord op. Voor een volledig antwoord moet de vraag specifieker zijn. Dat wil zeggen, hoeveel zou het kosten om een bepaald type media-aandacht te krijgen voor een bepaald product via een bepaalde methode?

En nu moeten we denken aan andere factoren, zoals:

• Reclamekosten voor luxeproducten zijn altijd hoger dan voor essentiële producten.
  • Een nieuw product vereist aanzienlijke financiële investeringen in marketing en PR.
  • Niches met veel concurrentie vereisen hoge PR-kosten, etc.

Ongeacht de omvang van uw bedrijf is het altijd een goed idee om tijd te besteden aan het overwegen van de meest effectieve budgetteringsstrategie voor uw PR-campagnes. Er zijn vier strategieën voor het budgetteren van mediadekking:

• Beschikbare middelen
  • .
  • Beschikbare middelen
  • Inkomstenpercentage
  • Gebaseerd op doelen
  • Gebaseerd op strategie concurrenten

Beschikbare middelen

De eenvoudigste manier is om een vast bedrag toe te wijzen dat u niet erg vindt om te “verbranden”. Het zou $1.000 of $10.000 per maand of per jaar kunnen zijn waarin u oplossingen wilt vinden en geen cent meer wilt uitgeven. Dit is een nogal avontuurlijke maar effectieve empirische methode. Een proces van vallen en opstaan. Je zult echt lonende instrumenten vinden in termen van rendement op de geïnvesteerde dollar (ROI).

Het nadeel van deze methode is dat ze niet goed correleert met de doelen die je stelt voor je PT-campagne. Soms moet je 20% meer uitgeven om je doel te bereiken, maar je hebt een krap budget vastgesteld en bent niet klaar voor de extra uitgaven.

Inkomenspercentage

Een andere gemakkelijke manier om een PR-budget te bepalen is om 1-2% van de inkomsten of 10-20% van de winst te nemen. Er zijn geen wetenschappelijke bewijzen voor de gekozen range. Deze cijfers zijn ook empirisch gevonden op basis van werk met verschillende projecten en budgetten.

U moet uw PR-kosten aanpassen aan de omstandigheden waarin uw bedrijf zich bevindt. De intensiteit van de media-aandacht kan van veel factoren afhangen:

• van het soort producten;
  • op de duur van de aankoopcyclus;
  • van de bedrijfsmarge;
  • over de aard en de nieuwheid van de markt;
  • over de intensiteit van de concurrenten in een bepaalde periode;
  • van de eetlust van uw aandeelhouders, immers.

Hoewel media-aandacht niet direct een verkoopinstrument is, kun je niet de fout in gaan als je het advies van David Skok opvolgt. Een serie-ondernemer heeft een patroon van overleving van startups onthuld, gebaseerd op de verhouding tussen klantenwerving en customer lifetime value (CAC/LTV). Skok bestudeerde de statistieken van jonge bedrijven en ontdekte dat bedrijven die klanten werven voor een derde of minder van hun levenslange waarde meer kans hadden om te overleven. Bedrijven die klanten aantrokken voor een prijs die gelijk is aan hun levenslange waarde hadden niet de middelen om te groeien en verdwenen van de markt.

De CAC/LTV verhouding hoeft niet 1 op 3 te zijn, het kan ook 1 op 10 zijn. Maar je moet wel op deze verhouding letten als een stoplicht als de verhouding verlaagd wordt.

Er zitten verschillende nadelen aan deze aanpak. Ten eerste is het moeilijk om de impact van media-aandacht te berekenen, tenzij het gaat om vraaggestuurde artikelen met passende oproepen tot actie. Uitgestelde vraag en andere marketingactiviteiten gericht op het aantrekken van klanten kunnen u verwarren bij het tellen. U moet cohorten analyseren en letten op veranderingen in hun gedrag tijdens de mediahype. In onze blog gaan we een specifiek artikel maken over wat cohortanalyse is en hoe je cohorten verzamelt.

Tweede, als uw inkomen afneemt, zult u automatisch uw budget voor marketingcommunicatie en mediadekking verlagen. Zo’n periode is het moment waarop je meer klanten moet “kopen”, maar je bezuinigt op je budget. Stop niet met investeren in PR, ook al komt u in de problemen. Reclame is geen kostenpost waarop u in moeilijke tijden moet bezuinigen. Dit is niet helemaal de juiste beslissing.

Deze eenvoudige methode om het budget te bepalen is alleen geschikt voor de eerste fasen van de advertentielancering, maar is niet effectief over een lange periode.

Gebaseerd op doelen

De klassieke communicatiedoelen in marketing zijn:

• het vergroten van de naamsbekendheid;
  • het opbouwen van een relatie met het merk;
  • winkelpromotie.

Je moet deze punten verpakken in beeld-, product- en verkoopartikelen en evenredig afwegen, afhankelijk van het stadium:

• het betreden van de markt;
  • vroege groei;
  • verzadiging;
  • recessie.

Gebaseerd op het doel kunt u de uitgebreide PRNEWS.IO-catalogus gebruiken om de juiste nieuwspublicaties te vinden op basis van publieksgrootte, verwachte publicatiedekking en plaatsingskosten. Sorteer alle publicaties op categorie en geografie die het gewenste publieksbereik dekken en krijg de exacte kosten van uw mediaplan, zelfs voordat het werk begint.

Een reeks publicaties in vele bladen geeft een beter resultaat dan één publicatie in een groot duur mediakanaal. Door te testen krijgt u inzicht in waar het efficiënter is om publicaties voor uw bedrijf te plaatsen.

In het tijdperk van digitale communicatie is een ander werkbaar meetbaar doel om relevante zoekwoorden in de top 10 of top 3 van de SERP’s te krijgen. U kunt de bestaande vraag dekken als er een spoor van informatieaanvragen in de niche is (zowel hoogfrequent als laagfrequent). Om dit te doen, moet u zoekmachine concurrenten en zakelijke concurrenten voor backlinks analyseren en uw strategie voor het bouwen van backlinks bepalen op basis van de ontvangen gegevens. De uitgebreide catalogus van PRNEWS.IO helpt je bij het inschatten van het budget voor het bouwen van links via publicaties in de media.

Gebaseerd op de strategie van concurrenten

Het controleren van concurrenten, het evalueren van hun website rankings, en de groei van merk zoekfrequentie, en verkeerskanalen zijn enorme factoren in hoe u uw PR budget plant en toewijst.

Gebruik media monitoring tools om de frequentie van vermeldingen bij te houden en zoek naar mogelijkheden om meer vermeld te worden in de media. Diensten als SimilarWeb en Ahrefs kunnen u helpen concurrerende sites te analyseren en inzicht te krijgen in hun verkeerspatronen, betaalde kanalen en backlinks.

De keerzijde van deze strategie is dat concurrenten niet altijd de leiders van de markt zijn. Andere, wendbaardere marktspelers kunnen hun initiatief grijpen.

Kwaliteit en kosten in evenwicht brengen

Zoekmachines geven linkwaarde voornamelijk op basis van hoeveel autoriteit en vertrouwen de verwijzende site heeft. Als een website een hoge mate van autoriteit heeft, heeft hij vertrouwen opgebouwd bij zoekmachines zoals Google, en dat sap wordt dan doorgegeven aan de website van uw bedrijf via de backlink. Het is misschien verleidelijk om de goedkoopste websites te vinden die uw inhoud van een backlink kunnen voorzien, maar dat werkt averechts en kan resulteren in een zware bestraffing door Google.

Het is het beste om een systematische aanpak te hanteren bij het bekijken van welke pagina’s je hoger wilt ranken dan. Door te proberen elke pagina op je website in één keer te ranken, loop je het risico dat je je hele budget opmaakt zonder de gewenste resultaten te behalen. Identificeer de pagina’s waar u in de top tien staat die termen van kopersintentie weergeven. Om dit een lucratief proces te laten zijn, moet u zoekwoorden analyseren die meer business naar uw website trekken uit lead gen, conversies of referrals.

Industrie experts over PR budget

Dean Lee, Hoofd Marketing at Sealions

Dean Lee, Hoofd Marketing bij Sealions over PR Budget.

Het is mijn aanbeveling dat kleine bedrijven tussen de 7 en 8 procent van hun totale inkomsten besteden aan de aankoop van media-aandacht. Mijn ervaring is dat kleine bedrijven geneigd zijn zich aan deze norm te houden, met jaarlijkse uitgaven van gemiddeld 3 tot 5 procent.

Minder dan 500 dollar per maand uitgeven aan media-aandacht is niet iets waar ik voor zou pleiten. Als u 500 dollar per maand betaalt, moet uw geld gaan naar ofwel het vestigen van een aanwezigheid online of het verbeteren van uw rating in de resultaten van lokale zoekmachines.

Dit fonds betaalt zaken als het opschonen van directories en het beheren van aanwezigheid, evenals het promoten van reviews en het beheren van reputaties.

Gary Hunter, Oprichter bij CompareGolfPrices.

Gary Hunter, oprichter bij CompareGolfPrices over PR Budget.

Afhankelijk van uw bedrijf.

Als uw jaarlijkse omzet minder dan 5 miljoen dollar bedraagt en uw nettowinstmarge, dat is het bedrag dat overblijft nadat alle kosten zijn betaald, tussen 10% en 12% ligt, adviseer ik om 7 tot 8% van dat totaal toe te wijzen aan marketing en mediadekking. Ik denk dat starters en kleine bedrijven doorgaans slechts 2 tot 3 procent van hun omzet reserveren voor marketing en media-exposure. Om u een idee te geven, stel ik voor dat startende bedrijven tussen 20 en 25 procent van hun inkomsten aan marketinguitgaven besteden, terwijl meer gevestigde bedrijven tussen 10 en 15 procent van hun inkomsten aan marketing zouden moeten besteden. Volgens mij hangt dit af van de specifieke omstandigheden van uw bedrijf, zoals het product, de doelmarkt en de locatie.

Amanda Green, Account Executive bij Orca Communications Unlimited, LLC

De korte versie van mijn antwoord is $0. Je zou elke maand nul dollar moeten uitgeven aan media-aandacht omdat zinvolle persaandacht verdiend wordt, niet betaald.

In plaats van geld uit te geven aan pay-per-click dekking die vaak verschijnt als gesponsord in plaats van verdiend, is uw geld beter besteed aan een PR-team dat weet hoe verhalen te vertellen die de journalisten willen verslaan. Het bedrag dat u per maand uitgeeft is geen dollarbedrag voor mediadekking, maar eerder een PR-budget dat perscontacten, het maken van pitches en strategie omvat. Die prijsklasse zal variëren afhankelijk van hoeveel u uw PR-inspanningen wilt doen en aan wat voor soort projecten uw PR-team zal werken.

Robert Barrows, R.M. Barrows Advertising & Public Relations

Reclame en Public Relations budgetten zijn verschillend voor elk soort bedrijf in elke soort industrie.

In het algemeen, wanneer ik met een klant spreek over de beste manier om hun budget te besteden, zijn hier enkele algemene gesprekspunten;

1) In veel sectoren, zullen bedrijven toewijzen van 3-5% van hun omzet in de richting van advertising.

2) Als dat is waar u uw budget wilt plannen, zodra u dat budget vaststelt, kunt u het budget als volgt toewijzen:

A) Ongeveer 85-90% van uw budget kan naar betaalde reclame gaan

B) De resterende 10-15% van dat budget kan gaan naar Public Relations en promotionele inspanningen.

Dan, als de klant akkoord gaat met die eerste verdeling, kun je kijken hoeveel media en veel public relations inspanningen die gelden zullen kopen.

En je kunt die percentages altijd veranderen als de situatie dat rechtvaardigt.

Jake Hill, CEO van DebtHammer

Ik raad aan een budget van 10% van de bruto omzet van een bedrijf opzij te zetten voor uitgaven voor mediadekking.

Het is niet goedkoop om op een slimme en professionele manier reclame te maken voor uw bedrijf, en bedrijven moeten er elk jaar een budget voor vrijmaken. Het is niet verstandig om meer dan 10-13% uit te geven, want dat is al een groot deel van je financiering dat naar media-aandacht gaat.

Max Shak van SurvivalGearShack.com

Er is een complex en betrokken antwoord op deze vraag. Hier volgt een samenvatting van een methode om dit te benaderen, maar u zult het moeten toepassen op uw eigen specifieke situatie, die zo eenvoudig kan zijn als deze beschrijving of heel complex. Als digitaal marketeer richt ik me in deze uitleg vooral op digitale marketing.

Cost Per Acquisition/Conversion – Hier is een andere manier om ernaar te kijken: Kosten per acquisitie. Met andere woorden, hoeveel geld bent u bereid uit te geven aan één klant? Wat is uw bereidheid om van die $ 5.000 af te staan?
Ad Effectiviteit, d.w.z. Conversiepercentage -Zijn uw advertenties succesvol in het omzetten van mensen in kopers? Het definiëren van een conversie kan zeer gedetailleerd zijn en, zoals ik al zei, het hangt grotendeels af van het soort bedrijf dat u runt.

Deze twee stukjes informatie zijn uiteindelijk waar je naar op zoek bent. Nogmaals, het hangt allemaal af van wat je meet.

Met andere woorden, de uiteindelijke kosten per acquisitie zijn de prijs van elke advertentie vermenigvuldigd met het omgekeerde van het conversiepercentage. Om één klant te krijgen van een banneradvertentiecampagne met een conversiepercentage van .1%, zouden we 1000 bannerweergaven moeten kopen. Vanwege het feit dat je al weet hoeveel je bereid bent te besteden van die $ 5k inkomsten, moet dit deel niet te moeilijk. Uw 1000 advertenties mogen niet meer kosten dan dat. Het is cruciaal om de juiste media te vinden om te adverteren met in deze situatie. Elk dient een ander doel.

Josh Pelletier, Chief Marketing Officer van BarBend

Josh Pelletier, Chief Marketing Officer van BarBend over PR Budget.

Marketingbudget toewijzing.
Professioneel schat ik dat hoewel de exacte cijfers van bedrijf tot bedrijf zullen verschillen, de meeste bedrijven tussen de $200 en $350 per dag zullen besteden aan social media reclame. Dat is $6000 – $10.500 per maand, of $72.000-$126.000 per jaar. De jaarlijkse inkomsten van uw bedrijf geven een nauwkeuriger cijfer voor de uitgaven voor sociale reclame. Van 10% tot 13% van het bruto inkomen wordt doorgaans door bedrijven besteed aan reclame. Betaalde media, waaronder search en social media advertising, zijn goed voor ongeveer 25% van dit totale budget. Gebruik deze percentages als uitgangspunt bij het plannen van het social media reclamebudget van uw bedrijf. Het is mogelijk dat uw digitale marketingbudget beter gediend is door sommige van zijn middelen elders te herverdelen, en dat uw ROI van sociale media zou dicteren hoeveel u in de richting van dat medium zou moeten zetten.

Brian Case, Director of E-commerce & Retail at Selkirk

Brian Case, Directeur E-commerce & Retail bij Selkirk

Met de juiste planning kan media-aandacht vrij betaalbaar zijn.
Het is waar dat sommige bedrijven er alleen voor de goede tijden in zitten en niet voor de lange termijn, maar op de lange termijn loont het om naar beide te streven. Deze tactiek is om verschillende redenen effectief: Het kan enige tijd duren voordat media-aandacht verschijnt of een verslaggever bereid is een pitch aan te horen. Ten tweede kunt u geleidelijk tractie krijgen en verschillende duwtjes in de rug geven om uw doelklant aan te trekken, hem door uw verkooptrechter te leiden en hem een of andere actie te laten ondernemen. Volgens een marketinggezegde moeten consumenten uw merk of product zeven keer genoemd zien voordat ze het zich kunnen herinneren. Dit suggereert dat spreiding van uw berichtgeving in de tijd de voorkeur verdient boven een enkele, massale uitbarsting. Het is algemeen bekend dat hoe minder aantrekkelijk een bedrijf is, hoe groter de investering in reclame en public relations zal moeten zijn om het gebrek aan nieuwigheid goed te maken. Echter, als je slechts een kleine hoeveelheid geld hebt om mee te werken, zul je creatief moeten worden om de aandacht van de media en de resultaten voor je bedrijf te verkrijgen die je nodig hebt.

Matt Weidle, Business Development Manager van Kopersgids

Matt Weidle, Business Development Manager of Buyer's Guide

Ga niet mee in de hype.
Hype-campagnes zijn naar mijn mening effectiever als ze buzz combineren met andere vormen van marketing die de aandacht eerder omzetten in actie, zoals sociale media of e-mailcampagnes. Op zichzelf is het niet voldoende. Hype-based marketing is denkbaar en kan succesvol zijn in het genereren van conversaties, het wekken van interesse en, mits goed uitgevoerd, het aanmoedigen van nieuwe klanten om je product te proberen. Installaties, ervaringsmarketing, publiciteitsstunts, grootschalige productdistributie of intrigerende, ongebruikelijke acties die de aandacht trekken zijn enkele voorbeelden. Het nadeel is dat deze inspanningen meestal tijdrovend en duur zijn. Plus, als het geld beperkt is, heb je medewerkers nodig die meer kunnen dan alleen praten.

Matas Jakutis, serial E-Com entrepreneur, investeerder, en medeoprichter en managing partner van Forcefield Digital.

Matas Jakutis, serial E-Com entrepreneur, investeerder, en mede-oprichter en managing partner van Forcefield Digital.

Niet meer dan 10% aan media-aandacht.

Een goede vuistregel is 10%. Gemiddeld zou 10% van je totale budget naar media en reclame moeten gaan. Dit kan er bijvoorbeeld uitzien als een Facebook ads campagne, PPC campagnes, televisie spots, en nog veel meer. Hoe dan ook, het is een goed idee om te experimenteren met verschillende media methoden en beslissingen te nemen op basis van gegevens. Op deze manier kunt u uw uitgaven optimaliseren en geen geld meer uitgeven aan methoden die niet echt converteren. Over het algemeen is 10% van uw budget een goed bedrag om te besteden aan mediadekking en internetmarketing.

Oberon Copeland, eigenaar & CEO van Veryinformed.com:

Oberon Copeland, eigenaar & CEO van Veryinformed.com:

Er is geen eenvoudig antwoord als het gaat om hoeveel geld u moet uitgeven aan media-aandacht voor uw bedrijf. Het bedrag dat u uiteindelijk besluit te begroten hangt af van een aantal factoren, waaronder de grootte van uw bedrijf, uw algemene marketingstrategie en uw doelgroep. Als u een beperkt PR-budget hebt, kunt u uw inspanningen richten op meer kosteneffectieve methoden van marketing, zoals sociale media of online advertising.

Als alternatief, als u op zoek bent naar een aanzienlijke blootstelling voor uw bedrijf te genereren, moet u misschien meer investeren in traditionele vormen van marketing, zoals televisie of gedrukte advertenties. Uiteindelijk gaat het erom een goed afgeronde marketingstrategie te ontwikkelen die aanslaat bij uw doelgroep en een rendement oplevert. Met een zorgvuldige planning en uitvoering kunt u uw bedrijf effectief in de markt zetten zonder de bank te breken.

Will Cannon, CEO en oprichter van Uplead

Will Cannon, CEO en oprichter van Uplead

Het gemiddelde PR-budget voor een klein bedrijf ligt tussen de 2-5% van uw omzet aan marketing en reclame per maand.

Voor een bedrijf dat 1 miljoen dollar per maand binnenhaalt, zou dat 20.000 tot 50.000 dollar per maand aan marketing en reclame zijn.

Natuurlijk zal dit verschillen op basis van uw specifieke industrie en het concurrerende landschap. Bijvoorbeeld, als je in een zeer concurrerende industrie, moet u wellicht meer uitgeven aan marketing en reclame om op te vallen.

Als je net begint, heb je misschien niet het budget om zoveel uit te geven als gevestigde bedrijven. In dat geval zou ik aanraden om een kleiner percentage van uw omzet (2-3%) aan marketing en reclame te besteden en creatieve methoden te gebruiken om met een klein budget op te vallen.

Enkele ideeën voor creatieve marketing met een budget zijn:

1. Het ontwikkelen van partnerschappen met andere bedrijven in complementaire sectoren om elkaar wederzijds te promoten bij uw respectieve publiek
  2. Werken met beïnvloeders in uw branche om uw producten of diensten te promoten
  3. Werken met beïnvloeders in uw branche om uw producten of diensten te promoten
  4. .
  5. Het gebruik van sociale media platforms zoals Facebook, Twitter en Instagram om nieuwe klanten te bereiken
  6. Organiseren van evenementen of webinars gerelateerd aan uw branche

Yusaf Khan, hoofd bedrijfsontwikkeling bij StartupsAnonymous

Mediadekking is een belangrijk onderdeel van het marketingplan van elk bedrijf. Het kan helpen om de naamsbekendheid te vergroten, nieuwe klanten te bereiken en leads te genereren. Het kan echter duur zijn, dus het is belangrijk om te bepalen hoeveel te besteden en wat te verwachten in ruil.

Het bedrag dat een bedrijf elke maand aan mediadekking moet besteden, hangt af van een aantal factoren, waaronder de grootte van het bedrijf, het type media dat wordt gebruikt en de doelstellingen van de campagne. Een goede vuistregel is echter om ongeveer 2-5% van het PR-budget van het bedrijf toe te wijzen aan mediadekking.

Er zijn veel voordelen verbonden aan media-aandacht. Het kan helpen om de naamsbekendheid te vergroten, nieuwe klanten te bereiken en leads te genereren. Het kan ook helpen om geloofwaardigheid en vertrouwen op te bouwen voor het bedrijf. Daarnaast kan media-aandacht een krachtig hulpmiddel zijn voor SEO, omdat het kan helpen om de zoekmachine rankings van de website te verbeteren.

ROI kan moeilijk te meten zijn, maar er zijn een paar manieren om het te doen. Eén manier is om het aantal leads bij te houden dat is gegenereerd als gevolg van de media-aandacht en de kosten per lead te berekenen. Een andere manier is het bijhouden van websiteverkeer en kijken hoe dat is toegenomen sinds de media-aandacht begon. Welke methode ook wordt gebruikt, het is belangrijk om de resultaten zorgvuldig bij te houden en het PR-budget dienovereenkomstig aan te passen.

Shane McEvoy, specialist digitale marketing en conversieoptimalisatie bij Flycast Media

Shane McEvoy, Digital marketing and conversion rate optimization specialist at Flycast Media

Ik vermoed dat dit afhangt van hoe je “mediadekking” definieert en wat voor soort bedrijf je hebt.

In het verleden besteedden de meeste bedrijven ongeveer 10% van hun omzet aan marketing als ze probeerden een product of dienst te laten groeien, en ongeveer 5% als ze probeerden hun marktaandeel te behouden (afhankelijk van wat concurrenten uitgaven).

Dezer dagen zijn de cijfers veranderd. Het is veel eenvoudiger dan ooit om de uitgaven van je concurrenten terug te draaien en vervolgens in aanmerking te nemen hoeveel marktaandeel je in vergelijking met hen nastreeft. Er zijn tal van softwaretools beschikbaar waarmee je (tegen een kleine vergoeding) echt kunt nagaan welke platforms je concurrenten gebruiken en hoeveel ze uitgeven.

U kunt dan precies uitzoeken wat u moet doen om een deel van dat marktaandeel voor uzelf te veroveren.

Lane Rizzardini, Eigenaar van Marion Relatiemarketing

Het antwoord hangt af van een paar verschillende factoren:

1. Hoe agressief probeert u te groeien? De gemiddelde uitgave aan marketing is ongeveer 10% van de omzet, maar als je agressief probeert te groeien, of bekendheid moet krijgen voor een nieuw product of locatie, moet je veel hoger gaan, misschien wel 20%+ om de resultaten te krijgen die je wilt.

2. Hoe goed is uw online aanwezigheid en website? Heb je veel goede reviews, klopt al je informatie op websites over het hele web? Heb je veel originele visuele en geschreven content die je producten onder de aandacht brengt? Is uw website snel en duidelijk in wat u doet en wat klanten moeten doen?

Als u deze elementen niet op hun plaats hebt, kunt u al het PR-budget voor mediadekking in de wereld uitgeven en geen goede resultaten krijgen. Zorg ervoor dat deze basiselementen in orde zijn voordat je een hoop geld investeert in advertenties en media.

Conclusie

Er is geen eenvoudig antwoord op de vraag naar het budget voor PR, voorlichtingscampagnes en publicaties in de mediaruimte. De relatieve uitgaven voor reclame voor luxegoederen zullen groter zijn dan voor essentiële goederen; in gebieden met sterke concurrentie zal men meer aan reclame moeten uitgeven; een groter budget zal nodig zijn bij het op de markt brengen van een nieuw produkt.

Geen enkele planningsmethode kan de praktische ervaring en het gezond verstand van een professional vervangen.

Opslaan op Pinterest

U kunt deze pagina opslaan op uw Pinterest bord voor later.

PR Budget 2022: How Much Does it Cost to Get Media Coverage?

Nieuwste vanaf Blog