Gast posten: Een stap-voor-stap gids om te beginnen

10 minuten gelezen
Guest Posting: A Step-by-Step Guide to Getting Started

Gastposten is een uiterst effectieve en indrukwekkende marketingtechniek om te leren en te beoefenen. Guest posting is een van de meest effectieve manieren om je website te laten groeien. Je kunt verkeer stimuleren en autoriteit krijgen door het te doen.

Gastposten kunnen u helpen uw merk op te bouwen, meer websiteverkeer te krijgen en backlinks van hoge kwaliteit te verdienen.

Hoewel gastbloggen vrij eenvoudig lijkt, heeft het toch enkele eigenaardigheden die je moet kennen om te slagen.

Hier is een checklist die u moet gebruiken voor een succesvolle gastpostcampagne:

1. Bepaal de doelen die je wilt bereiken.
  2. Vind relevante websites om op te posten.
  3. Outreach naar blog-eigenaren.
  4. .
  5. Creëer superieure inhoud.
  6. Promoot je bericht en ga de dialoog aan met de lezers.

Bepaal de doelen die u wilt bereiken

Bepaal eerst je doelen en beslis of gastbloggen je kan helpen die doelen te bereiken of niet. Als je de naamsbekendheid van je bedrijf wilt vergroten, jezelf als expert wilt positioneren, verkeer wilt stimuleren, de verkoop wilt verhogen en hoogwaardige backlinks wilt opbouwen, is gastposting wat je nodig hebt.

De belangrijkste doelen voor gastposten zijn:

1. om jezelf als schrijver te verbeteren;
  2. om uw domeinautoriteit te vestigen of te versterken, gebruik externe links naar domeinen met een hoge autoriteit;
  3. .
  4. om veel organisch verkeer terug te sturen naar uw site;
  5. vergroot hun merk geloofwaardigheid en bekendheid;
  6. een kans om interactie met beïnvloeders in uw niche en het opbouwen van relaties met branchegenoten.

Dan moet je websites vinden waarop je gaat posten.

Identificeer hoogwaardige sites voor gastposten

Veel sites van lage kwaliteit zijn op zoek naar gratis content door aan te bieden gastberichten te accepteren. Dit zijn niet de sites waarop je wilt gastbloggen.

Het nummer één aspect van een goed doel voor een gastbericht is verkeer. Zonder verkeer is er geen nut om te posten.

Het tweede aspect is dat een aanzienlijke hoeveelheid verkeer moet worden gegenereerd door je doelgroep. Anders geeft niemand iets om je bericht, hoe goed het ook is.

In het algemeen zijn er twee soorten kwaliteitssites om je op te richten:

1. Grote autoriteit sites. Deze sites zijn vaak bekende namen (denk aan Forbes, The Huffington Post of Business Insider). Ze hebben tonnen verkeer, en zelfs als slechts een klein percentage van dat verkeer uw doelgroep is, is het de moeite waard.
  2. .
  3. Vooraanstaande industrie blogs. Deze blogs zijn veel meer niche-specifiek, maar ze zijn meestal gemaakt voor je doelgroep. Maar post niet te vaak, want de meeste van deze lezers zullen je al kennen.

Vind websites om gastberichten op te plaatsen

Hier zijn enkele ideeën om blogs in uw niche te vinden:

Google Search Tricks. Vervang gewoon “trefwoord” door trefwoorden uit uw branche en gebruik Google om websites te vinden voor gastposten: trefwoord “een gastpost indienen”.

Twitter zoektrucs. Om blogs voor gastposts te vinden, gebruik je de Twitter zoekterm “trefwoord + gastpost.”

Backlinks van concurrenten. Begin met een backlinkonderzoekstool zoals Ahrefs. Na het uploaden van de lijst met domeinen waarin je geïnteresseerd bent in Bulk Site Checker, krijg je gegevens over de kosten van plaatsing op elke site, de grootte van het publiek en de SEO-kenmerken van de bron. Dit alles kunt u downloaden naar een apart CSV-bestand voor verdere analyse en databankwerk.

Prolificerende gastbloggers. Een ander goed idee voor het vinden van tonnen gekwalificeerde gastpostingsites is het volgen van de productieve gastbloggers in uw branche.

Gratis gastpostingsites. Bekijk alle lijsten van gratis gastpostsites.

Sociale media accounts. LinkedIn is bijvoorbeeld de perfecte professionele ruimte waar u veel bloggers en webmasters in uw niche kunt vinden die gastberichten op hun websites toestaan.

Gemeenschap. U kent vast wel een of twee uitstekende blogs in uw vakgebied. Kijk eens naar de commentaren en de mensen die commentaar geven. Sommigen van hen zullen zeker hun blogs runnen.

Alltop. Alltop verzamelt “de koppen van de nieuwste verhalen van de beste sites en blogs die een onderwerp behandelen.” Het helpt je verhalen en blogs te ontdekken in jouw interessegebied.

Gebruik PRNEWS.IO! PRNEWS.IO is een platform voor gastbloggen dat artikelen publiceert en adverteerders in contact brengt met invloedrijke nieuwsbronnen. Ons deskundige team helpt uw bedrijf door uw gastberichten te publiceren in invloedrijke perspunten over de hele wereld. Wij zijn ervaren in digitale marketing, linkbuilding, en het leveren van hoogwaardige content die wordt gepubliceerd op portals over de hele wereld.

Gebruik filters in de PRNEWS.IO catalogus om sites te vinden die relevant zijn voor uw niche.

Hoe schrijf je een pitch van hoge kwaliteit?

Bloggen is erg moeilijk om in te breken. Dus, hier is de reden waarom gastbloggen een behoefte van je moet zijn als je serieus bent over het opbouwen van je naam.

Blogs die gastberichten uitnodigen, krijgen veel e-mails van mensen zoals jij. Dus, om je te onderscheiden van de massa, wees buitengewoon.

Hoe schrijf je een pitch van hoge kwaliteit?

• Opvallen op de radar van de blogger. Word lid van bloggroepen op sociale media en laat relevante reacties achter.
  • .
  • Personalisatie is een must. Je moet je brieven zoveel mogelijk personaliseren.
  • Je focus moet liggen op het voordeel van de blogger. Zorg ervoor dat je alle voordelen van je post hebt opgenomen, of geef ze een gratis proefversie van je dienst.

Doe een korte SEO-audit van de website waar u uw gastbericht wilt plaatsen.
Eén van de problemen waar blog-eigenaren mee te maken krijgen is dat ze repetitieve gastbericht-pitches krijgen – het is hetzelfde onderwerp of dezelfde aanpak in veel berichten. Als je echter een tool als Ahrefs gebruikt en een content gap analyse doet, kun je gemakkelijk onderwerpen vinden die variatie toevoegen aan hun bestaande content. Door trefwoordenonderzoek en een content audit te doen, kun je onderwerpen aandragen die iets toevoegen aan hun onderwerpencluster. Dit bouwt dan hun autoriteit op over hun onderwerp, zorgt voor meer verkeer naar hun site, en ondersteunt andere berichten. Welke blogger zou daar niet van houden? Maak uw pitch persoonlijk en uw inhoud relevant door SEO-audits te doen wanneer u contact opneemt. Het verhoogt de acceptatiegraad van je pitch dramatisch.

Debashri Dutta, Oprichter & Content Writer bij dmdutta.com

Produceer epische inhoud voor uw gastpost

Je hebt een paar pitches verstuurd, en een van de sites die je hebt benaderd zei dat je je gang moest gaan en je post moest schrijven-succes!

Nu moet je leveren.

Een epische post voor een bepaalde site is beter dan 95% van de andere eerder gepubliceerde posts. Met andere woorden, episch is relatief.

1. Een gastbericht moet mensen naar een resultaat leiden, niet naar een homepage.
  2. Een gastbericht moet bekende bloggers in je niche vermelden.
  3. Een gastbericht moet worden opgevolgd door zusterberichten.
  4. Een gastbericht moet gericht zijn op tien jaar resultaat, niet op 10 uur.
  5. Elke gastpost moet deel uitmaken van een ankertekststrategie.

Overweeg PRNEWS.IO Schrijfdiensten

Als u denkt dat het schrijven van een kwaliteitsgastbericht niet iets is wat u goed kunt, moet u het delegeren aan ons gereputeerde schrijfteam en ontspannen. PRNEWS.IO biedt blogbericht-schrijfdiensten waar u van zult houden. Onze Content Studio schrijvers hebben verschillende professionele achtergronden om een verscheidenheid aan industrieën te bedienen.

Werkt een gastbericht nog?

Het werkt zeker nog…!

Met een hoop backlinks van hoge kwaliteit verbetert u uw algemene DA (domain authority) – waardoor uw website betrouwbaarder wordt.

Het moet correct gebeuren, en ik zou me persoonlijk richten op gastposten op sites met een vergelijkbare hoge DA – geen spammy blog met tien verschillende posts per dag.

Nieuwste vanaf Blog