De viktigste SEO-beregningene: Hvordan velge en publikasjon og ikke gjøre en feil

11 min lest
De viktigste SEO-beregningene. Å publisere artikler er en fin måte å øke troverdigheten til selskapet, etablere deg som profesjonell og tiltrekke seg oppmerksomheten til så mange lesere som mulig, noe som betyr potensielle kunder. SEO-markedsføring er en ekstra positiv effekt av artikkeldistribusjon. Lenker fra pålitelige, autoritative ressurser vil hjelpe deg med å komme på Google-toppen enkelt.

De viktigste SEO-beregningene

For å finne ut nettstedets parametere, må du vanligvis bruke mye tid, gå gjennom flere sirkler av helvete og ofte betale anstendige penger for ekstra markedsføringsverktøy. PRNEWS.IO-katalogen for hver publikasjon indikerer allerede deres SEO-beregninger. Dette sparer tid, krefter og penger.

De viktigste SEO-beregningene
De viktigste SEO-beregningene fra PRNews.io-katalogen
>.

Alexa Trafikkrangering

Alexa Traffic Rank indikerer trafikk og brukeratferd på nettstedet. Dette er en rangering av alle nettsteder på Internett. Derfor indikerer figuren posisjonen til nettstedet blant alle nettsteder i verden.
Hvordan øke Alexa Rank?

Hvordan øke Alexa Rank? Hvordan øke Alexa Rank?

Ahrefs domenerangering

En indikator på «autoriteten» til et nettsted når det gjelder SEO fra Ahrefs-tjenesten. Basert på tilbakekoblingene til domenet. Det kan ta verdier fra 0 til 100. Jo mer jo bedre. Det kan gjøre en forskjell når du sammenligner flere domener når det gjelder verdien av lenker for SEO.

Semrush-rangering

SemRush  rangering leveres av en tjeneste som analyserer nettstedet fullt ut i Google og Bing. Den er basert på organisk trafikk som kommer fra de 100 beste Google-søkeresultatene. Dette er rangeringen etter antall besøkende som kommer fra de 20 første søkeresultatene. Jo mindre SemRush-poengsum, jo bedre.

Hva er Semrush Rank?

Moz domeneautoritet

Moz Domain Authority (Domain Authority, DA) er en søkemotorrangering utviklet av Moz, som forutsier hvor godt et nettsted vil bli rangert på søkemotorenes resultatsider (SERP). DA-poeng varierer fra én til 100. Jo høyere, jo bedre. Den beregnes ut fra en kombinasjon av faktorer, inkludert antall lenker, troverdigheten til hver av sidene, lenkenes opprinnelse og mange andre. De høyeste poengsummene i Domain Authority-rangeringen gis til nettsteder med et stort antall eksterne lenker av høy kvalitet (Wikipedia eller Google).

Majestetisk

Majestic Сitation flow & Trust Flow

Trust Flow og Citation Flow er indikatorene for Majestic markedsføringssøkemotor og de viktigste indikatorene for lenkekvaliteten. Den første måler tillitsnivået ved å navigere gjennom nettsider. Den andre gjør det mulig å avgjøre hvor viktig nettadressen er, basert på antall nettsteder som lenker til den. Begge indikatorene måles på en skala fra 0 til 100. Jo høyere poengsum, jo mer pålitelig er nettstedet.

Citation Flow viser hvor mye lenkejuice dette nettstedet mottar dugg til Majestic-tjenesten.

Trust Flow viser kvaliteten på tilbakekoblinger dette nettstedet mottar på grunn av Majestic-tjenesten.

Majestetiske innkommende domener

Indikatoren for antall domener med tilbakekoblinger til det analyserte nettstedet kjent av Majestic-tjenesten. Jo flere, jo bedre.

Majestetiske inngående lenker

Antallet kjente av Majestic tilbakekoblinger til det analyserte nettstedet. Jo flere, jo bedre.

Tillitsrangering

En syntetisk indikator som viser kvaliteten på tilbakekoblingene. Gjør det mulig å bestemme tilstedeværelsen av tilbakekoblinger fra anerkjente nettsteder i tilbakekoblingsmiljøet. Det kan ta verdier fra 0 til 100. Jo mer jo bedre.

Linkpad

Linkpad Innkommende domener

Linkpad er en tjeneste som analyserer tilbakekoblinger på nettsteder. Antall innkommende domener viser hvor mange forskjellige domener som henviser til nettstedet du sjekker. Jo høyere jo bedre.

Linkpad inngående lenker

Linkpad er en tjeneste som analyserer tilbakekoblinger på nettsteder. Innkommende lenker viser hvor mange forskjellige sider på nettsteder som har tilbakekoblinger til nettstedet du sjekker. Jo høyere, jo bedre.

Linkpad Utgående domener

Linkpad er en tjeneste som analyserer tilbakekoblinger på nettsteder. Antall utgående domener viser hvor mange forskjellige domener som mottar tilbakekoblinger fra nettstedet du sjekker. Jo lavere, jo bedre. Antallet innkommende domener bør være høyere enn de utgående.

Linkpad Utgående lenker

Linkpad er en tjeneste som analyserer tilbakekoblinger på nettsteder. Utgående lenker viser hvor mange forskjellige sider som får tilbakekoblinger fra nettstedet du sjekker. Jo lavere, jo bedre.

Sjekk tillit

Over-spam fra CheckTrust

Total domene Over-spam. Det kan være innenfor området fra 0 til 100. Jo lavere jo bedre. 0-7 er et flott domene. 7-12 - akseptabelt domene. Du bør hoppe over domenet med en over-spam-rate på 12+ for kvalitetskoblingen.

Spam score  indikerer mengden spam på nettstedet. Ved beregning av denne beregningen tar CheckTrust hensyn til totalt antall utgående lenker, antall lenker til unike domener, antall indekserte sider, totalt antall tilbakekoblinger og antall tilbakekoblinger fra unike verter. Jo mindre dette tallet er, jo renere er nettstedet.

Givervurdering av SPAM

Donor vurdering

Hvor er det bedre å lage en publikasjon: på et pålitelig nettsted med høyt spaminnhold, eller på et nytt rent nettsted, men uten tillit? CheckTrust-spesialister foretrekker selv spam-poengsum, og anser det som det viktigste når de analyserer nettstedet.

Tillit av CheckTrust

Den totale indikatoren for kvaliteten på tilbakekoblinger på nettstedet. Det kan være i området fra 0 til 100. Jo høyere jo bedre. 51-100 er et flott domene. 31-50 akseptabelt domene. Domener med dårlig kvalitet for SEO har mindre enn 30 tillitsrater.

Yandex

Yandex-filter

AGS er et filter fra Yandex som indikerer straffer for dårlig nettstedskvalitet eller for forsøk på å manipulere søkeresultatene. Hvis filteret allerede er fjernet, kan du sannsynligvis stole på nettstedet. Men gjør det på egen risiko. Mest sannsynlig er denne lenken mye mindre verdifull når det gjelder SEO. I tillegg kan filteret brukes på nytt, og nettstedet vil miste organisk trafikk fra Yandex..

Yandex.Viruses

Yandex har oppdaget forsøk på å spre skadelig programvare via dette nettstedet. Dette kan være et resultat av hacking eller svindelhandlinger fra eieren. Vi anbefaler at du holder deg borte fra slike nettsteder, i det minste til mistanken er fjernet.

Yandex-filtre

Viser om det er pålagt sanksjoner fra Yandex-søkemotoren. Fravær er et godt tegn, men vær også oppmerksom på indikatoren "Var under AGS"

Yandex SQI

Site Quality Index (SQI) er en indikator fra Yandex som karakteriserer nytten av et nettsted for besøkende. Den nøyaktige formelen til Yandex IKS er ikke avslørt, men den er basert på størrelsen på publikum, nettstedets tillitsnivå og noen andre parametere. SQI er en kompleks indikator som ikke bare tar hensyn til antall brukere, men også deres tilfredshet. SQI viser hvor nyttig nettstedet er for brukerne i Yandex' øyne.

Yandex Catalog er en tematisk rubricator av online ressurser av høy kvalitet. I lang tid vurderte nettstedseiere og SEO-spesialister å komme inn i katalogen prestisjetunge. Men siden 2017 begynte Yandexs aktivitet å falme. Det samme gjorde TIC. Denne beregningen har blitt foreldet og irrelevant.

De viktigste SEO-beregningene for PR-markedsføring?

Idealprofilen til et nettsted som er egnet for PR-markedsføring:

• Nettstedet refereres til.
  • Nettstedet er referert til av andre, har tillit og anses som pålitelig i profesjonelle kilder.
  • .
  • Nettstedet har tillit hos andre.
  • Tillitsgraden er fra 40-50 og mer for nyttige tilbakekoblinger.
  • .
  • Tillitsgraden er fra 40-50 for nyttige lenker.
  • Lavt spam-nivå - fra 0 til 7.
  • . Antallet innkommende domener og lenker overstiger antallet utgående.
  • Tallet på innkommende domener og lenker overstiger antallet utgående.
  • Høy indeksering av Yandex eller Google.

Når du plasserer materiale, bør du være mer oppmerksom på Alexa Traffic Rank, innkommende domener og lenker, Trust Flow, Google Indexing og SemRush-rangeringen.

[/sc

Konklusjon: De viktigste SEO-beregningene

Dette er de viktigste beregningene du bør ta hensyn til når du velger et nettsted.

Det er allerede mer enn 13 tusen nettmedier i PRNews.io-katalogen. Hvert medieuttak har sine egne beregninger: antall henvisende domener og tilbakekoblinger, tillits- og siteringsindikatorer, SemRush-rangering osv.

Vi har allerede samlet all nødvendig informasjon om nettstedene. Demografi, geografi for besøk, trafikkilder, prognose for besøk - det vil ikke være et eneste tomt sted før publiseringen av artikkelen din. Nå trenger du bare å følge lenken, velge publikasjonen og publisere artikkelen.

• Siste fra Blog