Slik bruker du SEO-merkevaremarkedsføring for å styrke selskapet ditt i 2023

6 min lest
SEO merkevaremarkedsføring . Potensialet med SEO-merkevaremarkedsføring er noe folk ofte undervurderer når de vurderer SERP-rangeringen. En organisatorisk merkevarestrategi hjelper ikke bare med anerkjennelse, men kan også øke rangeringen av nettstedet ditt. I denne artikkelen vil jeg vise deg hvordan merkevarebygging og SEO kan fungere hånd i hånd.

. Bygg tilbakekoblinger av høy kvalitet for SEO Er merkevarekjennskap viktig for et nettsteds rangering?

Er merkevarekjennskap viktig for et nettsteds rangering?

En merkevare er en ressurs som det tar mange år, faktisk flere tiår, å etablere. Merkevarebygging handler om å ha et omdømme som gir avkall på selskapet ditt. Det genererer positive assosiasjoner før du i det hele tatt begynner å presentere tilbudet ditt. En sterk merkevarestrategi vil omfatte markedsføringsinnsatsen din på tvers av alle elementer og mediekanaler, inkludert logo, slagord og nyheter.

Her er forholdet mellom merkevarebygging og søkemotoroptimalisering:
  • Det øker bedriftens leadgenerering fordi det er lettere for kundene å kjøpe ting fra et pålitelig merke.
  • .
      Det gir deg høyere suksessrater fra å skaffe lenker organisk eller gjennom å sende ut forespørsler til påvirkere..
    • Det gir deg høyere suksessrate ved å skaffe lenker organisk eller ved å sende forespørsler til influencere.
    • Søkemotorer er mer tilbøyelige til å fremheve merkevarer når de rangerer sider i søkeresultatene (fordi folk rett og slett stoler på dem). Dette øker nettstedets sjanser for å få høyere søkerangeringer for vanskelige søkeord, noe som fører til mer målrettet trafikk som søker og sannsynligvis har behov for virksomheten din.
    • .
Derfor fungerer merkevareomtaler og SEO fint sammen.

SEO-merkevarekomponenter

Jeg vil dele mine tanker og funn om kjernen i søkemotorene.

Hva er målet med alle søkemotorer?

Søkemotorer ble opprettet for å gi det beste svaret på en brukers forespørsel. «Best» står i dette tilfellet for det mest troverdige, komplette og pålitelige. Og begrepet «merkevare» handler bare om troverdighet og pålitelighet.

Et sterkt merkenavn inspirerer tillit og tillit til kvaliteten på hver tjeneste eller hvert produkt som et selskap tilbyr kundene.

Hvis vi deler merkevaren inn i SEO-komponenter, vil den inneholde:
  • Type-in trafikk – når brukere går direkte til nettstedet ditt via adressefeltet i nettleseren. Faktisk betyr det kunnskap om merkevaren din uten noe hint;
  • . Merketrafikk – når selskapet ditt blir søkt etter merkenavnet i søkemotorene. Delvis kan dette tolkes som en god merkevaregjenkjenning med et lite hint; eller bare som en sterk brukeres vane med å besøke akkurat ditt nettsted? . Sitering og samsitering – å nevne merkevaren din (ikke nødvendigvis med lenker) på troverdige ressurser, samt å sitere dem sammen med andre kjente merkevarer, noe som kan tolkes som «merkebestøvning». Noen kaller det også lenkebygging uten lenker. .

Du kan bruke dette verktøyet som vil hjelpe deg med å øke siteringsnivået til merkevaren din og bygge et positivt omdømme med sponsede artikler på pålitelige nyhetsplattformer.

Bygg positivt omdømme på nettet og fjern negativt fra SERP
  • Tilbakekoblinger fra pålitelige trafikknettsteder – er faktisk en av hovedindikatorene for merkevarens troverdighet. Vel, i dette tilfellet kan du også få litt hjelp. Denne tjenesten vil forbedre SEO-rangeringer med tilbakekoblinger av høy kvalitet til nettstedet ditt.
–> seo-merkevaremarkedsføring

Hvorfor din SEO bør fokusere på merkevarebygging i søkemotoren

Et nivå av merkevarebevissthet er veldig vanskelig å måle. Og dessverre er det ingen indikator. Google har imidlertid fokusert oppmerksomheten fra innkommende lenker mot merkede spørsmål. Slike giganter, som GM eller BMW, vil begge ha mange innkommende lenker. Eller hvis et Coca-Cola-merke er dyrere enn et Pepsi-merke, betyr ikke dette at det første vil rangere høyere.

For å forstå hvilket nettsted en bestemt SERP-bruker sannsynligvis vil finne, vil Google-algoritmen se på merkede spørsmål, som et av trinnene. Ved å se på antall personer som aktivt leter etter et bestemt selskap, håper søkemotoren å forstå hva brukerne ønsker å se, og kan bruke denne kunnskapen til å påvirke rekkefølgen som nettstedene vises.

Og hvis du ser på det store bildet, vil du se en klar sammenheng mellom merkevareverdi og rangering. Du kan ikke argumentere med det faktum at merkevarer får mer trafikk enn lite kjente forretningsnavn.

Søkemerkestrategier for SEO

La oss gå nærmere den daglige praksisen. Hvordan bruke all denne kunnskapen?

Ta en titt på noen få eksempler på SEO-merkevarestrategier for å øke merkevareverdien din:

Bygg merkevaren din for bedre rangeringer

Dette er akkurat eksemplet når det er lettere sagt enn gjort. Hvis du vil overtale klienten, still deg selv et spørsmål «Hvordan kan vi øke verdien av merkevaren vår?» Og prøv å finne flere svar. Og prøv å finne flere svar.

Branding inneholder ikke bare en logo, et slagord eller et brukergrensesnitt. Merkevarebygging inkluderer opplevelsen kundene dine har lært med virksomheten din, det er slik du får dem til å tenke og føle om produktene og tjenestene dine. Og husk å dobbeltsjekke resultatene av din strategi og ditt nåværende arbeid, ved å følge med på kundenes vurderinger og informasjon om bedriften din. Ta en titt på dette verktøyet, som vil hjelpe deg med å overvåke omtale av merkevaren din i nyhetene. Det er avgjørende å spore omtalen av de målrettede søkeordene og ikke gå glipp av meldinger fra konkurrentene dine i nyhetsstrømmen rundt om i verden.

Overvåk merkevareomtale i nyhetene

Vurder en konkurrents merkevarenivå når du analyserer nisjer

Det hender ofte at du ser på søkeresultatene og ikke aner hvorfor noen nettsteder er øverst. Men når du ser på merkevaretrafikken deres, blir forholdet mellom årsak og virkning tydelig.

Konkurrentinformasjon gir deg verktøyene du trenger for å differensiere merkevarestrategien din fra resten. Du bør kjenne bedriftens unike verdiforslag før du starter med merkevareaktivitetene dine.

SEO-merkevaremarkedsføring er diversifisering

Diversifisering gjør det mindre følsomt og sårbart for problemer i alle mediekanaler. Med de konstante endringene av SERP-funksjonene kan den minste endring av søkemålet forvandle hele listen på den første resultatsiden. Hvis nettstedet ditt blir filtrert av søkemotorene, vil merkevaretrafikk fortsatt gi deg klikk.

Merketrafikk forbedrer forbrukeratferden

Følelsesmessig eller fysisk har merkevarestrategier en enorm effekt på kjøpsatferd, uansett hvor gamle de er. Hvis du har lojalitet til et bestemt selskap, vil du legge mer innsats i å kjøpe eller finne svaret på spørsmålet ditt på akkurat dette nettstedet. Merkevaregjenkjenning er en mektig ting. Kraftig nok til at du hopper over Googles topprangerte innlegg og finner favorittfirmaet ditt. Kraftig nok til å foreta et dyrere kjøp.

Brukeropplevelse

Å gjøre alle elementene og prosessene på nettstedet ditt enkle for brukerne, gir bedre brukerengasjement og øker til slutt merkevarebevisstheten.

Det fjerner også alle barrierer fra å dele informasjon om opplevelsen deres til forskjellige sosiale nettverk.

Publiser innhold på nettsteder av høy kvalitet

Hovedideen med å publisere informasjon om selskapet ditt er at du skal tilføre verdi til nettstedets innhold og demonstrere kompetanse i din nisje. Gjesteinnlegg på troverdige nettsteder som Fortune kan få folk til å lære mer om et merke eller et produkt som er nevnt i artikkelen.

Du har en flott mulighet til å delegere denne oppgaven til en pålitelig tjeneste for publisering av kvalitetsinnhold, som vil styrke merkevaren din.

Sosialt bevis

Å bygge en solid base på sosiale nettverk som Twitter, Facebook, Instagram eller ClubHouse er like viktig som å bygge dine målrettede søkeordrangeringer på søkemotorer. Det gir deg ikke bare en stor kommersiell mulighet, men også fordeler med å generere trafikk og konverteringer.

Måle merkevarebasert søketrafikk

Å forstå hvilken del av merkevaretrafikken du mottar, vil hjelpe deg med å finne ut hva som fungerer for omdømmet ditt og hva som ikke gjør det, hvor mye innsats du bør legge ned i merkevarestyring, eller bare forstå om du har valgt riktig retning eller ikke.

Google Analytics lar deg overvåke antall personer som kom inn på nettstedet ditt gjennom merkevarebegrepene, bruke et nettleserbokmerke, SEO-klikk og konverteringer per side i bestemte perioder.

Andre innflytelsesfaktorer for SEO-merkevarer

Men jeg må minne deg på at SEO kan bli sterk ikke av et merke alene. Fra denne artikkelen kan du få følelsen av at ved å øke SEO-merkevaremarkedsføring, vil du umiddelbart gå til toppen.

Det er ikke så enkelt. Tross alt vet vi alle «Du tar ikke med en kniv til en skuddveksling», noe som betyr at det alltid vil være et merke som er sterkere enn ditt. I SEO-verdenen er det mange forskjellige innflytelsesfaktorer som du kan konkurrere med andre merker. Bare husk å ikke forsømme denne faktoren.

I tillegg har merkevaren en annen positiv side, jeg mener dens kapitalisering:

[/sc

Bunnlinjen: SEO merkevaremarkedsføring

Å forstå kraften i SEO-merkevaremarkedsføring kan hjelpe deg med å skille deg ut fra konkurrentene dine. Å øke merkevarebevisstheten vil ikke bare oppmuntre til engasjement og styrke lojalitet, men det kan også forbedre rangeringene dine på SERP-ene.

Hva er din favoritt SEO-taktikk? Gi meg beskjed om hvordan du har brukt SEO for å øke søkemerkingsberegningene i kommentarene.

Siste fra Blog