Hva er PR-støtte for bedrifter? Få mediene til å legge merke til deg

13 min lest
Innhold gjemme seg
3 Når trenger bedrifter PR-støtte og ikke bare en PR-kampanje? Svaret avhenger hovedsakelig av hvilke mål merkevarer og selskaper har, og hvilke oppgaver de må fullføre. Generelt sett er det tre hovedfaktorer som selskaper bør ta hensyn til under beslutningsprosessen. . En lang syklus av avtalen. I B2B-segmenter kan det ta måneder før du finner partnere. Mens en potensiell kunde studerer markedet, beregner budsjettet og tar beslutninger, må selskapet forbli synlig i informasjonsfeltet. Eksempler er IT-selskaper, konsulent- og markedsføringsbyråer, utstyrsprodusenter og leverandørbedrifter.. Opprettholde kontakt med lojale kunder. Folk bruker regelmessig mobilkommunikasjon, banktjenester og forsikring for å reise utenlands. Med tanke på at det er ganske enkelt å bytte leverandør, må selskapene stadig minne kundene om seg selv i artikler, nye prosjekter, undersøkelser osv.. . Omdømmebasert salg. Det handler om høyrisikovirksomheter i et konkurransedyktig miljø – kryptobørs, kapitalforvaltning og oppstart.. PR-støtteoppgaver PR-støtteoppgaver Det er ikke noe poeng i å undervurdere viktigheten av PR for å nå de strategiske målene til enhver liten bedrift eller stor organisasjon.. PR-støtte til sosiale prosjekter PR-støtte til sosiale prosjekter og andre arrangementer er rettet mot å skape et bestemt bilde av selskapet / merkevaren i målgruppens øyne. Det er bildet av en troverdig, pålitelig, vellykket utvikling, prestisjefylt, nyskapende, sosialt orientert bedrift osv.. Arbeidet til PR-spesialister bør føre til en økning i kjøpernes interesse og lojalitet overfor de markedsførte varene og tjenestene og følgelig en økning i etterspørselen etter dem.. En annen global oppgave for å gi informasjonsstøtte til organisasjonens aktiviteter er å øke dens konkurransefortrinn og styrke partnerskap. En annen global oppgave er å øke organisasjonens konkurransefortrinn og styrke partnerskapene. PR-støtte gir deg mulighet til å komme ut av en krise med æren i behold. PR-støtte gjør det mulig å komme ut av en krise med æren i behold. Pr-støtte gjør det mulig å komme ut av en krise med æren i behold. Formålet med PR-støtte for organisasjonens aktiviteter er å sikre selskapets konsekvente tilstedeværelse i informasjonsrommet. . Formålet med PR-støtten er å sikre at organisasjonen er konsekvent til stede i informasjonsrommet. Det er like viktig å skape et gunstig arbeidsklima, beholde og tiltrekke seg verdifulle spesialister og øke de ansattes lojalitet og immaterielle motivasjon samtidig som man oppnår felles mål.. Hva er inkludert i PR-støtten? Generelt er PR-støtte til organisasjonens aktiviteter delt inn i flere trinn. PR-agenter analyserer den nåværende situasjonen og konkluderer med hvilke resultater som må oppnås i forberedelsesfasen. En PR-strategi utvikles i henhold til de oppsatte målene, implementeres i et sett med prosjekter og individuelle handlinger fra pressetjenesten (PR-avdelingen). Basert på resultatene av det utførte arbeidet vurderes effektiviteten, og det utarbeides anbefalinger for videre tiltak for PR-støtte. Når du gjennomfører en PR-strategi, kan du bruke følgende tiltak for å appellere til målgruppen: Når du gjennomfører en PR-strategi, kan du bruke følgende tiltak for å appellere til målgruppen: Medieplanlegging, samarbeid med pressen: overvåking av ressurser for å studere arten og mengden av informasjon om selskapet, holde møter med journalister: intervjuer, pressekonferanser, informasjonsmøter, presseomvisninger osv, utarbeidelse av nyhetssaker, pressemeldinger, – initiering av mediemateriale om selskapet. . Respondere på og forebygge tilfeller av negativ informasjon om merkevaren din i mediene. Utvikle en informasjonskampanje i en krisesituasjon.. Utarbeide en informasjonskampanje i en krise. Gjennomføre ulike former for informasjonstiltak. Gjennomføre ulike typer arrangementer, som PR og kampanjer, konferanser, forretningsopplæring og sosiale arrangementer, for å tiltrekke offentlig oppmerksomhet til selskapets aktiviteter. Vedlikehold av bedriftens nettsted, informasjonsstøtte til sosiale prosjekter og PR-kampanjer i sosiale medier (SMM). Vedlikehold av nettsider og PR-kampanjer (SMM). Forventninger og resultater Forventninger og resultater Resultatet av PR-støtte for organisasjonens aktiviteter er vekst i publisitet, noe som gjør selskapet og dets produkter mer gjenkjennelige. Med konstant og godt strukturert informasjonsstøtte kan du også forvente å få konkrete økonomiske resultater, som: vekst i etterspørselen etter selskapets varer og tjenester, teambygging; teambuilding; teambygging; økt antall kvalifiserte søkere til ledige stillinger, etablering av partnerskap med utvalgte organisasjoner, en gunstig holdning i maktstrukturene til selskapets aktiviteter, en økning i selskapets markedsandel, etc.. PR-støtte for arbeidet ditt gir betydelige resultater hvis du overlater denne aktiviteten til virkelig kunnskapsrike spesialister. Du finner dem i den eksterne pressetjenesten, som også vil spare selskapets budsjett.. Bedrifter som ikke opplever noen spesielle forretningsutviklings- og markedsføringsvansker, ønsker ikke å gjøre ytterligere investeringer som kan komme tilbake i en fjern fremtid. Folk søker vanligvis hjelp fra PR-fagfolk bare når det ser ut til at det er mulig å returnere virksomheten til sine tidligere posisjoner ved hjelp av noen effektive nye verktøy.det skjer når reklame, anmeldelser og kommentarer rett og slett ikke fungerer på grunn av markedets overmetning med slike tilbud. . Eller la oss forestille oss at det var en slags krise. Enhver negativ manifestasjon fra offentligheten kan sette virksomheten din under trusselen om kontraktsbrudd, tap av omdømme, nektelse av å oppfylle forpliktelser fra partnere og leverandører osv. Med PR-støtte kan du sikre at eventuelle feil fra bedriftens side kan oppfattes mye lettere, og noen ganger med sympati fra publikum, noe som seriøst vil støtte deg i en vanskelig situasjon. . Verktøy for PR-støtte PR-støtte for et lite selskaps aktiviteter er et system av metoder og verktøy for å danne merkevarens image og mangedoble mengden informasjon som publiseres i pressen. Hvilke verktøy viser seg å være de mest effektive for små bedrifters PR-støtte? La oss ta en titt på det. 1. Mediedekning Mediedekning er eksponering i media, også kjent som nyhetsbyråer. Avhengig av hvor viktig hver sak er sett fra medienes, journalistens og redaktørens perspektiv, får saken mer plass og synlighet, og i noen tilfeller mindre plass og synlighet. Content Marketing Platform 100,000+ media publications; get backlinks to your product; scale work with content distribution. Sign Up Content Marketing Platform 100,000+ media publications; get backlinks to your product; scale work with content distribution. Sign Up [/sc Mediedekning går utover å bli nevnt i store, vanlige medieplattformer, som TV, radio, aviser og magasiner. Selv om alle disse absolutt er en del av det som utgjør mediedekning og kan hjelpe en god del mennesker med å lære om deg (eller selskapet ditt), er sannheten at medielandskapet har endret seg dramatisk de siste årene. Skaperbevegelsen har ført til at en rekke fagfolk har startet uavhengige podcaster, YouTube-kanaler og nyhetsbrev, hvorav mange er rettet mot en bestemt nisje og har et dedikert og lojalt publikum. Etter min mening er det ofte mer fornuftig å bli omtalt i slike uavhengige publikasjoner, ettersom de er mer målrettet mot publikum du vil nå (for eksempel hvis du er et velværefirma, er det fornuftig å være på en velvære-relatert podcast eller nyhetsbrev), og disse menneskene er mye mer sannsynlig å bli kunder, investorer osv. . 2. Interne hendelser med nyhetsverdi Å lage et nytt produkt, inngå et partnerskap eller gå inn på et utenlandsk marked er en viktig begivenhet i et selskaps liv, som kan brukes til markedsføring. Selv om selskapet ikke bærer navnet Apple, ser ikke nyheten om et lite medieprosjekt ut til å være interessant.. Du må skrive om arrangementet selv om nyhetene bare legges ut på nettstedet ditt og på sosiale nettverk. Det er viktig å bygge et omdømme blant kunder, investorer og fremtidige ansatte mens du ser gjennom bedriftens nyhetsfeed. Det er viktig å bygge et omdømme blant kunder, investorer og fremtidige ansatte. Du kan prøve å tilby en pressemelding. Men før du gjør dette, må du svare på følgende spørsmål: Før du gjør dette, må du svare på følgende spørsmål: Kan du tilby en pressemelding? Påvirker hendelsen du skriver om, utviklingen av bransjen? Har hendelsen betydning for utviklingen av næringen? Er det noe uvanlig? Er det noe som er uvanlig og enestående? Er det noe uvanlig? Tilbyr du noe som er nyttig for målgruppen? Tilbyr du noe som er nyttig for målgruppen din? Tilbyr du noe som er nyttig for målgruppen? Er det noe leserne trenger? Er det noe som leserne dine virkelig trenger å vite om? Er det noe leserne trenger å vite om? Hvis du ikke svarte bekreftende på noen av disse spørsmålene, er det liten sjanse for at medieressursen vil legge ut denne nyheten gratis. Hvis det fortsatt er et positivt svar, bør fordelene med utgivelsen din være tydelig for medieredaktøren fra tittelen og den første setningen.. 3. Eksterne begivenheter av nyhetsverdi Når det ikke er noen store hendelser i selskapet, kan du minne deg selv ved å lenke til eksterne nyhetsstrømmer. Dette kan være nyheter og trender i bransjen, som nå ryktes og er interessante for publikum.. 4. Eksklusivt og nyttig innhold Tenk på hvilken nyttig og eksklusiv informasjon du regelmessig kan dele på sosiale medier. Det kan være markedsundersøkelser, statistikk over salget av produktene dine over en viss periode, informasjon om nye trender osv. Du kan vurdere å legge ut data som illustrerer utviklingen i bransjen din. . 5. Ekspertkommentarer til mediene Journalister ansetter jevnlig eksperter til å skrive analytiske artikler. Det finnes til og med egne ressurser der mediene publiserer forespørsler om kommentarer og fakturaer for artikler. Du kan for eksempel bruke HAROs tjenester for å finne eksperter og innholdskilder på ditt felt. . For å etablere deg som en spesialist som er klar til å svare raskt, kompetent og til poenget, ta følgende skritt: Skap kontakter. Opprett kontakter. Bli kjent med en journalist som skriver om ditt felt på forhånd. Begynn med sosiale nettverk. Legg til journalisten som venn, forklar hvordan du kan være nyttig for ham, følg nye publikasjoner og kommenter dem.. Arbeid med din profesjonelle merkevare. Skriv en ekspertspalte eller blogg, delta på konferanser og uttale deg om høyprofilerte arrangementer i bransjen. Du kan også skrive en blogg. Svar journalister så raskt som mulig, særlig hvis temaet er aktuelt. Husk at kommentaren mest sannsynlig ikke bare er hentet fra deg, så vurder emnet fra ulike perspektiver og unngå å være for triviell. . 6. Bloggplattformer Bloggplattformer har en stor fordel i forhold til sosiale medier. Innhold kan publiseres uavhengig og gratis, uten publiseringsplaner og godkjenninger fra redaktører. Hvis brukerne liker materialet ditt, vil plattformen legge til rette for videre spredning. De kan for eksempel inkludere det i et sammendrag eller legge det ut på sine sosiale nettverk. I alle fall er det fornuftig å ta vare på å markedsføre artikkelen din på egen hånd – å lage avlinger i spesialiserte telegramkanaler eller lansere en målrettet annonse.. Noen av de mest populære plattformene der du kan publisere innholdet ditt inkluderer: Noen av de mest populære plattformene der du kan publisere innholdet ditt inkluderer:… Medium. Du kan skrive om alle emner. Det finnes 96 kategorier på bloggplattformen – fra bøker og kunst til blokkjeder og teknologi. Tekstene dine bør modereres før de publiseres i et av de populære tidsskriftene (publikasjonene).. Hackernoon. Tema – teknologi. Du må registrere deg for å søke om en publikasjon. Utvalget er ganske strengt.. 7. Kommunisere med leserne Arbeidet med artikkelen din slutter ikke etter at den er publisert. Du bør følge og svare på leserkommentarer på en måte som opprettholder selskapets omdømme. Her er noen tips: Svar raskt på kommentarer. Svar raskt – helst innen en dag. I sosiale nettverk er tidsrammen enda snevrere. Ifølge statistikk forventer 83 % av befolkningen at bedrifter svarer på kommentarer i sosiale medier innen en dag eller mindre.. Personaliser hvert svar – selv om de samme kommentarene som «takk» er de samme. Personaliser hvert svar – selv om de samme kommentarene som «takk» er de samme. Personaliser hvert svar, selv om kommentarene er de samme. Svar på spørsmål, takk for ros og tilbakemeldinger (også negative). Når du arbeider med negative kommentarer, husk at svaret ditt ikke bare vil bli sett av kommentarens forfatter, men også av alle leserne. Vær alltid høflig og profesjonell, ikke gi etter for følelser, og skriv om saken. Ikke glem at du representerer merkevaren.. 8. Ytterligere verktøy PR-støtte hjelper selskapet med å holde seg synlig selv når det ikke er noe å overraske mediene med. For å få mest mulig ut av denne markedsføringsmetoden bruker vi i tillegg følgende verktøy: SERP. Overvåke søkeresultater for omtale av en bedrift eller et varemerke. Handle raskt når du oppdager negative tilbakemeldinger.. SEO – lar deg bringe innholdet som publiseres ved hjelp av PR-støtte til topps.. SMM og samfunnsbygging. Ved å engasjere målgruppen i en dialog kan du gjøre nøytrale og interesserte besøkende til lojale brukere.. Velge den beste PR-hjelpen for din bedrift Velge den beste PR-hjelpen for din bedrift Det er viktig at du samarbeider med et PR-firma som deler din overbevisning og som du kommer overens med. Snakk med andre bedrifter og personer i nettverket ditt for å få anbefalinger. Undersøk PR-firmaer via deres nettsteder og sosiale medier for å finne ut mer om deres kundekrets og tidligere arbeid. Før du tar en beslutning, ikke vær redd for å møte noen PR-firmaer eller frilansere og be om tilbud og tilbud. Du må kunne stole på PR-teamet ditt. Du må kunne stole på PR-teamet ditt. Det som får samarbeidet med et PR-byrå til å fungere, er ikke annerledes enn det som får ethvert godt partnerskap til å fungere: Den gjensidige forståelsen må være der, de må virkelig «forstå» hva du prøver å gjøre, og bare fordi de er i stand til å bevise tidligere suksess i tidligere forhold, betyr ikke det at de nødvendigvis er de rette for deg, og selvfølgelig vil det passe budsjettet ditt. Før du signerer noe, må du være sikker på at rimelige utgifter er dekket og at kostnadene inkluderer opprettelse av markedsføringsmateriell. Design, trykk, merchandising og video har alle en kostnad og kan betraktes som statister.. –> Ved å stole på hjelp fra PRNEWS.IO kan du få innholdet ditt publisert på de riktige nye portalene eller medieplattformene som retter seg mot riktig målgruppe og vil hjelpe deg med å få bredere eksponering for merkevaren din. Når du får hjelp av ekspert PR-støtte og implementerer de nevnte PR-verktøyene i din online markedsføringskampanje, vil du kunne få merkevaren din til å bli snakket om, holde folk mer engasjert i bedriftens nyheter og ganske enkelt informere publikum om de nyeste innovasjonene i din nisje. Når det gjøres riktig, kan PR gi flere belønninger til små selskaper og veletablerte selskaper. . Les mer: Les mer: De skjulte kostnadene ved å ansette PR-byrå Hva gjør et PR-byrå? Hva er bedre: PR-byrå vs. bedriftskommunikasjonsjobb Bunnlinjen Forretningsrelasjoner er vanligvis toveis. Før du begynner å lete etter PR-bistand, må du sørge for at du vet hva du ønsker å oppnå med PR og, enda viktigere, hva budsjettet ditt er..
Innhold gjemme seg
Det kan være utfordrende å ansette PR-støtte for bedriften din. For å håndtere omdømmet ditt og få deg lagt merke til, må selskapet eller personen du velger, jobbe direkte med deg og dine ansatte. Du må kunne stole på og stole på PR-assistenten du ansetter.

Hvordan kan et lite selskap få interesse fra mediekanaler når det ikke har noen slående nyheter? PR-spesialister har fortsatt mange verktøy for å sikre at publikasjoner vises regelmessig når ingen gjennombrudd eller bragder endrer markedet. Denne typen rutinearbeid kalles PR-støtte. Hvem er det egnet for, og hvordan kan det plasseres på de beste medieplattformene? La oss diskutere.

PRNEWS.IO er en brukervennlig PR-plattform for å dele nyhetene dine i bare noen få trinn

PR-støtte vs. PR-kampanje

Før vi går videre, la oss forstå forskjellen mellom disse to begrepene.

PR-støtte er en konstant, metodisk innsats som tar sikte på å markedsføre merkevarer selv uten åpenbare informasjonsgrunner.

PR-kampanje er et sett med handlinger som tar sikte på å definere målforbrukeren innen en viss tidsperiode.

Det gjør det mulig for merkevaren å opprettholde sitt image og omdømme i det relevante markedet.

PR-støttePR-kampanje
VarighetFra 3 måneder Opptil 10 uker
Mål Planlagte regelmessige interaksjoner med målgruppen – Utvide rekkevidden;
– Oppfordre til handling: oppmuntre til salg, nedlastinger, investeringer
Oppgaver– Administrere regelmessig salg;
– Danne selskapets PR-image;
– Støtte selskapets eller merkevarens omdømme;
– Bygge lojalitet hos målgruppen.
– Fortelle om et nytt produkt eller en ny tjeneste;
– Gjøre selskapet mer gjenkjennelig.

Når trenger bedrifter PR-støtte og ikke bare en PR-kampanje?

• En lang syklus av avtalen. I B2B-segmenter kan det ta måneder før du finner partnere. Mens en potensiell kunde studerer markedet, beregner budsjettet og tar beslutninger, må selskapet forbli synlig i informasjonsfeltet. Eksempler er IT-selskaper, konsulent- og markedsføringsbyråer, utstyrsprodusenter og leverandørbedrifter.
  • . Opprettholde kontakt med lojale kunder. Folk bruker regelmessig mobilkommunikasjon, banktjenester og forsikring for å reise utenlands. Med tanke på at det er ganske enkelt å bytte leverandør, må selskapene stadig minne kundene om seg selv i artikler, nye prosjekter, undersøkelser osv.. . Omdømmebasert salg. Det handler om høyrisikovirksomheter i et konkurransedyktig miljø – kryptobørs, kapitalforvaltning og oppstart..

PR-støtteoppgaver

• PR-støtte til sosiale prosjekter
  • PR-støtte til sosiale prosjekter og andre arrangementer er rettet mot å skape et bestemt bilde av selskapet / merkevaren i målgruppens øyne. Det er bildet av en troverdig, pålitelig, vellykket utvikling, prestisjefylt, nyskapende, sosialt orientert bedrift osv.
  • . Arbeidet til PR-spesialister bør føre til en økning i kjøpernes interesse og lojalitet overfor de markedsførte varene og tjenestene og følgelig en økning i etterspørselen etter dem..
  • En annen global oppgave for å gi informasjonsstøtte til organisasjonens aktiviteter er å øke dens konkurransefortrinn og styrke partnerskap.
  • En annen global oppgave er å øke organisasjonens konkurransefortrinn og styrke partnerskapene.
  • PR-støtte gir deg mulighet til å komme ut av en krise med æren i behold.
  • PR-støtte gjør det mulig å komme ut av en krise med æren i behold.
  • Pr-støtte gjør det mulig å komme ut av en krise med æren i behold.
  • Formålet med PR-støtte for organisasjonens aktiviteter er å sikre selskapets konsekvente tilstedeværelse i informasjonsrommet.
  • .
  • Formålet med PR-støtten er å sikre at organisasjonen er konsekvent til stede i informasjonsrommet.
  • Det er like viktig å skape et gunstig arbeidsklima, beholde og tiltrekke seg verdifulle spesialister og øke de ansattes lojalitet og immaterielle motivasjon samtidig som man oppnår felles mål..

Hva er inkludert i PR-støtten?

• Medieplanlegging, samarbeid med pressen:
    • overvåking av ressurser for å studere arten og mengden av informasjon om selskapet,
  • holde møter med journalister: intervjuer, pressekonferanser, informasjonsmøter, presseomvisninger osv,
  • utarbeidelse av nyhetssaker, pressemeldinger, – initiering av mediemateriale om selskapet.
  • .
  • Utarbeide en informasjonskampanje i en krise.
  • Gjennomføre ulike former for informasjonstiltak.
  • Gjennomføre ulike typer arrangementer, som PR og kampanjer, konferanser, forretningsopplæring og sosiale arrangementer, for å tiltrekke offentlig oppmerksomhet til selskapets aktiviteter.
  • Vedlikehold av bedriftens nettsted, informasjonsstøtte til sosiale prosjekter og PR-kampanjer i sosiale medier (SMM).
  • Vedlikehold av nettsider og PR-kampanjer (SMM).

Forventninger og resultater

• vekst i etterspørselen etter selskapets varer og tjenester,
  • teambygging;
  • teambuilding;
  • teambygging;
  • økt antall kvalifiserte søkere til ledige stillinger,
  • etablering av partnerskap med utvalgte organisasjoner,
  • en gunstig holdning i maktstrukturene til selskapets aktiviteter,
  • en økning i selskapets markedsandel, etc.

Verktøy for PR-støtte

1. Mediedekning

[/sc

2. Interne hendelser med nyhetsverdi

Før du gjør dette, må du svare på følgende spørsmål:

• Kan du tilby en pressemelding?
    • Påvirker hendelsen du skriver om, utviklingen av bransjen?
      • Har hendelsen betydning for utviklingen av næringen?
      • Er det noe uvanlig?
      • Er det noe som er uvanlig og enestående?
      • Er det noe uvanlig?
      • Tilbyr du noe som er nyttig for målgruppen?
      • Tilbyr du noe som er nyttig for målgruppen din?
      • Tilbyr du noe som er nyttig for målgruppen?
      • Er det noe leserne trenger?
      • Er det noe som leserne dine virkelig trenger å vite om?
  • Er det noe leserne trenger å vite om?

3. Eksterne begivenheter av nyhetsverdi

4. Eksklusivt og nyttig innhold

5. Ekspertkommentarer til mediene

Journalister ansetter jevnlig eksperter til å skrive analytiske artikler. Det finnes til og med egne ressurser der mediene publiserer forespørsler om kommentarer og fakturaer for artikler. Du kan for eksempel bruke HAROs tjenester for å finne eksperter og innholdskilder på ditt felt.

• Skap kontakter.
    • Opprett kontakter. Bli kjent med en journalist som skriver om ditt felt på forhånd. Begynn med sosiale nettverk. Legg til journalisten som venn, forklar hvordan du kan være nyttig for ham, følg nye publikasjoner og kommenter dem.
    • .
  • Arbeid med din profesjonelle merkevare. Skriv en ekspertspalte eller blogg, delta på konferanser og uttale deg om høyprofilerte arrangementer i bransjen.
  • Du kan også skrive en blogg.
  • Svar journalister så raskt som mulig, særlig hvis temaet er aktuelt. Husk at kommentaren mest sannsynlig ikke bare er hentet fra deg, så vurder emnet fra ulike perspektiver og unngå å være for triviell.

6. Bloggplattformer

• Medium. Du kan skrive om alle emner. Det finnes 96 kategorier på bloggplattformen – fra bøker og kunst til blokkjeder og teknologi. Tekstene dine bør modereres før de publiseres i et av de populære tidsskriftene (publikasjonene).
    • .
  • Hackernoon. Tema – teknologi. Du må registrere deg for å søke om en publikasjon. Utvalget er ganske strengt..

7. Kommunisere med leserne

• Svar raskt på kommentarer.
    • Svar raskt – helst innen en dag. I sosiale nettverk er tidsrammen enda snevrere. Ifølge statistikk forventer 83 % av befolkningen at bedrifter svarer på kommentarer i sosiale medier innen en dag eller mindre.
    • . Personaliser hvert svar – selv om de samme kommentarene som «takk» er de samme.
    • Personaliser hvert svar – selv om de samme kommentarene som «takk» er de samme.
    • Personaliser hvert svar, selv om kommentarene er de samme.
    • Svar på spørsmål, takk for ros og tilbakemeldinger (også negative). Når du arbeider med negative kommentarer, husk at svaret ditt ikke bare vil bli sett av kommentarens forfatter, men også av alle leserne.
    • Vær alltid høflig og profesjonell, ikke gi etter for følelser, og skriv om saken. Ikke glem at du representerer merkevaren..

8. Ytterligere verktøy

• SERP. Overvåke søkeresultater for omtale av en bedrift eller et varemerke. Handle raskt når du oppdager negative tilbakemeldinger.
    • . SEO – lar deg bringe innholdet som publiseres ved hjelp av  PR-støtte til topps.. SMM og samfunnsbygging. Ved å engasjere målgruppen i en dialog kan du gjøre nøytrale og interesserte besøkende til lojale brukere..

Velge den beste PR-hjelpen for din bedrift

Du må kunne stole på PR-teamet ditt.

. –>

Bunnlinjen