Slik blir du en Instagram-influencer i 2023

18 min lest
Innhold gjemme seg
Hvordan bli en Instagram-influencer? Merker bruker millioner på influencer-markedsføring i disse dager. Enten det er en reklametur til eksotiske land eller å ta betalt for et sponset Instagram-innlegg, har en populær Instagram-konto blitt en lukrativ måte å være din egen sjef og tjene penger på nettet.

Og det som oppmuntrer mer er at du ikke trenger hundretusenvis av følgere for å lykkes som en Instagram-influencer i 2023 fordi merkevarer investerer mer i mikroinfluencer.

Hvis det er din drøm å bli en Instagram-influencer og få betalt for å legge ut bilder på Instagram, så leser du et nyttig innlegg. Dette er din ultimate guide til hvordan du kan bli kjent med Instagram-influencer-markedsføring. Her finner du trinnvise instruksjoner og noen tips om å være en influencer og jobbe med merkevarer.

Bli en Instagram-influencer Tips #1: Velg en nisje

Hver Instagram-influencer bør starte med å velge sin nisje. Hvis du ikke vet hva «nisje» betyr, er det et markedsføringsuttrykk som brukes til å beskrive et segment av markedet.

Men å identifisere ett bestemt emne å skrive om kan være veldig vanskelig. Vi er alle mangefasetterte med mange interesser, så det kan være rart å legge ut bare om sport, mote eller mat, for eksempel.

For å finne din nisje, still deg selv de neste spørsmålene:

Still deg selv disse spørsmålene

• Hva brenner jeg for?
  • Hva er jeg mest lidenskapelig opptatt av?
    • Hva brenner jeg mest for?
    • Hva kan jeg mest om?
    • Hva har jeg mest kunnskap om?
    • Hva kan jeg best om?
    • Hvilke innlegg kan jeg gjerne lage om i et år helt gratis?
    Mange Instagrammere velger emnet «livsstil», men senere fokuserer de nesten alle på de andre områdene i livet der de ser et større engasjement fra publikum. Noen av de mest vellykkede influencerne har veldig spesifikke temaer. For eksempel finnes det kontoer som er viet pyntet skjegg (@willitbeard), eller som kombinerer merkelige bilder (@combophoto).

Når du har valgt din generelle nisje, må du begrense 3-4 innholdssøyler for å bli tydeligere på hvilken type innhold du vil legge ut på Instagram. Dette er mer spesifikke emner som kan utfylle din viktigste nisje.

@lisahomsy – denne vakre damen posisjonerer seg som en reiseblogger. Men bildene hennes viser hennes klesstil og kropp i god form, slik at markedsførere kan tilby henne et bredt spekter av produkter å annonsere.

Se dette innlegget på Instagram
    Bli en Instagram-influencer Tips #2: Få en Instagram Business-konto

Å bytte til en bedriftskonto kan hjelpe deg med å låse opp tilleggsfunksjonene du trenger for å lykkes, som Instagram Analytics. Analytics vil hjelpe deg med å se hva som fungerer og ikke fungerer for å forbedre fremtidig innhold og dele statistikk med merkevarer.

Med bedriftskontoer kan du legge til Call-to-Action-knapper slik at brukerne kan åpne en lenke, lese en artikkel, bestille en avtale osv. Markedsførere elsker også denne funksjonen fordi den øker konverteringen fra innleggene dine.

Du kan endre profilen din i Innstillinger – & gt; Konto – & gt; Bytt til bedriftskonto.

Bli en Instagram-influencer Tips nr. 3: Skriv en effektiv Instagram-bio

Beskrivelse av Instagram-bioen din er en av de viktigste tingene med kontoen din. I navnet rå bruk, de beste målrettede nøkkelordene, som beskriver kontoen din best.

. Hvordan bli en Instagram-influencer i 2022. Gjør det krystallklart hva siden din handler om og hvilken type produkter som vil være passende å annonsere for. Hvis du ikke har et fokus, vil ikke merkevarer kontakte deg, og brukerne vil være forvirret over hva de kan finne på siden din.

Noen tips for å skrive den perfekte Instagram-biografien:

• fortell hvem du er og hva du gjør
      • Vis hvem du er
      • vis din personlighet
      • inkluder en oppfordring
      • inkluder en oppfordring til handling

Bruk Linktree-tjenesten for å være vert for alle dine sosiale kontoer på Instagram bio. Det er veldig enkelt å bruke det, bare registrer deg for en gratis konto og legg inn lenkene dine i verktøyet.

Hvordan bli en Instagram-influencer tips nr. 4: Bli en bekreftet konto

En bekreftet konto er en konto, offisielt bekreftet av Instagram-arbeidere som en autentisk side av selskapet, personen eller merkevaren. Den lille blå haken du ser ved siden av noen navn på Instagram indikerer at profilen er bekreftet og tilhører riktig person.

Hvordan bli verifisert på Instagram

Å være en bekreftet konto gir profilen din pålitelighet og forbedrer merkevareverdien. Å få bekreftelse kan være vanskelig, men det er verdt det. Jeg oppfordrer på det sterkeste påvirkere til å prøve å bli bekreftet, da det kan hjelpe deg med å vinne flere følgere og sponsorer.

Her er hvordan du kan bli verifisert på plattformen:

Slik kan du bli verifisert på plattformen

• Autentisk: det betyr at du må være en ekte person, registrert virksomhet eller merkevare. Det er umulig å få et blått merke for en meme-side eller en fan-konto.
    • .
    • Autentisk: Det er ikke mulig å få et blått merke på en memeside eller fan-konto.
    • Unik: bare én person kan få et blått merke.
    • Unikt: bare én profil per person eller merkevare kan få et blått merke, med unntak for språkspesifikke kontoer.
    • Unikt: én profil kan få et blått merke.
    • Public: private Instagram-profiler kan ikke verifiseres.
    • Fullstendighet: sjekk om du har fylt ut informasjonen i biografien, profilbildet og publisert minst ett innlegg.
    • .
    • Fullstendighet: om du har publisert ett innlegg.
    • Notabilitet: dette er en viktig faktor.
    • Notabilitet: dette elementet er subjektivt. Instagram definerer et bemerkelsesverdig navn som et som er «velkjent» og «svært søkt etter.»
    • .
  • Notabilitet: dette er subjektivt.

Men det er en tjeneste som kan forenkle hele denne prosessen og gi deg langt flere sjanser til å bli verifisert raskere:

PRNEWS.io – et effektivt verktøy som hjelper deg med å få omtale i populære medier for å gå gjennom verifiseringsprosessen på Instagram og få det ettertraktede blå merket.

PRNEWS.io – et effektivt verktøy som hjelper deg med å få omtale i populære medier for å gå gjennom verifiseringsprosessen på Instagram.

For å få et blått merke trenger du artikler om pålitelige ressurser om deg. Og dette verktøyet vil hjelpe deg med å dele din historie og PR-materiale med ledende nyhetsutgivere og påvirkere over hele verden.

Hvis du er en influencer som nettopp har begynt å øke siden din, og har et blått merke, tar deg nærmere målet om å bli berømt og rik!

Hvordan bli en Instagram-influencer Tips nr. 5: Definer ditt ideelle publikum

Før du begynner å lage innleggene, må du definere målgruppen din. Påvirkere må ha sterke forbindelser med abonnentene sine og forstå deres preferanser og interesser.

Det er en veldig viktig del av en vellykket Instagram-markedsføringsstrategi. Med mindre du vet hva som inspirerer eller irriterer dine følgere, vil det være vanskelig å gjette riktig innhold for å engasjere dem og forutsi hvilken annonse som vil lykkes. Med mindre du vet når de er aktive, vil du heller ikke ha mye suksess med å nå dem til rett tid.

Tips nr. 6: Ikke kjøp følgere

Det er ingen mening og vil bare skade kontoen din.

1. Instagram ser en plutselig vekst i følgere, kan identifisere bottrafikk og utestenge deg.
      2. .
      3. Instagram ser en plutselig økning i antall følgere, kan identifisere bot-trafikk og utestenge deg.
      4. Hvis du kjøper følgere, vil engasjementsratene dine falle betydelig. Du kan ofte se at kontoer med over 100 abonnenter og 10 likes og 1 kommentar på innlegget deres ikke fungerer.
  • . Annonsører analyserer engasjementsratene grundig, og du vil miste tid og potensielle avtaler..
  • Du mister tid og potensielle avtaler.

Tips nr. 7: Fokuser på din Instagram-estetikk

Forestill deg dette: du blar gjennom Instagrams Utforsk-side og kommer over et vakkert reisebilde. Siden du er en stor fan av å reise, besøker du denne profilen.

Sannsynligheten for at du følger denne kontoen som er fylt med like fantastiske reisebilder er mye høyere enn om den er full av tilfeldige bilder av en hund, en familie, selfies, skjønnhetsprodukter og blomster.

Når folk kommer til siden din, vil de vite hva de kan forvente ved å følge deg og føle seg trygge på at de konsekvent vil få den typen innhold.

Når folk kommer til siden din, vil de vite hva de kan forvente ved å følge deg.

Tips nr. 8: Vær strategisk med innholdet ditt

–> hvordan bli en instagram-influencer

Som sosiale medier cap, Gary Vaynerchuk sier, «dokumentere, ikke skape». Å skape innhold trenger ikke å være en hodepine. Som tilhenger ønsker vi å se ALT du gjør, så det er nok å bare dokumentere det daglige for å engasjere følgere og få dem til å ønske mer.

Spiser du frokost? Gjør litt sport? Kjøper en motorsykkel? Del det på Instagram Stories.

Publiser innhold som merkevarene du vil jobbe med ønsker å se. Hvis du er en luksuriøs reisepåvirker på sosiale medier som ønsker å samarbeide med så store selskaper som Ritz-Carlton og Four Seasons, bør du allerede legge ut bilder fra draktene deres.

Tips nr. 9: Planlegg i forkant

Kommer du til å legge ut en gang i uken? Vil du gjøre en fotografering hver søndag? Å sette en tidsplan eller kalender vil hjelpe deg med å koble alle sfærer i livet ditt med Instagram-innholdet ditt.

Notat ned stedene for gode bilder, ideer til videoer vil hjelpe deg med å få mange bilder å legge ut jevnt.

Planen din for innlegg kan og må variere fordi du må tilpasse deg tilhengernes oppførsel på Instagram.

Foto av @meg_nlo

Tips nr. 10: Velg de riktige emneknaggene

Hashtags er en viktig del av Instagram-spillet, og de hjelper deg med å øke innleggene dine på Instagram-feeden. Så ikke vær lat, gjør undersøkelser og bruk de riktige emneknaggene for innleggene dine. Det er bedre å bruke mindre hashtags og å være mer spesifikk, for ikke å gå tapt blant populære og for brede #mondaymotivation eller #travelphotography.

Vær smart og strategisk med hashtaggene dine og ikke bruk noen tilfeldige. Finn i stedet hashtags som er relatert til segmentet ditt, og bruk bare disse, fordi det er der målgruppen din er.

Det er også veldig nyttig å analysere en hashtags ytelse via Instagram Insights. Du vil se hvilke hashtags som fungerer for deg.

Tips nr. 11: Samhandle med følgere

Uansett hvilket stadium du er på i Instagram-influencer-banen din, er det å bygge relasjoner i samfunnet ditt det viktigste du kan gjøre.

Forsikre deg om at du bruker disse tipsene for å bygge fellesskap:

• Få i gang en samtale:

Når du har lagt ut på feeden din, hold deg på appen i minst 30 minutter etter at du har lagt ut svar på kommentarer, og gå tilbake senere på dagen for å svare på resten.

Når du får en melding, må du svare umiddelbart og delta i en samtale.

• Motiver dine følgere til å følge deg.
    • Motiver dine følgere til å snakke med hverandre

Her er en sjekkliste som du kan bruke for å øke engasjementsgraden på siden din:

• Inkluder en oppfordring til handling i bildeteksten
  • Publiser på et tidspunkt når følgerne dine er på nettet (bruk Instagram analytics for å finne ut når) Hold gaver og konkurranser . Bruke avstemninger i Instagram Stories
  • Bruk avstemninger i Instagram Stories
  • Konkurranser
  • Følg lignende kontoer og engasjer deg i innholdet deres
  • Lim inn populære og relevante emneknagger
  • Opprett unike emneknagger for siden din

Bruk «Utforsk»-funksjonen på Instagram for å oppdage innhold som du kan engasjere deg i. Følg også emneknagger slik at relevant innhold vises i feeden din.

Følg også emneknagger slik at relevant innhold vises i feeden din.

Tips nr. 12: Kom i kontakt med merkevarer

Forsikre deg om at du legger e-posten din i biografien din og er forberedt på å gi sosial statistikk til ethvert selskap som kan kontakte deg. Du bør være klar til å vise frem statistikken om engasjementsgrad, vekst i følgere, kjønn og alder på abonnentene dine og månedlig trafikk på nettstedet. Det er bedre å lage et mediesett (finn en mal) for enkelt å vise hvor profesjonell du er.

Du kan også finne deg merkevarer å samarbeide med. Her er noen markedsplasser for å finne merkevarer for dine sponsede innlegg på Instagram:

Her er noen markedsplasser for å finne merkevarer for dine sponsede innlegg på Instagram:.

Tips nr. 13: Begrens sponset innhold

Sponsede innlegg er en god måte å bygge merkevarepartnerskap og tjene penger på. Alle influensere jobber for å oppnå samarbeid med bedrifter og ta betalt for innleggene, men ikke selg ut.

Husk at å overdrive de sponsede innleggene kan drepe din personlige merkevare før du har hatt en sjanse til å ta av, fordi:

. –>

1. Publikum liker ikke å bli solgt til for mye. Du kan se et betydelig antall abonnenter som ikke følges.
    2. .
    3. Du kan se et stort antall abonnenter som følger deg.
    4. Hvis en konto vil håndtere ethvert merke og hvert merke, viser det nok en gang at det ikke er noen tanke bak kontoen utover «betal meg!» .
    5. Dette er ikke noe nytt.
    6. Instagram-algoritmer velger og viser naturlige, organiske innlegg først. Hvis du vil lage en virkelig populær side, må du sørge for å ha meningsfulle kontointeraksjoner med både personligheter og merkevarer.

Styrk de produktene og tjenestene du virkelig liker og tror på og tror publikum vil ha nytte av. Ved å ha en standard som du holder deg til, vil du ikke bare gjøre det mer attraktivt for merkevarer, du vil samtidig bygge en sterk og autentisk tilstedeværelse.

Tips nr. 14: Ikke la hatere få deg ned

Uheldigvis er mobbing, trakassering og generelt «for et dumt bilde» vanlig for Instagram, som det er for alle sosiale medieplattformer. Så ikke la disse dårlige stemningene endre humøret ditt og ha innflytelse på innholdet ditt.

Husk imidlertid at ikke alle sinte kommentarer nødvendigvis betyr hat. Noen ganger kan det hende at folk ikke hater deg – de skulle ønske de hadde det du gjør. Bruk deres negative energi som et bevis på riktig strategi i dine prestasjoner. Fortsett å gjøre den gode jobben din og glem det.

Er Instagram-kontoen din klar for verifisering?

Last ned vår GRATIS sjekkliste for verifisering

Bunnlinjen: Hvordan bli en Instagram-influencer?

Sannheten er at det ikke er noen magisk kule for å bli en av de vellykkede Instagram-influencerne. Påvirkere jobber hardt for å bli berømte, fortjener Instagram-fellesskapets oppmerksomhet og legger konsekvent ut flott innhold. Å være en autentisk, ekte og ekte person på Instagram vil føre til høyere engasjement, enorm følgervekst og muligheter for partnerskap. Husk at når du tar en beslutning om å bli en Instagram-influencer, er det beste første trinnet å være deg selv.

[/sc

FAQ: hvordan bli en instagram-influencer

FAQ: hvordan bli instagram-influencer

Hvor mange følgere trenger du for å bli en Instagram-influencer?

Det er ingen strenge regler og «minimumsantall» abonnenter du trenger for å bli en influencer. Hvis stemmen din har innvirkning på publikum, hvis de hører deg og støtter deg, er du en influencer. Det spiller ingen rolle abonnenter du har: 10 eller 10 millioner.

Hold i bakhodet, å få 10 000 følgere er et vendepunkt: du vil se flere muligheter, samarbeid, og din innsats for å tjene penger på plattformen vil bli mye enklere.

I tillegg til det større antallet merker, villige til et partnerskap, men du får også «Swipe Up» -funksjonen på historiene dine. Virksomheten trenger det fordi den konverterer til hele 15-25% per historie.

Hva er en Instagram-influencer?
    Hvordan bli en influencer på Instagram?

Siste fra Blog