Hva du kan gjøre med omdømmehåndtering i sosiale medier

19 min lest
Innhold gjemme seg
Bedrifters og enkeltpersoners omdømme på nettet er alltid i fare i en tid med sosiale nettverk, virale nyheter og direkte videostrømming. Når noe blir viralt på sosiale medier, blir det komplisert å hindre det i å bli innflytelsesrikt. Sosiale medier har evnen til å gjøre gode ting til noe bedre og dårlige ting til noe verre. De har evnen til å overdrive informasjon og dele den over hele verden på kort tid. Og hvis bedriften din rammes av konsekvensene av at «noe gikk galt», vil omdømmet ditt bli sterkt skadelidende. Derfor er det avgjørende å ha en omfattende og godt utformet plan for omdømmehåndtering i sosiale medier som ikke bare bidrar til å unngå eller redusere eventuelle omdømmeproblemer, men også iverksetter proaktive tiltak for å bygge et sterkt omdømme i sosiale medier.

Så her er en enkel online guide for styring av omdømme på sosiale medier for å hjelpe deg med å håndtere omdømmehåndtering i sosiale medier.

Hva er omdømmehåndtering i sosiale medier?

Kobling av omdømmehåndtering og sosiale medier er prosessen med å overvåke og håndtere brukergenerert innhold i sosiale medier, for eksempel anmeldelser, for å påvirke måten et selskap eller en person blir anerkjent på. Det inkluderer mange aspekter som inneholder omdømmehåndtering på nettet, gjenoppretting av omdømme, respons på anmeldelser og aktiviteter som er rettet mot å forbedre den positive oppfatningen av det kritiserte emnet eller produktet.

Noen merkevarer har et indre team for å håndtere omdømme i sosiale medier, mens noen bruker programvare for omdømmehåndtering i sosiale medier som et alternativ.

Noen merkevarer har et indre team for å håndtere omdømme i sosiale medier.

Det er også et alternativ å samarbeide med byråer eller spesielle plattformer som tilbyr tjenester for omdømmehåndtering i sosiale medier. Slike selskaper spesialiserer seg på omdømmehåndtering på nettet, respons på anmeldelser og gjenoppretting av omdømme. Et av de effektive selskapene innen omdømmehåndtering og sosiale medier er PRNEWS.IO. Denne profesjonelle tjenesten vil gi deg de beste resultatene på grunn av sin utmerkede kunnskap og store erfaring med tjenester for gjenoppretting av omdømme på nettet.

Målet med PRNEWS.IO er å gjøre online omdømmehåndtering og sosiale medier enkle å administrere. Her kan du stole på hjelp til å forbedre selskapets image på sosiale medier. Husk at antall følgere vokser betydelig etter å ha mottatt et blått merke på Instagram eller Twitter. Et blått merke gir deg mer troverdighet til kontoen din og øker som standard interessen for din personlighet. Sjekk ut mer hvordan Instagram-verifisering og et Twitter-blått merke vil hjelpe deg med å styrke din personlige merkevare.

Du kan også be om den neste tjenesten for omdømmehåndtering i sosiale medier:

• fortrenge negative nyheter med positive nyheter;
    • boosting av en Instagram-konto eller Twitter-profil:
    • hjelp til å få verifisering på Twitter og Instagram.
[/sc

Utvikle og administrere merkevareprofiler i sosiale medier

Å velge flere relevante sosiale medienettverk å målrette mot og sette opp godt merkede profiler er en av de viktigste fasene i omdømmehåndtering i sosiale medier.

Valg av flere relevante sosiale medienettverk å målrette mot og sette opp godt merkede profiler.

Sosiale plattformer skiller seg fra hverandre og appellerer til forskjellige målgrupper, det krever vanligvis tid, men det er effektivt å distribuere bestemt innhold på alle større sosiale nettverk, der publikumsengasjementet sannsynligvis er høyere. Dette gjør det mulig for det sosiale omdømmeteamet å lage og fokusere på mer engasjerende innlegg.

Her er en liste over aktivitetene som inngår i omdømmehåndtering i sosiale medier:

Kommunikasjon og profiladministrasjon

Siden bedriftens sosiale medieprofiler ofte er bedriftens ansikt utad, er en veiledning for sosialt engasjement avgjørende. Her er bare noen få av punktene den inneholder:

Målgruppen.
  • Målgruppen
  • Målgruppen.
  • Hvem er målgruppen?
  • Publikumsportrett (hvem de er, hva de liker)
  • .
  • Målgruppen (hvem de er og hva de liker).
  • Tone og stemme
  • Tone og stemme.
  • Regler for engasjement.
  • Regler for engasjement. «gjør-ikke»-liste.
  • «ikke»-liste.
  • Krisehåndtering i sosiale medier
  • .
  • Hvordan reagere på problemer.

Finn ut ditt selskaps nåværende omdømme i sosiale medier

Du kan ikke hjelpe med de tingene du ikke vet. Bruk lytteverktøy for sosiale medier for å overvåke omtalen av merkevaren din og finne ut hva folk sier på tvers av sosiale medieplattformer.

Det finnes mange typer omdømmehåndteringsverktøy for sosiale medier som du kan bruke til å sjekke brukernes meninger om selskapet ditt og estimere dets sosiale omdømme. Du kan overvåke firmanavnet ditt, nøkkelord i bransjen, kjente personligheter som viser frem merkevaren din, og til og med konkurrentens merkenavn.

Først når du har samlet inn data, kan du forstå bedriftens omdømme. Herfra kan du begynne å bygge en svarprosess for å svare på gyldige anmeldelser og håndtere en prosess for å fjerne negative tilbakemeldinger.

Følg nøye med på Google og Facebook

Kundenes anmeldelsesdata viser at 76 % av alle anmeldelser deles mellom to store plattformer: Google og Facebook. Kundene bruker disse to kanalene i stor grad til å dele sine erfaringer. Når du bygger en strategi for omdømmehåndtering i sosiale medier, bør du ta hensyn til disse to kanalene og ha spesielle tiltak for å spore, engasjere og samle inn informasjon fra dem for å få en bedre forståelse av omdømmet ditt på nettet.

Bygg opp relasjoner

Sosiale nettverk er skapt for engasjement. Ansiktsløse selskaper og enkeltpersoner, som bruker bedriftstermer, er beseiret for å engasjere brukere og bygge relasjoner. Stemmen og tonen i innlegg på sosiale medier bør være personlig, dialogpreget og engasjerende.

Opprett en svarprosess for gjennomgang

Din respons på kundekommentarer bør være høflig, presis og rask. Spesielle dokumenter om hvordan du skal svare på negative og positive kommentarer garanterer korrekt og konsekvent utførelse, uansett hvem som administrerer kontoene dine på sosiale medier.

Fokuser på å skrive klare instruksjoner som beskriver hvordan du skal svare på negative kommentarer. Lær opp de ansatte i sosiale medier slik at de vet hva de skal gjøre i alle mulige tilfeller. Å ha et profesjonelt team som er ansvarlig for merkevarens omdømme i sosiale medier, kan være avgjørende for å gjenopprette omdømmet på nettet.

Hvis du trenger hjelp til å fortrenge negative anmeldelser, bør du vurdere å samarbeide med en omdømmehåndteringsplattform for sosiale medier som PRNEWS.IO for å sikre de beste resultatene.

Del dine beste anmeldelser på sosiale medier

Hvis du permanent mottar positive anmeldelser på vurderingsnettsteder, ikke nøl med å skryte av dem. Del de beste vurderingene på dine sosiale kontoer, eller til og med på bedriftsbloggen din.

Virkningen av brukergenerert innhold er mer innflytelsesrik og effektiv enn aggressive salgsmeldinger eller salgsfremmende merkevareinnhold. Å legge ut positive anmeldelser på sosiale medier kveler negativ støy, og det kan være det sosiale beviset som trengs for at folk skal konvertere eller kjøpe et produkt fra merkevaren din.

Dra nytte av positive anmeldelser

En effektiv plan for styring av sosialt omdømme håndterer de negative tilbakemeldingene, men viser også tilstrekkelig de positive svarene du har mottatt fra fornøyde kunder. Selv om du kanskje må forholde deg til noen frustrerte kunder, vil du sannsynligvis også glede deg over mange fornøyde kunder. Fordelene med strålende anmeldelser og deling av dem på dine sosiale medieprofiler, nettsteder og blogger. Utfør effektiv søkemotoroptimalisering (SEO) taktikk for å få denne tilbakemeldingen til å rangere høyere i søkeresultatene og fortrenge negative anmeldelser.

Å dele positive tilbakemeldinger fra kunder på sosiale medier er en effektiv måte å bygge merkevarens omdømme på og øke verdien av et selskap. Eksperter på sosiale medier bruker en rekke metoder for å øke antallet positive anmeldelser gjennom interaksjoner i sosiale medier. Å motta positive anmeldelser bidrar til å bygge tillit hos kundene, oppmuntrer flere kunder til å dele sine tilbakemeldinger og minimerer virkningen av negative anmeldelser.

Løs problemer raskt

Ikke ignorer åpenbare ulemper med produktet eller tjenesten din. Hvis du ser en betydelig mengde tilbakemeldinger om det samme problemet, må du analysere det og finne en løsning. Kontakt kundene som rapporterte problemet, og fortell dem hva du har gjort for å løse det. Noen ganger kan det å konvertere en negativ anmeldelse til en positiv anmeldelse løses med en rask løsning som kunden er takknemlig for.

Post for å drive engasjement

Den beste måten å bygge et positivt image på sosiale medier er ved å publisere og dele verdifullt innhold som følgere kan dra nytte av, vanligvis ved å øke deres sosiale kapital.

Den beste måten å bygge et positivt image på sosiale medier er ved å publisere og dele verdifullt innhold som følgere kan dra nytte av.

Ytelsen til hver innholdstype er imidlertid forskjellig på forskjellige sosiale plattformer. Derfor bør du lage en annen innholdsplan for hver plattform.

Planlegg for maksimal innvirkning

Innlegg på sosiale medier må planlegges og planlegges for den beste engasjementstiden slik at de får maksimal rekkevidde for publikum. Ledere av sosiale medier definerer først de beste engasjementstidene og planlegger deretter innleggene i henhold til dem.

Ifølge Sprout Social er de beste tidene å publisere på forskjellige sosiale plattformer:.

• Facebook beste tider: Onsdag kl. 11.00 og 13.00-14.00
    • .
  • Beste tider på Instagram: Onsdag kl. 11.00 og fredag fra kl. 10.00-11.00 . Beste Twitter-tider: Onsdag og fredag kl. 9.00 . LinkedIn beste tider: Onsdag kl. 8-10 og kl. 12.00, torsdag kl. 9.00 og kl. 13.00 og fredag kl. 9.00 .

Husk at disse timene ikke alltid fungerer vellykket for alle selskaper og typer virksomheter eller publikumsdemografi.

Husk at disse timene ikke alltid fungerer for alle selskaper og typer virksomheter eller publikumsdemografi.

Overvåking av sosiale medier

Det er avgjørende at ekspertene på sosiale medier nøye og permanent overvåker samtalene og omtalene som finner sted på ulike sosiale plattformer.

Til enhver tid er det millioner av mennesker som kommuniserer med hverandre på disse sosiale nettstedene. Men å identifisere og vektlegge relaterte samtaler krever smart programvare. Et enkelt hashtag-søk på Twitter kan fortelle deg om folk snakker om et bestemt emne og hva de tenker om det.

Svar på negative anmeldelser

Å reagere på negative kommentarer fra misfornøyde kunder og å slå tilbake konkurrenters propaganda er to viktige elementer i omdømmehåndtering i sosiale medier.

Virksomheten må være proaktiv ved å utvikle og implementere en godt utformet strategi for å håndtere negative anmeldelser på forhånd, ikke etter at de dukker opp. Den beste måten å gjøre det på er å lage en standard driftsplan for hver type negativ omtale og definere flere handlingsplaner.

Handle på grunnlag av kommentarer, kritikk og analyser

Til slutt, bruk kraften til å faktisk lytte til hvilken opplevelse av kundene dine. Kanskje de er misfornøyde med nylige tjenesteendringer, eller lang levering eller høye priser.

Ta hensyn til slike kommentarer og gjør endringer i virksomheten din deretter.

Ta hensyn til slike kommentarer.

Be om støtte

Hvis bedriften din mangler eksperter eller ressurser til å håndtere omdømmet ditt i sosiale medier, kan du samarbeide med et omdømmehåndteringsselskap som PRNEWS.IO.

PRNEWS.IO er en av de beste metodene for å håndtere omdømmehåndtering. Hvis du trenger en pålitelig omdømmehåndteringstjeneste, har du en troverdig partner. Vårt mål er å gjøre omdømmehåndtering på nettet enkelt for alle typer og størrelser av virksomheter. Her kan du enkelt velge hvor du vil bli publisert og hvilket innhold du vil at folk skal se om deg, noe som gir deg kontroll og inkluderer promotering av positivt innhold og fortrengning av alt negativt innhold sammen. Du kan bruke de neste tjenestene for å forbedre omdømmet ditt på sosiale medier:

• mediepubliseringer om deg;
    • Mediepublikasjoner om deg;
      • fortrenger negative nyheter med positive nyheter;
      • boosting av en Instagram-konto eller Twitter-profil;
      • assistere i verifiseringsprosessen på Instagram og Twitter.

Grunnleggende prinsipper for god omdømmehåndtering i sosiale medier

Husk på hva du ikke bør gjøre …

• Diskuter med kunden
    • Diskuter med kunden.
      • Kjøp eller tilbyd «belønninger» i bytte mot positive anmeldelser.
      • Kjøp eller tilby «belønninger».
      • Kjøp eller tilby «belønninger» i bytte mot positive anmeldelser.
      • Ignorer negative anmeldelser.
      • Svar med de generelle skrevne svarene.
      • Svar med de generelle skriptede svarene.
      • Svar med de generelle skrevne svarene.
      • Fjern negative kommentarer og anmeldelser.
      • Fjern negative kommentarer eller anmeldelser.
      • Svar på de generelle skrevne svarene.
      • Bryte med retningslinjene for anmeldelser på nettsteder i sosiale medier.

Konklusjon

Å realisere en on-point omdømmehåndteringsstrategi for sosiale medier er en av de beste problemløsningsideene du kan implementere for å utvide virksomheten din. Selv om det kan være tidkrevende, er det stort vekstpotensial når det gjøres på riktig måte.

Uansett om du samarbeider med et eksternt selskap eller gjør det internt i organisasjonen din, kan du få verdifull innsikt i kundenes erfaringer med selskapet ditt og få en bedre forståelse av hva de forventer av selskapet ditt. Det er aldri lett å lese negative anmeldelser om produktet eller tjenesten din, men det er den eneste måten du kan finne ut hvordan virksomheten din kan forbedre seg og betjene kundene dine bedre.

FAQ: Omdømmehåndtering i sosiale medier

Hva er omdømmehåndtering i sosiale medier?

Tradisjonelt har omdømmehåndtering i sosiale medier bestått i å publisere strategisk innhold, overvåke sosiale mediekanaler (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram osv.) og ha kontakt med følgere på disse kanalene som snakker om bedriften eller tjenesten din. Den nåværende strategien for omdømmehåndtering i sosiale medier omfatter fortsatt disse taktikkene, men det er enda flere digitale oppgaver som må integreres: nettsteder for bedriftsanmeldelser, lokale kataloger og apper for bedriftsoppdagelse er alle nettkilder der kunder deler sin mening om en bedrift. Målet for omdømmehåndteringsteamet har imidlertid ikke endret seg: å skape et positivt bilde av produktet eller virksomheten.

Hvordan kan sosiale medier hjelpe en virksomhet med omdømmehåndtering?

Virksomheter i alle bransjer kan dra nytte av omdømmehåndtering i sosiale medier, særlig i disse tider da kundene er svært avhengige av nettet for å få viktig informasjon. De tar kjøpsbeslutninger basert på et selskaps image på nettet – mer enn fra reklamebannere, direkte salgsmeldinger eller annet salgsfremmende innhold. Selv om merkevarens omdømme på nettet omfatter nettstedet ditt og markedsføringskommunikasjon, kan eksterne nettrepresentanter – som sosiale medier – ha stor innvirkning på omdømmet og arbeidet med å skaffe kunder. Positive vurderinger fra kunder via direkte meldinger, innlegg eller kommentarer kan være oppmuntrende og overbevisende for dem.

Hva trenger du?

Hvordan vet du at du trenger en etterforsker for omdømmehåndtering i sosiale medier?

Undersøkelser i sosiale medier ser vanligvis på en persons eller merkevares innlegg i sosiale medier, statusoppdateringer, bilder og selskapets dialoger med kunder. Undersøkelser av sosiale medier kan brukes i rettssaker, som en del av interne undersøkelser eller som en del av en risikovurdering; Mens mange etterforskere kan holde en etterforskning i sosiale medier, bruker etterforskere som spesialiserer seg på dette området, kraftige verktøy som bidrar til å gjøre forskningen mer produktiv. En dyktig etterforsker av sosiale medier vil også ha større forståelse for etikken som inngår i slike etterforskninger, samt retten til å innhente eller fremlegge bevis på en måte som er egnet for retten. Etterforskning i sosiale medier utføres ikke uklokt. De handler med hensikt og bare når de har en klar policy for sosiale medier.

Siste fra Blog