PRNEWS.IO tok et initiativ for å støtte ukrainske medier

3 min lest

PRNEWS.IO-teamet kom med et initiativ for å støtte ukrainske medier. Plattformen tilbyr bedrifter å kjøpe opptredener i ukrainske medier ved hjelp av katalogen deres. For å støtte redaksjonenes arbeid under krigen har tjenesten kansellert avgiftene for alle medier som eies av ukrainske utgivere.

Til tross for beskytningen fortsetter de ukrainske mediene å jobbe på informasjonsfronten og publisere objektive nyheter, foto-, lyd- og videobevis på Russlands aggresjon mot det ukrainske folket. De blir jevnlig angrepet av hackere, de kommer på listen over fiender av Roskomnadzor og har begrenset tilgang til nettet.

De fleste medier før krigen var økonomisk direkte avhengige av reklame. Ifølge PRNEWS.IO har volumet siden 24. februar redusert med 90-100%. Redaksjonene ber nyhetsbyråer og bedrifter i andre land om å støtte de ukrainske journalistenes arbeid. Det er imidlertid ikke alle som har mulighet til å ta imot penger fra utlandet.

Betydningen av arbeidet til våre journalister og redaksjoner, samt deres mot, kan ikke overvurderes. De oppholder seg i Ukraina, arbeider under beskytning eller fra tilfluktsrom, og risikerer livet når de forbereder og publiserer objektive nyheter om det som skjer i Ukraina.

Derfor tilbyr PRNEWS.IO-teamet innenlandske og utenlandske selskaper å kjøpe reklame i ukrainske medier ved hjelp av plattformkatalogen. Ved å betale for innhold vil du hjelpe stemmen til ukrainske journalister til å styrke og fortelle hele verden om hva som skjer i Ukraina, sier Oleksandr Storozhuk, styremedlem i PRNEWS.IO.

Fordelen med plattformen er den unike finansielle logistikken. Takket være den kan tjenesten ta imot betalinger fra hvor som helst i verden og umiddelbart sende dem til media.

For å bli med i PRNEWS.IO-initiativet for å støtte ukrainske medier som er igjen uten de vanlige finansieringskildene, er det nok:

• velg publikasjonen du vil støtte ikatalogen;
  • .

• klikk på «Checkout» -knappen til høyre og foreta betalingen;
  • i bestillingsskjemaet, skriv støtteord og send teksten.
  • .

Midler vil bli vurdert og tilgjengelig for nyhetskanaler umiddelbart.

PRNEWS.IO-plattformen er for tiden koblet til 5000+ nyhetssider som eies av ukrainske utgivere.

Om PRNEWS.IO

PRNEWS.IO er et østeuropeisk oppstartsselskap basert på et oppdrag om å bruke stordata for forutsigbar merkevarekommunikasjon med mennesker gjennom mediehistorier. Selskapet samler inn informasjon om hyperlokale nettaviser og nisjepublikasjoner på nett. Til sammen 72 000 medier fra 142 land er koblet til plattformen. Siden begynnelsen av 2021 har plattformen PRNEWS.IO blitt besøkt av mer enn 1,5 millioner mennesker.

PRNEWS.IO driver virksomhet i Estland og har et utviklingskontor i Ukraina. Selskapet er også tjenesteleverandør for det estiske digitale statsborgerskapsprogrammet e-Residency.

Siste fra Blog