Mikä on Semrush Rank?

11 minuuttia luettu

Mikä on Semrush rank? SEMrush luotiin vuonna 2008. Se aloitti tehtävästään tehdä verkkokilpailusta läpinäkyvää ja reilua. Ajatuksena oli luoda sellainen alusta, jossa kaikki voivat saada yhtäläiset mahdollisuudet vauhdittaa projektejaan ja yrityksiään. Vain 9 vuodessa yritys kasvoi niin, että kaikki haluavat sen palvelua pienistä start-up-yrityksistä suuriin yrityksiin. SEMrushille tämä kaikki tuli mahdolliseksi heidän kokeilujensa ja valtavan työnsä ansiosta. Nyt he ovat maailman johtava luotettava tutkimuspalvelu digitaalisille markkinoijille.

Saa lisätuloja johtavilta brändeiltä

Mikä on SEMrush?

SEMrush on verkkopohjainen luotettava analysointityökalu, jonka avulla käyttäjät voivat seurata paitsi omaa, myös kilpailijoidensa orgaanista ja maksettua avainsanatoimintaa. Tämä palvelu toimii skannaten Googlen ja Bing US:n hakukoneiden tulossivuja (SERPs) poimiakseen ja kootakseen yhteen 20 parasta tulosta sekä orgaanisista että maksetuista avainsanahauista.

Jatkuvasti kasvavan tietopankin avulla SEMrush väittää analysoivansa tietoja yli 100 miljoonasta avainsanasta ja 71 miljoonasta verkkotunnuksesta. Tämän tietokannan avulla käyttäjät voivat analysoida avainsanoilla toimivaa kilpailua, verkkotunnusten ja laskeutumis-URL:ien orgaanisia sijoituksia, AdWords-mainoskopioita, backlink-analyysiä, CPC- ja mainospaikkoja, haku- ja liikennemääriä ja paljon muuta. Ja näiden välineiden avulla SEMrush antaa yrityksille mahdollisuuden parantaa yritysten markkinointi- ja mainosstrategioita.

SEMrush käyttää live-päivitysalgoritmia kaikkien tietopankkiensa tarkistamiseen päivittäin, viikoittain tai kuukausittain. Ohjelma on hyödyllinen SEO/SEM-ammattilaisille, digitaalisille markkinoijille, copywritereille, yritysten omistajille. Se ei vaadi lataamista ja on tilauspohjainen.

SEMrush Rank

Mikä on SEMrush-rank?

Minkä tahansa verkkoprojektin päätavoitteena on tarjota korkea sijoitus. Verkkosivuston korkea sijoitus antaa yrityksellesi suuria mahdollisuuksia. Verkkosivustolle itselleen annettu sijoitus osoittaa, minkä paikan ne ottavat kilpailussa.

Semrush Rank on sen yksinoikeudella määrittelemä ranking Internetin verkkotunnuksista, joilla on korkein orgaaninen näkyvyys. Se on mukautettu sijoitus, joka annetaan jokaiselle Semrushin seuraamalle 784 miljoonalle pöytäkoneiden ja 32 miljoonalle mobiilidomainille.

SEMRush paljastaa, voittavatko SERP-tulokset korkean auktoriteetin verkkotunnukset, joilla on vakiintuneet orgaaniset sijoitukset useille avainsanoille. Kyse on siitä, kuinka korkealle verkkotunnus sijoittuu sen verkkotunnustietokannassa, kuinka näkyvä verkkotunnus on orgaanisissa hakusijoituksissa yli sadalle miljoonalle avainsanalle, joita Semrush seuraa. Mitä alhaisempi sijoitusluku on, sitä parempi sijoitus on, mitä suurempi on verkkosivuston läsnäolo verkossa. Esimerkiksi Wikipedian, Youtuben ja Facebookin kaltaisten sivustojen SEMrush-rank on alle 10.

Miten se lasketaan?

Mikä on SEMrush?

Ranking on rakennettu Semrushin tietokannan kuukausittaisten tietojen perusteella, ja sitä voidaan käyttää minkä tahansa alueellisen tietokannan osalta. Tämän raportin historialliset tiedot kääntyvät tammikuulle 2012. SEMrush-ranking perustuu siihen, kuinka paljon arvioitua kuukausittaista liikennettä verkkosivustot saavat orgaanisesta hausta. Tämä ominaisuus arvioi tarkan verkkotunnuksen verrattuna 40 miljoonaan verkkotunnukseen, jotka perustuvat liikenteeseen/kuluihin/mainonnan avainsanoihin jne.

SEMrush-rank lasketaan mittaamalla arvioitu liikenne, joka menee verkkotunnukselle kaikista orgaanisista asemista, joita heillä on verkkotunnukselle SEMrushin tietokannassa.

Tämä sijoitus perustuu orgaanisen liikenteen kokonaismäärään ja tämän liikenteen arvoon. Jos siis näet verkkotunnuksen, jolla on paljon liikennettä mutta suhteellisen alhainen liikenteen hinta, voit päätellä, että se on kohdistanut avainsanoja, jotka eivät konvertoi kovin tehokkaasti.

Pitäkää mielessä, että SEMrushesin tietokanta voi säilyttää kaikki sijoitukset, jotka verkkotunnuksella on Googlen 10 ensimmäisellä tulossivulla. Jotta voit analysoida tätä raporttia, sinun on ymmärrettävä seuraavat parametrit:

SE-avainsanat tarkoittaa niiden orgaanisten avainsanojen lukumäärää, joille verkkotunnuksella on sijoituksia Googlen 10 ensimmäisellä tulossivulla.

SE-liikenne on arvio siitä, kuinka paljon liikennettä verkkotunnus saa SE-avainsanoista. Se lasketaan kertomalla verkkotunnuksen asemien keskimääräinen klikkausprosentti. Se osoittaa myös, kuinka suuri kuukausittainen hakuvolyymi kullakin avainsanalla on. Näin ollen tämä luku on kuukausittainen arvio orgaanisesta hakuliikenteestä.

Kustannukset ovat likimääräinen hinta, jolla kyseinen orgaanisen hakuliikenteen taso hankitaan, jos verkkotunnus maksaisi Google Ads -mainoksista ja saisi liikennettä samoista avainsanoista. Tämä ei siis ole summa, jonka verkkotunnus käyttää. Tämä on arvio siitä, kuinka arvokasta niiden orgaaninen liikenne on, joka perustuu niiden avainsanojen mainonnan hintaan, joista ne saavat orgaanista liikennettä.

Paid keywords näyttää niiden avainsanojen lukumäärän, joiden kohdalla Semrush sai selville, että verkkotunnus ostaa Google Adsissa PPC-mainoksen käynnistämiseksi hakutulossivulla.

Paid traffic on metriikka, joka näyttää kuukausittaisen liikenteen määrän, jonka verkkotunnus saa maksetuista avainsanoista, joilla Semrush havaitsi verkkotunnuksen mainostavan.

Mitkä ovat sen parhaat käyttökohteet?

Tämä raportti on hyödyllinen, jos aiot luoda upouuden verkkosivuston ja sinun on löydettävä paikkoja, joita suuret korkean auktoriteetin verkkoprojektit eivät hallitse. Ensimmäinen askel on saada URL-osoite 20 parhaan tuloksen joukkoon, jotka eivät ole niin arvokkaita. Myöhemmin, kun verkkotunnuksesi on vakiintunut, olet valmis hyökkäämään ensimmäiselle sivulle. Seuraavat raportit ovat hyödyllisiä tässä:

Kilpailuanalyysin viite

Voit käyttää tätä raporttia hyödyllisenä apuvälineenä missä tahansa kilpailuanalyysissä tai Internet-tutkimuksessa. Vertaile Semrushin sijoituksia useiden verkkosivustojen välillä, jotta ymmärrät, kuinka paljon vahvempi tai heikompi kilpailijan verkkoläsnäolo on kuin sinun. Mitä lähempänä Semrush-rank on, sitä vahvempi on verkkosivuston verkkoläsnäolo.

Lead Generation & Prospecting

Tämän raportin avulla saat selville, millä tämän listan verkkotunnuksilla on eniten maksettuja avainsanoja, maksettua liikennettä ja likimääräinen maksetun liikenteen budjetti.

Jos työskentelet markkinoinnin parissa ja haluat löytää liidit, jotka käyttävät jo tietyn summan rahaa PPC-mainontaan, tämä raportti on hyvä paikka, josta voit etsiä.

Globaalinen internet-tutkimus

Koska Semrush Rank voidaan laskea missä tahansa paikallisessa tietokannassamme, voit tunnistaa eri globaalien markkinarakojen huippusivustot ja vertailla, miten suositut verkkotunnukset menestyvät eri puolilla maailmaa.

Koska Semrush Rank voidaan laskea missä tahansa paikallisessa tietokannassamme, voit vertailla, miten suositut verkkotunnukset menestyvät eri puolilla maailmaa.

Lisätietoa saat ristiinviittaamalla Semrush Rank muihin sijoittumiseen liittyviin mittareihin ja raportteihin Semrushissa:

1. Winners & Losers – luettelo verkkotunnuksista, jotka ovat tehneet suurimman edistyksen ja pudotuksen kokonaisnäkymässä. Tämä raportti on loistava resurssi huippualueiden skannaamiseen ja suosittujen verkkosivustojen tunnistamiseen, jotka parantavat läsnäoloaan hakukoneissa.

Voit löytää kunkin kuukauden suurimmat voittajat ja häviäjät seuraavasti:

• Organisen haun avainsanat
  • Organic search traffic
  • Kustannukset (orgaanisen liikenteen arvo, joka perustuu Google Adsin hinnoitteluun verkkotunnuksen orgaanisille avainsanoille)
  • Maksullisen haun avainsanat
  • Paid search traffic
  • Paid traffic price

2. Traffic Rank – luettelo verkkotunnuksista sen perusteella, kuinka monta kuukausittaista vierailua ne houkuttelevat. Se mittaa tietokannassamme olevia suosituimpia verkkosivustoja niiden sivustoilla vierailevien käyttäjien määrän perusteella.

Alalinja

SEMrush on avainsanojen yksityinen tutkija. Sivusto ja avainsanatietopankki päivittyvät niin usein, että kilpailuanalyysisi ja avainsanatutkimuksesi (orgaaninen ja maksettu) ovat aina ajan tasalla, mikä auttaa tehokkaampaan SEO- ja PPC-kampanjoiden kehittämiseen.

Palvelu on selkeä, intuitiivinen ja mukaansatempaava. SEMrushia voi käyttää myös strategiseen verkkosuunnitteluun. Saatat löytää liiketoiminnassasi potentiaalisia aukkoja, joihin kilpailijasi eivät ole vielä kohdistaneet, mikä on loistava tapa päästä uusiin markkinarakojen segmentteihin.

Vaikka palvelun tarjoama liikenneanalyysi ei välttämättä vastaa Google Analyticsin liikenneraporttejasi, avainsanatiedot ovat erittäin tarkkoja. SEMrush voi palvella sinua suurella luottamuksella, kun teet kilpailuanalyysia tai suunnittelet seuraavaa SEO- tai PPC-kampanjaasi. Kun sinulla on tämä tieto, voit tehdä enemmän strategioiden parantamiseksi ja se antaa sinulle mahdollisuuden nousta ylöspäin sekä orgaanisissa että maksetuissa hauissa.

SEMrush on yksi työkalu, jota markkinoijien tulisi käyttää. Käytätkö sinä SEMrushia? Kerro minulle suosikkiominaisuuksistasi ja kokemuksistasi tästä työkalusta.

FAQ: Mikä on semrush rank

? Mikä on SEMrush rank?

Semrush Rank tarjoaa erilaisia tietoja jokaisesta toimialueesta liiketoiminnan markkinaraossa. Sen avulla voidaan arvioida yritysten kokoa toisiinsa verrattuna ja selvittää, kuinka suuri niiden mainosbudjetti on, kuinka monta avainsanaa ne kattavat ja miten niiden verkkosivustot toimivat eri maissa ja paikoissa.

? Mikä on hyvä SEMrush-rank?

Mitä pienempi luku, sitä parempi rank.

? Miten tarkistaa mainoksen sijoitus SEMrush?

Tarkistaaksesi mainosrankin SEMrushista sinun tulee mennä SEMrushin Position Tracking -raporttiin. Mainonnan työkalupakki kattaa seuraavat prosessit:

• Kilpailija-analyysi
  • Avainsanatutkimus