Voiko sosiaalisen median vaikuttaja saada O1-viisumin?

9 minuuttia luettu

Ei juonittelua: sosiaalisen median vaikuttajalla on mahdollisuus saada O1-viisumi ja nauttia lempeästä Kalifornian auringosta tai New Yorkin hullusta rytmistä ja samalla auttaa brändejä saamaan näkyvyyttä ja uskottavuutta.

Tämä polku ei kuitenkaan ole helppo, sillä sosiaalisen median vaikuttaja on suhteellisen uusi ammatti Yhdysvaltain maahanmuuttolainsäädännön kannalta. Se tarkoittaa, että O1-viisumin saamista säätelevä säännöstö ja hakijoille asetettavat vaatimukset ovat vielä kehittymässä.

Käsittelimme kuitenkin O1-viisumin hakemiseen tarvittavat perusvaiheet. Siitä on hyötyä sosiaalisen median vaikuttajille, jotka suunnittelevat muuttoa Yhdysvaltoihin.

Mahdollisimman onnistuneen lopputuloksen saamiseksi suosittelemme kuitenkin, että käyt tämän prosessin läpi kokeneen ja pätevän asianajajan kanssa.

o1-viisumi + sosiaalisen median vaikuttaja

Mikä on O1-viisumi ja voiko sosiaalisen median vaikuttaja hakea sitä?

O1-viisumi myönnetään ulkomaalaisille, jotka ovat osoittaneet erinomaisia kykyjä taiteen, tieteen, koulutuksen, liike-elämän tai urheilun aloilla, saavuttaneet huippua elokuva- ja televisioteollisuudessa ja saaneet kansallista tai kansainvälistä tunnustusta. Yleensä viisumi myönnetään kolmeksi vuodeksi tai lyhyemmäksi ajaksi, joka tarvitaan sopimusvelvoitteiden täyttämiseen. Sitä voi pidentää, jos siihen on hyvä syy.

Mihin kategoriaan sosiaalisen median vaikuttaja kuuluu?

Vaikuttaja voi hakea O1-viisumia poikkeuksellisen taitavana ulkomaalaisena. Kyvykkyys osoitetaan brändilähettilästoiminnalla, joka osoittaa, että sinä vaikuttajana ja sinun panoksesi ovat tarpeeksi arvokkaita brändin edistämiseksi. Sen lisäksi, että sinulla on suuri kannattajakunta omalla alallasi, brändilähettiläskunnat vahvistavat arvostusta, mikä on myös tärkeää tässä tapauksessa.

Syy, miksi ulkomainen vaikuttaja voi hakea O1-viisumia, on siis yhteistyö brändien kanssa niiden tavaroiden tai palveluiden edistämiseksi.

Nyt tehdäänpä pikainen testi, jotta ymmärretään, onko peli kynttilän arvoinen.

Mitkä saavutukset riittävät O1-viisumin hakemiseen?

Koska sosiaalisen median vaikuttaja on suhteellisen uusi ammatti, O1-viisumin saamisen kriteerit ovat vielä kehittymässä. Silti on olemassa ilmeisiä saavutuksia, jotka voivat olla vahva peruste hyväksynnälle.

Jos vähintään kolme niistä täyttyy, kannattaa yrittää. Laita siis rasti jos:

1. Auktoritatiiviset, asiantuntevat ja asiantuntevat brändit, yritykset, organisaatiot, hallitusten edustajat ja muut alasi asiantuntijat ovat tunnustaneet saavutuksesi. Heidän ylistyksensä tulisi olla todistettavissa suositteluilla.
  2. Voit esittää todisteita (esim. sopimus) korkeasta palkasta tai muusta merkittävästä palkkiosta työstäsi.

Sosiaalinen media tai joukkotiedotusvälineet, alasi auktoriteettihenkilöt (matkailu, urheilu, kauneus, muoti jne.) arvostavat panoksesi arvoa brändin edistämisessä ja sitä käsitellään julkaisuissa, tiedotteissa, kriittisissä arvioissa:

1. Organisaatiosi tai osallistumisesi tapahtumiin tai tuotantoon.
  2. Suorituksesi yhteistyösi aikana brändien, yritysten, organisaatioiden kanssa.
  3. Työskentelysi ja yhteistyösi brändien ja organisaatioiden kanssa, joilla on vakiintunut maine.
  4. Kriittisesti tunnustettu tai kaupallinen menestys, joka ilmenee ennätyksinä, katsojamäärinä, lipputuloina jne.

Kuten huomaatte, paljon riippuu lehdistön uutisoinnista. Saavutuksilla, joita ei uutisoida lehdistössä, on huomattavasti pienempi arvo Yhdysvaltain maahanmuuttolainsäädännön edustajille.

Sen vuoksi on tärkeää huolehtia onnistuneen yhteistyösi brändien kanssa lehdistössä tapahtuvasta uutisoinnista jo kauan ennen O1-viisumin hakemista. Yksi helpoimmista tavoista on antaa se erikoistuneiden palveluiden tehtäväksi – se säästää aikaa ja hermoja 🙂

Voit esimerkiksi julkaista sponsoroitua sisältöä PRnews-markkinapaikalla. Se on palvelu, joka voi järjestää saavutuksiesi lehdistökatsauksia ja yhteistyötä brändien kanssa erilaisissa uutis- ja toimialakohtaisissa portaaleissa, teemablogeissa. Toimintaperiaate on yksinkertainen – luot tilin, valitset julkaisualustan, lähetät tekstin ja annat tiimin tehdä viimeisen silauksen.

Suodattimet auttavat sinua lajittelemaan portaalit tyypin, julkaisumuodon, luokituksen, kielen ja maan mukaan.

Toinen asia, joka edesauttaa sinun tunnistamistasi vaikuttajana, ovat verifioidut Twitter- ja Instagram-tilit. PRnews auttaa myös siinä. He järjestävät mainintoja liittovaltion ja maailmanlaajuisissa tiedotusvälineissä ja auttavat Instagram ja Twitter -tilien todentamisprosessissa.

How To Get Verified On Instagram

Jos suurin osa edellä mainituista kriteereistä täyttyy, on järkevää siirtyä seuraavaan vaiheeseen eli prosessin byrokraattiseen puoleen.

Mitä asiakirjoja hakemukseen tarvitaan?

Ensimmäiset asiat, joista sinun on huolehdittava, ovat sopimus sen tahon kanssa, jonka kanssa aiot tehdä yhteistyötä, ja viisumihakemus. Työnantajan on lähetettävä erä edellä mainittuja asiakirjoja (todiste siitä, että täytät viisumivaatimukset) ja Lomake I-129, Petition for a Nonimmigrant Worker. Lisäksi työnantajan on maksettava 460 dollarin hakemusmaksu.

Tämä asiakirjapaketti on lähetettävä 45 päivää ennen ensimmäistä työpäivääsi.

Sinun on lähetettävä Lomake DS-160 joka sisältää henkilötietosi ja jossa kuvataan vierailusi syy. Lisäksi sinun on maksettava 190 dollarin hakemusmaksu (muita maksuja saattaa tulla mukaan).

Sitten sinun on varattava aika haastatteluun Yhdysvaltain suurlähetystössä, jos haet viisumia Yhdysvaltain ulkopuolelta.

Asiakirjat, jotka sinun on valmisteltava haastattelua varten, ovat:

• Kelpoinen passi, joka on voimassa 6 kuukautta Yhdysvalloissa oleskelusi jälkeen.
  • Valokuva, joka on otettu ulkoministeriön ohjeiden mukaisesti
  • .
  • I-797 USCIS:n hyväksymisilmoitus
  • Vahvistus DS-160-hakemuksesta
  • Ajanvarauskirje haastattelua varten
  • Koneluettavan viisumin (MRC) maksukuitti

Kun kaikki asiakirjat ovat kädessäsi, voit alkaa valmistautua suurlähetystön haastatteluun. Internetistä löydät listoja mahdollisista kysymyksistä.

Nämä olivat tärkeimmät vaiheet, jotka sinun tulee ottaa, jos päätät hakea O1-viisumia. Koska prosessissa on sata erityispiirrettä ja sudenkuoppaa, on todellakin parempi käydä se läpi kokeneen asianajajan kanssa.

Toivomme onnea ja älä unohda kertoa onnistumisistasi Instagramissa 🙂

FAQ: O1-viisumi + sosiaalisen median vaikuttaja

Kuinka kauan kestää saada O1-viisumi?

Viisumihakemuksen käsittely kestää yleensä 2-3 kuukautta, mutta voit käyttää USCIS:n premium processing -palvelua ja lyhentää käsittelyajan 15 kalenteripäivään. Tämä vaihtoehto maksaa 1225 dollaria.

Kuinka vaikeaa on saada O1-viisumi?

O1-viisumin saaminen ei ole helppoa, varsinkaan jos et ole Nobel- tai Pulitzer-palkinnon omistaja. Saavutuksesi ja yhteistyösi tuotemerkkien kanssa on oltava tarpeeksi vakuuttavaa ja arvokasta, jotta voit saada O1-viisumin, mutta O1-viisumin saaminen sosiaalisen median vaikuttajalle on mahdollista.

Uusimmat lähettäjältä Blog