10+ Public Relations kurssit ilmoittautua ilmaiseksi vuonna 2023

15 minuuttia luettu
PR-kurssit

Yrityksen menestykselliseen pyörittämiseen liittyy monia näkökohtia. Huippuluokan tuotteiden ja palveluiden toimittamisen lisäksi yrityksen pitäisi pystyä levittämään sanaa itsestään ja tavoittamaan kohdeyleisö. Miten ihmiset tietävät, että brändisi on olemassa? Juuri tässä tilanteessa suhdetoiminta- ja viestintätaidot olisi hallittava, jotta ostava yleisö huomaisi yrityksesi. Jos mietit, miten PR toimii ja miten voit hallita sen itse, tässä on 10 ilmaista suhdetoimintakurssia, joita sinun kannattaa kokeilla.

Build Positive Online Reputation & Remove Negative from SERP

Trikkeitä kurssien valintaan

Jos selaat internetiä, löydät paljon mielenkiintoisia kursseja ja mestarikursseja. Tässä kohtaa joudut valitsemaan itsellesi sopivan kurssin. Kysy itseltäsi useita käyttökelpoisia kysymyksiä, jotta pääset eteenpäin sen sijaan, että jumiutuisit valinnan vaiheeseen:

• Kuka on puhuja?
  • Mitä ohjelmaa he tarjoavat?
  • Onko siitä hyviä arvosteluja?

Kun olet tehnyt faktantarkistuksen ja keksinyt tarpeeksi taustatietoa, on helpompi valita. Harkitse vähintään kymmenen tai viiden kurssin joukossa. Keskity tunnettuihin tarjoajiin; näin on mahdollisuus maksaa vähemmän, osallistua myyntiin tai saada bonuksia tilauksesta tai ystävän kutsusta.

Mest Rated PR Online Courses

Keskitytäänpä suosituimpiin koulutusalustoihin, jotka tarjoavat suhdetoiminnan kursseja:

Mastering Digital PR with Brian Dean

Tämä maksuton suhdetoiminnan kurssi on tarkoitettu yrityksille, jotka haluavat kasvaa PR:n avulla millä tahansa toimialalla. Se sisältää edistyneimmät strategiat, joita kurssin kirjoittaja Brian Dean käytti saadakseen lehdistökatsauksen omalle brändilleen sellaisissa suosituissa tiedotusvälineissä kuin Forbes, Inc, Fast Company, TechCrunch ja Vox. Ilmoittautumalla tälle kurssille opit vaiheittain, miten saat mediahuomiota. Tästä ilmaisesta suhdetoimintakurssista pitäisi olla hyötyä eri toimialojen ja mikrorajojen yrityksille. Se opettaa sinulle, miten voit skaalata suhdetoimintasi 1-2 kampanjasta vuodessa 1-2 kampanjaan kuukaudessa.

Julkiset suhteet (lyhytkurssi)

Tästä ilmaisesta suhdetoiminnan kurssista olisi hyötyä kaikille, jotka jo työskentelevät PR-tehtävissä tai ovat kiinnostuneita oppimaan jotain uutta. Tämän Oxford Home Study Collegen PR-sertifikaattiohjelman pitäisi olla täydellinen lähtökohta kaikille, jotka ovat innokkaita oppimaan PR:ää ja hankkimaan PR-suhdetodistuksen. Kurssin keskeisiä aiheita ovat PR:n, mainonnan ja julkisuuden erot. Siinä käsitellään myös hyödyllisimpiä PR-työkaluja, joista pitäisi olla hyötyä aloittaessa ja saavuttaessa menestystä suhdetoiminnassa.

Julkisuussuhteiden pähkinät ja pultit

Kurssilla kerrotaan, miten luodaan PR-toimintaan liittyvää oheismateriaalia, mukaan lukien lehdistötiedotteen kirjoittaminen, tarinapitch ja median yhteystietoluettelo. Voit käyttää näitä materiaaleja kertoaksesi yrityksesi tarinan osana suhdetoimintakampanjaasi. Tällä ilmaisella suhdetoiminnan kurssilla opetetaan, miten luodaan materiaalia, joka pysyy ”viestissä” ja viestii selkeästi yrityksen missiosta ja ydinarvoista. Kurssilla kerrotaan myös, miten työskennellä toimittajien ja muiden media-alan ammattilaisten kanssa tavalla, joka vastaa viestinnän tavoitteitasi.

Viestintätaitojen parantaminen

Viestinnällä on merkittävä merkitys niin monella tavalla. Kun opitaan kommunikoimaan tehokkaammin, PR-asiantuntijat pääsevät paremmin tavoitteisiinsa. Palkittu Whartonin professori ja bestseller-kirjailija Maurice Schweitzer opettaa tätä ilmaista kurssia. Se on suunniteltu antamaan sinulle työkalut, joita tarvitset viestintätaitojesi parantamiseen, sekä menestyksekkäimmät strategiat niiden käyttämiseksi hyödyksesi. Se opettaa sinulle, miten saat selville, jos joku valehtelee sinulle, kehität luottamusta henkilöön, jonka kanssa kommunikoit, ja pyydät anteeksi, jos jokin menee pieleen. ”Viestintätaitojen parantaminen” -kurssilla selitetään, miten valita oikea viestintäväline, miten luoda vakuuttava viesti, miten ja milloin tehdä yhteistyötä jne. Kurssin suorittamalla opit ymmärtämään, mitä muut haluavat, kehittämään kriittisiä viestintätaitoja ja laatimaan vakuuttavan viestin, joka auttaa sinua saamaan yrityksesi eteenpäin.

Julkisten suhteiden periaatteet

Tällä ilmaisella suhdetoiminnan kurssilla käydään läpi tärkeimmät käytännön kannalta oleelliset periaatteet ja teoriat. Se selittää selkeästi, mitä suhdetoiminta tarkoittaa ja miten ymmärtää, miten eri brändit käyttävät strategista viestintää tavoitteidensa saavuttamiseksi. Kurssilla käsitellään myös suhdetoiminnan eettisiä vaikutuksia. Yksi tämän ilmaisen kurssin moduuleista antaa tietoa siitä, miten yritysten yhteiskuntavastuu toimii ja miten se edistää yhteiskunnallisia tavoitteita tekemällä vapaaehtoistyötä tai eettisesti suuntautuneita liiketoimintakäytäntöjä.

Esittely henkilöbrändäykseen

Suosituslistallemme lisäämässämme seuraavassa ilmaisessa suhdetoiminnan kurssissa on kouluttaja Kimberley R. Barkerin suunnittelema kurssi. Se auttaa sinua ymmärtämään, mitä henkilöbrändäys tarkoittaa brändisi kannalta. Kurssin avulla voit tutkia, miten voit luoda henkilökohtaisen brändin, joka viestii aidosti yrityksesi liiketoimintatavoitteista. Se opettaa digitaalisen turvallisuuden ja maineenhallinnan perusteet. Opit, miten voit luoda brändillesi vahvan sosiaalisen läsnäolon vähintään kolmella sosiaalisella alustalla ja luoda järjestelmän brändin jatkuvaa ylläpitoa varten.

Työskentely median kanssa

Kuten tämän ilmaisen suhdetoimintakurssin nimikin kertoo, se auttaa sinua ymmärtämään mediaa ja sitä, miten voit hyödyntää tarinankerronnan voimaa eri tiedotusvälineissä. Kurssi koostuu viidestä moduulista, joissa selitetään suhdetoiminnan rooli, media ja se, miten hyödyntää tarinankerronnan voimaa eri tiedotusvälineissä. Opit suhdetoiminnan ja journalismin, mainonnan ja markkinoinnin väliset yhtäläisyydet ja erot. Kurssilla selitetään, miten erityyppiset tiedotusvälineet ja portinvartiointi toimivat suhdetoiminnassa. Tämän lisäksi opit lehdistötiedotteiden taiteen, ymmärrät niiden perusteet ja harjoittelet kirjoittamaan oman kirjoituksesi.

Viirimarkkinointi ja kuinka laatia tarttuvaa sisältöä

Jos olet koskaan miettinyt, miten luoda sisältöä, joka tarttuu, seuraavasta ilmaisesta suhdetoiminnan kurssista pitäisi olla apua. Kurssin on suunnitellut professori Jonah Berger, joka opettaa, miten voit markkinoida ideoitasi tehokkaammin, luoda enemmän suusanaa ja käyttää sosiaalisen median alustojen voimaa täysillä. Kurssin kirjoittaja käyttää esimerkkejä kirjastaan ”Contagious: Why Things Catch On” (Tarttuva: Miksi asiat tarttuvat) havainnollistamaan onnistuneita strategioita siitä, miten voit käyttää kohua elinvoiman luomiseen niin, että kampanjoistasi tulee jaettavampia sosiaalisessa mediassa ja muualla.

Julkisuuskampanjat

Julkisuuskampanjat ovat yksi jännittävimmistä suhdetoiminnan osa-alueista. Tämä ilmainen syy kertoo, mitä PR-kampanjat ovat ja mitkä ovat suosituimmat käytännöt kampanjoiden kokoamiseen. Syy selittää PR-kampanjan rakenteen ja sen, mitä vaiheita yhden kampanjan kokoaminen vaatii. Opit myös, miten asetat tavoitteet oikein, kehität strategiaa ja luot taktiikoita. Maksuttomalla kurssilla käydään läpi erilaisten kampanjateorioiden perusteet, joita voit soveltaa käytäntöön.

Mainonta ja suhdetoiminta

Tämän ilmaisen suhdetoimintakurssin tarkoituksena on auttaa sinua ymmärtämään ja seulomaan meitä vastaan heitetyn vakuuttavan tiedon paljoutta. Mainonta ja suhdetoiminta kulkevat nykyaikana käsi kädessä. Tämä kurssi auttaa sinua ymmärtämään selkeästi näiden kahden alan välisen eron, kehittämään asiantuntemusta kummallakin alalla ja oppimaan, miten voit hyötyä mainonnan ja suhdetoiminnan käyttämisestä yhdessä. Suoritettuasi tämän ilmaisen kurssin saat tiedot ja taidot, joita tarvitset mainonnan ja suhdetoiminnan viestinnän suunnitteluun ja hallintaan, jotta voit edistää brändiäsi ja tehdä siitä näkyvämmän kohdeyleisöllesi. Kurssilla opitaan myös, miten tulla taitavammaksi strategisen brändinhallinnan suunnittelussa ja toteuttamisessa. Jos vasta suunnittelet urasi aloittamista PR- ja mainosalalla, tämä kurssi auttaa sinua löytämään tarvittavat oivallukset siitä, miten voit työllistyä ja menestyä valitsemallasi markkinasektorilla.

Julkisuuskurssit Udemyllä

Public Relation Courses on Udemy

Se on toinen luotettava paikka, joka auttaa panostamaan tulevaisuuden tietoihin ja taitoihin. Udemy on maailman toiseksi tunnetuin verkko-oppimisalusta. Se toimii muutamalla kielellä ja sillä on erittäin hyödyllinen sovellus niille, jotka ovat aina liikkeellä eivätkä voi opiskella tietokoneen ääressä. Alusta tekee yhteistyötä monien tunnettujen suuryritysten kanssa. Saat todistukset kurssin päätyttyä. Lisäsimme listaan vielä kaksi mielenkiintoista kurssia:

Julkisuuskurssit

1. Kriisiviestintä: Survive a Media Crisis” Hinta on 20 dollaria. Kurssilla opit käsittelemään mahdollisia PR-hätätilanteita, näyttämään itsevarmalta kamerassa, järjestämään lehdistötilaisuuden ja tekemään strategista suunnittelua. Se sisältää 18 luentoa, yhteensä 10 tuntia opetusta.
  2. Advanced Communication Skills for 21st Century Leaders” on tuore, päivitetty verkkokurssi, joka käsittelee nopeiden päätösten tekemistä erilaisissa tilanteissa viestintätaitojen avulla. Täällä opit tehokkaan vuorovaikutuksen taidon ihmisten välillä ja tulet itsevarmaksi puhujaksi.

Alusta rakastaa kävijöitään ja jakaa uutisia ja tuoretta materiaalia blogissaan verkkosivuillaan. Se tarjoaa myös opiskelijoiden arvosteluja ja työstää negatiivisia arvosteluja parantamalla kurssien heikkoja puolia.

Julkisuuskurssit Skillsharessa

Public Relation Courses on Skillshare

Se on paikka, jossa monet kuuluisat ihmiset jakavat tietonsa muiden kanssa. Voit vierailla heidän sivuillaan ja nähdä itse, kuinka paljon tavaraa he tarjoavat. Saatat löytää aika vaikuttavia suhdetoiminnan kursseja. Täältä ostat jäsenyyden ja valitset haluamasi tariffisuunnitelman, jolloin saat lukemattomia kelloja. Johdantovideo auttaa sinua ymmärtämään, oletko valinnut oikean aiheen oppimiseen. Tässä ovat parhaat:

1. Julkiset suhteet: How to Be a Government/PIO Spokesperson” Kurssi koostuu lyhyistä videoista, joissa kuvataan, miten tv-tiedotustilaisuuksissa käyttäydytään, miten käsiä ja muita kehonosia liikutellaan, jotta näytetään itsevarmalta ja ammattimaiselta, millä tavalla kysymyksiin vastataan ja miten pukeudutaan tilaisuutta varten. Puhe on hyvin antoisaa ja sisältää enimmäkseen tosiasioita ja kokemuksia todellisilta ihmisiltä. Voit aloittaa videoiden katselun ilmaiseksi. Niiden alta löydät opiskelijoiden arvostelut.
  2.  ”DIY Public Relations: Craft Your Press Release” Käymällä tämän kurssin opit hallitsemaan tekstisi, työstämään sen sisältöä ja trimmaamaan sen tärkeiden osien korostamiseksi ja viestin välittämiseksi yleisölle. Joukko videoita näyttää merkittäviä puolia PR-henkilön tekemästä työstä, suorasta pitchistä vuorovaikutukseen toimittajien kanssa.

Yksi alustan hienoimmista ominaisuuksista on se, että voit valita kaikki suodattimet vasemmassa paneelissa, aina luokan tasosta sen pituuteen.

Summing Up: Public Relation -kurssit

USA:n kansalaiset voivat löytää parhaat suhdetoiminnan kurssit tukeutumalla useisiin suosittuihin internetin verkkokoulutuksen tarjoajiin. Se on parempi kuin testata joitakin tuntemattomia resursseja, koska täällä; ymmärrät, mistä maksat. Jos et pidä lähteestä, voit saada hyvityksen tai sinulle voidaan tarjota joitakin muita luentoja kuunneltavaksi. Pienet sivustot eivät voi tarjota niin paljon turvallisuutta ja palvelutasoa, kuten ilmaisia kokeilujaksoja ja bonuksia kanta-asiakkaille.

Uusimmat lähettäjältä Blog