Suosituimmat katoliset uutissivustot 2023

11 minuuttia luettu

Katoliset uutissivustot. Maailmalla on paljon katolisia verkkosivustoja. Katolilaiset etsivät verkosta hyödyllistä tietoa uskoonsa ja kysymyksiinsä liittyvistä asioista ja kysymyksistä. Toiset taas tarkistavat uusimmat uutiset siitä, mitä katolisessa kirkossa tapahtuu kansainvälisesti.

Tässä näet pienen katsauksen katolisiin uutissivustoihin, jotka ovat soveltaneet hyviä verkkosivujen suunnittelupalveluja saadakseen ne sinne, missä ne ovat tänään. Vaikka kaikkien sivustojen on tarkoitus jakaa samaa tietoa, jotkut sivustot ovat perehtyneet ensikäden uutisiin, tietynlaiseen tietoon, ja ne ovat enimmäkseen riippumattomia sivustoja, joilla on vaikutuksettomia tietoja. Parhaiden katolilaisten alustojen arviointikriteerit perustuvat kuitenkin sosiaalisiin mittareihin (suosio sosiaalisen median kanavissa), erityisesti Facebookiin ja Twitteriin. Tässä on laatimamme lista 10 suosituimmasta katolisen kirkon verkkosivustosta vuonna 2023.

Top 10 suosituinta katolista uutissivustoa

CNA (Catholic News Agency)

Web-sivusto | Twitter

Tämän kuuluisan digitaalisen julkaisun pääkonttori sijaitsee Denverissä, Coloradossa. Katolinen uutistoimisto tarjoaa uskottavaa, helposti lähestyttävää, viime hetken sisältöä, joka liittyy maailmankirkkoon ja korostaa erityisesti Pyhän Isän sanomaa ja Pyhän istuimen jaksoja, kaikille ihmisille, joilla on pääsy internetiin. Sivusto on loistava alusta ihmisille, jotka etsivät tietoa katolisesta kirkosta maailmanlaajuisesti.

Vuonna 1981 käynnistetty EWTN Global Catholic Network on suosittu 160 miljoonan kävijän keskuudessa yli 140 maassa. Yhtiö raportoi uutisia kaikkialta sisältäen Vatikaanin, Afrikan, Euroopan, Aasian ja jopa Amerikan.

Catholic.com

Web-sivusto | Twitter

Catholic.com on uutissivusto, joka on luotu auttamaan katolilaisia suojelemaan uskoaan tarjoamalla tietoa ja vastauksia kaikkiin katolilaisuuteen liittyviin kysymyksiin. Catholic Answers on mediayhtiö, joka palvelee Kristusta selittämällä ja puolustamalla katolista uskoa.

Heidän tavoitteenaan on edustaa luotettavinta ja helpoimmin lähestyttävää alustaa katolisen uskon jakamiseen, selittämiseen ja suojelemiseen mahdollisimman monien kanavien kautta: henkilökohtaisesta yhteydenpidosta innovatiivisimpiin joukkoviestinnän keinoihin.

Katolinen rekisteri

Web-sivusto | Twitter

Canada’s Catholic tarjoaa katoliseen yhteisöön liittyviä uutisia vuodesta 1893 lähtien. The Catholic Register, Kanadan vanhin englanninkielinen katolinen ilmestyy viikoittain Kanadassa. Sen päätoimisto sijaitsee Torontossa, Ontariossa, Kanadassa. He erottavat tehtäväkseen tarjota älykästä, kattavaa ja uskontoon perustuvaa journalismia ja varmistaa, että katolilaisten ja kirkon näkemykset julistetaan tavalla, joka tiedottaa tiedotusvälineille ja poliittisille päättäjille ja vaikuttaa niihin.

Tänään Register julkaisee viikoittaisen painetun painoksensa lisäksi uutisia ja mielipiteitä päivittäin digitaalisessa versiossaan. Tämä uutisalusta pyrkii välittämään suuren valikoiman katolisen yhteisön sisäisiä näkemyksiä sekä uskon ulkopuolisten näkemyksiä, jotka toimittajatiimin mielestä auttaisivat katolilaisia ymmärtämään paremmin maailmaansa.

The Catholic Weekly

Web-sivusto | Twitter

The Catholic Weekly Newspaper kertoo, inspiroi ja yhdistää Australian katolilaisia ammattimaisen journalismin ja oivaltavien kirjoitusten avulla. Heidän toimistonsa sijaitsee Sydneyssä, New South Walesissa, Australiassa.

Tämä uutisportaali pyrkii jakamaan lukijoilleen näkemyksensä kirkosta, Herrasta ja kristillisen polun elämää muuttavista mahdollisuuksista ja tarjoamaan jonkinasteista katolista selkeyttä monimutkaisiin kysymyksiin. He tarjoavat uutisia kirkosta kaikilla tasoilla – paikallisesta maailmalle.

Tänään tiimi tekee sitä joka viikko painettuna ja digitaalisesti kattaen verkkosivunsa ja sosiaalisen median kanavien kautta.

CNS (Catholic News Service)

Website | Twitter

Catholicnews.com on sivusto, jolla on yli miljoona Facebook-seuraajaa ja toiset 150 000 Twitterissä. Pääkonttori sijaitsee Washington DC:ssä. He valitsevat vain parhaat jutut julkaistavaksi joka päivä.

Heidän tavoitteenaan on raportoida kattavasti, oikeudenmukaisesti ja vapaasti siitä, miten katolinen kirkko vaikuttaa nykyään kansainväliseen yhteisöön.

National Catholic Register

Web-sivusto | Twitter

The National Catholic Register käynnistyi vuonna 1927 Denverin arkkihiippakunnan Msgr. Matthew Smithin toimesta. Pääkonttori sijaitsee Ketteringissä, Ohiossa, Yhdysvalloissa. He tarjoavat ajankohtaisia uutisia, analyysejä ja blogeja. Heidän tehtävänään on esittää näkökulma päivän uutisiin kirkolliskokouksen silmin nähtynä. Ne auttavat kaikkia katolilaisia sitoutumaan kulttuuriin luottaen Jeesuksen Kristuksen turvalliseen ja pyhittävään evankeliumiin.

Tätä julkaisua lukevat kymmenet tuhannet aktiiviset katoliset maallikot sekä yli 800 pappia, 160 piispaa, 40 arkkipiispaa ja 30 Vatikaanin virkamiestä.

Novena-rukous

Sivut

Novena Prayer perustettiin vuonna 2016 tavoitteenaan parantaa mahdollisimman monia ihmisiä rukouksen avulla. Heidän toimipaikkansa on Länsi-Galileassa, Pyhällä maalla, Israelissa.

Tältä alustalta löydät taatusti kaikki kirkon sisällä ja ympäri maailmaa olevat voimakkaimmat noviisit sekä myös muita suosittuja, yksilöllisesti luotuja noviiseja.

Zenit

Web-sivusto | Twitter

Zenit.org perustettiin Roomassa. Sen tiimiin kuuluu asiantuntijoita, jotka uskovat katoliseen uskoon ja paavin viisauteen. Heidän numeronsa keskittyvät enimmäkseen paavin toimintaan, kuten hänen apostolisiin matkoihinsa, tapaamisiin valtiomiesten kanssa ja muuhun. Sen tavoitteet: Zenit.org auttaa ihmisiä löytämään totuuden, kauneuden ja oikeudenmukaisuuden maailmassa katolisen uskon kautta.

Catholic Herald

Web-sivusto | Twitter

Catholic Herald on yksi Britannian suurimmista katolisista tiedotusvälineistä. Se pitää ihmiset ajan tasalla Britannian suurimman katolisen sanomalehden ajankohtaisista uutisista. Sen artikkeleista saat katolisen kirkon tuoreinta sisältöä ja uutisia kansainvälisesti.

Katolinen äiti

Sivut | Twitter

Catholicmom on uutissivusto, joka on perustettu ylistämään ja juhlistamaan katolisia äitejä ja heidän ponnistelujaan yhteiskunnan rakentamisessa kasvattamalla vastuullisia ja katolisesti ajattelevia lapsia, jotka kiinnittävät huomiota rakkauteen, puhtauteen ja perhearvoihin sekä hauskanpitoon katolisesta näkökulmasta. Se kannustaa tiiviiseen perhesuhteeseen ja hyviin suhteisiin muiden kanssa.

Kuinka pääsee katolisille uutissivustoille julkaistavaksi?

Täällä PRNEWS.IO:ssa etsimme aina uskottavia ja kansan keskuudessa suosittuja alustoja. Joten tässä on kaksi pientä, mutta laadukasta PRNEWS.IO:n listaa katolisista uutissivustoista, jotka kannattaa julkaista.

Inside Catholic

Web-sivusto | Mainossivu

Inside Catholic

Inside Catholic -lehti on uutis-, teknologia-, liike-, viihde- ja muotiportaali. Ne tarjoavat uskoville uusimmat uutiset ja päivitykset edellä mainituista kategorioista. Julkaisu tiedottaa uskonnon ajankohtaisista asioista, politiikasta, yhteiskunnallisista kysymyksistä, kirjallisuudesta ja taiteesta korostaen roomalaiskatolisuutta pysyen samalla ekumeenisena.

Tämä uutisportaali sisältää monia osioita ja jokainen katolilainen voi löytää itselleen kiinnostavan aiheen. Se kattaa muun muassa uskonnon, liike-elämän ja talouden, markkinoinnin ja mainonnan, koulutuksen, viihteen ja muodin aiheita. Tämä blogi pyrkii tarjoamaan kaiken tarvittavan tiedon nykypäivän katolilaisille (luotetusta, aidosta) katolisesta näkökulmasta. Heidän tavoitteenaan on tulla heidän jokapäiväisen elämänsä digitaaliseksi ”pöytälaatikoksi”, joka tarjoaa syvällistä sisältöä, joka tyydyttää uteliaita mieliä.

Catholictranscript.org

Web-sivusto | Mainossivu

Catholictranscript.org

The Catholic Transcript valottaa viimeisimpiä ja tärkeitä uutisia uusimmista huippujutuista, politiikasta, teknologiasta, startupeista, terveydestä ja tieteestä helppolukuisten artikkeleiden kautta. Niiden pääkonttori sijaitsee Bloomfieldissä, Connecticutissa, Yhdysvalloissa.

Heidän tehtävänään on kerätä, tallentaa ja levittää informatiivisia raportteja mullistavasta teknologiasta ja tieteellisistä havainnoista, joilla on potentiaalia muuttaa kulttuuriamme, elämäämme ja teollisuuttamme. Heidän ystävälliseen tiimiinsä kuuluu 32 asiantuntijaa.

Heidän tavoitteenaan on luoda pysyvä yhteys lukijoihinsa ja tarjota heille mielenkiintoisia aiheita ja demystifioidun tutkimuksen tuloksia, joita he nauttivat lukiessaan ja jakaessaan sen sisältöä ystävilleen ja perheelleen.

He tekevät tämän raportoimalla, tarkastelemalla ja analysoimalla uusimpia löytöjä helposti sulavalla tavalla ja jakamalla ne johonkin kahdeksasta aihealueesta: ajankohtaiset uutiset, huippu-uutiset, maailma, talous, tiede, teknologia, urheilu ja viihde.

Osio ”Huippu-uutiset” on omistettu trenditietoisimmille aiheille, joista kaikki puhuvat tai keskustelevat. Viraalivideoista, joissa robotit tekevät typeriä asioita, ”tavallisiin” ihmisiin, jotka luovat hämmästyttäviä asioita; valtavirtakulttuurista maanalaisiin piilovirtoihin. Jos se on trendi verkossa, löydät sen sieltä.

Johtopäätös

Jos etsit hyviä tarkkoja katolisia uutissivustoja, et mene pieleen edellä lueteltujen tietolähteiden kanssa. Verkossa on monia ”katolisia” uutissivustoja, ja vaikka joillakin niistä saattaa olla mielenkiintoista tai hyödyllistä vierailla, suuri osa niiden sisällöstä on enemmänkin toimituksellisesti keskittynyttä. Tässä postauksessa mainitsemani katoliset uutissivustot ovat niitä, joihin piispamme ja muut kirkonmiehet ja -naiset luottavat tai ainakin kiinnittävät huomiota siihen, mitä nämä lähteet julkaisevat.

Uusimmat lähettäjältä Blog