Top 10 lupaavat Tech Startups 2023

11 minuuttia luettu

Yritysteknologian startup-ala on täynnä yrityksiä, jotka hyödyntävät kasvavaa kysyntää. Covid-19:n aiheuttamista häiriöistä huolimatta palveluiden trendi on kasvussa big datan, DevOpsin, pilven, liikkuvuuden, esineiden internetin ja kyberturvallisuuden maailmassa.

Statistan mukaan teknologia-alan startup-yritysten rahoitus maailmanlaajuisesti oli 24 miljardia dollaria vuonna 2019, mikä on kymmenkertainen määrä vuoteen 2013 verrattuna. Tässä artikkelissa esitellään huipputekniset startupit, joihin kannattaa kiinnittää huomiota tulevana vuonna. Osa seuraavista startupeista esitteli uusia tuotteita tai palveluita, kun taas toiset ovat tarjonneet olemassa olevia teknologioita uusilla tavoilla.

Ja esittäytyminen on paljon helpompaa PRnews.io startupin kanssa. Se on yritys, jolla on jo merkittävä lista mediakontakteista tiedon luomiseen, julkaisemiseen ja jakeluun, mikä on niin tärkeää kaikkien teknologia-alan startup-yritysten ideoiden esittelyssä ja sijoittajien ja julkisuuden huomion herättämisessä.

Katso alta lista vuoden 2023 lupaavimmista tech-startup-yrityksistä, jotka perustuvat niiden tech-startup-ideoihin ja niiden tähän mennessä keräämiin rahoituksiin.

Parhaat teknologiset startupit, joita sinun tulee varoa vuonna 2023

Cohesity

Cohesityn teknologiastartupit 2021.

Web-sivusto | Twitter

On paljon syitä, joiden perusteella Cohesityä voi kutsua lupaavaksi teknologia-startupiksi: ainutlaatuinen teknologia, toinen perustaja, joka loi julkisen ohjelmistoyrityksen Nutanixin ja 250 miljoonan dollarin rahoitus SoftBankin Vision Fundilta.

Startup esiteltiin alun perin halvempana tapana yrityksille tallentaa ja säilyttää ”toissijaista dataa” (varmuuskopiot, tiedostot, testi/dev- ja analytiikkatiedot) – kaikki valvottuna yhden pilvialustan avulla. Sittemmin se on laajentunut muille yritysten tiedonhallinnan osa-alueille, jotka sisältävät analytiikkaa, tietoturvaa ja nopeaa palautusta.

Rahoitus: Huhtikuussa 2020 startup sai 250 miljoonaa dollaria E-sarjan rahoitusta. Kokonaisrahoitus on 660 miljoonaa dollaria. Tämä nosti startupin arvon 2,5 miljardiin dollariin.

Confluent

Confluent tech startups 2021.

Web-sivusto | Twitter

Confluentin perustivat avoimen lähdekoodin Apache Kafkan luojat. Confluent on palvelun kaupallinen versio, joka auttaa kehittäjiä hallitsemaan järjestelmän ja sovellusten sanomanvälitystä suurilla volyymeillä ja lisäämään reaaliaikaista suoratoistodataa sovelluksiinsa.

Kafka on tehnyt yhteistyötä muun muassa LinkedInin kanssa, joka käyttää teknologiaa aktiviteettivirtadataan ja toimintamittareihin, Netflixin kanssa reaaliaikaisen seurannan ja sen tapahtumankäsittelyputken tekemiseen sekä Spotifyn kanssa, jossa sitä käytetään osana sovelluksen lokien toimitusjärjestelmää.

Confluentin ideana on helpottaa Kafkan valjastamista yrityksille, joilla ei ole liikaa kehittäjäkapasiteettia.

Rahoitus: Yhtiön kokonaisrahoitus on 456 miljoonaa dollaria ja sen arvostus on 4,5 miljardia dollaria.

Cazoo

Tämä joulukuun 2019 lopulla perustettu teknologia-alan startup-yritys oli kerännyt yli 180 miljoonaa puntaa lanseerausta edeltävässä vaiheessa.

Web-sivusto | Twitter

Cazoo hallinnoi digitaalista alustaa, jolta käyttäjät voivat ostaa tai vuokrata käytettyjä autoja ja rikkoa tyypillisen autojen toimitusketjun. Cazoon liiketoimintamalli on selvinnyt pandemiasta hyvin, sillä asiakkaat voivat ostaa autonsa kokonaan verkossa ja saada sen läheltä kotiovtaan. Autot puhdistetaan ja kunnostetaan täysin ennen toimitusta, mikä voidaan tehdä sosiaalisen etäisyyden säilyttäen.

Tämä joulukuun lopulla 2019 perustettu teknologia-startup oli kerännyt yli 180 miljoonaa puntaa esilainausvaiheessa. Vuonna 2020 Cazoo saavutti yksisarvisen statuksen, jonka arvo oli yli 1 miljardin dollarin.

Front

Front tech startups 2021.

Web-sivusto | Twitter

Frontin perustivat ranskalaiset Mathilde Collin, joka työskentelee siellä toimitusjohtajana, ja Laurent Perrin, teknologiajohtaja, jotka tulivat käytyään läpi kuuluisan Piilaakson startup-kiihdyttämön Y Combinatorin.

Alkuperäinen Front-sovellus suunniteltiin kaikille tiimeille, joilla on yhteinen sähköpostilaatikko. Se on erityisen hyödyllinen asiakastuki-, myynti- ja jopa markkinointitiimeille. Sen avulla sähköpostit voidaan osoittaa tiimin jäsenille ja tiimit voivat tehdä yhteistyötä jaetussa tilassa, mikä nopeuttaa vastausaikaa.

Yhtiö pyrkii nyt muuttamaan kaikkien toimistotyöntekijöiden sähköpostikokemuksen saatuaan suuria tulovirtoja.

Rahoitus: Vuonna 2020 startup keräsi 59 miljoonan dollarin C-sarjan rahoituskierroksen.

AirTable

tekniikan startupit Airtablen tärkein ominaisuus on sovellusten ja toimintojen lohko.

Web-sivusto | Twitter

San Franciscossa päämajaansa pitävän Airtablen ideana on demokratisoida ohjelmistojen luominen. He uskovat, että ohjelmistot ovat vaikuttavin yksittäinen tapa, jolla kuka tahansa voi toteuttaa ideoitaan, mutta silti vain harvat pääsevät oikeasti käyttämään niitä luovana välineenä. Airtable antaa kaikille mahdollisuuden kokea ohjelmistojen luomisen, ei vain niiden hyödyntämisen, voima.

Airtablen tärkein ominaisuus on sovellusten ja toimintojen lohko. Näiden ominaisuuksien avulla voit peittää tietokokonaisuuksia Google-kartalle, soveltaa sääntöjä ja kaavoja, lähettää hälytyksiä ja viestejä yhteistyökumppaneille, jakaa tiedostoja tekstiviesteillä tai sähköposteilla, luoda kyselyitä ja lomakkeita, integroitua palveluihin, kuten Slackiin ja Dropboxiin, ja työntää sisältöä live-sivustolle.

Rahoitus: Nyt sen arvo on 5,77 miljardia dollaria, ja se sai hiljattain 270 miljoonaa dollaria E-sarjan rahoitusta.

Funnel

tech startupit Tuloksena on vahvat, vastuulliset markkinointitiimit, jotka voivat vihdoin lunastaa digitaalisen markkinoinnin lupaaman suorituskyvyn.

Web-sivusto | Twitter

Ruotsalainen software-as-a-service (SaaS) -startup Funnel kehittää itseään markkinointi- ja mainosdatan yhdistämisessä ja siistimisessä asiakkaille sijainnista riippumatta, jotta asiakkaista saadaan enemmän tietoa.

Yritysasiakkaille tehty alusta antaa markkinoijille mahdollisuuden omistaa tiedot ja tehdä parempia päätöksiä nopeammin siitä, mikä todella parantaa liiketoimintaa. Samalla se tarjoaa joustavuutta datan integroimiseen esimerkiksi Tableaun tai Google Data Studion kaltaisiin työkaluihin. Tuloksena on vahvat, vastuulliset markkinointitiimit, jotka voivat vihdoin lunastaa digitaalisen markkinoinnin suorituskykylupauksen.

Tämän ohjelmiston hinta riippuu kuukausittaisista mainosmenoista, alkaen 499 dollarista kuukaudessa. Asiakkaita ovat Skyscanner, Samsung ja Ubisoft.

Rahoitus: Sillä on 47 miljoonan dollarin B-sarjan rahoituskierros tammikuussa 2020.

Securitize | tech startupit

tech startupit Startup on saanut yli 26 miljoonan dollarin varainkeruun ja sen tavoitteena on nousta yhdeksi suurimmista yhdysvaltalaisista markkinapaikoista.

Web-sivusto | Twitter

Securitize on lohkoketjupohjainen yritys, joka auttaa pääomamarkkinoita antamalla kauppiaiden käydä kauppaa yksityisillä yrityksillä käyttäen uskottavia maailmanlaajuisia ratkaisuja.

Palvelu on luotettava, turvallinen ja tarjoaa laadukkaan kokemuksen sijoittajille. Se on integroitu useisiin yhdysvaltalaisiin markkinapaikkoihin, joten kauppiaat voivat työskennellä siellä ilman pelkoa varojensa menettämisestä.

Rahoitus: Startup on saanut yli 26 miljoonaa dollaria varainhankintaa ja sen tavoitteena on tulla yhdeksi suurimmista yhdysvaltalaisista markkinapaikoista.

INK | tech startupit

Web-sivusto | Twitter

INK on sisältöön täsmentynyt teknologia-startup, joka keskittyy tapoihin parantaa sisällön suorituskykyä hakukoneissa. Startupin tavoitteena on luoda maailma, jossa ”tarinankertojien on mahdollista ottaa hakukoneidensa kohtalo haltuun”. Niinpä se kehitti SEO-kirjoitusalustan nimeltä INK, joka tarjoaa hakukonenäkyvyyden hallinnan.

INK:n kirjoituseditori sisältää luettelon tehtävistä, jotka auttavat parantamaan sisältöä hakukoneita varten. Lisäksi ohjelma kertoo, kuinka paljon todennäköisemmin sijoitut, jos suoritat kaikki niiden tehtävät.

Startup oli ehdolla vuoden 2020 U.S. Search Awards -kilpailussa parhaan hakuohjelmistotyökalun sektorille. Ja tästä alustasta tuli 2020 Content Marketing Awards -finalisti.

Capella Space | tech startupit

Web-sivusto | Twitter

Capella Space on datateknologian startup, joka tarjoaa uskottavaa tietoa ja kuvia avaruudesta. Se on tullut mahdolliseksi sen (hyvin pienten) satelliittien ryppään avulla. Yritys yrittää hyödyntää osaa maapallon tiedustelumarkkinoista, joiden arvoksi se arvioi noin 60 miljardia dollaria.

Capellan idea perustuu erityyppisten kuvien yhdistämiseen pieneen, edulliseen avaruusalukseen. Yhtiö asetti satelliittiverkoston, joka voi ottaa kuvia maapallon paikoista useita kertoja päivässä.

Capellan satelliitit voivat skannata pilvien läpi ja yöaikaan, mikä tekee niistä riippumattomia huonosta säästä tai valo-olosuhteista. Ne toimittavat tietoa, joka antaa tietoa monenlaisiin maailmanlaajuisiin ratkaisuihin, joilla säästetään rahaa, aikaa ja ihmishenkiä. Ne tarkistavat muutoksia jatkuvasti ilman keskeytyksiä.

Rahoitus: Sen kokonaisrahoitus on 82 miljoonaa dollaria.

Hopin | tech startupit

Web-sivusto | Twitter

Lontoon sijoittautuneella virtuaalitapahtumia järjestävällä startup-yrityksellä Hopinilla oli erittäin menestyksekäs vuosi 2020. Startupin tavoitteena on keksiä virtuaalitapahtumat uudelleen ja tehdä niistä niin hyviä ja helppoja käyttää, osallistua ja järjestää, että niistä ei tule enää sivuseikkavaihtoehto vaan valtavirran vaihtoehto. Käyttäjät ja sen sijoittajat ovat varmoja, että Hopin on saavuttanut tavoitteensa, sillä se keräsi vuoden 2020 neljänneksi suurimman eurooppalaisen Series B -kierroksen.

Pandemia lisäsi epäilemättä Hopinin menestystä vuonna 2020. Marraskuussa ilmoitettiin 3,5 miljoonasta käyttäjästä yli 50 000 yrityksessä, joiden joukossa ovat muun muassa Yhdistyneet kansakunnat, Nato, Atlantti, UCLA ja Miro. Myös Hopinin henkilöstömäärä on kokenut suuria parannuksia vuoden 2020 aikana, sillä se aloitti 23 hengen tiimillä ja lopetti vuoden 215 hengen tiimillä.

Rahoitus: Startup keräsi 125 miljoonan dollarin Series B -kierroksen. Sen arvo on 2,1 miljardia dollaria. Yhteensä se on nyt kerännyt 170 miljoonaa dollaria.

Päättely: Tech Startups

Näin se on – lupaava listani vuoden 2021 tech-startupeista. Ei epäilystäkään siitä, että muita tech-startuppeja ilmestyy joka päivä. Vaikka päätin esittää teille tässä postauksessa kymmenen yritystä, tech-startup-listan ei tarvitse loppua.

Jakaathan muita innovatiivisia tech-startup-ideoita, jotka ovat listan arvoisia. Ja jos olet vasta aloittamassa yritystoimintaa, älä epäröi näyttää meille projektiasi.

Uusimmat lähettäjältä Blog