Top 15 kuuluisaa maahanmuuttajaa Yhdysvalloissa – Maahanmuutto ”lahjakkaille”

13 minuuttia luettu

Amerikkalainen unelma – tämän termin on kuullut lähes jokainen ihminen tässä maailmassa. Ja kuinka monia ihmisiä tämä ajatus vetää puoleensa?!

Kirjoja, elokuvia ja musikaaleja on omistettu tälle. Ihmisten mieliin on muodostunut tyypillinen kuva amerikkalaisesta vauraudesta tavalliselle ihmiselle – viihtyisä tilava talo, jonka vieressä on uusi auto, onnellinen perhe. Kaunista kuvaa voi täydentää lasten yksityiskoulu, pankkitili, henkilökohtainen autonkuljettaja tai puutarhuri. Majesteettisesta Vapaudenpatsaasta on tullut Amerikan ihanteellisen elämän aineellinen symboli. Amerikkalaisen unelman pakollinen ominaisuus on sosiaalinen tasa-arvo, jota maahanmuuttajat eivät useinkaan näe kotimaassaan.

Tämä tarkoittaa, että maahanmuuttajille amerikkalainen unelma on elämänlaadun merkittävä parantuminen Yhdysvaltoihin muuton jälkeen. He tavoittelevat uutta elämää, unelmoivat siitä ja luottavat vaurauteen ja yhtäläisiin mahdollisuuksiin muiden ihmisten kanssa. Ja tärkeintä on, että tämä unelma on todellisuutta. Paitsi tietysti jos olet Pohjois-Korean kansalainen…

Tuomme tietoonne Yhdysvaltojen 15 kuuluisinta maahanmuuttajaa. Anna heidän tarinoidensa motivoida sinua. Kaikki alkaa unelmasta!

Top 15 kuuluisaa maahanmuuttajaa Yhdysvalloissa

Sergey Brin

Wikipedia

Suomeen Neuvostoliitosta kotoisin oleva Larry Page loi 1990-luvun lopulla yhdessä Larry Pagen kanssa Googlen, joka käänsi maailmaa yhtään sen heikommin kuin Microsoft ja Apple aikoinaan, ja loi perustan digitaaliselle taloudelle. Loi Google.orgin, hyväntekeväisyysjärjestön, jonka tehtävänä on torjua ilmastonmuutosta, köyhyyttä ja parempaa terveydenhuoltoa maailmassa. Lopuksi Sergey Brin kokeili itseään muutenkin kuin teknologiassa ja hyväntekeväisyydessä – vuonna 2007 hän oli tuottajana elokuvassa ”Broken Arrows”

Natalie Portman

Wikipedia | Instagram | Facebook | Youtube | Twitter

Israelilaissyntyinen amerikkalainen elokuva- ja teatterinäyttelijä, elokuvaohjaaja, käsikirjoittaja ja tuottaja. Hän muutti perheensä kanssa Yhdysvaltoihin vain kolmevuotiaana. Natalie tunnetaan parhaiten osallistumisestaan elokuviin ”Leon” ja ”Intimacy” sekä ”Star Wars”-trilogian esiosan ansiosta.

Serj Tankian

Wikipedia | Instagram | Facebook | Twitter

Amerikkalainen muusikko, säveltäjä, lauluntekijä, multi-instrumentalisti, armenialaista alkuperää. System of a Down -rockyhtyeen perustaja ja laulaja, sooloprojektin luoja Serj Tankian. Kahdeksanvuotiaana hän muutti perheensä kanssa Los Angelesiin ja alkoi opiskella musiikkia armenialaisessa koulussa Rose & Alex Philibosi. Serj Tankian perusti sittemmin oman levy-yhtiön – Serjical Strike Recordsin.

Salma Hayek

Wikipedia | Instagram | Facebook | Twitter

Syntynyt meksikolaisessa Veracruzin osavaltiossa, Salma muutti Los Angelesiin vuonna 1991. Amerikassa Salma joutui tekemään kovasti töitä. Englannin tunteja, näyttelijäntyön opetusta Stella Adlerin kanssa. Yhtä tarkoitusta varten – päästäkseen valkokankaalle. Näyttelijänuransa aikana Hayek on esiintynyt yli 30 elokuvassa. Hän on ensimmäinen meksikolainen nainen, joka on ehdolla parhaan naispääosan Oscar-palkinnon saajaksi. Ja kuka tietää, miten hänen näyttelijänuransa olisi kehittynyt, jos Yhdysvaltoihin ei olisi tullut maahanmuuttoa!

Pierre Omidyar

Wikipedia | Twitter

Amerikkalais-iranilainen ranskalaissyntyinen yrittäjä ja hyväntekijä; eBay-verkkohuutokaupan perustaja ja puheenjohtaja. Pierre Omidyar loi eBayn lähdekoodin vuonna 1995 ollessaan vain 28-vuotias. 2000-luvulla eBayn perustaja osallistui aktiivisesti hyväntekeväisyystyöhön. 2010-luvulla Pierre Omidyar käynnisti useita tutkivan journalismin hankkeita Yhdysvalloissa.

Milla Jovovich

Wikipedia | Instagram | Facebook | Twitter

Hän on syntynyt Kiovassa (Ukraina). Hänen uransa alkoi italialaisen Lei -lehden kannesta, jossa hän oli pääosassa ollessaan vain yksitoistavuotias, ja vuoteen 1998 mennessä nuori malli solmi sopimuksia Hugo Bossin, Guessin ja Calvin Kleinin kanssa ja hänestä tuli kosmetiikkayhtiö L’Orealin kasvo. Huolimatta menestyksekkäästä urasta mallintamisen alalla todellinen suosio tuli Milla Jovovichille elokuvan ansiosta. ”Viides elementti”, ”Resident Evil” ja ”The Messenger”: The Story of Joan of Arc” tekivät Hollywoodin näyttelijättärestä kuuluisan.

Jan Koum

Wikipedia | Instagram | Facebook | Twitter

Muuttanut perheensä kanssa Ukrainasta Yhdysvaltoihin vuonna 1992. WhatsApp-nimisen matkapuhelinsovelluksen luonut Jan on Facebookin toiseksi vaikutusvaltaisin henkilö M. Zuckerbergin jälkeen. WhatsApp teki tekstiviesteillä sen, mitä Skype teki kansainvälisillä puheluilla.

Charlize Theron

Wikipedia | Instagram | Facebook | Twitter

Eteläafrikkalainen ja yhdysvaltalainen näyttelijä ja tuottaja. Hän on myös merkittävä julkisuuden henkilö: Charlize on aina pitänyt itseään feministinä, osallistui aktiivisesti eläinsuojelujärjestö PETA :n toimintaan ja kannatti samaa sukupuolta olevien avioliiton laillistamista. Heinäkuussa 2009 ilmoitettiin, että Charlize ryhtyisi yhteistyöhön Los Angeles Football Clubin kanssa jalkapallokenttien rakentamiseksi Etelä-Afrikan maaseudulle. Ja tämä kaikki on hyvin ”amerikkalaista”, eikö olekin?)

George Soros

Wikipedia | Instagram | Twitter

Erinomainen kauppias ja rahoittaja George Soros syntyi Unkarissa 12. elokuuta 1930. Uransa aikana hän onnistui kääntämään finanssimaailman päälaelleen ja hänestä tuli yksi kaupankäynnin tärkeimmistä harjoittajista ja teoreetikoista. Monet lait ja ideat, joiden mukaan kauppaa käydään nykyään, kuuluvat hänelle.

Arnold Schwarzenegger

Wikipedia | Instagram | Facebook | Twitter

Arnold Schwarzenegger voisi helposti rakentaa sotilasuraa kotimaassaan Itävallassa, mutta kohtalo määräsi toisin. Hän ylitti 21-vuotiaana rohkeuttaan keräten rajan ja alkoi työskennellä Yhdysvalloissa laittomasti. Noin kymmenen vuoden ajan häntä uhkasi karkotus, mutta lopulta hän onnistui saamaan kansalaisuuden. Tämä on tällainen rautainen Arnie, kulttinäyttelijä, Kalifornian entinen kuvernööri.

David Sun

Wikipedia | Forbes

Taiwanilais-amerikkalainen miljardööri liikemies, Kingston Technology Companyn toinen perustaja ja toimitusjohtaja. Luultavasti kaikilla on Kingstonin muistitikku)) Nykyään hänen yrityksensä on yksi edistyksellisimmistä tietokonemuisteja valmistavista organisaatioista.

Mikhail Baryshnikov

Wikipedia | Facebook

Neuvostoliittolainen ja yhdysvaltalainen balettitanssija, koreografi, näyttelijä, keräilijä ja valokuvaaja, ”loikkari” Neuvostoliitossa, joka jäi Kanadaan vuoden 1974 kiertueensa ajaksi. Mikhail oli ehdolla Oscar- ja Golden Globe -palkinnon saajaksi. Ja kuka muisti ”venäläisen” suositusta tv-sarjasta ”Sex and the City”?

Melania Trump

First Lady Melania Trump on kuvassa tapaamisessa Puolan presidentin puolison Agata Kornhauser-Dudan (kuvissa näkymättömissä) kanssa Belvedere-palatsissa Varsovassa 6. heinäkuuta 2017. – Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on ensimmäisellä vierailullaan entisen rautaesiripun takana. Hänen odotetaan keskittyvän pitkälti puolustukseen keskusteluissa Baltian, Balkanin ja Keski-Euroopan johtajien kanssa. (Kuva: ANDRZEJ HULIMKA / AFP) (Kuva: ANDRZEJ HULIMKA/AFP via Getty Images)

Wikipedia | Instagram | Facebook | Twitter

Melania Trump on kotoisin Sloveniasta ja sai Yhdysvaltain kansalaisuuden 14 vuotta sitten. Muotimalli, kellojen ja korujen suunnittelija, Yhdysvaltain 45. ensimmäinen nainen. Hänestä tuli Yhdysvaltain historian ensimmäinen Valkoisen talon emäntä, jolle englanti ei ole äidinkieli.

Jean-Claude Van Damme

Wikipedia | Facebook | Twitter

Amerikkalainen belgialaissyntyinen näyttelijä, ohjaaja, käsikirjoittaja, lavastaja ja tuottaja. Merkittävä kehonrakentaja ja kamppailulajin harrastaja. Hänen esittämänsä twiittaus vangitsee edelleen yleisön hengityksen.

Elon Musk

Wikipedia | Twitter

50-vuotias amerikkalainen keksijä, Teslan ja SpaceX:n perustaja ja yksi maailman rikkaimmista ihmisistä. Tämä on käsittämätön työnarkomaani. Joka kuukausi hän käyttää noin 400 tuntia työtoimintaansa ja lentää useita kertoja Kaliforniaan työskentelemään tytäryhtiöidensä Tesla Motorsin ja SolarCityn hankkeiden parissa. Ja Elonin kotimaa on Pretoria, Etelä-Afrikka. Kyseessä on luultavasti yksi tämän päivän kuuluisimmista maahanmuuttajista Yhdysvalloissa.

Muutto ”lahjakkaille”

Mutta ei tarvitse syntyä Elon Muskiksi asuakseen Yhdysvalloissa. Mikä yhdistää kaikkia näitä ihmisiä, paitsi elämä Yhdysvalloissa? – Lahjakkuus! Kaikki tämän huipun jäsenet ovat lahjakkaita ihmisiä, ehkä tämä on sinun mahdollisuutesi? Oletko kuullut O-1-viisumista aiemmin?

Mitkä ovat edut:

• Ei tarvitse etsiä Yhdysvaltain kansalaista, joka solmii fiktiivisen avioliiton.
  • Viitot eivät ole välttämättömiä.
  • Ei tarvitse rukoilla kaikkia jumalia voittaakseen vuosittaisen vihreän kortin arvonnan.
  • Ei tarvitse investoida 1 miljoonaa dollaria maan talouteen luomalla vähintään 10 työpaikkaa.
  • Ei tarvitse käydä läpi kasaa tarkastuksia kerätäkseen asiakirjoja työviisumia varten.

Ja sinun tarvitsee vain ilmoittaa lahjakkuutesi ja vahvistaa se. Tämä maa tarvitsee tällaisia ihmisiä. Ehkä jos ei olisi Yhdysvaltoja kaikkine viehätyksineen, et olisi törmännyt tähän artikkeliin, koska Google-hakukonetta ei olisi olemassa. Perhosvaikutus!

Yleisesti ottaen Yhdysvaltain hallitus loi O-viisumiryhmän erityisesti siksi, että korkeasti koulutetut ammattilaiset voisivat työskennellä Yhdysvalloissa. Heitä pidetään erinomaisen kyvykkäinä ja korkeasti koulutettuina ihmisinä. O-luokan viisumit tarjoavat molemminpuolisia etuja sekä työntekijöille että maalle, jossa heillä on työpaikka. Toisaalta Yhdysvalloissa asumaan ja työskentelemään haluavat saavat tietoa ja taitoa sekä amerikkalaisten standardien mukaista palkkaa, kun taas amerikkalaiset yritykset saavat korkeasti koulutettuja asiantuntijoita, jotka tuovat menestystä heidän yrityksiinsä.

Tämän tyyppisen viisumin saamisen erittäin tärkeä edellytys on lisäksi, että lehdistössä on sinua tai projektiasi koskevia julkaisuja. Aloita siis etukäteen valmistella artikkeleita ammattilehdissä ja tiedotusvälineissä saavutuksistasi. Ja esimerkiksi PRnews.io voi auttaa julkaisemaan tietoja onnistumisistasi! Saat mahdollisuuden tulla julkaistuksi suosituissa (kansainvälisissä tai alueellisissa), luotettavissa ja mielenkiintoisissa Internet-resursseissa.

Voit lukea lisää O-1-viisumista täältä.

Johtopäätös: Kuuluisia maahanmuuttajia

Jokainen muuttaa Yhdysvaltoihin amerikkalaisen unelman perässä ja jotakuta siihen ajavat vaikeat olosuhteet. Näiden kuuluisien maahanmuuttajien hämmästyttävät ja vaikuttavat elämäntarinat todistavat jälleen kerran, että menestyksen saavuttamiseksi ei tarvitse olla rikkaita vanhempia, vaan sinnikkyys, ahkeruus, nerokkaiden ideoiden johdonmukainen toteuttaminen ja särkymätön usko omaan työhön voivat herättää koko maailman huomion. Hyödynnä kaikki elämän tarjoamat mahdollisuudet. PRnews.io auttaa sinua kaikin tavoin)

Uusimmat lähettäjältä Blog