Kiitospäivän PR-ideoita pienyrityksille vuonna 2023

9 minuuttia luettu

Kiitospäivän PR. On turvallista sanoa, että kiitospäivä on yksi talvilomakauden avaavista suurkulutuspäivistä. Tämä vuodenaika on intensiivistä, jännittävää, stressaavaa ja ihanaa yhtä aikaa.

Viisi tai kymmenen vuotta sitten yrityksillä ei olisi ollut yhtä laajoja mahdollisuuksia palvella ihmisiä digitaalisesti; nykyään ei ole enää hyväksyttävää olla offline-tilassa. Kun yritämme omaksua uuden normaalin, yksi asia on vahva ja kasvaa jatkuvasti – verkkokauppa.

Tarjousten metsästäjät ovat valmiita tekemään ostoksia. Sitä varten kiitospäivän PR vaatii aina etukäteisvalmisteluja. Ja kuten kaikki elämässämme, kaikki alkaa hyvästä suunnitelmasta. Tutustu seuraaviin kiitospäivän PR-ideoihin, joita voit hyödyntää myynnin vauhdittamiseksi tällä kaudella.

Anna kiitos yleisöllesi

Yleisösi on yrityksellesi hyödyksi monin tavoin. Eikä tietenkään vain asiakkaasi. Ihmiset, jotka löytävät tarjoamasi sisällön, saattavat pitää sitä hyödyllisenä tai viihdyttävänä tai molempina. Jotkut heistä ovat hieman aineettoman puolella, ja se on ihan okei. Vielä parempi, he eivät ehkä tarvitse tuotteitasi tai palveluitasi. Mutta silti he pysyvät silti paikalla. Ja jonain päivänä he voivat olla parhaita mainostajiasi. Kun he eivät tarvitse sitä, mitä myyt, voit silti olla ensimmäinen yritys, jota he ajattelevat.

Ja paras tapa kunnioittaa heidän tunteitaan on:

• Ota yhteyttä yleisöösi sosiaalisessa mediassa;
  • pyydä osallistumaan;
  • retwiittaa heidän sisältöään/tykkää siitä/kommentoi sitä;
  • seuraa heitä – alustasta riippumatta, tee siitä kaksisuuntainen katu;
  • ja yksinkertaisesti sano kiitos.

Keskusteleva mediakampanja

Ihmiset ovat jälleen kerran iloisia ajatuksesta viettää jouluaikaa. Ja se saattaa lisätä liikennettä sosiaalisen median profiileihisi. Syy on ilmeinen. Ennen kuin kalkkuna on leikattu, ihmiset keskustelevat lomasuunnitelmista ja lahjojen antamisesta. Paras vaihtoehtosi on aloittaa Conversational Thanksgiving -kampanjat. Näin tavoitat enemmän kuluttajia siellä, missä he ovat aktiivisimpia – viesteissä.

Vuodet sitten brändit eivät olleet osa näitä keskusteluja. Mutta asiat ovat muuttuneet. Nykyään brändit voivat tavoittaa kuluttajat hyperkohdistetulla lähestymistavalla. Alustoista riippumatta relevantti ja hyödyllinen sisältö tekee tehtävänsä. Kaikki alkaa oikeanlaisesta Conversational Media -strategiasta.

Kuka sanoi, etteivät asiakkaasi ihmettelisi tulevaisuuden suunnitelmiasi? Kerro heille, mitä aiot tehdä omalta osaltasi elvytystoimina. Tällaiset ajat vaativat herkkää, empaattista ja hyvin huolellisesti muotoiltua viestintää. Luo henkilökohtainen yhteys asiakkaisiisi tavalla, joka vaikuttaa luonnolliselta. Ihmiset etsivät nyt enemmän kuin koskaan luotettavaa sisältöä. Aito arvo, joka osoittaa tietä eteenpäin, on oikea tapa toimia.

Yhdistäydy markkinarakosi mikrovaikuttajien kanssa

Luottamus on keskeinen syy, joka tekee tästä markkinointimenetelmästä tehokkaan. Pidit siitä tai et, mutta myyjät ovat viimeisiä, joihin voi luottaa. Meillä on taipumus kokeilla ihmisiä, jotka tunnemme paremmin, jotka tuntuvat ystäviltämme. Ihmiset ottavat todennäköisemmin suosituksia tutuilta sosiaalisen median persoonallisuuksilta, joilla on alle 10 000 seuraajaa. Bloggaajien, podcastien ja muiden kuin perinteisten tiedotusvälineiden tulisi myös olla korkealla medialistallasi. He tavoittavat asiakkaasi, ja asiakkaasi kuuntelevat heitä.

Mikrovaikuttajat ja tavalliset ihmiset, jotka ovat aktiivisesti tekemisissä seuraajiensa kanssa päivittäin. Näin toimimalla voit luoda positiivista suusanaa ja hankkia uusia asiakkaita. Voit toki tehdä yhteistyötä suurten vaikuttajien kanssa, mutta jos haluat saada sitoutuneemman yleisön, pienemmät vaikuttajat ovat paras liittolaisesi.

Show Some Heart

Näytä, että olet yritys, joka välittää. Tunnista hyväntekeväisyysjärjestöt, joilla on merkitystä yrityksellesi, ja mainitse ne sosiaalisen median kanavissasi. Älä pelkää kertoa asiakkaillesi ja potentiaalisille asiakkaillesi yrityksesi erityisestä syystä. Saatat päätyä tekemään kauppaa asiakkaan kanssa, joka jakaa rakkautesi kyseistä asiaa kohtaan.

Raikasta verkkosivustosi ja sosiaalinen identiteettisi juhlavalla hengellä

Hyvä kiitospäivän PR-strategia käsittelee juhlavaa tunnelmaa. Tee verkkosivuillesi ja sosiaalisen median profiileillesi mini-uudistus. Tämä strategia toimii loistavasti sekä verkko- että kivijalkamyymälöissä. Se on myös hyvä vaihtoehto päivittää. Kyseessä voi olla profiilikuvan, otsikon, sivuelementtien tai fonttivärien päivitys. Älä unohda CTA-painikettasi.

Toteuta kysely

Kyselyt ovat hauska tapa olla vuorovaikutuksessa kohderyhmäsi kanssa. Ne voivat herättää ja ylläpitää kiinnostusta. Kysymysten esittäminen on loistava tapa sitouttaa verkkoyleisösi. Se on erinomainen tapa luoda kohua sosiaalisessa mediassa.

Kysy kysymyksiä kuten:

• Mikä on sinun ehdoton kiitospäivän lisuke?
  • Kuka kokkaa kiitospäivän päivällisesi?

Vai luo jotain hauskaa ja interaktiivista.

Älkää lopettaako Pitchingiä | Kinkkipäivän PR

Tuntuu houkuttelevalta lopettaa PR-toiminta pyhien ajaksi? Huono ajatus. Sen sijaan se voi olla loistava aika saada medianäkyvyyttä ja tavoittaa kohdeyleisösi. Löydä uusia loistavia ideoita kiitospäivän PR-strategiaasi.

Ei erehdy luulemaan, että juhlakausi laittaa mediajulkaisut pysähtymään. Toki toimittajien uutisvalikoima ei ole kovin laaja. Siksi he etsivät uutisarvoisia juttuja. Pitchaa siis tarinasi saadaksesi yrityksellesi medianäkyvyyttä. Se on kuuma tilaisuutesi päästä kilpailijoitasi edellä, jotka saattavat olla lomalla.

Nosta epävarmuuden yläpuolelle oikealla kiitospäivän PR:llä

Monet aikoinaan toimineet ja hyväksi havaitut menetelmät eivät enää sovi nykyaikaan. Ei ihme, että elämme levottomia aikoja. Silti on täydellinen aika tarjota asiakkaillesi vakautta.

Myynnin tuottaminen ja yrityksesi pitäminen pinnalla on vaikeaa, mutta PRNEWS.IO voi auttaa sinua kävelemään sen. Voimme auttaa sinua jakamaan kiitospäivän uutisia ja tarinoita koko maailmalle. Yksinkertaisilla toimenpiteillä saat sisältösi jaettua 214 maassa. Hankkimalla medianäkyvyyttä oikeissa julkaisuissa tänä aikana voit lisätä mahdollisuuksiasi saada kohdeyleisösi näkemään.

Ota yhteyttä meihin, jotta voit asemoida brändisi toimialasi johtavaksi ääneksi. Luotettava, pitchin arvoinen trenditarina ratkaisee kiitospäivän PR-kampanjan vuonna 2023.

Puhutaan Turkista: Kinkkipäivän PR

Mitä nopeammin aloitat kiitospäivän PR-kampanjan suunnittelun, sitä paremmat mahdollisuudet sinulla on onnistua. Mitä ikinä teetkin, älä menetä tätä valtavaa tilaisuutta sitouttaa asiakkaita.

Aiotko brändisi tehdä jotain ainutlaatuista tänä kiitospäivänä? Kerro mielipiteesi alla olevissa kommenteissa.

Uusimmat lähettäjältä Blog