Top 11 ilmailu- ja avaruusalan startup-yritystä 2023

13 minuuttia luettu

Aerospace startupit 2021. Aikakaudella, joka on täynnä nopeaa teknologista edistystä eri teollisuudenaloilla, 1900-luvun ehkä merkittävin saavutus oli ihmiskunnan matka ilmakehän läpi ja sen ensimmäinen matka avaruuteen.

Viime vuosina ilmailu- ja avaruusteollisuus on kokenut valtavan muodonmuutoksen ja kehityksen, joka on johtanut siihen, että siitä on tullut yksi kannattavimmista teollisuudenaloista työskennellä. Joka vuosi tälle alalle syntyy kymmeniä uusia startup-yrityksiä, ja monet niistä osoittautuvat todella menestyviksi. Vaikka kilpailu tällä alalla on valtavaa ja markkinakapasiteetti valtava, kyseessä ovat kiehtovat markkinat.

Aerospace Startupit valloittavat sijoittajien varat. Uudet startupit tarjoavat uusia ideoita, innovaatioita ja näkökulmia. Useimmiten niitä johtavat nuoremmat asiantuntijat, mikä tekee startupeista entistä menestyksekkäämpiä. Jos olet kiinnostunut tutustumaan erilaisiin ilmailu- ja avaruusalan yrityksiin, sinun on vilkaistava tätä viestiä.

Jos jotkut seuraavista startup-yrityksistä keksivät uudelleen uusia teknologioita, tuotteita tai palveluita, toiset ovat parantaneet olemassa olevia palveluita uusilla tavoilla. Ja itsensä esitteleminen on paljon helpompaa PRNEWS.IO-palvelun avulla. Kyseessä on yritys, jolla on jo merkittävä luettelo mediakontakteista, joiden avulla voidaan luoda, julkaista ja jakaa lehdistötiedotteita ja muuta sisältöä, mikä on niin tärkeää kaikkien teknologia-alan startupien suunnitelmien esittelyssä ja sijoittajien ja julkisuuden huomion herättämisessä.

Lentokoneteollisuuden yritysten toimialat

Aerospace-hankkeissa on monia eri aloja, jotka ovat tällä hetkellä erittäin dynaamisia kaikenlaisille startup-yrityksille:

• Lentokoneiden liitettävyys ja viihde
  • Hybridi- ja sähkökäyttöiset alueelliset lentokoneet
  • Sähkökäyttöiset VTOL-lentokoneet
  • Trafic control management
  • Autonomiset ajoneuvot ja UAV
  • Uusi avaruus (viestintä, tutkimusavaruuden tutkimus)

Top 11 avaruusalan startup-yritystä

Tässä on lista merkittävimmistä ja tärkeimmistä ilmailu- ja avaruusalan startupeista, joita kannattaa tarkkailla:

Exodus Space Corp

Exodus Space Corp aerospace startups.

Web-sivusto | Twitter

Exodus Space Corp:n perusti vuonna 2018 Miguel Ayala, joka on työskennellyt 18 vuotta insinöörityön parissa ja johtanut monialaisia insinööritiimejä, jotka rakentavat lentokoneita, kantoraketteja, avaruusaluksia ja niihin liittyviä maatukilaitteita. Heidän tehtävänään on luoda täysin uudelleenkäytettäviä, tekoälyn ohjaamia avaruuslentokoneita, jotka pystyvät vaakalentoon nousuun ja laskuun. Exoduksen tämänhetkinen avainhanke on Astroclipper, kaksivaiheinen avaruuslentokone. Astroclipper on kehitetty täysin uudelleenkäytettäväksi ja erittäin tuottavaksi, ja sen yli- ja aliäänimoottorit on yhdistetty kehittyneisiin rakettimoottoreihin. Se pystyy laukaisemaan lähes miltä tahansa radalta ilman, että se vahingoittaa ympäröivää aluetta.

Monipuolinen rakenne on rakennettu erilaisiin toimintoihin, kuten roskien keräilyyn, avaruusmiehistön ja rahdin siirtämiseen sekä kaupallisiin avaruuslentoihin. Sillä on suora vaikutus siihen, miten ajattelemme avaruusmatkoja nyt.

Kultainen kiertorata

Kultainen kiertorata ilmailu- ja avaruusalan startupit.

Web-sivusto

Avaruuslentoihin liittyy yksi valtava riski, jota ei todellakaan voi liioitella: avaruuden säteilyvaikutus. Se ei ole riski vain avaruusjoukkueelle, vaan se voi myös vahingoittaa rahtia. Josh Hoegin vuonna 2018 luoma Gold Orbit lanseerattiin suojaamaan tehokkaasti satelliitteja ja pieniä aluksia sekä avaruusromulta että säteilyltä. Tehokkaan suojan rakentaminen kosmista säteilyä vastaan on huolellinen tasapainoilu. Läpäisevimmät säteilylajit voivat päästä ohuen suojan läpi, mutta parhaat materiaalit ovat myös paksuja ja tiheimpiä, mikä voimaannuttaa huomattavan määrän lisäpainoa. Gold Orbitin ainutlaatuinen teknologia pyrkii luomaan modulaarisia suojapinnoitteita, jotka onnistuvat suojaamaan ihmisiä ja laitteistoa haittaamatta avaruuslentokoneiden toimintaa.

Heart Aerospace

Heart Aerospace ilmailu- ja avaruusalan startupit.

Web-sivusto | Twitter

Heart Aerospace on ruotsalainen startup-yritys, jonka perusti vuonna 2018 Chalmersin teknillisen yliopiston vanhempi tutkija Anders Forslund. Heart Aerospace pyrkii luomaan edullisen, nopeimman ja kestävimmän tavan alueelliseen matkustamiseen.

Heidän ensimmäinen suuri projektinsa on ES-19, sähkökäyttöinen matkustajalentokone, joka käyttää heidän innovatiivista sähköistä voimansiirtojärjestelmäänsä ja joka pystyy kuljettamaan yhdeksäntoista matkustajan painon ja tarjoamaan lähes 250 mailin matkan, ja kaikki tämä ilman päästöjä. Yrityksen tavoitteena on saada ES-19 valmiiksi kaupalliseen käyttöön vuoteen 2025 mennessä, mutta vuosi 2020 lienee heille myös tärkeä. He ovat suunnittelun alkuvaiheessa, mikä voi tuoda innovaatioita ja uusia lähestymistapoja koko alalle. Heart on yksi suhteellisen pienestä määrästä ilmailu- ja avaruusalan startup-yrityksiä, jotka kiinnittävät huomionsa täyssähköiseen matkustajalentokoneeseen, ja sen ES-19:n kehitystä suunnittelusta toteutukseen kannattaa varmasti seurata.

Universal Hydrogen

Universal Hydrogen aerospace startups.

Web-sivusto | Twitter

Vihreän ilmailun startup-yritys Universal Hydrogen lanseerattiin tekemään nollapäästöinen kaupallinen lento mahdolliseksi. He aikovat tehdä sen käyttämällä vetyä puhtaana polttoainelähteenä. Kapseliensa markkinoille pääsemiseksi Universal Hydrogen rakentaa itse yhden tällaisen ajoneuvon, muunnellun 40-60-paikkaisen turboprop-aluksen, joka pystyy jopa 700 mailin alueellisiin lentoihin. Hydrogen Hydrogen on tehnyt yhteistyötä Plug Powerin kanssa, joka toimittaa vetyä ja polttokennoja, sekä MagniXin kanssa, joka rakentaa moottoreita sähkölentokoneisiin.

Lyhenne

Eviation ilmailu- ja avaruusalan startupit.

Web-sivusto | Twitter

Eviation on uusi ilmailualan startup-hanke, joka työskentelee kestävien aluematkojen parissa. Heidän pääpainopisteenään on ollut suunnitella ja luoda sähkökäyttöisiä lentokoneita, joiden avulla ihmiset voivat tehdä lyhyitä matkoja. Eviation-startupin tavoitteena on vähentää merkittävästi energiankulutusta, ylläpitokustannuksia ja kokonaisvaikutusta ympäristöön.

Tätä startup-yritystä johtaa ammattitaitoinen tiimi intohimoisia ilmailu- ja avaruusalan asiantuntijoita, jotka haluavat työskennellä alan edistyksen hyväksi. Heidän menestyksekkäin yrityksensä tähän mennessä on ollut Alice, täysin sähkökäyttöinen lentokone, joka voi matkustaa yhdeksän matkustajaa kerrallaan vain 200 dollarin tuntikustannuksilla.

Spire Global

Spire Global ilmailu- ja avaruusalan startupit.

Web-sivusto | Twitter

Toinen suuri avaruusalan startup, jonka pääkonttori sijaitsee Yhdysvalloissa ja joka on perustettu vuonna 2012. Suunniteltu ajatuksella, että data voi muuttaa maailmaa, Spire Globalin perustajat loivat strategian nanosatelliittikonstellaation kehittämiseksi ja hallinnoimiseksi. Spire Global tarjoaa avaruuspohjaista tietoa ja analytiikkaa ilmailua, säätä ja merenkulkua varten. Spire Globalin satelliitit keräävät elintärkeitä tietoja maapallosta ja sen ulkopuolelta. Spire Globalin miehistö uskoo, että tarkka ja ammattimainen analytiikka suorittaa kuvioita, jotka voivat muuttaa tulevaisuutta.

Ensimmäinen resonanssi

First Resonance aerospace startups.

Web-sivusto | Twitter

Ensimmäisellä Resonanssilla on erityinen paikka tällä listalla. Ajoneuvojen tai moottoriteknologian kehittämisen sijaan he työskentelevät infrastruktuurin parissa, joka mahdollistaa muiden ilmailu- ja avaruushankkeiden kehittämisen ja olemassaolon. Karan Talatin ja Neal Sarrafin vuonna 2018 perustama First Resonance perustettiin optimoimaan ilmailu- ja avaruustekniikan valmistusta tarjoamalla insinööreille alustan, jolla he voivat suunnitella, luoda, testata ja analysoida projektejaan. Aiemmin sen perustaja työskenteli SpaceX:n testiautomaatiojärjestelmiä kehittävän SpaceX:n parissa, kun taas Sarraf työskenteli teollisen esineiden internetin startup-yrityksessä Uptake Technologiesissa. First Resonance lupaa mullistaa valmistajien tavan luoda tuotteita aina alustavista suunnitteluvaiheista tuotetestaukseen asti. Heidän kokemuksensa mukaan yritysten päivittämistä ei estä ideoiden puute, vaan vaikeus toimittaa toimivia laitteita helposti. Heidän ohjelmistonsa auttaa järjestämään valmistusprosessin uudelleen, mikä säästää insinöörien aikaa, joka voitaisiin käyttää paremmin uusien ideoiden käyttöönottoon teollisuudessa.

Momentus

Momentus ilmailu- ja avaruusalan startupit.

Web-sivusto | Twitter

Momentus keskittyy ensisijaisesti satelliittien kuljettamiseen tarkkoihin kiertoratapaikkoihin, joihin perinteiset avaruusalukset eivät pääse. Startupin tulevaisuuden tavoitteet ovat kuitenkin paljon kunnianhimoisemmat, ja niihin kuuluu veden etsintä koko aurinkokunnassa, avaruudessa tapahtuva valmistus ja jopa matkailu avaruuteen.

Fantomavaruus

Phantom Space ilmailu- ja avaruusalan startupit.

Web-sivusto | Twitter

Kun yhä useammat startup-yritykset tarjoavat satelliittipohjaisia palveluja ja tuotteita, satelliittien kiertoradoille saattamiseen tarvittavien laukaisulaitteiden kysyntä kasvaa. Sekä avaruusteknologian startup-yritykset että yritykset luovat erilaisia laukaisulaitteita pienten ja suurten satelliittioperaattoreiden n vaatimuksiin. Selvitäkseen alan hiilijalanjälki-ongelmasta startup-yritykset ovat myös siirtymässä vihreämpiin polttoaineisiin ajoneuvojen lähetyksissä.

Yhdysvaltalainen startup-yritys Phantom Space kehittää Phantom Daytona-E -laukaisualusta. Se voi kuljettaa useita satelliitteja matalalle maan kiertoradalle (LEO). Kantoraketti kuluttaa kerosiinia (LOX/RP-1) polttoaineena ja nestemäistä happea. Startup-yrityksen pieni kantoraketti vähentää kustannuksia ja nopeuttaa kehitysmenettelyä. Phantom Space käsittelee myös satelliittijärjestelmiä, tehokkaita plasmapotkureita ja vihreitä polttoainetekniikoita.

Xona Space Systems

Xona Space Systems aerospace startups.

Web-sivusto | Twitter

Xona Space Systems perustettiin parantamaan satelliittipohjaista navigointi- ja paikannustekniikkaa, joka vaikuttaa kriittisesti moniin keskeisiin teollisuudenaloihin. Startup-yritys on tarjonnut tutkimusta uusille teknologioille sääseurannassa, ilmavalvonnassa ja tarkkuusohjauksessa. Sen tulokset johtavat merkittäviin etuihin kriittisessä infrastruktuurissa sekä maatalous- ja merenkulkualalla.

SpaceX

SpaceX aerospace startups.

Web-sivusto | Twitter

Ei SpaceX:ää lukuun ottamatta lista tule olemaan täynnä. Kesällä 2020 SpaceX:stä tuli ensimmäinen yksityinen yritys, joka lähetti NASA:n astronautteja kansainväliselle avaruusasemalle, ja se oli ensimmäinen joukkue, joka laukaistiin Yhdysvaltain maaperältä vuosikymmeneen. Sen Crew Dragon -avaruusalus vei toisen neljän astronautin miehistön ISS:lle marraskuussa 2020, ja kolmas miehistömatka on suunniteltu vuoden 2021 kolmannelle neljännekselle. Vuonna 2020 SpaceX saavutti 100 laukaisun virstanpylvään Falcon 9 -rahtirakettiensa osalta ja lisäsi Starlink-tähdistöönsä lähes yli 1000 satelliittia. Viimeiset yli 60 satelliittia toimittanut Falcon 9 oli seitsemännellä matkallaan, mikä on uudelleenkäytettävien rakettien virstanpylväs. Lisäksi Musk oli ilmoittanut suunnitelmastaan lähettää ensimmäinen ihminen Marsiin vuoteen 2030 mennessä.

Johtopäätös

Yllämainituista yrityksistä nämä ilmailu- ja avaruusalan startupit eivät ole lopullisella listalla. Monet muutkin ilmailu- ja avaruusalan startup-yritykset tekevät erinomaista työtä innovaation ja teknologian osalta. Ilmailu- ja avaruusteollisuus ei kiinnosta kaikkia, ne tarvitsevat paljon varoja kehittämiseen, teknologioiden löytämiseen, satelliittien ja rakettien tuottamiseen – ja lista jatkuu.

Lisäksi ilmailu- ja avaruusalan startup-yritysten epäonnistumissuhde on huomattavasti pienempi. Niiden työkulttuuri eroaa hyvin paljon muista yrityksistä. On mielenkiintoista seurata näiden yhdentoista ilmailu- ja avaruusalan startup-yrityksen tulevia ilmailuhankkeita ja kehitystä tulevina vuosina. Seurataan heitä ja tutkitaan galaksia heidän kanssaan.

Uusimmat lähettäjältä Blog