Miten tekoäly muuttaa suhdetoiminnan kenttää?

7 minuuttia luettu
–>
Miten tekoäly muuttaa suhdetoimintaa.

Et ehkä kiinnitä huomiota tekoälyyn ympärilläsi, mutta tämä teknologia tekee elämästäsi jo nyt parempaa. Tekoäly on esimerkiksi parantanut terveydenhuoltoa ja tapaa, jolla kommunikoimme terveydenhuollon tarjoajien kanssa. Sitten ovat vielä personoidut mainokset, joita näemme verkossa. PR-ala saattaa hyötyä tästä kehittyvästä teknologiasta, erityisesti luodessaan uusia ja jännittäviä markkinointikampanjoita.

Tekoäly parantaa analytiikkaa ja todennäköisesti laajenee merkittävästi tulevan vuosikymmenen aikana. Koska suhdetoiminta-ala on suunnattu edelläkävijöille, tämä tekniikka sopii hyvin joukkoon. Odotettavissa on superavuliaita ja erittäin älykkäitä chatbotteja, jotka voivat korvata asiakaspalvelun, sekä tekoälyn kirjoittamia entistä parempia lehdistötiedotteita ja paljon muuta!

Jos kaikki nämä kuulostavat kiehtovilta, tässä on kaikki, mitä sinun tarvitsee tietää tekoälystä ja siitä, miten se tulee muuttamaan suhdetoiminta-alaa:

Mitä tekoäly on?

Tekoäly lakkasi olemasta asia, jonka näkee vain scifi-elokuvissa. Sen sijaan siitä on nyt tulossa merkittävä osa jokapäiväistä elämäämme. Tekoäly on tietojenkäsittelytiede, joka keskittyy luomaan superälykkäitä koneita tai laitteita, jotka pystyvät suorittamaan erilaisia inhimillisiä tehtäviä.

Et ole varma, käytätkö jo tekoälyä? Luota meihin – olet sen ympäröimä! Esimerkiksi joka kerta, kun käytät puhelimesi lukituksen avaamiseen kasvojentunnistusta, tekoäly toimii taustalla. Tekoäly tekee myös jokaisesta ostokokemuksesta paljon helpomman. Amazonin kaltaisilla verkkosivustoilla näkyvät suositukset ovat tekoälyn ansiota. Se oppii aktiivisesti ostotottumuksistasi ja näyttää yleensä tuotteita, joita tarvitset juuri nyt.

AI ja suhdetoiminta

Julkisuuden parissa työskentelevät henkilöt joutuvat päivittäin käymään läpi paljon tietoa. Tekoäly voi kuitenkin helpottaa heidän työtään ja antaa heille mahdollisuuden keskittyä tärkeämpiin tehtäviin. Ohjelmoimalla botti etsimään avainsanoja sosiaalisen median eri alustoilta voi vaivattomasti pysyä ajan tasalla uusimmista trendeistä.

PR-toimisto edustaa yleensä useita asiakkaita, ja tekoäly voi auttaa sinua seuraamaan heidän mediaesiintymisiään. Lisäksi seuraat tiiviisti asiakkaiden arvosteluja. Jälleen kerran tekoäly tekee kaiken raskaan työn skannaamalla verkkoa ja ilmoittamalla sinulle uudesta viestistä. Lisäksi tekoäly pystyy seuraamaan suoraa kilpailua. Jos haluat pysyä ajan tasalla uusimmista julkaisuista tai kaikesta, mikä liittyy samaan markkinarakoon kuuluviin yrityksiin, tekoäly on työkalu, jota tarvitset.

Tekoälyn hyödyt

Kun jotkut epäröivät kokeilla tekoälyä, totuus on, että tästä uudesta teknologiasta voi olla vain hyötyä PR:lle. Aina kun tekoälystä puhutaan, ihmiset ovat huolissaan siitä, että he saattavat menettää asemansa. Mutta todellisuudessa tekoäly on täällä helpottamassa heidän työtään, erityisesti PR:ssä.

Julkiset suhteet vaativat jatkuvaa viestintää. Siksi inhimillistä elementtiä ei voi poistaa siitä. Toisaalta tekoälyllä voidaan automatisoida erilaisia tehtäviä ja antaa työntekijöiden keskittyä luovuuteensa ja yksilöllisyyteensä. Nämä piirteet ovat PR-maailmassa erittäin tärkeitä, ja ne jäävät joskus huomiotta, koska analysoitavaa dataa on paljon.

Kun tekoäly voi käydä läpi tietoa nopeammin kuin ihmisaivot, voit käyttää sitä muihin inspiroiviin projekteihin. Esimerkiksi kansainväliset tiimit kehittävät tekoälyä, joka osaa kirjoittaa mukaansatempaavia artikkeleita skannaamalla samankaltaisia tekstejä internetissä ja sisällyttämällä niihin haluamasi avainsanat.

Vaikka tämä teknologia ei ole vielä ihanteellinen, tekoäly laajenee ja kehittyy edelleen tulevina vuosina. Se tulee mullistamaan yritysten tavan harjoittaa liiketoimintaa ja antaa työntekijöille mahdollisuuden keskittyä muiden taitojen kehittämiseen.

Tekoälyn käyttöönoton riski

Tekoäly tarvitsee dataa antaakseen tarkkoja ennusteita. Ja tällä tarkoitamme käsittämättömiä tietomääriä, jotta se olisi mahdollisimman tarkkaa. Siksi yritykset keräävät järjettömän määrän henkilökohtaisia tietoja käyttäjistä ympäri maailmaa. Tietenkin tämä tietokanta voi olla erittäin houkutteleva tietoverkkorikollisille, joten verkkoturvallisuuden on oltava korkeimmalla tasolla.

Yrityksesi verkoilla on oltava vankka suojaus ympäri vuorokauden. Siksi on varmistettava, ettei porsaanreikiä ole. Jos tiimisi työskentelee etätyössä, muistuta heitä turvaamaan kotiliittymänsä tekemällä säännöllisiä ohjelmistopäivityksiä ja käyttämällä työkaluja, kuten VPN.

A VPN on hengenpelastaja kaikille, jotka työskentelevät muualla kuin kotonaan, varsinkin jos heillä on tapana käyttää julkisia verkkoja. Kuten saatat jo tietää, avoimet Wi-Fi-verkot voivat olla vaarallisia, koska hakkerit tietävät voivansa hyödyntää niitä. Kun he saavat käsiinsä jonkun kirjautumistiedot, koko yritys voi olla vaarassa.

Onneksi VPN yhdistää sinut eri palvelimeen ja salaa olennaisesti kaikki tiedot, joita lähetät tai vastaanotat Wi-Fi-verkkoa käyttäessäsi. Vaikka joku väijyisi verkossa, hän ei pysty avaamaan edessään olevia tietoja, kiitos VPN.

Uusimmat lähettäjältä Blog