Miten muuttaa Yhdysvaltoihin?

23 minuuttia luettu

Miten muuttaa Yhdysvaltoihin? Ennen kuin aloitat maahanmuuttoprosessin, sinun on ymmärrettävä, mitä prosessi sisältää. Jotta voit muuttaa laillisesti Yhdysvaltoihin, sinun on täytettävä tietyt vaatimukset. Se voi olla vaikeaa ja kallista, joten on tärkeää tietää etukäteen, mitä sinua odottaa. Tässä vaiheittaisessa ohjeessa käymme läpi vaiheet, joiden avulla voit muuttaa Yhdysvaltoihin.

Miten siis tehdä unelmasta Yhdysvaltoihin muutosta totta? On monia tapoja päästä tähän tavoitteeseen, joten aloitetaan.

Muuttovaihtoehdot

Muuttovaihtoehtoja on tarjolla paljon. Useimmat viisumit edellyttävät, että joku muu (kuten työnantaja tai Yhdysvalloissa asuva perheenjäsenesi) tekee hakemuksen puolestasi. Joitakin viisumeja voit hakea itse.

Viisumeja on kahta päätyyppiä:

• Yhdysvaltojen pysyvä oleskelulupa
  • Yhdysvaltojen väliaikainen viisumi

Katsotaanpa joitakin tarjolla olevia viisumivaihtoehtoja, mutta ensin on tärkeää tietää tärkeä ero viisumin (Nonimmigrant Visa) ja vihreän kortin (Immigrant Visa) välillä.

Maahanmuuttajan ja ei-maahanmuuttajan viisumit

Viisumin ja green cardin tärkein ero on se, kuinka kauan haluat oleskella Yhdysvalloissa.

Ei-siirtolaisviisumilla oleskelusi on väliaikaista. Sinun on muun muassa todistettava rajatyöntekijälle ennen kuin tulet maahan ei-maahanmuuttajaviisumilla, ettet aio jättää kotimaatasi. Nonimmigrant-viisumilla (väliaikaisilla viisumeilla) on yleensä myös mahdollisuus pidentää. Joitakin voidaan uusia vain rajoitetuksi ajaksi, ja joitakin voidaan jatkaa toistaiseksi.

Viherkortti taas tarkoittaa pysyvää oleskelua. Toisin kuin ei-siirtolaisviisumilla, voit jäädä ja työskennellä Yhdysvalloissa ja saada kansalaisuuden vihreän kortin avulla. Saatavilla olevien vihreiden korttien määrä riippuu alkuperämaastasi. Muista, että vaikka olisitkin väliaikaisen (ei-maahanmuuttajan) viisumin haltija, voit pidentää sitä. Ja tämä voi olla keino saada Yhdysvaltain kansalaisuus.

Katsotaanpa nyt tarkemmin yleisimpiä Yhdysvaltain työviisumityyppejä maahanmuuttoa varten.

Yhdysvaltojen pysyvän oleskelun vaihtoehdot

Voidaksesi saada Yhdysvaltojen pysyvän oleskeluluvan sinun on saatava yhdenlainen vihreä kortti. Kun olet saanut vihreän korttisi, se on voimassa kymmenen vuotta.

Yhdysvaltalaisten vihreiden korttien tyypit

• Perheperusteinen
  • Työllisyysperusteinen
  • Humanitaarinen
  • Monimuotoisuusarpajaiset
  • Pitkään asunut
  • Muu

Perheperusteiset vihreät kortit

Eniten green cardeja saavat nykyisten Yhdysvaltain kansalaisten ja green cardin haltijoiden perheenjäsenet.

Perusteisia green cardeja saavat nykyisten Yhdysvaltain kansalaisten ja green cardin haltijoiden perheenjäsenet.

Yhdysvaltojen kansalaiset voivat sponsoroida:

• Heidän puolisonsa
  • Vaimossa olevat tai naimattomat lapset (H4-viisumilla)
  • Sisarukset (jos perheenkokoajan ikä on 21 vuotta)
  • Isovanhemmat (jos perheenkokoajan ikä on 21 vuotta).

Työsuhteeseen perustuvat vihreät kortit

Monet maahanmuuttajat tulevat Yhdysvaltoihin työperusteisilla vihreillä korteilla, joita voi saada viidessä eri kategoriassa sen mukaan, millaisia taitoja tai muita hyötyjä tuo maahan.

Neljä ensimmäistä luokkaa (EB-1, EB-2, EB-3, EB-4) keskittyvät osaamiseen, jota tuot työntekijänä. Joissakin tapauksissa tarvitset yhdysvaltalaisen työnantajan sponsoroimaan hakemuksesi. Toisissa tapauksissa sinun on osoitettava poikkeukselliset taitosi tai erikoiskoulutuksesi.

EB-1: henkilöille, joilla on poikkeuksellisia kykyjä (jotka on osoitettu kansallisella tai kansainvälisellä kunniamaininnalla), akateemisille tutkijoille ja monikansallisten yritysten johtajille.

EB-2: henkilöille, joilla on korkeakoulututkinto; poikkeuksellinen tietämys tieteiden, taiteiden tai liike-elämän alalla.

EB-3: työntekijöille, joilla on poikkeuksellista osaamista ja vähintään kahden vuoden koulutus tai työkokemus; asiantuntijoille (niille, joiden työ edellyttää yhdysvaltalaisen korkeakoulun kandidaatin tutkintoa tai vastaavaa ulkomailla suoritettua tutkintoa); muille työntekijöille (jotka vaativat alle kahden vuoden kokemuksen).

EB-4: ”erityisille maahanmuuttajille”, kuten sotilaskääntäjille, uskonnollisille työntekijöille ja kansainvälisten järjestöjen työntekijöille.

Eb-5-viherkortissa on pieni ero: sen voivat saada sijoittajat, jotka käyttävät 500 000-1 miljoonaa dollaria työpaikkojen luomiseen amerikkalaiseen yhteiskuntaan.

Humanitaariset vihreät kortit

Vihreitä kortteja saavat myös pakolaiset, turvapaikanhakijat, ihmiskaupan, hyväksikäytön ja rikollisuuden uhrit.

Diversity Lottery Green Cards

Voittaessasi Yhdysvaltain Green Card Lottery -kortin, olet luultavasti mahtavin ja pienellä tuurilla myös yksi helpoimmista tavoista päästä Yhdysvaltoihin.

Green Card Lottery (virallinen nimi on Diversity Immigrant Visa Program eli DV Lottery) on Yhdysvaltain hallituksen vuosittain myöntämien 55 000 pysyvän oleskeluluvan (Green Card) arvonta. Vaatimukset täyttävät henkilöt voivat hakea maksutta suoraan Yhdysvaltain ulkoministeriöltä.

Hakemusprosessi on kuitenkin monimutkainen, ja Green Card Lotteryn säännöt muuttuvat hieman vuosittain.

Pitkään oleskelleet vihreät kortit

Vihreitä kortteja voidaan myöntää henkilöille, jotka ovat fyysisesti asuneet Yhdysvalloissa joko laillisesti tai laittomasti 1.1.1972 lähtien, eivätkä ole poistuneet maasta saapumisensa jälkeen.

Muut vihreät kortit

Yhdysvaltain hallitus tarjoaa monia muitakin vihreitä kortteja, muun muassa ”erityisille maahanmuuttajille”, kuten uskonnollisille työntekijöille, media-asiantuntijoille, Afganistanin ja Irakin kansalaisille, jotka ovat avustaneet Yhdysvaltain hallitusta, ja kansainvälisten järjestöjen työntekijöille.

Perinteinen kortti.

Täällä voit tutustua kaikkien viisumiluokkien hakemistoon.

Muuttoviisumien kustannukset

Työsuhteeseen perustuvien Green Cards -viisumien hakemisen kokonaiskustannukset riippuvat siitä, minkä kategorian perusteella haet. Voit maksaa 1225 dollaria green card -hakemuksesta. Tutustu kustannuksiin täältä. Maksuja ei palauteta.

15 New Yorkin maahanmuuttolakimiestä

Miten haetaan maahanmuuttoviisumia

Hakemusprosessi vaihtelee sen mukaan, missä asut tällä hetkellä:

• Asuminen Yhdysvalloissa: Jos asut Yhdysvalloissa, hakemus tehdään ja käsitellään usein maassa. Sitä kutsutaan aseman mukauttamiseksi (Adjustment of Status, AOS)
  • Asuminen Yhdysvaltojen ulkopuolella: Jos asut tällä hetkellä Yhdysvaltojen ulkopuolella, sinun on haettava hakemusta kotimaastasi ja pysyttävä siellä, kun paikallinen Yhdysvaltojen suurlähetystö käsittelee sen. Sitä kutsutaan konsulikäsittelyksi.

Tyypillisesti green card -hakemusprosessi etenee seuraavien vaiheiden mukaisesti:

• VAIHE 1: Selvitä, täytätkö vaatimukset.

Jos täytät vaatimukset, jätä USCIS:lle lomake I-485 – Hakemus pysyvän oleskeluluvan rekisteröimiseksi tai aseman mukauttamiseksi (Application to Register Permanent Residence or Adjust Status), mukaan lukien kaikki lisäasiakirjat ja maksetut maksut.

Hakemusprosessi poikkeaa muista vihreäkorttityypeistä, kuten monimuotoisuusarvonnasta, humanitaarisista syistä myönnetyistä ja pitkään oleskelleista vihreistä korteista. Lisätietoja löydät USCIS:n verkkosivustolta.

• VAIHE 2: USCIS tarkistaa ja toivottavasti hyväksyy hakemuksesi. Jos näin tapahtuu, täytät varsinaisen green card -hakemuksesi käyttäen Lomaketta I-485 jos haet Yhdysvaltojen sisältä tai Lomaketta DS-260 jos haet Yhdysvaltojen ulkopuolelta. Perheeseen perustuvaa green cardia varten sponsorisi on myös täytettävä Lomake I-864 ja taattava, että hän tukee sinua taloudellisesti.
  • VAIHE 3: Jos haet hakemusta Yhdysvaltojen sisältä, USCIS tarkastaa hakemuksesi ja ilmoittaa sinulle biometrisiä tietojasi koskevan haastattelun yksityiskohdat. Jos haet Yhdysvaltojen ulkopuolelta, vetoomuksesi tarkastaa paikallinen konsulaatti, ja biometriset tiedot otetaan konsulivastaanoton yhteydessä. Molemmissa tapauksissa sinun on myös läpäistävä lääkärintarkastus osana prosessia.
  • VAIHE 4: Tapaamisen jälkeen sinulle ilmoitetaan, onko hakemuksesi hyväksytty. Jos haet hakemusta Yhdysvaltojen sisällä, vihreä korttisi lähetetään sinulle. Jos haet konsulikäsittelyn kautta, passisi palautetaan viisumi sisällä; kun olet saapunut, vihreä korttisi lähetetään yhdysvaltalaiseen osoitteeseesi.

Yhdysvaltojen väliaikaisen viisumin vaihtoehdot

Vaikka Yhdysvaltojen työmarkkinoilla on paineita, ulkomaalaiset löytävät edelleen hyviä mahdollisuuksia muuttaa ja työskennellä Yhdysvalloissa.

Tässä on joitakin yleisimpiä Yhdysvaltojen viisumihakemuksia:

Työperusteinen maahanmuutto

Ei ole Green Card Lotteryä tai sukulaisia paikan päällä, maahanmuutto Yhdysvaltoihin on mahdollista. Ihmisillä, joilla on sopimus yhdysvaltalaisen yrityksen kanssa, on oikeus työperusteiseen maahanmuuttoon. Korkeamman koulutuksen myötä mahdollisuudet työllistyä yhdysvaltalaiseen yritykseen kasvavat.

Työviisumi on tarkoitettu henkilöille, jotka haluavat löytää työpaikan Yhdysvalloista tietyksi ajaksi. Useimmiten potentiaalinen työnantaja tekee hakemuksen hie työntekijälle viisumin hakemista varten. Seuraavassa luetellaan yleisimmät ei-maahanmuuttajien (tilapäisten) työviisumien tyypit:

H-viisumit

H-1B-viisumit on tarkoitettu erityisammateissa tai akateemisilla aloilla toimiville henkilöille, joilla on korkeakoulututkinto tai korkeampi koulutus. Näillä viisumeilla voi oleskella Yhdysvalloissa kolme vuotta.

Kelpoisuus:

• Työtarjous yhdysvaltalaiselta työnantajalta erityisosaamista vaativaan tehtävään
  • .
  • Todistus kandidaatin tutkinnosta tai vastaavasta tutkinnosta kyseiseltä alalta
  • Työnantajan on osoitettava, että tähän tehtävään ei ole riittävästi päteviä yhdysvaltalaisia hakijoita.

H-2A- ja H-2B-viisumit on tarkoitettu kausiluonteisille tai huippukuormitetuille, tilapäisille työntekijöille maatalousalalla (H-2A) tai muulla kuin maatalousalalla (H-2B). Yleensä se kestää enintään vuoden.

H-3-viisumi on tarkoitettu niille, jotka etsivät koulutusta missä tahansa organisaatiossa, lukuun ottamatta jatko-opiskelua lääketieteellisessä koulussa tai koulutusta tai koulutusta erityisosaamista vaativien henkilöiden tarpeisiin. Tämä luokitus on tarkoitettu henkilöille, jotka haluavat kouluttautua Yhdysvalloissa, mutta haluavat löytää työnsä Yhdysvaltojen ulkopuolelta.

I-viisumit

I-viisumia voivat saada kaikki ulkomaisen lehdistön media-asiantuntijat, mukaan lukien toimittajat, reportterit, kuvausryhmät, päätoimittajat ja vastaavat ammatit, jotka edustavat ulkomaisia tiedotusvälineitä. Useimmille tämä on toistaiseksi voimassa oleva viisumi niin kauan kuin viisumin haltija toimii tässä tehtävässä samassa yrityksessä.

L-viisumit

L-viisumit on tarkoitettu niille, jotka siirtyvät tilapäisesti sen yrityksen sisällä, jossa he jo työskentelevät, joko johto-/johtotasolla (L-1A) tai erityisasiantuntemuksen kautta (L-1B). L-1A-viisumi on kolmivuotinen. L-1B-viisumi on voimassa vain yhden vuoden.

O-viisumit

O-viisumi on tarkoitettu niille, joilla on poikkeuksellisia ja poikkeuksellisia taitoja tai saavutuksia. O-viisumia voivat saada myös ne, jotka matkustavat poikkeuksellisen kyvykkään henkilön tai perheenjäsenen kanssa. Sillä on monia etuja: O-viisumia ei rajoita vuosittainen kiintiö, ja sitä voi hakea monta kertaa. Lisäksi O-1-viisumin haltijat hyötyvät siitä, että heillä on oikeus työskennellä J-1-viisumin kahden vuoden ulkomaan oleskelua koskevasta vaatimuksesta huolimatta; lisää O-viisumin etuja lue täältä

Paljonko O-1-viisumin hakeminen maksaa?

Vaikka O-1-viisumi asettaa korkeat vaatimukset, sen saaminen on helpompaa kuin luulisi. Yleensä O-viisumin voivat saada henkilöt, jotka osoittavat erinomaisia taitoja omalla alallaan. Sen saamisen elintärkeä edellytys on julkaisujen saatavuus. Mutta jos joitakin saavutuksiasi ei ole esitelty julkisuudessa, ne voidaan muuttaa. Tutustu PRnews -palveluun. Se sisältää vaikuttavan luettelon luotettavista tiedotusvälineistä, joissa voit ottaa suoraan yhteyttä toimittajiin, jotka arvioivat saavutuksiasi ja julkaisevat niistä artikkeleita.

P-viisumit

Nämä viisumit on tarkoitettu niille, jotka ovat parhaita esiintymis-, urheilu- tai taiteellisissa ponnisteluissa, ja ihmisille, jotka seuraavat näitä poikkeuksellisia yksilöitä. Sen kesto on yleensä tapahtumapohjainen.

R-viisumit

R-viisumin voivat saada ei-maahanmuuttajatyöntekijät, jotka ovat sellaisen uskonnollisen yhdyskunnan jäseniä, jolla on virallinen voittoa tavoittelematon asema Yhdysvalloissa.

TN NAFTA

Tämä viisumi luotiin Kanadan ja Meksikon kansalaisille, jotka voivat hakea väliaikaista maahantuloa Yhdysvaltoihin voidakseen osallistua erilaisiin liiketoimintoihin Pohjois-Amerikan vapaakauppasopimuksen puitteissa.

perheperusteinen maahanmuutto

Yhdysvaltojen kansalaisten tai vihreän kortin haltijoiden perheet ovat myös oikeutettuja pysyvään oleskeluun Yhdysvalloissa. Perheperusteinen maahanmuutto jaetaan kahteen luokkaan, jotka riippuvat perhesiteiden asteesta.

Oikeus asua pysyvästi Yhdysvalloissa on seuraavilla henkilöillä: (tulevat) puolisot, alle 21-vuotiaat naimattomat lapset ja Yhdysvaltain kansalaisten tai Green Cardin haltijoiden vanhemmat. He saavat pysyvän oleskeluluvan ilman odotusaikoja.

Toiseen ryhmään kuuluvat Yhdysvaltain kansalaisten tai vihreän kortin haltijoiden sisarukset ja yli 21-vuotiaat lapset. Heillä on yleensä pitkät odotusajat.

Sijoitusten kautta tapahtuva maahanmuutto

Yritysmaailman ihmiset ovat aina tervetulleita Yhdysvaltoihin. Vaadittavan vähimmäispääoman määrä vaihtelee osavaltiosta riippuen 900 000 ja 1 800 000 dollarin välillä. Maahanmuutto sijoitusten kautta kiinnostaa erityisesti itsenäisiä ammatinharjoittajia, joilla on riittävästi varoja.

Miten haetaan väliaikaista (ei-maahanmuuttajan) viisumia

Viisumin hakuprosessi riippuu siitä, missä Yhdysvaltain suurlähetystössä tai konsulaatissa haet viisumia. Noudata sen maan erityisohjeita, jossa asut.

Yleisesti tarvitset:

Viisumihakemuksen tilan tarkistaminen

Voit tarkistaa Yhdysvaltain viisumihakemuksesi tilan:

Yhteenvetona: miten muuttaa Yhdysvaltoihin

Sinun ei tarvitse enää etsiä, miten muuttaa Yhdysvaltoihin. Tässä oppaassa on kuvattu kaikki viisumityypit. Olipa viisumityyppi mikä tahansa, varmista, että aloitat hakemusprosessin etukäteen. Kuhunkin viisumityyppiin sovelletaan erilaisia odotusaikoja, ja haluat varmistaa, että pääset jonoon mahdollisimman pian.

FAQ: Miten muuttaa Yhdysvaltoihin

Miten muuttaa Yhdysvaltoihin laillisesti?

On monia laillisia tapoja muuttaa Yhdysvaltoihin ja saada viisumi tai oleskelukortti. Se voidaan jakaa kuuteen ryhmään:

• perheperusteiset maahanmuuttoviisumit. Suurin ryhmä Yhdysvaltoihin maahanmuuttoon tulee perheperusteisilla viisumeilla. Yhdysvaltain kansalaiset ja laillisesti maassa asuvat voivat kutsua ulkomaalaisia puolisoita tai kihlattuja sekä naimattomia lapsia. He voivat hakea myös 21 vuotta täyttäneitä sisaruksia ja vanhempia.
  • Lisäksi he voivat hakea vanhempia.
  • Työviisumit. Toinen tapa muuttaa on hankkia työviisumi. Työnantajat voivat sponsoroida ulkomaalaista työntekijää, jolla on erityistaitoja, jos he eivät löydä päteviä asiantuntijoita Yhdysvalloista. työviisumeja on monenlaisia. Jotkut ovat lyhytaikaisia tai pitkäaikaisia viisumeja. H1B-viisumit ovat yleisiä Piilaaksossa, jossa IT-asiantuntijoiden kysyntä on suurta.
  • Student Visa. Opiskelijaviisumeja on kahdenlaisia. F-viisumi mahdollistaa akateemiset opinnot tai kielikoulutusohjelmat Yhdysvalloissa. M-viisumi on tarkoitettu muihin kuin akateemisiin tai ammatillisiin opintoihin.
  • viisumiarpajaiset. Yksi helpommista tavoista muuttaa Yhdysvaltoihin on Diversity Visa Lottery -ohjelman kautta. Hallitus jakaa joka vuosi satunnaisesti 50 000 viisumia ihmisille, jotka asuvat maissa, joista Yhdysvaltoihin suuntautuvan maahanmuuton määrä on alhainen.
  • Sijoittajat. Ulkomaalaiset liikemiehet, jotka sijoittavat vähintään 500 000 dollaria yhdysvaltalaiseen yritykseen ja luovat vähintään viisi kokopäiväistä työpaikkaa, ovat oikeutettuja saamaan sijoittajaviisumin maahanmuuttajille.
  • Asylum . Ihmiset voivat myös saapua Yhdysvaltain maahantulosatamaan ja hakea turvapaikkaa, jos he voivat todistaa, että heitä on vainottu tai heitä voidaan vainota kotimaassaan. Kaikkia, jotka hakevat samaa suojaa Yhdysvaltojen ulkopuolelta, pidetään pakolaisina. Turvapaikkasuojaa voi saada kuka tahansa, joka on laittomasti Yhdysvalloissa.

Kuinka muuttaa Yhdysvaltoihin ilman työtarjousta?

Jos sinulle ei ole tarjolla mahdollisuutta muuttaa maahan työpaikan kanssa, sinun on harkittava erilaisia viisumivaihtoehtoja. Joihinkin työviisumeihin ei tarvita työtarjousta ja sponsoria Yhdysvalloissa:

• EB-1A, viisumi sopii niille, joilla on poikkeuksellinen ja poikkeuksellinen tietämys tieteiden, koulutuksen, taiteen, liiketoiminnan tai urheilun alalla; ja monikansallisille johtajille ja johtajille.
  • Eb-5-viisumi, jota kutsutaan sijoittajaviisumiksi, sopii hyvin liikemiehille, jotka voivat sijoittaa vähintään 500 000 dollaria.
  • Saa DV-arvontaan.
  • Löydä lähisukulainen, jolla on asuinpaikka Yhdysvalloissa.

Kuinka Meksikosta voi muuttaa Yhdysvaltoihin?

Todennäköisin tapa saada vihreä kortti on työtarjous Yhdysvalloissa. Maahanmuuttajien työviisumit sisältävät EB-1- ja EB-2 -viisumit ja auttavat saamaan Green Cardin pian maahantulon jälkeen. Muut kuin maahanmuuttajatyöviisumit ovat tilapäisiä, ja ne sisältävät H-1B-, L-1-, O-1-, E-1- ja TN-viisumit. Koska Meksiko on NAFTA-sopimuksen jäsen, TN-viisumi on saatavilla meksikolaisille maahanmuuttajille. Jos maahanmuuttaja tulee Yhdysvaltoihin ei-maahanmuuttajan työviisumilla ja haluaa pysyväksi asukkaaksi, hän voi muuttaa luokitustaan ja hakea maahanmuuttajan työviisumia ollessaan Yhdysvalloissa. Lisäksi on monia voittoa tavoittelemattomia järjestöjä, jotka voivat auttaa sinua maahanmuuttamaan Yhdysvaltoihin, esimerkiksi MALDEF, CHCI, UNIDOS US….

Miten Kanadasta voi muuttaa Yhdysvaltoihin?

Kanadan kansalaiset kuuluvat myös NAFTA-sopimuksen piiriin, mikä tarkoittaa joitakin erityisehtoja. Kuten huomaat, Kanadan kansalaisilla on edullinen asema Yhdysvaltoihin pääsyn suhteen sekä liiketaloudellisista että muista kuin liiketaloudellisista syistä. Kanadan kansalaiset voivat hakea:

• TN-viisumi (Trade NAFTA)
  • L-1 Intracompany Transfer -viisumi
  • TN-viisumi vs. H-1B-viisumi
  • B-1 Business Visitor
  • E-1- ja E-2-viisumi

? Kuinka kauan kestää muuttaa Yhdysvaltoihin?

Odotusaika on erilainen ja vaihtelee sen mukaan, millaista viisumia haet. Lyhyin aika on kuukausi, kun kyseessä on väliaikainen viisumi premium-optioilla. Ja jos haet avioliiton perusteella myönnettävää Green Cardia, voit saada pysyvän viisumin 10-17 kuukaudessa (jos olet naimisissa Yhdysvaltain kansalaisen kanssa) ja 23-38 kuukaudessa (jos olet naimisissa Green Cardin haltijan kanssa).

? Miten muuttaa Israeliin Yhdysvalloista?

Israeliin muuttaville on olemassa neljä erilaista viisumia:

• Muuttoviisumi: Israeliin muuttaa haluaville juutalaistaustaisille henkilöille voi hakea viisumia paluulain perusteella, ja Israelin viisumimääräykset edellyttävät, että läpäiset kokeen aliya-edustajan kanssa.
  • Opiskelijaviisumi: Monet opiskelijat löytävät uskonnollisia opintoja tai kansainvälisiä ohjelmia, jotka päättävät muuttaa Israeliin. Jos haluat osallistua Israelin yliopistoihin ja kursseille, sinun on haettava opiskelijaviisumia.
  • Pappisviisumi: Tarvitaan niille, jotka haluavat muuttaa Israeliin täyttääkseen papin tehtäviä uskonnollisissa yhteisöissä.
  • Työviisumi: Jos haluat muuttaa Israeliin työn vuoksi, sinun on ensin saatava allekirjoitettu sopimus työnantajasi kanssa.

Uusimmat lähettäjältä Blog