10 parasta markkinointi-ideaa Halloweenin markkinointiin: Halloween Public Relations

18 minuuttia luettu

Halloween PR. Juhlapyhät ovat aina aikaa uusille ja luoville ratkaisuille, jotka voivat auttaa yritystäsi tekemään nimeä, nostamaan sen seuraavalle tasolle ja saamaan lisää asiakkaita. Lomakausi on alkamassa, joten tiimisi on pian kiireinen. Jouluruuhkan keskellä monien yritysten suuri haaste on myynnin personointi. Miten herättää asiakkaiden huomio? Miten erottua muista? Mitä markkinointivälineitä kannattaa käyttää? On tietenkin suositeltavaa kehittää suoramarkkinointistrategioita ja soveltaa yksilöllistä lähestymistapaa jokaiseen asiakkaaseen. Anna mielikuvituksesi lentää luovasti.

Kokeile, luo projekteja, keksi ideoita, jotka yllättävät kaikki, jotka tulevat toimistoosi, myymälääsi tai astuvat sivulle sosiaalisissa verkostoissa. Ensisijainen tavoitteesi on saada asiakkaat joulutunnelmaan ja hämmästyttää heidät brändisi ainutlaatuisilla ja poikkeuksellisilla tarjouksilla. Jokainen, joka on joskus luonut juhlavan sosiaalisen median ja offline-kampanjan, tietää, että inspiraation löytäminen on tärkeä osa prosessia. Ja joskus inspiraatiota on helpompi löytää katsomalla taaksepäin, mitä on jo tehty, tietäen, mikä toimii ja mikä ei. Esittelemme siis tänään 10 parasta PR- ja markkinointitapahtuman Halloween-strategiaa, jotka varmasti toimivat ja yllättävät asiakkaat ja työntekijät. Kiirehdi tutustumaan tuoreeseen valikoimaamme upeita ideoita, sovella niitä ja luo poikkeuksellinen tunnelma karmaisevana ja kauhistuttavana Halloweenin juhlapäivänä!

Kammottavan kiehtovat kilpailut

Kilpailut ovat aivan ensimmäinen asia, joka tulee mieleen asiakkaiden sitouttamiseksi. Se on äärimmäisen tehokas tapa sitouttaa asiakkaita ja saada heidät kiinnostumaan juuri sinun brändistäsi. Voit toteuttaa mittakaavassa kampanjan, jossa annat lahjoja ja alennuksia projekteista ja tuotteista. Voit tehdä tästä prosessista mielenkiintoisemman käynnistämällä kilpailun. Se on loistava tapa sitouttaa ihmisiä ja tavoittaa laajempi sosiaalisen median yleisö. Saat kaksi yhdessä: käyttäjien tuottamaa sisältöä ja brändin tunnettuutta. Kaikki rakastavat kilpailuja ja palkintoja. Jos myyt tuotetta, järjestä kilpailu ja arpaa se! Se on toinen loistava tapa sitouttaa käyttäjiä ja saada samalla uusia asiakkaita. Huumori ei ole tässä paikallaan. Tarjoa asiakkaillesi naurettavia tilanteita Halloweenin aikaan. Se on hyvin yksinkertaista, mutta voi saada mukaan enemmän yleisöä, varsinkin jos palkinto on varsin mielenkiintoinen. Muista, että kilpailu vaatii ohjeet ja palkinnon kuvauksen, jotta ihmisille on heti selvää, mitä heidän on tehtävä osallistuakseen. Älä unohda suunnitella kilpailua yritystyyliin ja sijoittaa logo näkyvästi.

Voit myös keksiä aktiviteetin, kuten valokuvakilpailun. Kyllä, tämä temppu on triviaali, mutta silti tehokas. Monille kuvien ottaminen on Halloween-juhlien päätarkoitus yleensä. Onhan sosiaalinen media tähän aikaan täynnä huomiota herättäviä, erikoisia ja tyylikkäitä kuvia. Useimmat ihmiset haluavat keksiä mahtavimmat asut, etsiä koristeita ja miettiä meikkinsä pienintä yksityiskohtaa myöten. Voit järjestää kilpailun parhaasta lookista jne. Mielikuvituksesi ei ole tässä rajana.

Tyylikkäitä juhlapäivien symboliikkaa

Lisää Halloween-elementtejä brändiisi. Loppujen lopuksi tämä juhlapäivä on lähes ainoa päivä vuodessa, jolloin voit vapautua rajoituksista ja käyttää luovuuttasi täysillä. Koska Halloween ei ole joulu, jolloin sinun on pitäydyttävä tietyissä symboleissa, muiden elementtien ohella Halloween on loistava tilaisuus tehdä muutoksia logoon ja jopa brändi-identiteettiisi juhlapäivän kunniaksi. Suosittelemme myös sosiaalisen median päivittämistä. Muista, miten ystävänpäivänä kaikki on koristeltu enkeleillä, sydämillä ja rakastavaisilla. Toimi siihen suuntaan. Juhli tätä lokakuun juhlapäivää teemakannella kaikille sosiaalisen median tileillesi. Kehitä poikkeuksellinen muotoilu, joka sopii juhlapyhän aiheeseen ja muistuttaa sinua siitä, että tämä on SINÄ. Voit myös käyttää epätavallisia Facebook-kansia ja tehdä mahtavia Instagram-tarinoita.

teemainen tapahtuma Halloween PR

Haluatko tehdä jotain isossa mittakaavassa? Mikä tahansa juhlapäivä on tilaisuus ilahduttaa asiakkaiden lisäksi myös työtovereitasi. Teematapahtuma on paras ratkaisu, jos haluat erottua ja jäädä mieleen. Tässä kaikki riippuu yritystyypistä, mutta voit käyttää tätä hauskaa juhlapäivää erityisen teemajuhlan järjestämiseen, joka vastaa brändisi henkeä. Mikä on siis tavoite? Hauskanpidon lisäksi se tuo yrityksesi lähemmäksi toisiaan ja on hyvä tilaisuus luoda yhteyksiä asiakkaisiin. Järjestä pukujuhla, tilaa herkullisia Halloween-brownieita, lähde pelottavaan etsintäretkeen jne. Täällä voit toteuttaa minkä tahansa idean. Jos sinulla ei ole ideoita, käytä kaupunkisi tapahtumatoimistoja. Ammattilaiset auttavat sinua varmasti luomaan tunnelmallisen juhlapäivän.

Limitoituja tuotteita in Halloween PR

Jokainen brändinrakastaja valitsee tiettyjä tuotteita, joita hän ihailee ja joita hän on valmis ostamaan ikuisesti. Ja usein tällä listalla on tavaroita, jotka on joskus myyty. Halloween voi olla myös ideoiden lähde tuotteiden mielenkiintoiseen markkinointiin. Riippuen siitä, minkälaista liiketoimintaa harjoitat, rajoitettu painos Halloween-tuotteiden sarjaa on idea, joka voi tuoda paljon suosiota. Luo sarja kosmetiikkaa, koruja, herkkuja jne. Ensin auttaa ymmärtämään, mitä tarkalleen ottaen voidaan päivittää tuotekokoelmaan. Toiseksi se saa lisää asiakkaita, koska tuote on uusi. Tämä koskee myös palveluja, joita voit tarjota yksinomaan lomalla. Sinun on työskenneltävä asiakkaiden kanssa ja sitoutettava heidät mahdollisimman paljon lomaostoksiin. Voit laittaa sivustolle ideoita vinkkejä siitä, mitä hankkia ja kenelle, temaattisen valikoiman tavaroita, luettelon pakollisista lomaa edeltävistä tehtävistä jne. Ja tarjoa heti linkkejä ratkaisuihisi, jotta voit osoittaa, että sinulla on tarjous ja päätös. Voit huomaamattomasti johdattaa asiakkaan ostoon ja säätää toimia hänen mieltymystensä mukaan. Kehitä yhdessä markkinoijan kanssa erilaisia skenaarioita asiakkaan käyttäytymislinjoista ja löydä oikea ratkaisu, joka johtaa ostoon.

Huomattava sähköpostiuutiskirje

Tietysti on muistettava sähköpostimarkkinointi kaikessa tarjonnan edistämisessä, myös lomien aikana. Lomasähköposteista on tullut hyvä perinne. Loppujen lopuksi sen lisäksi, että voit nopeasti lähettää kirjeitä monille asiakkaille automatisoidulla uutiskirjeellä, sähköpostiviestin volyymin ansiosta voit kertoa erikoistarjouksista ja alennuksista sekä näyttää tuotteen ulkonäön. Mutta on yksi ongelma: useimmiten ihmiset jättävät huomiotta viestit, joissa on erilaisia tarjouksia sähköpostissa. Ja tähänkin on olemassa ratkaisu. Sinun on tehtävä sellainen kirje, jota kukaan ei voi ohittaa. Huolehdi siis merkkipohjaisesta mallista. Tee siitä yrityksesi logolla varustettu, mukava ja helppotajuinen, tavalliselle ihmiselle selkeät ehdot ja tietysti juhlavasti koristeltu. Lisää mielenkiintoisia kuvia. Nämä voivat olla jopa humoristisia kuvia. Ota sääntönä, että lähetät asiakkaille kirjeen, jonka haluaisit itsekin saada.

Sen sijaan, että hukutat asiakkaat tonneittain sähköposteilla, lähetä vain pari. Tiedätkö, miksi tämä on hyvä idea? Jokainen yritys tekee kaikkensa saadakseen lisää asiakkaita myymälöihinsä. Se käy rasittavaksi, ja usein asiakkaat ajattelevat, että kaikki ovat samanlaisia. Ehdotamme, että lähetät yhden sähköpostin aikaisin, jossa ilmoitetaan mielenkiintoisista uusista kampanjoista. Ja vielä yksi kampanjapäivänä, jossa on lomatoiveita, ja viimeinen sähköposti niille, jotka lykkäävät ostoksia viime hetkeen.

On myös tärkeää täyttää teksti tunteella. Laita ihmiset nauramaan kyyneliin asti hauskoille ja nokkelille mainoksillesi. Tunteet johtavat toimintaan, joten voit käyttää tunteita hyväksesi ja olla luova kirjoituksessasi.

Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, millä linssillä puhut kampanjoistasi, kirjoitat kirjeitä tai postaat sosiaalisessa mediassa. Se, mitä sanot ja miten sanot, vaikuttaa merkittävästi asiakkaidesi päätökseen ostaa tai olla ostamatta tuotteitasi.

Populaarisuus sosiaalisissa verkostoissa

Sosiaalinen media on yksi tehokkaimmista tavoista edistää Halloween PR:ää. Jos sinulla ei ole siellä sivua, luo se nopeasti. Voit myös palkata asiantuntijoita, jotka auttavat sinua mainostamaan sivua kunnolla houkuttelematta niin sanottua ”ei-reaalista” yleisöä. Anna sosiaalisten verkostojen puhua sinusta. Jotkut asiat, jotka voivat pitkällä aikavälillä hyödyttää brändiäsi, eivät oikeastaan maksa sinulle mitään. Lomakaudella on hyvä aika tavoittaa lukijat ja aloittaa keskustelu. Kysy yleisöltä parhaasta Halloween-juhlasta, ikimuistoisimmista lahjoista, suosikkijouluruoista jne. On aina hyvä tietää, että oikeat ihmiset ruudun toisella puolella yrittävät olla vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa ja haluavat kuulla heidän mielipiteensä. Tähän on miljoona tapaa, mutta mieti ensin omaa yritystäsi ja sitä, mitä voit julkaista tähän aikaan vuodesta kiinnostamaan ja sitouttamaan lukijoitasi.

Instagram-mainokset halloweenin julkisuudessa

Me kaikki tiedämme, että Instagram on sosiaalinen verkosto, joka tulvii mainoksia. Voit siis hyödyntää sitä brändisi mainostamiseen. Lomien aikana markkinointitoimenpiteidesi tulisi mielestämme ulottua myös kaikille sosiaalisen median tileille. Ihmiset taas löytävät yrityksestä todennäköisemmin orgaanisesti integroitujen Instagram-mainosten kautta, koska he etsivät lahjaideoita. Hemmottele heitä siis hauskalla lomamainonnalla. Varaa budjetti ja luo poikkeuksellinen mainospuhe. Halloween-lomakausi voi olla hyvä syy siirtyä yritystilille, koska uusien asiakkaiden on helpompi tavoittaa sinut.

Hyödyllistä sisältöä Halloween PR:ssä

Laiskakin voi mainostaa tuotetta ja tarjota juhla-alennuksia. Jokaisen brändin ensisijainen tehtävä on kuitenkin hyödyttää asiakkaita. Mieti, mitä hyödyllistä tietoa voit jakaa yleisölle Halloween-juhlassa. Tärkeintä on varmistaa, että sisältö kiinnostaa tilaajiasi. Ensisijaisesti se on tietysti artikkeli tai viesti. Tee valikoima kaupungin pelottavia paikkoja, jaa lahjaideoita ja ostosten pelottelua, anna meikki- ja pukuvinkkejä tai laadi ohjeita kodin koristeluun. Nämä asiat maksimoivat asiakkaiden sitoutumisen, koska sinulla on toimiva ratkaisu, jota on helppo käyttää.

Voit käyttää myös infografiikkaa. Mikä tahansa hyödyllinen sisältö voidaan esittää kaavioiden, kaavioiden ja epätavallisten kaavioiden muodossa. Näin tieto on helpommin ymmärrettävissä ja helpompi jakaa muiden kanssa.

Voit pysähtyä myös videosisältöön. Nykyään se on suosituin sisältötyyppi. Laadi siis tekstin lisäksi lyhyitä videoita, joissa on hyödyllisiä vinkkejä.

Halloween, kuten mikä tahansa muukin juhlapyhä, voi pelata asiakkaiden houkuttelussa. Ja nykyaikainen digitaalinen painaminen, jonka avulla voit luoda tuotteita pienissä painoksissa, on erinomainen ratkaisu kausituotteiden tuottamiseen kutsujen, banderollien, matkamuistojen, paperitavaroiden ja vaatteiden muodossa. Se on hyödyllistä myös siksi, että jokaiselle tuotteelle löytyy ostaja.

Memes in Halloween PR

Ha-ha-ha-ha. Oletko valmis viihdyttämään asiakkaitasi ja naurattamaan työntekijöitäsi samaan aikaan? Ota sitten aloite omiin käsiisi. Julkaise hauskoja kuvia, hienoja kuvia kuvateksteineen ja vitsejä, jotka huvittavat kaikkia. Etsi sisältöä verkosta, luo omia meemejä. Näin voit tehdä syötteestäsi täysimittaisen valokuva-albumin. On myös hyvä idea järjestää kilpailu parhaasta meemistä, hauskimmasta kommentista jne. Ensinnäkin se rohkaisee yleisöäsi näyttämään luovuutensa. Toiseksi voit viihdyttää itseäsi, tiimiäsi ja yhteisöäsi.

Pyhätyön ohjeet in Halloween PR

Halloween on loma, jonka aikana on huolehdittava paitsi silmäänpistävästä sivujen suunnittelusta, asusta, myös mietittävä turvallisuutta. Tänä juhlayönä, kun rajat todellisen maailman ja tuonpuoleisen maailman välillä hämärtyvät, levottomat sielut alkavat vaeltaa talojen ja puoliksi tyhjien katujen ympärillä. Jokaisen nurkan takaa tähyilevät pahat olennot. Ihmiset, jotka ovat liiaksi uppoutuneet tämän juhlapäivän tunnelmaan, etsivät erilaisia tapoja suojella itseään. Ja tietysti joskus tulee hassuja ja typeriä päätöksiä. Jotta halloween ei muuttuisi brändisi tilaajille herääväksi painajaiseksi, tutustuta heidät turvallisen juhlan sääntöihin etukäteen. Suorita muutama päivä ennen juhlapäivää ohjeet, joissa kerrotaan, miten välttää epäkohteliaisuutta makeisia pyydettäessä. Voit myös puhua siitä, miten vältät seuraukset pienistä kepposista, suojaudut pahoilta hengiltä ja mitä tehdä, jos Frankenstein käskee ”karkki tai kepponen”. Tee näistä ohjeista mielenkiintoisia. Siitä tulee hämmästyttävää ja hyödyllistä.

Kerrataanpa yhteenveto Halloween PR: käytä vinkkejämme, erotu joukosta ja älä unohda pitää hauskaa. Yritä löytää oma erityinen lähestymistapasi lomamarkkinointikampanjoihin. Ideoita vain kuhisee ilmassa. Sinun on vain istuttava alas tiimisi kanssa ja pidettävä todellinen aivoriihi. Toivomme, että valikoimamme auttaa sinua säästämään miettimisaikaa.

Uusimmat lähettäjältä Blog