FinTech Startup -ideat 2023: Parhaat tavat käynnistää liiketoiminta

19 minuuttia luettu
–>
FinTech Startup Ideas 2022.

Fintech on nopeasti kasvava toimiala, joka käyttää teknologiaa rahoitustoiminnan parantamiseen. Älypuhelinten käyttö mobiilipankkitoiminnassa, sijoittaminen, verkkoluotonanto ja kryptovaluutat ovat esimerkkejä teknologioista, joiden tarkoituksena on tehdä rahoituspalveluista entistä helpommin saavutettavia suurelle yleisölle. Jos luulet, että siihen loppuvat ideat luoda jotain uutta, olet pahasti väärässä. Kaikki finanssiteknologian osa-alueet kaipaavat edelleen parannusta, ja uudet luovat ratkaisut ovat tervetulleita. Jos olet yhteydessä finanssiteknologiaan mutta et tiedä, mitä startup-yritystä voisit edistää, voimme auttaa sinua siinä. Tätä varten selvitetään pikemminkin fintechin ja sen tyyppien koukerot, sillä tämän tietäen sinulla on tarkkaan määritelty kuva siitä, mihin suuntaan kannattaa siirtyä.

Mitä on fintechin olemus?

Finanssiteknologia auttaa rahoitusyrityksiä ja -palveluita hallitsemaan yritysten talouden eri osa-alueita. Näitä voivat olla sovellukset, liiketoimintamallit, ohjelmistot ja muut sisäiset prosessit, jotka helpottavat työtä huomattavasti. Fintechillä tarkoitetaan usein myös alaa, jossa yritykset käyttävät kaikenlaisia uusia teknologioita ja rahoitusratkaisuja, jotka kilpailevat täydellisesti perinteisten rahoitusorganisaatioiden kanssa.

Teknologiset startup-yritykset, jotka käyttävät erilaisia fintech-työkaluja parantaakseen palvelujaan, toimivat täällä hyvin. Esimerkkinä voidaan ottaa verkkomaksuja erilaisista tavaroista älypuhelimella.

Aiemmin fintech miellettiin yksinomaan rahoitusorganisaatioiden sisäiseksi kehitykseksi. Nyt se on lähempänä rahoituspalveluiden kuluttajaa, sillä se on kaikkien verkkotapahtumien ytimessä, rahansiirroista käyttövesilaskuihin.

Tässä prosessin monimuotoisuudessa on monia puutteita, jotka voit voittaa omalla fintech-startup-ideallasi. Ehkä juuri sinun ideasi on se, joka muuttaa miljoonien ihmisten elämän!!! Mieti sitä.

FinTech Directions: Choose Where to Move

Tänä päivänä finanssialan yritykset toimivat eri aloilla, sillä fintech-alan aktiivisen kehityksen aikana on ilmestynyt yli 10 suuntaa, joista yhteen voi tulla myös ainutlaatuinen startup.

Lainaus

Tämä suunta perustuu luotonantoon ilman pankkien osallistumista. Startup-yritykset toimivat hajautettuihin rekistereihin perustuen ja auttavat lainanantajia ja lainanottajia kuluttaja- ja yritysmaailmasta tekemään hyödyllistä yhteistyötä.

Lähetykset

Nämä startup-yritykset antavat asiakkaille mahdollisuuden siirtää rahaa ilman pankkeja. Ne käyttävät mobiilialustoja ja yksinkertaista todennusta.

Turvallisuus

Täällä aloittavat yritykset perustuvat siihen, että pankkien tietojenkäsittely on helpompaa ja turvallisempaa. Tämä kattaa kaiken asiakkaan todentamisesta petosten torjuntatoimenpiteisiin.

B2B Fintech

Tämä on suuntaus, jolla pyritään ratkaisemaan yritysten keskinäisten maksujen ja tiedonvaihdon ongelmia. Tässä voidaan puhua älykkäistä sopimuksista lohkoketjujen piirissä. Älykäs sopimus on ehto, joka on kirjoitettu digitaalisella kielellä. Sen allekirjoittavat osapuolet joutuvat vaihtamaan tiettyjä varoja sitä täyttäessään. Jälkimmäiset voivat olla valuuttaa, osakkeita jne. Tämä vaihto vahvistetaan sopimuksessa ja kirjataan lohkoketjuun. Ratkaisu on innovatiivinen, koska sitä ei voi peukaloida tai peruuttaa.

Tekoäly

Olemme kuulleet siitä jo monta kertaa, mutta se on vielä kehittymätön. Samaan aikaan kaikki rahoitusalan yritykset pyrkivät määrätietoisesti vähentämään henkilöstökuluja sen avulla.

InsureTech

Nämä ovat digitaalisia teknologioita, jotka helpottavat elämää ja säästävät aikaa. Nyt tällä alalla tapahtuu jatkuvasti uutta kehitystä, ja yritykset investoivat miljoonia ainutlaatuisten tuotteiden luomiseen päästäkseen kilpailijoidensa edelle kilpailussa asiakkaasta. Niinpä hyvä startup-yritys on varmasti voittaja täällä. InsurTech sisältää perinteisesti koneoppimisteknologioita, kyberturvallisuuden kehitystä, big data -analyysejä ja älypuhelinsovelluksia, joita käytetään nyt aktiivisesti vakuutusmarkkinoilla.

Crowdfunding

Se on tapa kerätä varoja projektin, aloitteen, yrityksen tai ohjelman kasvattamiseen ja kehittämiseen suurelta joukolta kolmansia osapuolia saaduilla panoksilla, jotka eivät välttämättä liity itse projektiin tai ammattimaiseen liiketoimintainvestointiin.

Neobank

Se on fintech-yritys, joka tarjoaa pankkipalveluja digitaalisesti. Se tarjoaa palveluja yksinomaan internetissä, joten se tunnetaan myös nimillä internetpankki, virtuaalipankki, digitaalinen pankki ja haastajapankki. Se on täysin uusi pankki, joka on rakennettu uusille teknologisille alustoille ja jolla on enemmän valmiuksia luoda nykyaikaisia pankkituotteita.

RegTech

RegTech tarkoittaa rahoitusalan sääntelyprosessien hallintaa teknologian avulla, ja se on yksi hyödyllisimmistä alueista yrityksille juuri nyt. RegTech antaa yrityksille mahdollisuuden sopeutua automaattisesti lainsäädännön ja markkinaolosuhteiden muutoksiin.

Cryptocurrencies

Olet varmasti kuullut siitä useammin kuin kerran. Kryptovaluutta-ala kehittyy nyt aktiivisesti, joten monet startupit, pörssit ja sijoitusalustat ovat rakentuneet sen varaan. Niihin sijoitetaan miljoonia dollareita, joten tähän suuntaan kehittyminen on myös erittäin edullista.

Blockchain

Se on hajautettujen tietorekisterien teknologia. Sen ketjun jokainen jäsen on oma palvelimensa, joka vahvistaa muiden käyttäjien transaktioiden laillisuuden. Teknologia on tunnettu luotettavuudestaan. Tämä teknologia on synnyttänyt monia ratkaisuja ja startup-yrityksiä. Sitä käytetään esimerkiksi älykkäisiin sopimuksiin, biometriseen suojaukseen, transaktioihin, energian jakeluun jne.

Nämä alat eivät ole vakiintuneet vahvasti vain rahoitusalalle, vaan ne myös kehittyvät aktiivisesti. Jos et tiedä, miten edetä, niin saatuasi niistä lisää tietoa voit turvallisesti aloittaa työsi ja keksiä loistavia startup-yrityksiä.

Top-5 FinTech-trendejä, joita kannattaa käsitellä

Nyt siirrytään fintech-startupien huippuideoihin. Mutta ennen sitä, muista, että auttaa sinua edistämisessä voi ammattitaitoinen tiimi PRNEWS.IO. Asiantuntijat auttavat sinua popularisoimaan startup-yrityksesi käyttämällä erilaisia tehokkaita markkinointistrategioita. Ja tämä voi johtaa siihen, että saat houkuteltua sijoittajia ideallesi. Kehitä siis paitsi jyrkkä startup, myös mieti sen edistämistä etukäteen.

Mobile Banking

Yksi älypuhelinten aikakauden suurimmista keksinnöistä on mahdollisuus pyörittää pankkia, joka tarjoaa palveluja ilman fyysisiä konttoreita, yksinomaan verkossa. Mobiilipankkitoiminta on ollut jo pitkään tuttu osa elämäämme. Fintech-startupien uusi sukupolvi luopuu kokonaan fyysisistä konttoreista ja keskittyy innovaatioihin, jotka houkuttelevat massakäyttäjiä yksinkertaisilla ja kätevillä palveluilla. Verkkopankit voivat tarjota käyttäjille alhaisempia korkoja ja korkeampia korkoja.

The RegTech Evolution

Tämän rahoitusteknologian alatyypin ydin, josta puhuimme edellä. Miten startup-yrityksesi voi siis auttaa RegTechin kanssa? Yksi fintech-startup-ideoiden suurimmista haasteista on yhteensopivuus alan säännösten ja standardien kanssa. Finanssimaailman siirtyminen digitaalisuuteen merkitsee paitsi uusia mahdollisuuksia myös uusia petosriskejä ja uusia kyberturvallisuushaasteita. Regtech-startupit auttavat varmistamaan, että fintech-yritykset mukautuvat standardeihin ja lakisääteisiin vaatimuksiin mahdollisimman nopeasti ja edullisesti. Vielä tärkeämpää on kuitenkin se, että ne on suunniteltu suojaamaan käyttäjien varoja hakkereilta ja huijareilta. Suojaamalla käyttäjiä fintech-yritykset suojaavat myös kilpailuetuaan ja mainettaan.

Open Banking

Open banking tarkoittaa nykyään aloitetta, jossa pankit voivat jakaa tietojaan fintech-yritysten ja muiden rahoituslaitosten kanssa. Tämä voidaan toteuttaa ohjelmistorajapintojen avulla, jotka antavat verkkosivustolle tai sovellukselle pääsyn pankin tietokantaan. Täällä voidaan työskennellä asiakkaiden luottoriskien arvioinnin parissa, perustaa ohjelmia omaisuudenhoitoa varten ja niin edelleen.

FaaS ja BaaS

FaaS- ja BaaS-alustat muistuttavat hieman avoimen pankkitoiminnan ideaa, mutta ne menevät vielä pidemmälle. Sen sijaan, että pankit vain jakaisivat tietoja, ne tarjoavat omia työkalujaan kumppaneille. Täällä voit kehittää maksujen käsittelyyn liittyvän startupin, lainajärjestelmän, KYC-tarkistuksen ja tilinhallinnan. Markkinoilla on jo joitakin ratkaisuja, mutta suuntaus on edelleen kysytty ja tulee kasvamaan hyvin nopeasti.

Blockchain and decentralized finance

Lohkoketjusta kuulee nyt kaikista otsikoista, varsinkin jos liittyy finanssiteknologiaan. Hajautetun rahoituksen ideasta on keskusteltu jo vuosia. Nykyään mikä tahansa rahoitusjärjestelmä toimii keskitetysti. Mutta mitä tapahtuisi, jos loisimme järjestelmän, jossa jokainen voisi vapaasti käyttää rahoitustuotteita ilman pankkien ja välittäjien välikäsiä? Visioidaan uutta ekosysteemiä, joka muuttaisi jokaisen rahoitusalan osakekaupasta vakuutuksiin. Hajauttamisen kannattajat väittävät, että se vähentäisi laajamittaisten rahoituskriisien riskejä, koska silloin kokonaisten maiden talous ei olisi enää riippuvainen muutamasta systeemipankista.

Miksi et kokeilisi itseäsi jollakin näistä aloista ja tarjoaisi mullistavaa fintech-startup-ideaa? Valitse ideoita, joista olet varma. Kehitä hankkeita, jotka varmasti auttavat miljoonia ihmisiä ja parantavat heidän vuorovaikutustaan pankkien ja rahoituksen kanssa. Ole kunnianhimoinen ja onnea yrityksellesi!

FinTech-startupien PR-ideoita alan asiantuntijoilta

Anita Chauhan, markkinointijohtaja Fraction

Anita Chauhan, Fractionin markkinointijohtaja

Start-up-yrityksenä tunnettuuden lisääminen ja luottamuksen rakentaminen ovat ensiarvoisen tärkeitä. mutta voivat olla poikkeuksellisen vaikeita rahoituspalvelualalla, kun otetaan huomioon vakiintuneiden toimijoiden ja kieltojen määrä, joita vastaan olemme. Yrityksemme on keskittynyt luomaan hyvää ja luotettavaa sisältöä, vastaamaan median kyselyihin ja tarttumaan PR-mahdollisuuksiin sitä mukaa kuin niitä tarjoutuu. Vuoden 2023 painopiste on:

– vahvan ajatusjohtajasisällön tarjoaminen op-edien, HARO:n, e-kirjojen ja B2B-sisällön kautta kiinnitysvälityskumppaneillemme

– vastaamalla asuntomarkkinoihin, asuntolainoihin ja talouteen liittyviin keskusteluihin auttaaksemme kouluttamaan ja tukemaan asunnonomistajia haastavana aikana

– ilmoitamme lanseerauksista, kun kasvamme uusille markkinoille ja julkaisemme uusia ominaisuuksia alustallamme

Onneksi meillä on paljon hyviä uutisia, joita voimme jakaa koskien yrityksen opsia, varainhankintaa ja lanseerauksia, joista voimme puhua tulevaisuudessa, jotka tuovat jonkin verran pöhinää vuonna 2023. Lisäksi, kun markkinat muuttuvat ja jälleenrahoitusbuumi hiljenee, ihmiset etsivät vaihtoehtoja, joiden avulla he voivat pitää enemmän käteistä taskuissaan – tässä me astumme kuvaan. Tiedämme, että kun 6,3 triljoonaa dollaria on lukittuna koteihinsa, yhdysvaltalaisilla asunnonomistajilla on täydelliset edellytykset hyödyntää tätä aikaa ja että yrityksemme on ainutlaatuisessa asemassa auttamaan heitä tässä.

Allan Stolc, Bankly

perustaja ja toimitusjohtaja.
Allan Stolc, Banklyn perustaja ja toimitusjohtaja

Fintech-startup-yrityksenä ajoitus on elintärkeää onnistuneen suhdetoiminnan kannalta verkossa. Jaamme usein liiketoimintaan liittyvää tietoa sellaisina aikoina, jolloin kohdeyleisömme on aktiivisimmillaan. Näin he voivat lukea viimeisimmät päivitykset uusista tarjouksistamme ja tarjouksistamme, mikä antaa meille enemmän mahdollisuuksia lisätä liidien määrää ja muuttaa heidät asiakkaiksi.

Relevanttien tietojen julkaiseminen väärään aikaan voi vahingoittaa PR-kampanjaasi. Yrityksessämme meillä oli kerran ongelma tunnistaa paras hetki sisällön julkaisemiseen. Osa yleisöstämme oli aikaisia lintuja, kun taas osa oli yökyöpeleitä.

Paras ratkaisumme oli ulkoistaa PR-asiantuntijat auttamaan meitä sosiaalisen median julkaisujemme ajoituksessa. Heidän ainoa tehtävänsä pyöri sisällön jakamisen ja kuluttajien käyttäytymisen analysoinnin ympärillä. Tätä kautta onnistuimme torjumaan ajallista epäjohdonmukaisuutta joustavuudella. Olemme nyt varmoja siitä, että suurin osa seuraajistamme ei enää missaa päivityksiämme riippumatta siitä, milloin he päättävät mennä verkkoon.

Travis Lindemoen, toimitusjohtaja Nexus IT Group

Meidän FinTech -yritykseni on luonut kattavan järjestelmän rahan ja kirjanpidon hallintaan.

Asiakkaiden ei tarvitse vaihdella useiden laitteisto- ja ohjelmistoalustojen välillä kootakseen taloustietoja ja automatisoidakseen arkisia askareita.

Tilien tarkastelu, talousraporttien laatiminen ja muiden kirjanpitotoimien viimeistely yksinkertaistuvat.

Gerrid Smith, Director of E-commerce of Joy Organics

Olen perustanut FinTech-yrityksen, ja käytämme huippuluokan omaa teknologiaamme antaaksemme kauppiaille reaaliajassa toimivia näkemyksiä.

Käyttämällä scrum- ja ketteriä käytäntöjä kaupankäyntiyritys on kehittänyt huippuluokan ohjelmistoalustoja.

Siten se pystyy tehokkaasti arvioimaan markkinoita ja hallitsemaan taloudellisia riskejä liiketoimien aikana.

Steve Elliott, franchise-omistaja Restoration1

Digitaalinen pankkisovellus.
Digitaalinen pankkitoiminta on mielestäni tärkein fintech-liikeidea. Viime vuosina kuluttajien vuorovaikutus pankkiensa kanssa ja rahoituspalveluista nauttiminen ovat muuttuneet rajusti. Rahansiirtoja ja muita toimintoja varten käyttäjät eivät enää arvosta tarvetta käydä paikallisessa pankissa tai pankkiautomaatilla. Digitaalinen pankkitoiminta on kultainen hanhi, joka munii kultaisia munia fintech-yrityksille. Se johtuu sen osallistumisesta rahaliikenteen ja muiden perinteisten pankkipalvelujen automatisointiin. Käyttäjät voivat nyt muutamalla älypuhelimen klikkauksella käyttää lukuisia digitaalisia pankkipalveluja, kuten transaktioita, tilien luomista ja talletusten tekemistä, sijoittamista ja edunsaajien lisäämistä.

Abdul Saboor, Full Stack Developer osoitteessa The Stock Dor

Abdul Saboor, The Stock Dorin Full Stack Developer

Sisältö on ratkaisevan tärkeää.
Minusta tuntuu, että korkealaatuisen, finanssiteknologian viimeisimpään kehitykseen keskittyvän materiaalin kysyntä on tällä hetkellä suurempi kuin minkään muun aihepiirin kysyntä.

Tarvitaan opaslehtinen, joka voi havainnollistaa, mihin suuntaan ala on menossa ja miten erilaiset rahoitusteknologiat voivat parantaa taloushallintoa. Tätä opaslehteä tarvitsevat sekä yritykset että asiakkaat.

Robert Smith, markkinointipäällikkö osoitteessa Psychometric Success

Tiimityön ja yhteistyön edistäminen.
Minusta yksi tärkeimmistä markkinointitrendeistä, jotka nyt vaikuttavat FinTech-bisnekseen, on eri yritysten välisen yhteistyön edistäminen. Sinun on solmittava uusia suhteita ympäristösi ihmisiin ja vahvistettava jo olemassa olevia suhteita. Jos onnistut tässä, voit paitsi levittää finanssiteknologian etuja, myös luoda pohjan uusien, teknologisesti päivitettyjen järjestelmien kehittämiselle.

Michael Hess, eCommerce Strategy Lead at Code Signing Store

Michael Hess, eCommerce Strategy Lead at Code Signing Store

Viimeisimmät uutiset ja tapahtumat.
Minun mukaan Brexitin kaltaiset maailman tapahtumat toivat epävarmuutta merkittäville osille taloutta, mutta palstoilla kerrotaan menettelystä sitä mukaa, kun se kehittyy tulevina päivinä ja viikkoina.

Pystyt luomaan suhteita oman alasi toimittajiin, jos pysyt ajan tasalla tärkeimmistä päivämääristä, jolloin tällaisten tapahtumien artikkelit ilmestyvät, ja jos pystyt julkaisemaan ja antamaan myös lisäkommentteja.

Viime aikoina voit hyödyntää jo julkaistuja tai pian julkaistavia uutisia, kun on kyse hallituksen tiedoista, taloushavainnoista ja FinTech-otsikoista. Voit toteuttaa tämän julkaisemalla ajatuksiasi ja näkemyksiäsi kaikesta tapahtuvasta.

Uusimmat lähettäjältä Blog