25 digitaalisen markkinoinnin työkalua, joita jokainen markkinoija tarvitsee vuonna 2023

22 minuuttia luettu

Oletko kyllästynyt käyttämään liikaa aikaa manuaaliseen työhön digitaalisessa markkinoinnissa? Kun on kyse rutiinien analysoinnista tai hallinnasta, et voi loistaa urallasi ilman digitaalisen markkinoinnin työkaluja. Kaikki markkinoijat tietävät erilaisten työkalujen, palveluiden ja ohjelmistojen merkityksen, joiden avulla he voivat helposti hoitaa jokapäiväisiä tehtäviään. Sisällön suunnittelusta tulojen analysointiin nämä työkalut parantavat merkittävästi markkinoijan tuottavuutta.

Markkinointitekniikoiden muutokset digitaalisilla markkinoilla ovat muuttaneet ikuisiksi ajoiksi yrittäjien tapaa pyörittää liiketoimintaansa. Kun yrityksillä on mahdollisuus saada paljon suurempi määrä asiakkaita kuin koskaan ennen, ne voivat tavoittaa asiakkaansa ja sitoutua heihin paljon nopeammin verkkosivustojensa kautta. Nykyään digitaalinen markkinointi on merkittävä investointi kaikenlaisille yrityksille, niin suurille kuin pienillekin, eikä tämä pääoma aina maksa rahaa. Jotta voit olla varma, että käytät aikasi mahdollisimman tehokkaasti, esittelen sinulle 25 ilmaista, keskeistä digitaalisen markkinoinnin työkalua, jotka sinun on sisällytettävä päivittäiseen markkinointirutiineihisi.

Tehdäkseni tästä sinulle helpompaa, olen koonnut nämä välttämättömät työkalut joihinkin ryhmiin. Aloitetaan:

• Websivuston työkalut
  • Analytiikka &; Raportointityökalut
  • SEO / SEM-työkalut
  • Sosiaalisen median työkalut
  • Sähköpostimarkkinoinnin &; bloggaamisen työkalut
  • Suunnittelutyökalut

ilmaiset verkkosivutyökalut

Nopeus voi tehdä tai rikkoa verkkosivustosi. Verkkosivuston latautumisen odottaminen sekuntikellon kanssa ei ole paras tapa tarkistaa verkkoprojektisi nopeutta. Siksi useimmat markkinoijat käyttävät monenlaisia ilmaisia ja luotettavia verkkosivuston nopeustestityökaluja.

ilmaisia digitaalisia markkinointityökaluja verkkosivustoille.

GT Metrix

GT Metrix tarkastelee ja pisteyttää nopeutta sekä työpöytä- että mobiiliversioiden verkkosivustoilla. GT Metrix luotiin auttamaan eri taitotasoilla olevia käyttäjiä seuraamaan ja nopeuttamaan verkkosivustonsa suorituskykyä. Esim. mobiilisivun lataaminen kestää keskimäärin 15 sekuntia, ja tuossa ajassa voit menettää noin 70 % verkkosivustosi kävijöistä. Sivuston nopeus on siis ratkaisevan tärkeää.

Yleinen käyttöliittymä on uskomattoman helppokäyttöinen. Sen UX-suunnittelu on helppo navigoida ja herättää luottamusta. Tämä testaaja on uskomattoman suoraviivainen. Laitat vain URL-osoitteesi ja painat ”Analyze”. GT Metrixillä on yli 350 000 rekisteröitynyttä käyttäjää, ja se on työskennellyt yli 350 miljoonan verkkosivun kanssa. Se on luotettava kumppanisi web-suorituskyvyn parantamisessa ja ongelmien korjaamisessa.

Google PageSpeed Insights

Google PageSpeed Insights muistuttaa GT Metrixiä. Se näyttää sekä mobiilin että työpöydän sivunopeudet todella hyödyllisillä analytiikkaominaisuuksilla ja suosituksilla nopeuttamiseen.

Tämä työkalu on myös erittäin helppokäyttöinen. Kirjoita vain verkkosivustosi URL-osoite, odota muutama sekunti, ja saat tulokset sekä verkkosivustosi mobiili- että työpöytäversioista. Käyttöliittymäsuunnittelu on hyvin harkittu, joten on helppo ymmärtää, toimiiko sivustosi hyvin vai huonosti ja mitä sinun on muutettava.

Vapaa analytiikka &; raportointi digitaalisen markkinoinnin työkalut

Olitpa sitten vastuussa blogin liikennetarkastuksesta tai analysoimassa viimeisimmän sosiaalisen median kampanjasi onnistumista, on kiistatonta, että data on olennainen osa mitä tahansa markkinointitehtävää. Tärkeiden päätösten tekeminen saatujen tietojen perusteella on avain menestyvään liiketoimintaan. Oikean markkinoinnin analyysiohjelmiston käyttäminen, datan oikea määrällinen määrittäminen ja markkinointiponnistelujen optimointi ratkaisevat koko yrityksen menestyksen.

Ilmaiset analytiikka- & raportointityökalut digitaalisen markkinoinnin työkalut.

Sentähden mahdollisuus analysoida mainoskampanjoiden tuloksia, käyttäjien toimintaa verkkosivustollasi sekä luoda houkuttelevia ja luettavia raportteja on avainasemassa, kun haluat varmistaa, että markkinointistrategiasi on toiminut hyvin.

Google Analytics

Google Analytics on luultavasti tehokkain ohjelmisto, joka on vapaasti jokaisen markkinoijan käytettävissä. Sinun tarvitsee vain lisätä Google Analytics -koodi verkkosivuillesi ja saat käyttöösi korvaamattoman arvokkaita tietoja verkkosivuistasi. Voit asettaa tavoitteita ja luoda konversioseurantaa saadaksesi kaiken irti analytiikkatiedoista ja käyttää niitä verkkosivustosi sisällön, käyttäjäkokemuksen ja optimoinnin parantamiseen suurempien voittojen saamiseksi.

Google Data Studio

Google Data Studio on toinen hyödyllinen ilmainen Googlen palvelu. Tämän työkalun avulla voit sisällyttää monia eri tietolähteitä yhteen raporttiin. Voit helposti tuoda verkko- ja liiketoimintatietoja eri suosituista tietolähteistä, ja sen avulla voit luoda mielekkäitä interaktiivisia koontitauluja. Tämän palvelun avulla voit luoda monimutkaisia raportteja muutamassa minuutissa analysoimatta pitkiä taulukoita manuaalisesti.

Data Studiossa on intuitiivinen muotoilu, jota on erittäin helppo käyttää. Voit lisätä kaavioita, taulukoita ja luoda raportteja lennossa. Siellä voit myös analysoida verkko- ja liiketoimintatietoja eri suosituista tietolähteistä. Parasta on, että sen käyttäminen ei vaadi syvällisiä teknisiä taitoja.

UTM Tracking Code Builder

UTM Tracking Code Builderin avulla voit lisätä tageja linkkiin, jotta voit seurata Google Analyticsissa tarkasti liikenteen lähdettä. Sillä on erittäin intuitiivinen ja minimalistinen käyttöliittymä. On erittäin helppo ymmärtää, miten builder toimii ja siinä on hyvä selitys siitä, mitä riviä ja tagia sinun täytyy käyttää, se on vain sekuntien kysymys.

Woopra

Woopra on analytiikka-alusta, joka on räätälöity erityisesti verkkokauppayrityksille. Woopra analysoi sivustosi kassaprosessin jokaisen vaiheen määrittääkseen, mistä käyttäjät poistuvat ja mikä liikennelähde on arvokkain kassan onnistumisen kannalta.

ilmaiset SEO / SEM-työkalut

Hakukoneoptimointi (SEO) on yksi välttämättömistä digitaalisen markkinoinnin taktiikoista. Sen avulla voit johtaa hakukoneiden sijoituksia. Ja jos teet sen oikein, se on erittäin tehokas keino lisätä sivuston liikennettä, konversioita ja tuloja ajan myötä.

Ilmaiset SEO / SEM työkalut

Ilmaisia SEO-palveluita on satoja, mutta näytän vain parhaat ja hyödyllisimmät lisättäväksi listallesi.

Yoast

Yoast on SEO-lisäosa, jossa on runsaasti toimintoja. Tämän SEO-lisäosan avulla voit helposti optimoida verkkosivuston esiintymään paremmin hakutuloksissa. Se auttaa blogeja alueilla, joilla WordPress ei voi auttaa paljon. Se sisältää esimerkiksi sitemapien lähettämisen, avainsanojen hallinnan, sisällön luomisen, Webmaster-työkalujen käytön jne.

Yoast-lisäosassa on sisäänrakennettu meta-avainsanojen ja kuvauksen hallinta, XML-sitemaps, sosiaaliset ominaisuudet, sisällön analysointi, rich snippets ja monia muita ominaisuuksia. Se voi asentaa yleisiä kanonisia, open graph -tunnisteita. Lisäksi sen avulla voit muokata otsikko- ja metatageja etupäässä ja se tarjoaa sivujen optimoinnin oivalluksia.

MozBar

MozBar on Mozin ilmainen ohjelmistolisäosa, joka esittelee sinulle mittareita suoraan työkalupalkissasi. MozBar näyttää sen kuuluisat ominaisuudet, kuten Domain Authority ja Page Authority, sekä joukon muita hakumittareita ja oivalluksia.

Sen käyttöliittymä on intuitiivinen, tiedot on helppo vastaanottaa, ja kaikkia MozBarin tarjoamia tietoja on kätevä käyttää. MozBar on siis hyödyllinen ystäväsi, joka näyttää sinulle, mikä on kilpailijasi avainsanastrategia ja mitä heidän strategiastaan puuttuu.

Google Search Console

Google Search Console on edelleen yksi tehokkaimmista ja monipuolisimmista SEO-työkaluista verkossa. Siellä on hienoja avainsanaseurantatyökaluja. Se on loistava keino selvittää, miksi ihmiset tulevat verkkosivustollesi. Voit käyttää näitä tietoja sisällön parantamiseen ja houkutella enemmän liikennettä, mikä lisää konversioita. Tämä palvelu on myös loistava mahdollisten estojen löytämiseen ja analysointiin, jotka saattavat estää Googlea indeksoimasta sivustoasi yhtä tehokkaasti.

Google Trends

Google Trends on verkkohakupalvelu, josta näet, kuinka usein tiettyjä avainsanoja, lauseita ja aiheita on kysytty tietyn ajanjakson aikana. Se on loistava työkalu kausittaisten trendien jäljittämiseen. Sen avulla voit tarkistaa avainsanat ja avainsanan aiemmat tilastot. Siinä on myös yksi hyödyllinen ominaisuus – avainsanojen vertailu eri ajanjaksoilla ja tietyllä alueella. Tiedot ovat melko tarkkoja, eikä se rajoitu vain Google-hakuun, vaan sisältää myös Youtube- ja kuvahaut.

Vastauksia yleisölle

Answer the Public on työkalu, jolla voi selvittää, mitä ihmiset etsivät Googlessa. Se on ilmainen palvelu, joka auttaa sinua avainsanatutkimuksessa ja ideoimaan tulevia postauksia. Se näyttää tietojen visualisoinnin ja käyttää Bingin ja Googlen hakuja. Rakennettuaan tietokannan miljoonista hauista se voi ennustaa, mitä aiot kysyä seuraavaksi, perustuen jo syötettyihin tietoihin.

Screaming Frog

Screaming Frog on hämähäkkityökalu, joka voi nopeasti indeksoida verkkosivustoja, luetteloita verkkosivustoista tai tiettyjä verkkosivuja antaakseen sinulle täydellisen analyysin niiden suorituskyvystä. Se auttaa sinua paljastamaan rikkinäiset linkit, rikkinäiset sivut ja huonot uudelleenohjaukset, jos sinulla on sellaisia. Useimpien näiden virheiden korjaaminen on nopea voitto hakumarkkinoijille.

ilmaiset sosiaalisen median työkalut

Kun niin monet ihmiset osallistuvat sosiaalisiin verkostoihin, siitä on tulossa yksi tärkeimmistä kanavista, jota brändit voivat hyödyntää. Ja nyt enemmän kuin koskaan, sosiaalisen median läsnäololla ja sen hallinnalla on merkitystä.

Ihmiset kääntyvät sosiaalisen median puoleen saadakseen lisätietoja yrityksistä, siitä, mitä ne tekevät päivittäin ja miten niiden tuotteet ja palvelut eroavat kilpailijoista. Sosiaalinen media on tärkeä osa mitä tahansa kattavaa markkinointistrategiaa. Siksi sosiaalisen median hallinnan markkinointityökalut ovat nousseet ytimeksi markkinointivälineissä niin isoissa kuin pienissäkin.

Ilmaisia sosiaalisen median työkaluja.

Linktr.ee

Linktr.ee:n avulla voit luoda Instagram-profiiliisi sisällytettävän mukautetun linkin, jonka avulla voit mainostaa viittä linkkiä yhdelle Instagram-tilille. Tätä työkalua on helppo käyttää, jos et päivitä Instagramin biolinkkiäsi useita kertoja päivässä.

Puskuri

Buffer on web-sovellus täydellinen sosiaalisen median hallintapalvelu, jonka avulla voit ajoittaa ja julkaista postauksia sen alustalta. Emme puhu vain yhdestä tai kahdesta sosiaalisesta verkostosta, sillä Bufferin avulla voit sisällyttää kaikki tilisi yhteen helposti hallittavaan kojelautaan. Buffer Publish sisältää Instagramin, Facebookin, Twitterin, LinkedInin ja Pinterestin. Siinä voi myös olla Instagram Shop Grid -ominaisuus verkkokaupan integrointia varten, ja sen avulla managerit voivat luoda ja hallita postausluonnoksia. Raporttien ja analytiikan osalta Buffer Publishin tilaajat pääsevät käsiksi postaustensa historiaan sekä yleiskatsausraportin koko historiaan.

Canva

Canva on korvaamaton, kun puhutaan ilmaisista suunnittelutyökaluista. Canvan avulla kaikentasoiset käyttäjät voivat luoda sosiaalisen median grafiikkaa, esityksiä, julisteita ja muuta visuaalista sisältöä. Tämä palvelu tarjoaa sinulle yli miljoona valokuvaa, grafiikkaa ja typografiaa, joten voit suunnitella ammattimaisia asetteluja ja upeita visuaalisia kuvia. Voit aloittaa mallista tai täysin tyhjältä sivulta ja luoda haluamasi muotoilun.

ilmaiset sähköpostimarkkinoinnin &; bloggaamisen digitaalisen markkinoinnin työkalut

Tämän päivän markkinoijat eivät välttämättä ole sähköpostin evankelistoja, eivätkä pidä sitä ”siistinä” välineenä ottaa yhteyttä asiakkaisiin. Aika on kuitenkin osoittanut, että se on tehokas viestintämenetelmä. Silti sähköpostimarkkinointi on yksi kustannustehokkaimmista markkinointistrategioista pienille yrityksille ja tärkeä viestintätaktiikka suurille yrityksille.

Kunhan käytät sitä oikein, sähköposti on yksi arvokkaimmista ja kohdennetuimmista tavoista tavoittaa yleisösi. Sähköpostimarkkinointityökalut ovat erittäin hyödyllisiä ja kustannustehokkaita tuotteidesi ja palvelujesi edistämiseksi.

Ilmaiset sähköpostimarkkinoinnin &; bloggaamisen digitaaliset markkinointityökalut

Mailchimp

Mailchimp verkkopohjainen sähköpostimarkkinointipalvelu. Se on useimmille englanninkielisille käyttäjille loistava työkalu helppokäyttöisellä valikoimallaan. Sen mallien avulla voit luoda sähköpostiuutiskirjeitä, jakaa niitä sosiaalisissa verkostoissa, integroida jo käyttämiisi palveluihin ja valvoa tuloksia. Alustan käyttö on helppoa. Kojelauta tuo vaiheet hyvin selkeästi esiin: Aloita ensimmäisen sähköpostin suunnittelu, lisää yhteystietosi ja lähetä ensimmäinen sähköpostisi.

Olitpa sitten sähköpostimarkkinointistrategian asiantuntija tai aloittelija, MailChimpillä on monia toimintoja ja mahdollisuuksia.

Sähköpostin otsikkorivien analysointi

Coschedule Email Subject Line Analyzerin avulla voit tarkistaa otsikkorivisi ja pisteyttää jokaisen useiden mittareiden perusteella, jotta voit valita parhaan. Se antaa sinulle kokonaispistemäärän otsikkorivillesi, voit nähdä, missä ja miksi menetit pisteitä. Se antaa myös hyödyllisiä vinkkejä siitä, miten voit korjata otsikkotekstiäsi.

Coschedule on tehokas työkalu jokaiselle markkinoinnin ammattilaiselle tai yritystilaukselle. Myös sähköpostin aiheen analysoimiseksi voit luoda sinne markkinointi- ja blogikalenterin.

Headline Analyzer Tool

Headline Analyzer Tool -työkalun avulla voit testata otsikoita ja pisteyttää jokaisen, jotta voit valita parhaan. Aivan kuten edellä mainittu työkalu, se voi ehdottaa selkeitä toimintakohteita siitä, miten voit tehdä otsikostasi tehokkaamman. Otsikkoanalysaattori antaa useita arvosanoja luettavuudesta, SEO:sta ja tunnelmista. Se määrittää sanat, jotka eivät auta välittämään paljon merkitystä, ja suosittelee, mitkä sanat kannattaa muuttaa. Näet myös ehdotuksia SEO:n tehostamiseksi otsikoissasi.

Vapaa suunnittelu + muut työkalut

Tällaisissa tapauksissa ei aina tarvitse olla vuosien kokemusta Photoshopin, Illustratorin tai InDesignin käytöstä, jotta voi luoda maailmanluokan suunnittelutyötä. On olemassa satoja alustoja, joita ei-suunnittelijat voivat käyttää ristiin rastiin jotain kunnioitettavaa, ilman että tarvitsee käyttää vuosia taitojen harjoitteluun.

CuttLy

CuttLy on helppokäyttöinen linkkien lyhentäjä. Linkit voivat ärsyttää, ja viimeinen asia, jota tarvitset yrityksellesi, on yhdistää hyvin laadittu brändikuvasi tai postauksesi 230 merkin pituisen URL-osoitteen rinnalle. Pitkien viittaus-URL-osoitteiden muuntaminen lyhyiksi helposti luettaviksi URL-osoitteiksi on tärkeää ja hyödyllistä jokaiselle markkinoijalle.

FreeIcons

FreeIcons on ilmainen kuvakegrafiikan tietokanta. Se on helppokäyttöinen, siinä on hyvä intuitiivinen käyttöliittymä ja se tarjoaa valtavan kirjaston kuvakkeita ja kuvakepaketteja. Tämä palvelu sisältää kuvakkeita monilla tyyleillä, litteitä, värillisiä, mustia, viivamaisia jne…

Piirrä

Undraw tarjoaa rojaltivapaata visuaalista materiaalia, kuvitusta sosiaalisen median ja blogien käyttöön. Erittäin hyödyllinen yksinkertaiselle verkkosivustolle, jossa tarvitset vain kuvan, jolla saat asian esille. Ja mikä tekee unDrawista niin hyödyllisen, on se, että voit ladata tekijänoikeusvapaita SVG-tiedostoja. Kun olet ladannut SVG-tiedostot, voit muokata, mukauttaa ja koota useita kuvia mukautettua suunnittelua varten. Voit myös hallita kuvitusten värejä suoraan verkkosivustolla.

Kaikki ilmaiset kuvat

All the Free Stock on kirjasto kaikista ilmaisista varastokuvista, joten voit tehdä hakuja yhdessä paikassa. Lahjakkaiden valokuvaajien ansiosta tarjolla on tuhansia upeita ilmaisia stock-kuvia, joita voit käyttää verkkoprojekteissasi. Kaikki näillä sivustoilla olevat visuaaliset kuvat ovat vapaasti käytettävissä henkilökohtaisiin tai kaupallisiin tarkoituksiin.

Youtube Music

Youtube Music on rojaltivapaata stock-musiikkia tai ilmaista stock-audiota mihin tahansa digitaaliseen projektiin, jossa on suuri määrä kategorioita. Aivan oikein, se on valtava luettelo YouTubelle suunnatusta, YouTuben tekemästä, YouTubessa olevasta ilmaisesta musiikista. Voit tarkentaa hakua joko hakutoiminnolla tai suodattimilla. Jos tiedät tarkalleen, mitä etsit, suodattimet toimivat sinulle. Se ryhmittelee musiikin lajityypin, tunnelman, instrumentin, keston ja attribuution mukaan.

FileZigZag

FileZigZag on ilmainen online-dokumentinmuuntotyökalu, jolla voi muuntaa yleisimpiä asiakirjoja, laskentataulukoita ja muita vastaavia formaatteja. Pidät siitä, kuinka käyttäjäystävällinen FileZigZag on, ja lisäksi se voi muuntaa suuria asiakirjatiedostoja. Tätä muuntopalvelua voi käyttää mistä tahansa verkkoselaimesta missä tahansa käyttöjärjestelmässä.

HubSpot Make My Persona

”Make My Persona” -työkalu, joka on suunniteltu auttamaan sinua personan rakentamisessa ja visualisoinnissa. Se tarjoaa mahdollisuuden luoda ostajapersoonaprofiili, jota markkinointitiimisi ja koko yrityksesi voi käyttää markkinoinnissa, myynnissä ja paremman palvelun tarjoamisessa Sivusto ohjaa sinut tämän jälkeen automaattisesti läpi kysymyssarjan, jossa tunnistetaan persoonasi perusteet. Sen sijaan, että sinun olisi pitänyt valita ja lajitella, millaista tietoa tarvitset, luoda perusprofiilit persoonalle ja tuskailla suunnittelun kanssa, Hubspot teki sen suurimmaksi osaksi puolestasi.

Päättely: Digitaalisen markkinoinnin työkalut 2023

Mitä tahansa digitaalisen markkinoinnin strategia ja taktiikka ovatkin, on olemassa paljon työkaluja, jotka tehostavat ja helpottavat työtäsi – suunnittelusta, aikataulutuksesta ja julkaisemisesta. Valitse niistä sinulle sopivimmat ja aja tuloksia yrityksellesi ja urallesi.

Tietysti on paljon muitakin digitaalisen markkinoinnin työkaluja ja palveluita, jotka saattavat auttaa sinua joissakin erityistehtävissä. Mitä muita digitaalisen markkinoinnin työkaluja sinä käytät? Jotain mitä toivoisit, että luotaisiin, jota ei vielä ole? Kerro minulle alla olevissa kommenteissa.

Uusimmat lähettäjältä Blog