Forbesin viraalisin sisältö ja kuka siitä vastaa (mukaan lukien täydellinen luettelo tekijöistä)

26 minuuttia luettu

Molemmat markkinoijat ovat samaa mieltä siitä, että Forbes on yksi alan vaikutusvaltaisimmista talouslehdistä/verkkosivustoista. SimilarWebin tietojen mukaan Forbes on 2. sijalla Magazine and Ezines -kategoriassa, ja se houkuttelee yli 120 miljoonaa kuukausittaista lukijaa. Jos siis yrityksesi on perustettu vasta hiljattain ja maineesi ja brändisi tunnettuus ovat vielä työn alla, mielessäsi on varmasti käynyt ajatus siitä, että olisit mukana Forbesissa. Ja vaikka brändisi olisi ollut olemassa jo jonkin aikaa, takaan, että tutkimustuloksemme ovat aikasi arvoisia.

Molemmat markkinoijat ovat varmasti samaa mieltä siitä, että Forbes on yksi alan vaikutusvaltaisimmista talouslehdistä/verkkosivustoista. Sim SimilarWebin tietojen mukaan Forbes on 2. sijalla aikakauslehtien ja Ezinesin kategoriassa, ja se houkuttelee kuukausittain yli 120 miljoonaa lukijaa.

Jos siis yrityksesi on perustettu vasta hiljattain ja maineesi ja brändisi tunnettuus ovat vielä työn alla, mielessäsi on varmasti käynyt ajatus siitä, että pääset Forbesiin. Ja vaikka brändisi olisi ollut olemassa jo jonkin aikaa, takaan, että tutkimustuloksemme ovat aikasi arvoisia.

Vaikuttamisen saaminen mediassa on kaikin puolin elintärkeää brändillesi, mutta olet harhainen, jos luulet, että vaikuttajat ottavat sinuun yhteyttä ja alkavat raivota tuotteestasi. Tavoite, että yrityksesi mainitaan korkean profiilin verkkolehdissä, on kunnianhimoinen, mutta ei mahdoton. Tulokset voivat olla erittäin tyydyttäviä: brändisi näkyvyys kasvaa, maineesi alalla vahvistuu, verkkoliikenne kasvaa jatkuvasti, yhä useammat ihmiset haluavat seurata yrityssivuasi ja potentiaaliset sijoittajat ilmaisevat kiinnostuksensa tuotetta kohtaan.

Haluaisitko nähdä tuotemerkkisi esillä Forbesin avustajien sisällössä? Harkitse tämän artikkelin lukemista kokonaisuudessaan. Meillä on nimittäin mielenkiintoisia oivalluksia sinulle.

Sukelletaanpa suoraan asiaan.

Alexander Storozhuk, PRNEWS:n perustaja ja hallituksen jäsen, on hyväksytty Forbes Business Counciliin

Pyrkiessämme löytämään Forbesin suosituimman sisällön ja sen parhaat tekijät analysoimme yli 39 000 postausta jotka julkaistiin Forbesissa vuonna 2017. Vielä tärkeämpää on se, että tutkimme myös kaikkein trenditietoisimpia aiheita ja parhaita tapoja esitellä ideoitaan Forbesin avustajille.

Mutta siinä ei ole vielä kaikki. Tutkimuksemme sisältää myös luettelon kaikkien nykyisten Forbesin avustajien nimistä ja yhteystiedoista, jotka on hienosti luokiteltu heidän käsittelemiensä aiheiden perusteella. Tämä luettelo on kymmenien tuntien informaatiotutkimuksen tulos, jonka teimme auttaaksemme sinua ammatillisissa pyrkimyksissäsi!

Forbesin postaukset eivät saa kuin 1,404 sosiaalista signaalia

Työnnettyämme analyysimme saimme selville, että postauksen keskimääräinen sosiaalisten signaalien määrä on jossain 1,404.

Ei kuitenkaan kannata innostua liian nopeasti. Huolimatta näin vaikuttavasta sosiaalisten signaalien määrästä, joka ylittää 1 000 jakoa, 73 % postauksista ei ole niin suosittuja. Siksi voimme päätellä, että vain 27 % sisältöpaloista voi levätä laakereillaan, loput postauksista ovat melko keskinkertaisia.

Miksi? Syynä voi olla se, että Forbes keskittyy ensisijaisesti B2B-sisällön toimittamiseen. Buzzfeed.com, johtava riippumaton digitaalinen mediayritys, joka tarjoaa uutisia ja viihdettä ja jonka 80 % tavoittavuudesta on BuzzFeedin verkkosivustojen ulkopuolella, julkaisee trenditietoisia aiheita käsitteleviä postauksia, jotka leviävät paljon enemmän viraalisesti. BuzzSumo, sisältömarkkinoinnin analysointityökalu, raportoi, että Buzzfeedin keskimääräinen jakomäärä kaikissa sosiaalisen median kanavissa on 3,5 kertaa suurempi kuin Forbesin. Tämä luku on laskettu Forbesin 83 315 postauksen ja Buzzfeedin 137 195 artikkelin analyysin perusteella, jotka on julkaistu vuonna 2017.

BuzzSumo Report: The Most Viral Content

Lisäksi BuzzSumon tekemä tutkimus vahvistaa myös sen, että viraaliksi tuleminen vaatii paljon aikaa ja vaivaa. He analysoivat 1 miljoonaa postausta ja havaitsivat, että 50 prosentilla niistä on alle kahdeksan sosiaalista jakoa. Näiden lukujen perusteella voidaan sanoa, että B2B-sisällön on paljon vaikeampaa tulla trenditietoiseksi verrattuna minkä tahansa muun tyyppisiin juttuihin.

Sille, jotka haluavat nähdä tarkalleen, kuinka moni postaus ylitti 1000 jakoa ja kuinka moni niistä voi ylpeillä 10 000 jaon saavuttamisella, tämä jakelu on tehty sinua varten:

• 265 viestiä sai yli 20 000 sosiaalista signaalia
  • 417 viestiä sai 20 000-10 000 sosiaalista signaalia
  • 933 viestiä, jotka saivat 10,000-5,000 sosiaalista signaalia
  • 1,339 viestiä sai 3,000-5,000 sosiaalista signaalia
  • 7,585 viestiä, jotka saivat 1,000-3,000 sosiaalista signaalia
  • 28 571 viestiä sai alle 1 000 sosiaalista signaalia

Muuten sanoen alle 1 % kaikista postauksista on jaettu yli 20 000 kertaa. Forbesin suoritus on kuitenkin alan ehdotonta huippua. BuzzSumon mukaan Enterprenuer.comilla on vielä vähemmän viestejä, jotka osoittavat erinomaista viraliteettia:

Forbes vs. BuzzFeed-postausten viraliteettivertailu

Mitä voit oppia tarkastelemalla postauksia, joilla on yli 20 000 sosiaalista jakoa

Päätimme tarkastella tarkemmin postauksia, jotka keräsivät yli 20 000 sosiaalista signaalia, selvittääksemme, millainen aihe takaa postauksen viraliteetin. Sosiaalisten jakojen kokonaismäärän perusteella suosituimmat aiheet ovat Leadership, Politics ja Investing. Mielenkiintoista on, että johtajuutta käsitteleviä viestejä on 59, kun taas politiikkaa on käsitelty vain 7 artikkelissa. Epäilemättä politiikkaa käsittelevät postaukset voivat resonoida paljon laajemman yleisön kanssa kuin johtamista käsittelevät postaukset, jotka kiinnostavat tarkemmin määriteltyä yleisöä. Politiikan kaltaiset yleisluonteisemmat aiheet näyttävät myös tuottavan enemmän sosiaalisia signaaleja Facebookissa, jossa ihmiset sitoutuvat todennäköisemmin sisältöön, joka käsittelee heidän jokapäiväistä elämäänsä (politiikka on osa ihmisten jokapäiväistä elämää). Siksi uskomme, että Forbesin politiikan aihepiiriä käsittelevien huippupostausten sosiaaliset signaalit Facebookissa ovat hämmästyttävät 89 prosenttia, kun taas johtajuus saa vain 50 prosenttia.

Keskeisesti se tarkoittaa, että jos pystyt keksimään aiheen, jossa olisi ripaus politiikkaa tai sosiaalista elämää, mutta pitämään keskustelun yrityksesi fokuksen sisällä, niin sisältöpätkän mahdollisuudet lähteä viraaliksi kasvavat dramaattisesti.

Tässä on esimerkiksi postaus Adam Andrzejewskin kirjoittama artikkeli, jossa hän integroi artikkeliinsa tutkimustietoa. Hän loi interaktiivisen kartan, joka havainnollistaa julkisen sektorin palkkaeroja verrattuna mihin tahansa muuhun sektoriin. Nämä tiedot aiheuttivat vastakaikua, sillä virkamiehet maksavat palkkoja veronmaksajien kustannuksella.

Keitä ovat suosituimmat kirjailijat ja mitä heiltä voi oppia?

Er menestys kulkee käsi kädessä asiantuntemuksen ja sympaattisuuden kanssa. Joskus kyse on sympaattisuudesta. Ihmisillä on taipumus ympäröidä itsensä ihmisillä, joista he pitävät. Olipa kyse sitten heidän persoonallisuudestaan, tunnelmastaan tai pätevyydestään, jotkut Forbesin kirjoittajista ovat saaneet kaiken selville.

Loimme taulukon, joka sisälsi niiden suosituimpien Forbesin kirjoittajien nimet, joiden artikkelit saivat eniten sosiaalisia signaaleja. Miksi sinun pitäisi välittää näistä nimistä, kysyt? Jos yksikin näistä tyypeistä mainitsee brändisi jossakin kirjoituksessaan, olet kultainen – brändisi tunnettuus ja uskottavuus ampaisevat ylös!

Julkaistujen artikkeleiden kokonaismäärän perusteella Liz Ryan on Forbesin johtava kirjoittaja 636 kirjoituksella. Haluan mainita, että jotkut kirjoittajat loivat paljon vähemmän artikkeleita kuin toiset, mutta lopulta heidän artikkelinsa onnistuivat keräämään lähes saman määrän sosiaalisia jakoja kuin niiden kirjoittajien artikkelit, jotka julkaisivat 4-5 kertaa enemmän. Jos katsot Scott Mendelsonin tuloksia, huomaat, että ne koostuvat 473 postauksesta, jotka tuottivat hänelle yli 600 000 jakoa. Sitten on Dan Alexander, joka kirjoitti vain 37 postausta. Dan on kuitenkin Forbesin työntekijä, joten hänen postauksillaan on suurempi näkyvyys kuin muiden Forbesin avustajien kirjoittamilla postauksilla.

Aktiivisin Forbesin kirjoittaja Liz Ryan kirjoittaa johtajuudesta. Hän toimitti 637 viestiä vuonna 2017, mikä tarkoittaa yli 2 viestiä päivässä. Näyttää siltä, että johtajana oleminen todella vaatii sitä, että elää hypeä.

Lizin Ryanin postaukset kiinnostivat minua todella paljon, koska hän on yksi suosituimmista kirjoittajista. Niinpä päätin analysoida myös hänen postaustensa otsikot. Tässä on mitä sain selville:

1. Kirjoita listapohjaisia viestejä. Parhaat sisältävät kymmenen tai viisi kohtaa. Olen havainnut, että listapohjaisia postauksia, joissa mainitaan numero ”kymmenen”, kirjoitettiin 160 kertaa, ja niitä, joissa on numero ”viisi”, toimitettiin 88 kertaa.
  2. ’How-to’s’ toimivat edelleen erittäin hyvin. Meidän tapauksessamme 100 artikkelissa on sana ’miten’.
  3. Postit, joissa kehotetaan ”älä koskaan tee mitään”. Niitä on 30.
  4. Artikkelit, jotka kertovat ”tavoista” tehdä jotain. Löysin niitä 25.

Jos haluat tehdä otsikkoanalyysin tietylle kirjoittajalle kuuluvista artikkeleista, toimi näin. Mene BuzzSumoon ja vie URL-osoitteiden luettelo. Lajittele sitten luettelo kirjoittajan nimen mukaan. Esimerkiksi tältä näyttää Liz Ryanin URL-luettelo: https://www.forbes.com/sites/lizryan

Sen jälkeen näet luettelon viesteistä, jotka on luonut tietty tekijä. Sinulla on mahdollisuus viedä tämä lista:BuzzSumo Report: The Most Viral Content

Kopioi sitten sarake, jossa on viestien otsikot, ja liitä se tähän työkaluun. Siinä kaikki!

Mitkä aiheet ovat suosituimpia Forbesissa?

Tutkimuksemme on osoittanut, että vaikka suurin osa viraalipostauksista on omistettu politiikalle, johtajuudelle ja urheilulle, yleinen teema on silti liiketoimintapainotteinen. Voimme myös päätellä, että mitä trendikkäämpi aihe on, sitä vaikeampaa on esittää sitä Forbesin avustajille, koska päädyt olemaan numero 101 jonossa. Tämän sanottuamme uskomme, että on järkevää inspiroitua vähemmän kilpailluilla aloilla olevista tarinoista, mutta yrittää sovittaa ne johonkin erittäin kysytyn sisällön luokkaan.

Etkö vieläkään tiedä, mikä saa ihmiset liimautumaan ruutujensa ääreen? Herkuttele silmilläsi Forbesin 10 suosituinta sisältökategoriaa julkaistujen postausten määrän perusteella:

1. Tech
  2. Leadership
  3. Yrittäjät
  4. Sijoittaminen
  5. Business
  6. Media &; Viihde
  7. Lifestyle
  8. Aasia
  9. Lääketeollisuus &; Terveydenhuolto
  10. Mielipide

Ja tässä vielä yksi mielenkiintoinen löytö, jota kannattaa hyödyntää. Klikkaamalla kutakin kategoriaa pääset luetteloon kirjoittajista, jotka kirjoittavat aiheesta, ja ilmoitat heidän yhteystietonsa, kuten sosiaalisen median profiilit ja sähköpostiosoitteet. Alla olevassa taulukossa olevat tilastot osoittavat, kuinka monta kirjoittajaa kussakin kategoriassa on ja kuinka monta viestiä on julkaistu tietyllä alalla:

Tekijän nimiPostausten määräSosiaalisten jakojen määräKategoria
Lis. Ryan6364685786Leadership
Aasia1313113
Pharma & Terveydenhuolto116057
Mielipide108396

Kuten odotinkin, johtajuudesta ja yrittäjistä kirjoittavia kirjoittajia on paljon enemmän kuin mistään muusta aiheesta. Näissä kategorioissa on myös suurin osuus (20 %) kirjoittajia, jotka on julkaistu vain kerran. Luku ei ole dramaattisen suuri, mutta se kertoo, että on olemassa suuri joukko yrittäjiä, jotka olivat kiinnostuneita pääsemään Forbesiin, jotta saisivat nimensä esille. Saatuaan haluamansa he eivät ole enää kiinnostuneita osallistumaan Forbesiin.

Jos ihmisten rakastaman sisällön luominen on tärkein prioriteettisi, tässä on täydellinen luettelo kaikista kategorioista lajiteltuna niiden suosion tason (esim. postausten määrän) mukaan sekä näihin aiheisiin osallistuvien kirjoittajien nimet ja yhteystiedot. Klikkaamalla mitä tahansa aihetta pääset luetteloon kirjoittajista, jotka kirjoittavat näistä aiheista:

Tekniikka
Filantropia
Johtaminen

Ideoiden esittäminen Forbesin avustajille

Esilläsi on siis yksityiskohtainen lista sellaisten ihmisten nimistä ja sähköposteista, jotka ovat raivanneet tiensä Forbesiin ja joista on tullut suosittuja avustajia. Mitä nyt? Tuo on loistava kysymys! Vaikka lista on jaoteltu kategorioihin, joita nämä kirjoittajat kattavat, ja vaikka sinulla on nyt heidän yhteystietonsa, mitään ei ole luvattu. Ei ole mitään takeita siitä, että kirjoittajasi tarttuu menestyksekkäästi kirjoittajiin, jotka hakkaavat omaa sisältösuunnitelmaansa.

Sen vuoksi pyysimme arvostettujen blogien avustajia jakamaan asiantuntemustaan siitä, kuka voi antaa sinulle parempia ideoita kuin ne, jotka saavat päivittäin tonneittain viestejä.

Joe Escobedo

Joe-Escobedo.com | Forbesin toimittaja, joka kattaa digitaalisen markkinoinnin & PR:n Aasiassa

Ensin, tiedä ainakin sen toimittajan/toimittajan nimi, jota tavoittelet, sekä mistä he kirjoittavat. Tämä kuulostaa maalaisjärjeltä, mutta 99,9 prosenttia minulle tarjoavista ihmisistä ei tee tätä. Kaiva syvemmälle ja yritä selvittää heidän ”suosituimmat” artikkelinsa. Näin voit muokata syöttösi niin, että se vastaa heidän suosituimpia juttujaan. Jos esimerkiksi kirjoitin artikkelin aiheesta ”8 inspiroivinta brändisisältöä vuonna 2017”, voisit ehkä lähettää minulle viestin vuoden loppupuolella ja kertoa, että sinulla on loistava lista ”10 inspiroivinta brändisisältöä vuonna 2018”. Näetkö eron? ”Hyvä toimittaja” vaihtuu ”tässä on, mikä auttaa sinua lisäämään liikennettä.”

Matt Garrett

Forbes, House Money Studios | Videotuottaja, editoija, digitaalisen sisällön luoja

Kertokaa avaussähköpostissanne selkeästi aikomuksistanne. Olen saanut useita kylmiä sähköpostiviestejä ihmisiltä, jotka kysyvät, olisinko halukas kattamaan ”heidän asiakkaansa”, ja salaavat tarkoituksella, kuka heidän asiakkaansa on.

Älkää tehkö näin. En aio aloittaa pitkää edestakaista urkkimista tarvittavista tiedoista joltain syöttäjältä. Kerro kaikki perustiedot avaussähköpostissa, jotta voin vastata sen mukaisesti. Se säästää kaikkien aikaa.

Edyta Kowal

Prowly | Strategisen sisältömarkkinoinnin ja sosiaalisen median ammattilainen, jolla on yli 5 vuoden kokemus PR:stä, sosiaalisesta mediasta, markkinointiviestinnästä ja media-/toimituskokemuksesta.

Varaa aikaa tutustua toimittajaan, jolle toimitat jutun, hänen toimialaansa, siitä, mistä hän on kiinnostunut ja millaisia lähteitä hän etsii. Muista: ainoa tapa saada toimittajien huomio on HELPOTTAA heitä: huomaa, mitä toimittaja kattaa – jutun on oltava hyödyllinen heille, joten kiinnitä huomiota siihen, mitä he tarvitsevat. Jos et tiedä, mitä se on, älä epäröi kysyä ja auta heitä saamaan se niin nopeasti kuin mahdollista.

Ryan Robinson

Ryrob.com | Yrittäjä ja kirjailija, joka opettaa blogissaan 200 000 kuukausittaista lukijaa kasvattamaan kannattavaa sivubisnestä. Hän kirjoittaa myös Forbesiin, Entrepreneuriin, Fast Companyyn, Business Insideriin ja muihin julkaisuihin.

Suurin virhe, jonka näen kirjoittajien tekevän, kun he syöttävät sisältöään Forbesin kaltaisille julkaisuille, on se, että he yrittävät tavoittaa suoraan toimittajia. Kun valitset tuon lähestymistavan, olet vain yksi pisara ämpärissä – nämä toimittajat saavat päivittäin satoja (ellei tuhansia) sähköpostiviestejä kaltaisiltasi ihmisiltä, jotka haluavat tulla julkaistuksi Forbesissa. Sinun on erottauduttava muillakin tavoin kuin vain sähköpostiviestisi sisällöllä. Sen sijaan, että tekisit samoin kuin 99 prosenttia muista kirjoittajista, kun yrität päästä Forbesiin, valitse ainutlaatuinen lähestymistapa. Panosta aikaa suhteiden luomiseen nykyisiin avustajiin – tarjoa heille lisäarvoa mainitsemalla heidän sisältönsä sosiaalisessa mediassa, linkittämällä siihen blogissasi, lainaamalla heitä omissa artikkeleissasi ja tekemällä kaikkesi hyväntahtoisuuden luomiseksi ennen kuin pyydät mitään vastineeksi. Kun olet viettänyt viikkoja tai kuukausia rakentaaksesi todellisen, arvoon perustuvan suhteen muutamien Forbesin kaltaisten sivustojen nykyisten toimittajien kanssa, voit pyytää esittelyä heidän toimittajalleen, jos se sopii sinulle. Toimittajat ovat paljon vastaanottavaisempia ottamaan uusia avustajia, joita suosittelevat ihmiset, jotka ovat jo läpäisseet testin ja päässeet alustalle. Teen näin säännöllisesti ystävilleni ja lahjakkaille kirjoittajille, jotka käyttävät aikaa suhteiden rakentamiseen kanssani, ja voin luvata, että se antaa sinulle paremmat mahdollisuudet päästä avustajaksi kuin se, että lähetät toimittajille sähköpostia, jossa on malli, jonka he ovat nähneet jo parikymmentä kertaa samana päivänä.

Clark Boyd

Candid Digital | Digital Marketing Consultant

Tässä on pari vinkkiä, jotka ovat mielestäni hyödyllisiä, kun esittelen ideoitani:

Tue ideasi datalla. Toimittajan näkökulmasta kaikki, mikä voi perustella artikkelin perusteluja, on erittäin hyödyllistä. Markkinoijat voivat tunnistaa aiheen, jonka kysyntä on kasvussa, löytää samanlaista sisältöä, joka on toiminut hyvin kilpailijan sivustolla, tai tuoda esiin mahdollisuuksia sijoittua suuren hakutuloksen hakusanoilla. Selitä sitten, miksi heidän sisältönsä on parempi kuin mikään muu aiheeseen liittyvä.

Tarjoa jotain omaperäistä. Jos voit tarjota pääsyn löydöksiin, jotka ovat yksinoikeus kyseiselle kustantajalle, he suhtautuvat ajatukseen paljon vastaanottavaisemmin. Tutkimuksen tilastot tai kyselytutkimuksen tiedot voivat olla erittäin vakuuttavia koukkuja, kun tarjoat artikkelia.

Sijoita julkaisun yleisö etusijalle. Kaikille julkaisuille on selvää, mikä on arvovaihtoehto kirjoittajalle; tämä tuottaa sisällön ja saa jonkin verran näkyvyyttä saamalla sen isännöidyksi hyvämaineisella sivustolla. Siksi kirjoittajan on todistettava, että tämä on molempia osapuolia hyödyttävää. Markkinoijien olisi korostettava hyötyjä, joita yleisö saa lukemalla sisältöä, olipa kyse sitten viihteestä, tiedosta tai keskustelun herättämisestä.

Alice G. Walton, PhD

Alicegwalton.com | Forbes Contributor

Sanoisin, että personoi se niin paljon kuin mahdollista – on hyvin selvää, milloin PR- tai markkinointihenkilö on lukenut työsi ja milloin ei. Varmista siis paitsi, että juttu todella sopii kirjoittajalle, myös, että sähköpostista käy ilmi, että olet lukenut henkilön työn ja mahdollisuuksien mukaan viitannut siihen (ja varmista, ettei kirjoittaja ole jo käsitellyt juttua!).

Johtopäätöksenä

Aloitimme matkan, jossa analysoimme laajasti noin 39 000 Forbesissa julkaistua artikkelia, jotta voisimme auttaa sinua hyödyntämään lukijoiden kiinnostuksen kohteita ja tarpeita. Kävi ilmi, että vain mieletön 1 % viesteistä jaetaan yli 20 000 kertaa. Olemme kuitenkin edelleen toiveikkaita, sillä tällainen suoritus on edelleen alan korkein, ja näistä harvoista onnistuneista viesteistä voi oppia yhtä ja toista. Puhu esimerkiksi asioista, joita ihmiset käsittelevät tai joista he keskustelevat päivittäin, kuten politiikasta tai sosiaalisesta elämästä. Tutustuimme myös tarkemmin siihen, miksi suositut Forbesin kirjoittajat menestyvät niin hyvin, ja analysoimme jokaisen heidän julkaisemansa postauksen. Myöskään otsikot eivät jääneet huomaamatta, ja saimme selville, mitä otsikko vaatii, jotta se kiinnittää lukijan huomion. Mutta älä anna kohun sumentaa näkemystäsi, vaan etsi inspiraatiota vähemmän kilpailluista kategorioista. Äläkä koskaan lakkaa oppimasta asiantuntijoilta, jotka olivat niin ystävällisiä, että paljastivat meille ammattisalaisuutensa.

Uusimmat lähettäjältä Blog