Lehdistötiedotteiden jakelun päätavoitteet

8 minuuttia luettu

Jotta saisit lisää tietoa lehdistötiedotteiden jakelusta ja osoittaaksemme sen markkinointistrategiaasi sisällyttämisen tärkeimmät edut, päätimme tänään nostaa esiin tärkeimmät tavoitteet, jotka voit saavuttaa lehdistötiedotteiden jakelun avulla.

Analysoidaanpa näitä tavoitteita yksityiskohtaisesti:

Tavoite #1: Tuottaa lisää liidiä

Kun sinulla ei olekaan suoranaista tavoitetta myydä tavaroita tai palveluita, mutta sinun on ilmaistava yrityksesi mielipide julkisesti, myös tässä tapauksessa voit saavuttaa täydellisiä tuloksia. Lehdistötiedotteesi levittäminen hyvämaineisilla verkkomedia-alustoilla takaa verkkosivustosi kävijämäärän kasvun.

Ja kun lukijat klikkaavat linkkiä laskeutumissivullesi, voit odottaa myös myyntiä lisäävää vaikutusta. Mutta se riippuu täysin sinusta ja markkinointistrategiastasi, pystytkö nappaamaan ja houkuttelemaan lukijoitasi ja tekemään heistä asiakkaitasi vai et. Verkkosivujen liikenteestä puhuttaessa kannattaa kiinnittää huomiota uutiskoukkuun, jonka pitäisi herättää lukijoiden (kohdeyleisösi sekä toimittajien ja bloggaajien) mielenkiinto.

Illia Haidar, perustaja Sellme.ee:

”Aina kun haluat edistää verkkoliiketoimintaasi, yritystäsi, tuotemerkkiäsi, tuotetta ja palveluitasi, niin lehdistötiedote arvokkaana välineenä voi auttaa sinua, olipa yrityksesi koko mikä tahansa.

Monet organisaatiot tarvitsevat lehdistötiedotteita saavuttaakseen onnistuneesti markkinointikampanjansa tavoitteet. Sinun on varmistettava, että lehdistötiedotteesi on kirjoitettu tehokkaasti. Onnistunut lehdistötiedote on oikein muotoiltu yhdessä kiehtovan otsikon kanssa ja tarjoaa vain tarvittavat tiedot tietyistä aiheista.”

Tavoite #2: Nosta brändin näkyvyyttä

Kun markkinat eivät tiedä sinusta mitään, et pysty myymään. Siksi jokaisen yrityksen ensimmäinen tehtävä on lisätä brändin tunnettuutta kuluttajien keskuudessa. Se auttaa, jos sinusta tulee alasi asiantuntija, jotta saat toimittajat kiinnostumaan. Ja kun yrityksestäsi tulee arvovaltainen tietolähde, toimittajat voivat viitata julkaisemiisi uutisiin ja lehdistötiedotteisiin.

Tavoite nro 3: Luo parempia johtolankoja

Lisäksi lehdistötiedotteen pitäisi motivoida lukijoita vierailemaan verkkosivustollasi ja oppimaan lisää yrityksestäsi. Sinun on kuitenkin tiedettävä, että vain kohderyhmäsi avulla voit saada enemmän liidiä. Mennäänpä tutkimuksen pariin: pylväsdiagrammista näet erityyppiset sisällöt, joita on julkaistu muilla verkkosivustoilla 12 kuukauden aikana:

Kuten näet, case-tutkimukset (asiakkaiden menestystarinat) ovat kunkin verkkosivuston varsinainen sisältö. Epäilemättä jokaisella yrityksellä on oma palansa hyödyllistä tietoa, joka voidaan julkaista sen kohdeyleisölle. Ja se auttaisi, jos käyttäisit sitä lukijoiden tavoittamiseen.

Tavoite #4: Paranna sivuston SEO-rankingia

Käyttämällä avainsanoja ja avainsanoja yhdessä sivustosi linkkien sijoittamisen kanssa toimii aina eduksesi. Julkaisemalla laadukkaita ja täysin optimoituja lehdistötiedotteita voit levittää tietojasi verkossa ja saada myös lisää asiakkaita.

FAQ: lehdistötiedotteen tavoite

Mikä on lehdistötiedotteen tavoite?

Kaikkien lehdistötiedotteiden päätavoitteena on lisätä jotain merkittävää ja erityistä. Tämän lisäksi lehdistötiedote on viesti, jolla on tiukka muoto ja joka palvelee seuraavia markkinointi- ja mainostarkoituksia:

• ilmoittaa medialle ja yhteisölle tapahtumasta siinä toivossa, että he levittävät sanaa.
  • Jäsentää jotain yrityksestäsi, projektistasi tai tapahtumastasi siinä toivossa, että toimittaja näkee lehdistötiedotteesi ja julkaisee siitä varsinaisen uutisartikkelin.
  • Mainostaa yrityksesi esiintymistä internetissä blogien, verkkosivustojen ja sosiaalisen median kautta.
  • Saat enemmän myyntiä.
  • Linkkien rakentamisen ja SEO:n hyödyt. Hakukoneoptimoinnin (SEO) menetelmät auttavat ihmisiä löytämään yrityksesi verkossa ja nousemaan Google-listalla.

Mikä on lehdistötiedote?

Lehdistötiedote on PR-strategian tärkein väline. Lehdistötiedote on suhdetoiminnan asiantuntijoiden kirjoittama lyhyt, ytimekäs uutinen, joka lähetetään kohdennetuille tiedotusvälineiden edustajille. Lehdistötiedotteessa tulisi olla kaikki olennaiset tiedot (kuka? mitä? missä? milloin? miten? ja ennen kaikkea miksi?), jotta toimittaja voi helposti kirjoittaa oman juttunsa.

Lehdistötiedotteen tärkein tavoite on viestintä. Se voidaan kirjoittaa, nauhoittaa tai jopa näyttää, muodolla ei ole väliä, kunhan se välitetään onnistuneesti yleisölle. Se on väline, joka on tehty ilmoittamaan tuotteen, tapahtuman, uutisen, jonkin uutisarvoisen asian julkistamisesta.

Miten kirjoitetaan lehdistötiedote?

Lehdistötiedotetta laadittaessa on tärkeää korostaa peruskysymyksiä, kuten kuka teki mitä, milloin ja missä se tapahtui, mitä varten se tehtiin jne. Tämän muodon säilyttäminen helpottaa sen arvioimista, onko sisältö uutisarvoista vai ei. Jos se ei ole, ilman julkista huomiota se vain jää pois verkosta. Lehdistötiedote on pidettävä yksinkertaisena ja lyhyenä ja mieluiten sellaisessa muodossa, että se voidaan kopioida ja liittää. Toimittajat ovat aina kiireisiä, ja jos he joutuvat lukemaan ja korjaamaan liian pitkää tekstiä, he saattavat kieltäytyä kirjoittamasta siitä ennen kuin edes aloittavat. PR-ammattilaiset kertovat selvästi, että he haluavat tiedotteiden olevan selkeitä ja suoraan asiaan meneviä, ilman aiheen kiertelyä. Valmiin artikkelin muotoon laaditulla lehdistötiedotteella on suuremmat mahdollisuudet laajaan levitykseen. On tärkeää huomata, että verkossa julkaistavat lehdistötiedotteet on kirjoitettava hakukoneiden algoritmeja silmällä pitäen ja hakukoneoptimointitekniikoita viisaasti hyödyntäen.

Miten lähetän lehdistötiedotteen?

Hyvän lehdistötiedotteen laatiminen yrityksestäsi tai tapahtumastasi on vain puolet taistelusta. Sen julkaiseminen on yhtä monimutkaista, ellei jopa monimutkaisempaa. Se, että osaat tehdä toimittajille oikeanlaisen pitchauksen eli lähettää heille lehdistötiedotetta koskevan sähköpostiviestin, on ratkaisevan tärkeää, jotta tiedotusvälineet voivat julkaista uutisesi. Ja toinen tärkeä osa työtä koskee uskottavan tiedotusvälineen valitsemista, joidenkin lehdistötiedotteen jakelulistalla olevien kohteiden yhteystietojen etsimistä, mikä on usein hyvin aikaa vievää. Siksi on kätevämpää valita lehdistötiedotteiden jakelupalvelu PRnews.io. Tällä palvelulla on suuri luettelo luotettavista sanoma- ja aikakauslehdistä, joissa lehdistötiedotteesi voidaan julkaista helposti. Valitse vain media ja lähetä lehdistötiedotteesi tai tilaa jopa ammattimainen lehdistötiedotteen kirjoituspalvelu.

Uusimmat lähettäjältä Blog