Digitaalinen sosiaalisen median markkinointi SEO koulutus vinkkejä aloittelijoille

6 minuuttia luettu

Sosiaalisen median markkinointi on verkkomainonnan haara, joka käyttää muun muassa Facebookin, Twitterin, Instagramin ja YouTuben kaltaisten alustojen voimaa tuotteen, palvelun tai edunvalvonnan edistämiseen. Voi olla pelottavaa miettiä, mistä kampanja kannattaa aloittaa. Siitä huolimatta sinun kannattaa aloittaa tänään pienillä askelilla, jotka vievät sinua kohti hedelmällisiä tuloksia, joita haluat tulevaisuudessa.

How To Get Verified On Instagram

Tässä muutamia vinkkejä sosiaalisen median markkinointikampanjan aloittamiseen:

1. Tunnista sivustot, joita sinun tulisi käyttää

Koska olet vielä sosiaalisen median kampanjasi alkuvaiheessa, on parasta valita vain yksi tai kaksi alustaa, joita käytät brändisi tunnettuuden lisäämiseen. Näin voit rakentaa tilaajalistasi ensin näissä kanavissa. Keskittymällä muutamaan sivustoon saat käytännön tietoa siitä, miten tämäntyyppiset sivustot toimivat ja miten voit parantaa strategioitasi.

Nämä ovat nykyään suosittuja sosiaalisen median sivustoja:

• Facebook – Facebook on yksi parhaista sivustoista, joilla sosiaalisen median markkinointikampanja kannattaa aloittaa, sillä lähes kaikilla kuluttajilla on tili alustalla. Vanhemmat asiakkaat ovat aktiivisempia tässä kanavassa kuin nuoremmat.
  • Twitter – Mikrobloggaussivusto on ainutlaatuinen, sillä siellä uutistoimistot ja muut tahot tarjoavat reaaliaikaisia päivityksiä ja antavat samalla käyttäjille mahdollisuuden jakaa mielipiteitään vapaasti. Tämä voi olla syy siihen, miksi useimmat millenniaalit suosivat tätä alustaa muiden sijaan. Hashtag-ominaisuuden avulla on myös helppo löytää tiettyjä aiheita, jotka voivat auttaa parantamaan sivustosi hakukoneoptimointia eli SEO:ta. Klikkaa tästä opit, miten sijoittaa sivustosi paremmuusjärjestykseen.
  • Instagram – Se on nuoremman yleisön suosima alusta. Valokuvien jakamissovelluksen avulla brändit ovat voineet tavoittaa teini-ikäiset. Instagramin Stories-toiminto on erinomainen väline tuotteidesi ja palvelujesi mainostamiseen.
  • YouTube – Facebookin tavoin YouTube palvelee monipuolisempaa ikäryhmää. Luo vakuuttavaa videosisältöä lisätäksesi brändisi tunnettuutta.

2. Optimoi profiilisi

Johdonmukaisuus on avain brändisi uskottavuuteen sosiaalisessa mediassa. Jos aiot luoda profiileja kahdelle alustalle, varmista, että yrityksesi nimi, logo ja verkkosivusto ovat näkyvästi esillä molemmissa kanavissa. Tarvittaessa voit myös laittaa lyhyen kuvauksen yrityksestäsi ja lisätä yhteystietosi.

Muut ohjeet, jotka kannattaa muistaa sosiaalisen median profiilien optimoinnissa:

Käytä yrityksesi logoa profiilikuvana, jotta ihmiset yhdistävät sen heti brändiisi, kun he näkevät pikkukuvasi.

Kerro mahdollisille seuraajille, millaista tietoa he voivat odottaa sinulta tuotteiden ja palveluiden lisäksi. Jos olet sairausvakuutusalalla, voisit julkaista uutisia aiheesta tai kuntoiluun liittyviä artikkeleita.

Lisää aina mahdollisuuksien mukaan linkki sivustoosi, jotta se näkyy paremmin tilaajille. Varmista kuitenkin ensin, että kaikki osa-alueet ovat täydellisessä kunnossa, ennen kuin käynnistät sivustosi ja yhdistät sosiaalisen median profiilisi.

3. Sisällytä sivustoosi sosiaalisen median seurantapainikkeet

Tee mahdollisille asiakkaille helpoksi saada ensikäden tietoa päivityksistäsi sisällyttämällä sivustollesi sosiaalisen median seurantapainikkeet. Sillä on merkittävä rooli sisällön jakamisen lisäämisessä ja seuraajamäärän kasvattamisessa. Se parantaa myös käyttäjäkokemusta, koska teet heidän helpommin tavoitettavaksi sinut ja annat palautetta tuotteistasi ja palveluistasi.

4. Ymmärrä, miten hashtagit voivat auttaa sinua

Kuten edellä mainittiin, sosiaalisen median käyttäjät hyödyntävät hashtageja sisällyttääkseen postauksensa tai twiittinsä tiettyyn kategoriaan, jotta muut ihmiset voivat nähdä ne, kun he etsivät kyseistä aihetta. Jos haluat tietää, mitä tunnisteita kannattaa käyttää, voit katsoa oman markkinarakosi keskeisten vaikuttajien profiileja ja merkitä muistiin heidän käyttämänsä yleiset hashtagit. Voit sitten sisällyttää ne asiaankuuluviin aiheisiin, joita julkaiset. Voit myös luoda oman hashtagin brändisi nimellä.

Tässä on muutamia vinkkejä täydellisen hashtagin luomiseen:

• Käytä isoja kirjaimia jokaisessa sanassa selventääksesi, mistä tagissa on kyse, sillä hashtageissa ei voi käyttää välilyöntejä.
  • Kokeile käyttää ensin yleisiä sanoja hakukelpoisuuden parantamiseksi.
  • Pitäydy lyhyenä ja ytimekkäänä, sillä pitkä syödään Twitterin merkkimääräsi loppuun.

Johtopäätös

Sosiaalinen media voi merkittävästi laajentaa verkkosi tavoittavuutta. Sinun on tunnistettava, mitä alustoja kohdeyleisösi suosii, kuten Facebookia, Twitteriä, Instagramia ja YouTubea, ja tavata heidät siellä jakaaksesi heille viestisi. Ota huomioon kunkin kanavan ominaisuudet ja arvioi, miten ne voivat auttaa kampanjaasi.

Uusimmat lähettäjältä Blog