Omkostninger til indfødte reklamer: Prismodeller: Prismodeller

6 min læst
Native Ads Cost

I dag er forbrugerne blevet mere modstandsdygtige over for standardformerne for reklamer, herunder displayannoncer og bannerannoncer. Derfor fordeler store og små virksomheder større budgetter og bruger mere på indholdsmarkedsføring og ikke-forstyrrende annonceformater som native ads. Native advertising passer “naturligt” og problemfrit ind på websiderne. Det eneste, du skal være opmærksom på, er omkostningerne ved native ads, fordi deres dannelse ikke er klar nok.

Hvordan de native ads omkostninger dannes? Hvordan undgår man at betale for meget og køber denne type annonce på en fornuftig måde? I denne artikel vil vi tale om metoderne til at beregne native ads omkostninger, og hvad du bør gøre for at bruge dit PR-budget fornuftigt.

Prisfastsættelsesmodeller for Native Advertising

Native advertising er en type betalt reklame, hvor annoncerne svarer godt til udseendet, fornemmelsen og funktionen af det medieformat, hvor de vises. Mange marketingfolk foretrækker native advertising frem for traditionelle sociale annoncer, netop fordi de ikke pludselig fjerner læserne fra det indhold, de allerede nyder.

Hvor du lancerer en ny native advertising-kampagne, vil du ideelt set gerne vide, hvor meget du skal betale for at køre den. Du vil måske blive overrasket, men der findes ingen standardprismodel i dag. Vi kan identificere tre måder at udforme prisen for native ads på, men hver formel indeholder mulighed for at camouflere nogle ekstra omkostninger, som vi forklarer dig senere.

Native annoncer=oprettelse + distribution

En af prismodellerne for native advertising-indhold er baseret på en blanding af oprettelse og distribution. En simpel måde at beregne omkostningerne ved native ads på er derfor at betragte dem som en sum af to tjenester: oprettelse og distribution.

Mange udgivere er involveret i skabelsen af native ad-indhold. De opkræver enten en separat produktionsomkostning eller lægger den ind i medieudgifterne, dvs. distribution.

Skalerbare prismodeller

Den anden model er prismodellen for displayannoncer, hvor din betaling afhænger af resultaterne af annoncens ydeevne (f.eks. visninger, visninger, visninger, engagement).

Du kan vælge modellen med omkostninger pr. visning (CPV), modellen med omkostninger pr. tusinde visninger (CPM) eller modellen med omkostninger pr. dag (CPD). Med CPM-modellen opkræves annoncøren en CPM-pris baseret på de modtagne reklamevisninger.

Med tiden kan du begynde at øge dine CPV-, CPM- eller CPD-udgifter. Find ud af, hvad der er det rigtige for dig og din publikation, og lad data være din guide. Du kan også vælge en prismodel på cost-per-engagement (CPE), der måles som sidevisninger til det native annonceindhold.

Den sidste er vanskelig, fordi sidevisninger afhænger i høj grad af kvaliteten af det websted, den overskrift og/eller den miniature, der vises i de salgsfremmende enheder, der bruges til at drive trafik til det native annonceindhold.

Tidsbaseret model

Den sidste prisfastsættelsesmodel er den tidsbaserede model. Med den tidsbaserede model er annoncørernes betalinger baseret på, hvor længe deres annoncer bliver offentliggjort på webstedet.

Af alle prismodeller er den tidsbaserede model den sværeste at skalere.

Er native ads for dyre?

Ja, det er de. Hvorfor? Fordi mange medier opkræver betaling med en tidsbaseret sponsormodel og har et begrænset katalog, hvilket fører til en høj CPM.

I takt med at native ads optræder som en del af markedsføringskombinationen af displayannoncer, sociale medier, søgninger og video og regelmæssigt optræder i RFP’er (request for proposals), vil marketingfolk kræve, at prissætningen bevæger sig væk fra sponsorater og overgår til skalerbare volumenbaserede modeller.

Alternativer til en native annoncedistribution

Det største problem med omkostningerne ved native advertising – der er ingen fast prismodel. Det afhænger af mediernes kvalitet og appetit, hvert medie har sin egen pris. Desuden inkluderer hver PR-manager eller bureau deres ubestemte gebyr.

Resultaterne af native ads bliver ren tilfældighed: For 1.000 dollars kan du få gode resultater fra native advertising (trafik, salg, konverteringer) eller intet få.

Vi er her for at fortælle dig om den alternative måde at håndtere native ads distribution på – PRNEWS.io. Vores service løser alle de ovenfor nævnte problemer:

• Der er ikke behov for at ansætte en PR-manager, der kan bestille mediepublikationer til dit brand;
  • priserne er faste. Prisen er klar – du kan vælge de passende online medier til dit indhold fra PRNEWS.io-kataloget ;
  • Garanterede resultater (du kan se trafikken på de websteder, hvor du planlægger at købe placering).

Fuldstændig indpakning

Native advertising er fremtidens markedsføring, men omkostningerne ved native ads er uforudsigelige – i dag kan du blive opkrævet en pris i dag, i morgen en anden. Vi har fundet dig en fantastisk mulighed for at optimere denne budgetpost, værsgo og velkommen til PRNEWS.io

Faqsomme spørgsmål om omkostninger til native annoncer

Hvor meget koster native advertising?

Generelt set koster en native advertising-kampagne medierne mellem 100 og 1.000.000 dollars. Omkostningerne er defineret af flere faktorer: udgivernes katalog, deres domæneautoritet, målgruppen og konkurrenceniveauet for trafik i det rette mål geo.

Hvad er native advertising?

Native advertising er en form for betalt reklame, hvor annoncerne passer til udseendet, fornemmelsen og funktionen af det medieformat, hvor de vises. De er integreret “naturligt” og problemfrit i indholdet på websiden. I modsætning til banner- eller displayannoncer ligner native annoncer ikke rigtig annoncer, så de distraherer ikke brugerens opmærksomhed og stopper ikke deres interaktion med siden.

Hvorfor er native advertising en effektiv digital annonceringsteknik?

Native ads har flere vigtige fordele i forhold til traditionel displayannoncering: Native advertising er mere engagerende.Jo mere velbegrundet og relevant en native annonce er for platformens læsere, jo mere engagerende bliver den. Video native ads er det mest engagerende format og kan langt overgå andre annoncetyper med hensyn til ydeevne og ROI. Native displayannoncer har en højere konverteringsrate.Indfødte annoncer gør mere end blot at engagere publikum og øge din brandtilstedeværelse – de konverterer også potentielle kunder. Det sker, fordi sådanne annoncer tiltrækker et mere interesseret publikum. Native annoncer øger tilliden.Publikum er naturligvis blevet mere skeptisk over for reklamer efter så megen eksponering online, men native ads kan faktisk skabe tillid.

Save to Pinterest

Du kan gemme dette blogindlæg om native ads omkostninger til din Pinterest-tavle til senere.

–>
Native Ads Cost: Pricing Models