Topp 10 nystartade utbildningsföretag som förändrade inlärningssättet

3 min läst
Top 10 Education Startups That Changed the Approach to Learning.

Startups inom utbildning. Alla nystartade företag börjar med en idé. En del människor tycker att det är dumt eller omöjligt att uppnå. Andra ger upp i det skede då en plan ska utarbetas eftersom det verkar som om ingenting kommer att hjälpa till att skapa en tydlig handlingsplan. Oftast går också en bra idé i stöpet när det inte finns tillräckligt med investerare. Och om du har passerat dessa stadier och är redo att lansera projektet är du på rätt väg.

Utbildningssfären är en nisch som alltid behöver utvecklas eftersom det i de flesta länder är dåligt ställt med den. Det är därför som begåvade människor försöker komma på bättre sätt att skapa bra projekt, involvera en större publik och lära dem något användbart.

På Internet kan du hitta många kurser, skolor och utbildningar som letar efter de bästa sätten att nå framgång för sina kunder. Och om du är på jakt efter utbildningsskolor, eller om du letar efter inspiration för att skapa ditt projekt, så kan du tryggt använda vårt färska urval. Här är de bästa utbildningsstartupbolagen som redan har lyckats samla många studenter, utbilda dem och nå global nivå.

Top 10 inflytelserika startups inom utbildning

eTalk Online Learning Platform

officiell webbplats | Facebook |Instagram

eTalk Online Learning Platform.

eTalk är en onlineplattform för undervisning i främmande språk för barn från 4 år och uppåt och vuxna på alla nivåer.
Fjärrstyrda personliga lektioner i engelska

• Professionella lärare.
  • Lär dig var som helst, när som helst.
  • Tvärkulturella kontakter.

BookClub

Stöd för skolarbete? Vi är öppna och online.

Det är ett nystartat utbildningsföretag från Sydney som erbjuder personlig inlärning och handledning. Cluey Learning är lämpligt för skolbarn och studenter. Företaget grundades 2017 men har redan lyckats arbeta med många kunder runt om i världen.

Denna utbildningsstartup har många fler idéer för framtida tillväxt, så de har för avsikt att använda investerarnas input för att ta det till nästa nivå.

Cluey Learning räknar med att öka antalet studenter, investeringar och påbörja produktutveckling, och snart. Teamet planerar att uppnå allt detta genom unik utbildning, hjälpsamma handledningar och föreläsare.

officiell webbplats | Twitter

För dig finns det en kodningsskola som hjälper dig att bli webbutvecklare på kort tid. Masai School söker kreativa elever som vill lära sig de mest efterfrågade yrkena på 2000-talet.

Denna skola har nått en ny nivå av interaktion med kunderna. De tillhandahåller utbildning genom att investera i sina elever. Utbildningen är helt gratis och betalningar sker först när du har hittat ett jobb. Förutom att utforska ett nytt område för dig själv, bygger du också upp strategier för att kommunicera med kunder och lär dig hur du ska presentera dig själv.

officiell webbplats | Twitter

Stellar Labs är en banbrytande utbildningsstartup som löser många problem. Företagets huvudfokus är att överbrygga klyftan mellan teknikarbetskraften. Teamet hävdar att de har skapat en innovativ plattform. Eleverna blir inspirerade och får energi. Startupen arbetar för att tillhandahålla en snabb inlärningsprocess med tekniska färdigheter för alla som kommer. Teamet löser allt med ett resultatinriktat tillvägagångssätt. Stellar Labs gör ett utmärkt arbete för att höja kvalifikationerna hos teknisk personal och utbilda riktiga yrkesmän.

officiell webbplats | Twitter

Denna utbildningsstartup från Kalifornien erbjuder aktivt ekonomiskt stöd till begåvade studenter. TradeUp ska inte förväxlas med ett kreditcenter. Den här plattformen erbjuder ett lönsamt alternativ. TradeUp-företaget använder sig av ett aktieägaravtal. Det fungerar enkelt: du studerar och får experters kunskaper gratis tills du får ett jobb. Det finns ingen ränta hos TradeUp. Allt är ärligt och öppet. Den här startupen har funnits i några år men har redan kunnat hjälpa många studenter utan tillräckliga ekonomiska medel att ta examen från universitetet och få en yrkesexamen.

officiell webbplats | Twitter

Det är ett av de första utbildningsstartupbolagen som fokuserar på dem som vill skaffa sig de praktiska färdigheter som behövs för att utveckla en karriär eller byta yrke.

De flesta av kurserna på Udacity ägnas åt informationsteknik, och det är av goda skäl. Utbildningsplattformen växte trots allt fram ur en gratis IT-kurs. Kurserna ägnas åt front-end web, fullstack web och iOS-utveckling. Förutom utbildning i tekniska färdigheter erbjuder Udacity program inom entreprenörskap, design, matematik och fysik. Det praktiska med plattformen är att studiespråket är engelska. Men vissa kurser är också textade på olika språk.

officiell webbplats | Twitter

Degreed är en utbildningsstartup från USA, San Francisco, som hjälper olika organisationer och studenter att utveckla sina karriärer på ett korrekt och effektivt sätt. Det skapades 2012 och har framgångsrikt interagerat med användare i mer än 9 år och gett dem möjligheter att lära sig och övervaka sina färdigheter. Allt detta underlättas av ett strömlinjeformat program. Det professionella teamet anser att förbättring av färdigheter med olika arbetsområden är nyckeln till framgång.

Plattformen innehåller också ett bibliotek där användarna kan hämta användbart material. Degreed betonar studentens aktiva färdigheter och erbjuder tjänster på både individ- och organisationsnivå. Ett stort plus med Degreed är möjligheten att identifiera användarens aktiva och nyttiga färdigheter.

Officiella webbplats | Twitter

Duolingo är en världskänd amerikansk utbildningsstartup för att lära sig flera främmande språk via en webbapplikation. Studieprocessen i detta system liknar principerna för LinguaLeo. Den största skillnaden mellan Duolingo och dess konkurrenter är chansen att lära sig språket från grunden, även om de enklaste orden orsakar svårigheter. Alla uppgifter på webbplatsen är grupperade efter svårighetsgrad. Processen börjar med identifiering av fotografier och översättning av enkla ord och slutar med långa meningar. Programmet ger en möjlighet att hjälpa eleven med korrigeringar om det dyker upp misstag eller felaktiga översättningar.

Duolingo stöder inlärning av engelska, tyska, franska, spanska, portugisiska, danska, ukrainska, ungerska, hebreiska och andra språk. Tjänsten är verkligen högkvalitativ och genomtänkt. Med dess hjälp är det verkligen möjligt att studera mer än 2000 ord på ett främmande språk och behärska all grundläggande grammatik, vilket är ganska bra.

officiell webbplats | Twitter

Att bygga mental hälsa, karriärer och samhällen. Så att du kan bli bäst - på jobbet och i livet.

Det här är ett innovativt startupföretag som sedan länge tillhandahåller coaching-, konsult- och mentorstjänster. BetterUp grundades 2013 och finns nu representerat i mer än 60 länder. Plattformen finns tillgänglig på 50 språk och antalet registrerade användare uppgår till cirka 2 000. Företagets kärnteam sysselsätter cirka 25 personer. Dessa är självsäkra yrkesmän som utför sitt arbete på högsta nivå.

Genom virtuella BetterUp-sessioner övar användarna sitt beteende, behärskar och stärker nya färdigheter. Den individuella utvecklingen mäts och följs upp. Tjänsten används av både vanliga människor och stora företag för att inspirera anställda att växa personligen och professionellt.

officiell webbplats | Twitter

Det är en omfattande edtech-lösning som idag används av miljontals studenter från amerikanska institutioner. Plattformen innehåller en prisberäknare för studier, fullständiga funktioner för hantering av stipendier, personlig rådgivning dygnet runt, verktyg för förenklad verifiering av finansiellt stöd och till och med crowdfunding av stipendier.

Startupen grundades 2011 och har sedan dess samlat in mer än 200 miljoner dollar i investeringar. Alla investeringar används för att köpa nya strategiska partners för att ytterligare förbättra produkterna. Studenternas interaktion med plattformen är också mycket enkel. De kan fylla i formulär online, verifiera dem osv. Detta kommer att bidra till att automatisera kommunikationen mellan CampusLogic och användarna.

BetterUp

Officiella webbplats | Twitter

När en bra bok tar slut börjar samtalet. Delta i samtalet på bookclub.com.

Det här är ett nystartat företag som vill locka unga människor till läsning. Dessutom är BookClub en fantastisk plats där alla bokälskare kan tillbringa tid med fördelar. Denna resurs positionerar sig som en plattform som förenar läsare. BookClub är en virtuell bokklubb som ger författare och läsare en mysig kommunikation och bokdiskussion. Plattformen underhåller också aktivt sina sociala nätverk där alla läsentusiaster kan hitta likasinnade.

CampusLogic

BetterUp