De mest populära Instagram-influencers inom fitness som du bör följa

6 min läst

Fitness influencers. ”Nytt år, nytt jag” – du har säkert hört eller till och med sagt det många gånger under det senaste året. Den goda nyheten är att det aldrig har varit lättare & mer avslappnat att leva en aktiv och hälsosam livsstil idag. Och en stor del av detta är tack vare Instagrams fitnessinfluencers.

Och det är inte längre bara att upprätthålla en hälsosam livsstil. Idag leder fitnessinfluencers de nya modetrenderna inom fitnessbranschen. Har du någonsin hört talas om ”sweet in style”? Det är den hetaste och mest fantastiska modetrenden i dag.

Nedan hittar du en lista över de mest populära Instagram fitnessinfluencers att följa. Det är inte bara kvinnor utan även män som tränar och motiverar sina följare att hålla sig till en hälsosam livsstil. Vem är din favorit?

Bygg ett positivt rykte på nätet och ta bort det negativa från SERP

Michelle Lewin, South Florida, 13.7M

En enormt stor mängd av 13,7 miljoner följare placerar Michelle Lewin på toppen av fitnessinfluencerns lista. Hon har fått en sådan imponerande fanbase i sociala medier för sin mycket tonade kropp och sina träningsrutiner. Hon började som en klinikarbetare och har vuxit till en av de mest fitnessbomberna i branschen.

Jen Selter, Roslyn, New York, 12.4M

Jen Selter kallas för en ”belfie”-stjärna och har exploderat på sociala medier med sina så kallade rumpselfies. Sedan dess har hon gjort en blomstrande karriär som Instagramstartare med över 12 miljoner följare. Håll ögonen öppna på hennes YouTube-kanal för att hålla koll på regelbundna uppdateringar av hennes kost- och träningsplaner. Hon har varit med på de glansiga sidorna i några populära tidningar, bland annat Elle, Muscle & Fitness och Maxim.

Ana Chery, Santa Ana, Kalifornien, 12.5M

Ana Chery fick sin popularitet i oktober 2015. Det var då hon dök upp som Playboy Magazine’s Playmate of the month för oktober 2015. Sedan dess har hennes följande fanbase vuxit stora tider. Idag är Ana Cheri ett så kallat Instagramfenomen med över 12 miljoner följare. Hon är även fitness tränare och du kommer att vilja följa henne.

Instagram | Twitter

Ulisses Jr, Canary Wharf, London, 8,2M

Varför göra något om du inte ska vara bäst? Det är Ulisses Jr:s filosofi. Med över 8 miljoner följare är Ulisses en av de mest populära Instagram-influencers att tänka på. Han motiverades av kroppsbyggare som Arnold Schwarzenegger, Lee Haney och Shawn Ray. Han är en amerikansk fitnessmodell som hävdar att han är helt naturlig och aldrig använt steroider.

Simeon Panda, Los Angles, Kalifornien, USA, 7.6M

Simeon Panda hävdar att han är en av de mest inflytelserika Instagram-influencers inom fitness i världen. Tänk dig att han har lyft vikter sedan han var 11 år gammal. Och därmed uppnådde han 2013 statusen Musclemania Pro. Sedan dess har hans popularitet ökat på allvar. Han uppträder ofta som domare på fitness- och bodybuilding-mässor runt om i världen.

Julia Gilas, San Diego, Kalifornien, 4.4M

Julia Gilas är en ukrainskfödd amerikansk fitnessmodell med över 4 miljoner följare på Instagram. Hon är även personlig tränare och stjärna i sociala medier. Redan från barnsben drömde hon om att flytta från sitt land. För att göra det möjligt blev hon modell och började resa. Senare bestämde hon sig för att flytta till USA och bli en riktig fitnessdiva.

Instagram | Twitter | Youtube

Ett inlägg delat av Julia Gilas (@fit_juliagilas)

Sascha Barboza, Miami, 4,3 miljoner

Sascha Barboza är född i Venezuela och har tidigare varit framgångsrik i tävlingar. I dag är hon många saker: affärskvinna, författare, fitnesscoach och mamma på heltid. Eftersom hon är självlärd på fitness hävdar Sasch att det inte finns något hinder för alla som vill komma i form. Hon lär människor att äta hälsosamt och ger tips om hur man kan njuta av en aktiv livsstil.

Joe Wicks, Richmond, London, England, Storbritannien, 4.1M

Om du någonsin har sett eller hört programmet ”The Body Coach” vet du varför du ska följa Joe Wicks på Instagram. Han är en av de mest populära Instagram-influencers som en gång till och med slog Guinness världsrekord. Du kan anmäla dig till hans 90-dagarsplan, njuta av praktiska tips & hälsosamma recept, inklusive söta & korta träningspass.

Jeff Seid, Los Angeles, Kalifornien, 4M

Jeff är en amerikansk mästare i brottning som har 4 miljoner följare. Han började sin karriär med brottning. Senare fann han sig själv djupt inne i bodybuilding. Utforska hans Instagram-profil och njut av massor av öppna bilder av Jeff i gymmet. Som sådan blev han den yngsta idrottaren någonsin att kunna få ett IFBB Pro-kort. Och två allvarliga operationer var inget hinder för det.

Instagram | webbplats

Paige Hathaway, Los Angeles, Kalifornien, 3.9M

Paige Hathaway är ett välkänt Instagram-bombnedslag. Hon är en fitnessmodell och Instagram-influencer med nästan 4 miljoner följare. Hennes Instagramprofil är full av inspirerande inlägg och bilder på hennes kunder som lyckats komma i form vid sidan av hennes bilder. Vid 28 års ålder är hon en av de fitnessbomber man bör följa.

Lauren Drain Kagan, Los Angeles, Kalifornien, 3,7M

Lauren Drain är en toppmodell för fitness på Instagram och registrerad sjuksköterska. Dessutom är hon Adventure Racer, WBFF Bikini Pro och författare till den bästsäljande boken Banished. Varför följa henne? Jo, hon inspirerar alltid sina följare med sin egen berättelse om hur. Hennes träningsprogram och kostråd på proffsnivå är också anledningen till att hon har miljontals följare.

Sandra Prikker, Los Angeles, Kalifornien,3.2M

Sandra Prikker, Los Angeles, Kalifornien, 3.2M | Fitness Influencers.

Sandra är född i Nederländerna och är en Instagram fitnessmodell och kläddesigner. Hon blev förälskad i fitness efter att ha överlevt en livsförändrande olycka. Prikker började sin atletiska resa med intresse för kickboxning. Senare ännu övergick hon till fitnesssidan. Hon främjar fitnessrutiner och veganism. Ta en titt på hennes Instagrambilder för att se vad all hype handlar om.

Instagram | Youtube

Ett inlägg delat av SANDRA PRIKKER (@sandraprikker)

Kelsey Wells, Los Angeles, Kalifornien, 2.8M

Kelsey Wells, Los Angeles, Kalifornien, 2.8M | Fitness Influencers.

Kelsey Wells använder sin Instagram-plattform för att uppmuntra kvinnor att fokusera på hälsa snarare än estetik. Det är det största misstaget som de flesta kvinnor gör, anser Kelsey Wells. Hon är en av världens mest kända fitnessmammor och skapare av det stärkande PWR-träningspasset för kvinnor. Kelsey fann sin passion för fitness efter att hon fick sin son. Sedan dess har hennes transformationsinlägg blivit viralt genom att inspirera kvinnor att ”skita i vågen”

Instagram | Youtube | Facebook

Massy Arias, Los Angeles, Kalifornien, 2.7M

Massy Arias, Los Angeles, Kalifornien, 2.7M | Fitness Influencers

Behövs det någon som inspirerar dig att ta dig upp ur soffan och röra på dig? Då kanske Massy kan hjälpa dig. Massy Arias är ett av de största namnen inom fitnessbranschen i dagsläget. Anledningen till det är hennes aldrig ge upp-attityd som inspirerar kvinnor runt om i världen. Massys hela fitnessresa och tekniker är självlärda. Det är inte konstigt att Massy är en av Instagrams influencers idag.

Steve Cook, Virginia Beach, VA, 2.5M

Steve Cook, Virginia Beach, VA, 2.5M | Fitness Influencers

När man rankar de mest populära fitnessinfluencers på Instagram kommer ingen i närheten av Steve Cook. Steve är en före detta omslagsmodell för Muscle and Fitness och fokuserar på hälsa och fitness. Han har varit på omslaget av fler tidningar än han kan minnas. Dessutom är han en bidragande författare för Bodybuilding.com. Hans uppdrag är att göra världen till en friskare och hälsosammare plats.

Instagram | Youtube

Shonda, Texas, USA, 2.2M

| Fitness Influencers

Som har presenterats i medier som People är Shonda den andra Instagram-influencern att följa. Det är svårt att föreställa sig, men hon vägde en gång i tiden över 200 pund. I dag är hon en fitness-, mat- och livsstilsbloggare i sociala medier. På sin sida delar hon med sig av videoklipp från sin träning, några av sina favoritrecept och foton av sina framsteg. Allt som allt ses hennes träningspass på gymmet av miljontals människor.

Rachel Brathen, Aruba, 2M | Fitness Influencers

Rachel Brathen, Aruba, 2M | Fitness Influencers

Möt New York Times bästsäljare och författare till boken Yoga Girl Rachel Brathen. Hon är en före detta svensk yogalärare som säljer klasser från var som helst i världen. Hon flyttade till Aruba och grundade yogastudion Island Yoga Aruba. Hur som helst, idag främjar hon mindfulness och ett hälsosamt liv genom yoga. Så om du vill ha genuint, yogarikt innehåll är Rachel ditt mål.

Alexa Jean Brown, Peoria, Arizona, USA, 1.5M | Fitness Influencers

Alexa Jean Brown, Peoria, Arizona, USA, 1.5M | Fitness Influencers.

Alexa Jean Brown är mest känd för sina följare på Instagram. Hon förvaltar sin självbetitlade mode- och livsstilsblogg. Dessutom har hon släppt flera fitness- och matguider på nätet. Hon har fått enorma följare på Instagram med sina fitnesstips. Hon är också skaparen av The Daily Journal och fitnessappen Bodebylex. Föredrar du snabba träningsvideor? Perfekt! Hennes Instagram-sida har många sådana.

Instagram | Twitter | Youtube | Facebook | webbplats

Ett inlägg delat av Alexa Jean Brown (@alexajeanbrown)

Brittne Babe, Los Angeles, Kalifornien, USA, 1,7M | Fitness Influencers

Brittne Babe, Los Angeles, Kalifornien, USA, 1,7M | Fitness Influencers.

Brittne Babe från New Jersey är en fitnessmodell och figurkonkurrent. Brittne är även känd som ”Queen of Home Workouts” och har arbetat hårt för att bli en av de mest sexigaste stjärnorna på Instagram. Hon använder sin webbplats för att sälja hälsocoachning och personlig träning online direkt till konsumenter. Om du vill följa hennes hälso- och träningsresa kan du besöka hennes blogg, Instagram-konto och YouTube-kanal.

Lauren Fisher, San Diego, Kalifornien, 1.2M | Fitness Influencers

Lauren Fisher är en av de mest omtalade unga idrottarna i USA. Hon tävlade i OS 2016 och har listats som nr 9 på listan över de mest vältränade kvinnorna i världen. Som CrossFit-proffs inspirerar Lauren Fisher tusentals kvinnor att ta till sig en hälsosammare strategi för att vara vältränad & stark. Kolla in hennes Instagram för att se inlägg med träningspass, smaskiga måltider och mycket mer.

Instagram | Twitter | Youtube | Facebook | webbplats

Hur man blir verifierad på Instagram

Sista tankar: Influencers inom fitness

Vilken Instagram-influencer du än hamnar hos, ett blått märke garanterar att du följer den riktiga personligheten. Det bästa är att det inte längre är någon utmaning att få din Instagramprofil verifierad. Allt som allt kan du alltid vända dig till proffs för att få hjälp och få den önskade blå stämpeln.

Senaste från Blog