Hur du blir publicerad på VentureBeat och TheNextWeb

5 min läst

I den här bloggen kommer vi att ge dig några användbara råd om hur du kan publicera dig på två viktiga webbplatser: VentureBeat och TheNextWeb. Läs vidare om beprövade och pålitliga taktiker som kommer att få dig publicerad!

Möjligheterna och fördelarna med att bli publicerad på VentureBeat och TheNextWeb

Först ska vi fundera på varför du ska vilja bli publicerad på dessa sajter. Det är egentligen enkelt – den stora medietäckning som sajter som VentureBeat och TheNextWeb erbjuder är ett av de bästa sätten att skapa uppmärksamhet för ditt företag!

Det är verkligen en win/win-situation. Det fina är att det ökar din trovärdighet och trafik till din webbplats. Det är förstås bra med enorma toppar i trafik, men det är trovärdighetsökningen som faktiskt är viktigare. Du förtjänar trovärdighet hos din kundbas med tiden. Det är din dagliga verksamhet. Om du tillhandahåller en utmärkt produkt och tjänst till dina kunder varje gång du gör affärer med dem, ökar din trovärdighet.

Men det tar tid. Och det är Catch 22, om du inte ses som trovärdig inom ditt område, förblir potentiella kunder som just det – potentiella kunder. Exponering på webbplatser som VentureBeat och TheNextWeb ger dig den trovärdigheten!

Det innebär att du inte bara kan förvänta dig en ökning av trafiken till din webbplats utan också: fler prenumeranter på nyhetsbrev, ökat intresse från investerare, ökad försäljning och fler registreringar!

Så, vad väntar du på?

Förbered det perfekta pressmeddelandet

Oavsett vad du gör med det och hur du får ut det, om ditt pressmeddelande inte är perfekt så slösar du i princip bort din tid. Tänk i termer av de tre C:na: Trovärdig, övertygande och övertygande.

Du måste skapa en intressant historia som är övertygande och därför övertygande som nyhetsvärdig. Du måste erbjuda övertygande och övertygande skäl till varför ditt företag är trovärdigt – citat från investerare och kunder kan hjälpa till med detta.

Om ditt pressmeddelande följer en lämplig struktur och är trovärdigt, övertygande och övertygande har du en chans.

Distribution av ditt pressmeddelande

När du är nöjd med att du har skapat det bästa pressmeddelandet, är nästa viktiga steg att få ut det till rätt personer. Detta är verkligen hur man blir presenterad på VentureBeat Journalister eller kontakter måste kontaktas med ett e-postmeddelande som är utformat på ett personligt och helt unikt sätt. Att vara lat och kopiera och klistra i sitt standardmeddelande här räcker helt enkelt inte. För fler råd om hur man utformar det perfekta e-postmeddelandet, läs Effektiva e-postmeddelanden.

Om du kan få en introduktion genom en ömsesidig kontakt kan det vara väldigt användbart. Alternativt kan du söka i sociala medier efter en kontakt i flera kanaler.

Använd onlinetjänster

Ett annat alternativ är att använda onlinetjänster som HARO (Help A Reporter Out). Det är en dubbelriktad tjänst som är lika användbar för journalister som för källor. Med en räckvidd på över 35 000 journalister och över 475 000 källor är det ett utmärkt sätt för journalister att få tag på artiklar och för källor att få den viktiga stora mediebevakningen.

Plattformar för sponsrat innehåll

Och det är här vi kommer in i bilden… Ett annat bra sätt att få en presentation på VentureBeat eller publiceras på TheNextWeb är att använda en plattform för sponsrat innehåll som prnews.io. Vi kan erbjuda omedelbar täckning.

För mer information om sponsrat innehåll, prova Vad sponsrat innehåll är… och vad det inte är.

Senaste från Blog