Tijd om uw PR-manager te ontslaan (zonder uw bedrijf te verpesten)

14 minuten gelezen
Time to Fire Your PR Manager (without screw up your business)

Public relations kan een grote impact hebben op uw bedrijf. PR ondersteunt in goede en slechte tijden. Consistente, positieve media-aandacht via PR heeft de kracht om geloofwaardigheid op te bouwen, de verkoop te verhogen, de merkreputatie te verbeteren en uw marketinginspanningen te verzorgen, zodat u zich kunt richten op andere onderdelen van het bedrijf. Maar niet alle PR-bureaus zijn even hardwerkend, u moet hun effectiviteit en andere punten controleren wanneer u uw PR-bureau moet ontslaan.

Wanneer PR niet uw vakgebied is, hoe weet u dan of uw PR-manager of -bureau goed presteert? Hoe controleer je hun efficiëntie? Wanneer is het tijd om de samenwerking met hen te stoppen? In dit artikel overlopen we de redenen om een PR-manager te ontslaan en manieren om dezelfde resultaten te behalen met een kleiner budget. Laten we beginnen.

18 redenen om uw PR-bureau te ontslaan

Ze leveren geen resultaten in lijn met uw bedrijfsdoelstellingen

In een wereld waarin PR-budgetten aanzienlijk zijn gekrompen en meer bedrijven vraagtekens zetten bij public relations, zullen alleen de resultaten de waarde van de branche bewijzen. Maar niet zomaar resultaten. Ze moeten in overeenstemming zijn met de bedrijfsdoelstellingen van de klant en niet met de voor het PR-bureau comfortabele resultaten (aantal publicaties, bereik). Een bureau kan een heel ander idee hebben van hoe succes eruit ziet. Dat idee kan bestaan uit geweldige berichtgeving, een cool nieuw merk, indrukken, of een nieuwe fancy website.

Stel de doelen op die uw bedrijf zullen verbeteren en uw imago zullen versterken met telbare doelen en KPI’s.

Er is geen return on investment voor hun werk

Wanneer er geen ROI is, is er geen reden om activiteiten voort te zetten. In een wereld waar traceerbare marketinginvesteringen in gratis en live rapporten komen, lijkt het misschien normaal voor een merk om te vragen naar de werkelijke prestaties van een artikel dat in een bekend perspunt is gepubliceerd. Zelfs algemene doelstellingen zoals het versterken van de reputatie kunnen worden gemeten. Het is verplicht om de ROI van de PR-inspanningen te berekenen. Ontdek hoe wij, hier bij PRNews.io, PR-succes meten.

Als ze geen nieuwe voorwendsels creëren, wachten ze

Uw bureau moet een consistente stroom van frisse nieuwe ideeën creëren. Ze moeten consequent komen met nieuwe invalshoeken van informatiepresentatie in belangrijke outlets. Ze zullen u slim inbrengen in trending conversaties binnen media en influencers. Ze moeten ervoor zorgen dat uw merk een vaste waarde wordt in relevante zakelijke gesprekken met een minimale inspanning van uw kant. De beste PR-teams vinden hoe en bouwen nieuwe relaties op met beïnvloeders, analisten en uitgevers – in uw naam.

Got ghosted

Een goed technologie PR-team zal snel reageren op e-mails of telefoontjes. Ze moeten gepassioneerd zijn en goed voorbereid op een regelmatig check-in telefoontje, minstens een keer per week. Dit zijn communicatieprofessionals. Zij moeten de communicatie initiëren. U moet niet wachten en het gevoel hebben dat u een van de velen bent in een lange lijst van klanten. Als uw PR-bureau u in de steek laat, is het tijd om ze te laten verdwijnen.

Je concurrentie krijgt alle krantenkoppen

Het is niet erg als je niet in elke krantenkop voorkomt. Soms steelt een van je concurrenten de primetime. Maar als u lange tijd geen substantiële media-aandacht lijkt te krijgen en uw concurrenten wel, dan is het waarschijnlijk tijd om uw PR-bureau te ontslaan. De kansen om uw verhaal te vertellen zijn er altijd; u moet alleen de juiste oplossing vinden om die kansen te grijpen.

Permanente excuses

Als je duizenden dollars per maand betaalt aan een PR-bureau, verwacht je geen excuses, maar resultaten. Je hebt geen PR-bureau ingehuurd om de ene reden na de andere te krijgen over waarom je die krantenkop niet hebt gekregen of waarom je bedrijf voortdurend wordt overtroffen door influencers. Dus als uw PR-manager u geen werkelijke resultaten kan laten zien op basis van solide PR-metingen, is het waarschijnlijk tijd om hem of het PR-bureau te ontslaan.

De toon en stijl van de inhoud passen niet bij uw merk

Een van de grootste teleurstellingen waar we bedrijven die werken met externe marketing PR-bedrijven mee zien worstelen is dat de content die gemaakt wordt niet klinkt als een merk. We zien dat veel bedrijven dit ook ervaren bij het inhuren van PR-freelancers. Het is moeilijk om een bureau of externe partij te laten begrijpen wie u als bedrijf bent als ze zich niet uitsluitend op u richten – en met andere klanten die ze moeten bedienen, zullen ze dat nooit kunnen.

Niemand in uw bedrijf is enthousiast over het werk van het bureau

Dit is een belangrijke aanwijzing dat de marketingstrategie op een laag pitje staat en niet het commando heeft dat nodig is om echte verandering teweeg te brengen. Een efficiënt marketingbureau heeft niet alleen een boeiende strategie voor uw bedrijf, maar is ook de resultatengenerator om uw team te motiveren.

Geen enthousiasme

Ineffectieve PR-bureaus missen enthousiasme voor hun werk, en vaak ook gevoel voor humor. Werken op elke afdeling zou moeten inspireren, maar sommige PR-experts maken daar geen gebruik van. Dit leidt meestal tot geen resultaten.

Slechte schrijfvaardigheid

Slecht schrijven is niet OK. Een PR-bureau moet een goede schrijver onder zijn dak hebben en oproepen om consequent namens uw bedrijf te communiceren met een bij het merk passende stem. De kunst van het schrijven is cruciaal in de communicatie en het overbrengen van een boodschap aan het doelpubliek. Zonder dat zullen berichten niet het gewenste effect hebben.

Onvermogen om met moeilijke situaties om te gaan

In het geval er intern of extern iets ongelukkigs met het bedrijf gebeurt, moet een professioneel PR-bureau in staat zijn om de situatie eerlijk en correct weer te geven en adequaat te reageren. Stel dat het bureau slecht omgaat met de pers of berichten verstuurt waarin onware beweringen worden gedaan, waarin wordt geprobeerd schuld te ontkennen of waarin wordt ingegaan tegen de waarden van een bedrijf. In dat geval brengen ze het bedrijf in een slechtere positie en helpen ze niet.

Geen analytische succes-metrics strategie

Een goed PR-bureau zal geen strategie hebben die eindigt wanneer uw artikel wordt gepubliceerd en u een paar keer in de pers wordt genoemd. Een waardevol bureau zal uitgebreide rapportage tools en een strategie hebben om de impact van de pers te meten in termen van verkeer naar uw website, inbound sales leads, thought leadership, publieksbetrokkenheid, etc. Als u geen van deze statistieken krijgt, is het tijd om een ander bureau te zoeken.

Uw marketingbedrijf houdt uw slechte ideeën niet tegen

Terugkomend op het thema vertrouwen, als u er niet op vertrouwt dat uw marketingbureau u op uw slechte ideeën wijst en u alleen maar werkt met een “ja”-man, werk dan niet langer met zo’n PR-bureau. Terwijl u uw product of dienst kent, kent u misschien niet alle kneepjes van de marketing. In tegenstelling tot u hebben PR-bureaus dit al een paar keer gedaan en gezien wat werkt.

Wees eerlijk over ideeën — en sta vooral open voor nieuwe of oude ideeën.

Te duur

Wat de samenwerking met een PR-bureau doet werken is niet anders dan wat een goed partnerschap doet werken: Het wederzijds begrip moet er zijn, ze moeten echt “krijgen” wat je wilt, en alleen omdat ze in staat zijn om eerdere successen te bewijzen betekent niet dat ze je per se zullen helpen, en natuurlijk moet het passen in je budget. Als je hun werk ziet en de verkregen resultaten overtreffen de ROI, dan heb je het juiste bureau gekozen. Maar meestal hebben PR-bureaus verborgen kosten waarvoor u niet te veel hoeft te betalen:

Het betrekken van onervaren spullen

Een bureau heeft zichzelf verkocht aan een klant (via de naam van de eigenaar, of een aanbesteding), en het project is overgedragen aan een student journalistiek met weinig PR-ervaring.

Vage prijs voor diensten

De vertegenwoordiger van het PR-bureau deelt niet de exacte prijs van de dienst met u en probeert de grootte van uw budget te achterhalen. Het is veel gemakkelijker om de prijs van publicaties, het schrijven van persberichten en dergelijke onder de totale kosten op te tellen.

Lees meer: De verborgen kosten van het inhuren van een PR-bureau

Distributie van de inhoud

Het volgende niveau van overbetaling voor PR-diensten is het gebruik van persberichtendistributiebureaus. Zij vragen een vergoeding voor het schrijven en versturen van uw artikelen en persberichten naar een lijst van journalisten. Vergoedingen kunnen verschillend kosten en hier is waar je weer te veel betaalt.

Ongeschikte diensten

Veel PR-bureaus bieden verschillende diensten aan, zoals projectmanagement, strategische planning en uitvoering. Het zorgt voor medewerkers zoals een account director, account manager, account planner, project manager, creative director, art director, copywriter en copy editor. Elk vereist een salaris van verschillende grootte en de tijd besteed aan uw werk of campagne zal worden berekend en kan gedeeltelijk door u worden betaald. De klant betaalt deze kosten plus een veelvoud dat wordt toegevoegd om een winstmarge van ongeveer 20% en overheadkosten te dekken.

Wie vervangt de PR manager?

De volgende stap na het ontslaan van uw PR-bureau is het vinden van een manier om het imago van uw bedrijf op te krikken, nieuwe aanbiedingen te promoten of een andere boodschap naar uw doelgroep te sturen.

Dus als u het budget van uw bedrijf verstandig beheert, moet u PRNews.io eens proberen. De PRNews.io maakt een persbericht voor u en krijgt het gepubliceerd op de media outlets die u kiest.

Alle kosten zijn transparant:

• De prijzen voor elke publicatie worden vooraf overeengekomen;
  • de termijnen voor het vrijgeven van het materiaal zijn ook duidelijk en nauwkeurig (in tegenstelling tot het werk van agenten);
  • U kunt uw budget en het aantal mediakanalen zorgvuldig plannen;
  • u kunt het verkeer dat u zult ontvangen ongeveer voorspellen omdat wij statistieken verstrekken voor elk medium.
Time to Fire Your PR Manager (without screwing up your business)

Bovendien kunt u uw advertentieplanning vervolledigen door de beste mix van online mediabronnen te kiezen om uw inhoud te publiceren. Media Discovery service van PRNews.io neemt alle complexiteit van het kiezen van de juiste media op zich. Zijn mediateam zal de meest geschikte mediaplatforms voor u uitzoeken om u te behoeden voor verspilde marketinguitgaven aan publicaties die uw prospects niet lezen.

Eindwoorden

Hoewel het aantrekkelijk lijkt om een marketingbureau in te huren om voor u uw strategie en berichtgeving te creëren, zult u nooit de resultaten krijgen die u zoekt, tenzij u de belangrijkste stukken zelf in huis haalt. Zaken als marketingstrategie, contentcreatie en data-analyse zijn allemaal onderdelen van het marketingproces waar je deels aan mee moet doen. Maar sommige oplossingen kunnen het veel gemakkelijker en effectiever maken dan een duur PR-bureau.

Opslaan op Pinterest

U kunt deze pagina opslaan op uw Pinterest bord voor later.

Time-to-Fire-Your PR-Manager-without-screwing-up-your-business

Nieuwste vanaf Blog