SaaS-marketing: De beste manier om uw SaaS-bedrijf te promoten

36 minuten gelezen

Volgens Crunchbase zijn er momenteel 26.981 SaaS-bedrijven in de wereld. Het acroniem SaaS betekent letterlijk software als dienst. Dit bedrijfsmodel werd vooral populair in de Verenigde Staten in 2001, en sindsdien hebben duizenden bedrijven over de hele wereld software ontwikkeld met een op abonnementen gebaseerd gebruiksmodel.

In mindere mate zijn 100.000 knappe koppen betrokken bij de marketingactiviteiten van SaaS-bedrijven, wat de concurrentie tussen producten bijzonder moeilijk en uitdagend maakt.

SaaS-marketing ontwikkelt zich in de geest van bekende marketingstrategieën, maar heeft zijn eigen kenmerken. In dit artikel proberen we alles op een rijtje te zetten.

Informatie is een koning

Informatieve inhoud is de sleutel tot de marketing van het SaaS-model. Het is waar het op draait. Maar in de meeste gevallen wordt dit belangrijke aspect over het hoofd gezien. Kijk maar eens naar uw favoriete blogs of nieuwsbronnen. Realiseer je je hoeveel informatie er is voor mensen die SaaS producten gebruiken?

Als voorbeeld, kijk naar Hubspot. Zijn blog wordt beschouwd als een van de beroemdste ter wereld, en het is ook een informatieproduct dat content op sociale media plaatst. Hubspot wil dat zijn potentiële en bestaande klanten zijn blog lezen en, nog belangrijker, zijn producten uitproberen.

de rol van content in Saas marketing.

Twee marketingstrategieën voor SaaS-producten

Er zijn twee fundamentele manieren om klanten voor een SaaS-product te winnen:

• Verwerk de bestaande vraag, verzamel organische interesse om het product te gelde te maken.
  • Creëer nieuwe vraag door nieuw consumentengedrag te genereren.

De eerste optie gaat uit van een lange staart van zoekopdrachten, zowel hoog- als laagfrequent. Het betekent dat potentiële klanten al geïnteresseerd zijn in dit onderwerp. Ze gaan naar Google en zoeken er informatie over. Uw doel is hier om relevante inhoud te creëren en deze te promoten naar de top van de zoekresultaten op verschillende zoekmachines, zodat uw klantenkring u in een mum van tijd vindt.

De tweede optie gaat over de bekendmaking van een specifiek probleem en een bepaald merk dat dat oplost.

Verwerk de bestaande vraag

Over welke onderwerpen kunnen SaaS-bedrijven bloggen? Ontwikkel uw prospects Aangezien de vraag al bestaat, hoeft u alleen de juiste inhoud te creëren. In feite is alles niet zo eenvoudig omdat het proces van het creëren van inhoud nog steeds een bewerkelijke taak is.

Het kost tijd om SaaS-producten te verkopen. Klanten kunnen ze niet zo snel kopen als een paar nieuwe, glimmende schoenen. Potentiële klanten kunnen uw website verschillende keren bezoeken voordat ze besluiten iets te kopen en contact met u opnemen, een account aanmaken en verder kijken. Diezelfde bezoekers kunnen ook naar andere webbronnen van uw concurrenten gaan om prijzen en functies te vergelijken. Dat is de belangrijkste reden waarom u uw website en diensten voortdurend moet verbeteren. Het beoordelen en upgraden van de items en inhoud zal u vooruit helpen.

Bedenk dat directe interactie met klanten op basis van vertrouwen en feiten een band tussen jullie creëert. Plaats diverse boeiende content, van video’s tot toptips over iets, bewezen studies en nieuws dat verband houdt met uw markt. Het zal meer mogelijkheden bieden om contactgegevens van bezoekers te verkrijgen.

Het is onmogelijk om uw verkoop van de ene op de andere dag te stimuleren. U kunt echter wel het gedrag van uw publiek in de loop der tijd onderzoeken om trends en koopcycli vast te stellen. Vervolgens is het veel eenvoudiger om op basis van het bewijsmateriaal een marketingcampagne te ontwikkelen.

Blijf positief en rustig. Verzamel en post aansprekende inhoud zodat je een basis van prospects kunt opbouwen. Nadat u een lijst met potentiële klanten hebt samengesteld, start u een regelmatige e-mailcampagne waarin u gratis informatie verstrekt en bonussen en kortingen aanbiedt. Uw database is op dit moment uw meest waardevolle marketingmiddel.

Lees meer: Denk je dat je alles weet over Content Marketing? Denk opnieuw

Contentpromotiestrategieën om meer verkeer te genereren

Het is niet genoeg om een indrukwekkend artikel te maken. Je bent gaan werken aan linkbuilding en het krijgen van netwerklinks naar je materiaal naar de top. Feit is dat bijna elk onderwerp concurrentie heeft.

In het kort, een van de belangrijkste rankingfactoren (samen met de kwaliteit van de geproduceerde inhoud) is het aantal links naar de inhoud en de domain rating (DR).

Om een goed linkbuildingproces te starten, moet je enkele tips in gedachten houden:

1. Selecteer een pool van zoekopdrachten.
  2. Analyseer de concurrenten van uw bedrijf voor backlinks.
  3. Onderzoek concurrenten in zoekresultaten en leer de criteria die worden gebruikt om ze te rangschikken.
  4. Selecteer donoren (dit zijn de domeinen waarvan je links naar je site moet krijgen).
  5. .
  6. Bedenk een strategie voor het vormen van een budget – vanuit het doel (de sleutels naar de top 3, top 10 brengen).
  7. .
  8. Organiseer de plaatsing van artikelen met links volgens het plan.

Het werkend algoritme is als volgt:

Eerst schatten we de capaciteit van het probleem -> dan de kosten van inhoud en donoren -> dan vergelijken we de grootte van het budget en het financieringsschema -> we voeren uit.

Klinkt best lastig, nietwaar?

Het PRNEWS.IO team heeft een oplossing bedacht die het proces van het verspreiden van uw inhoud zal vereenvoudigen – de Bulk Site Checker.

• Verzamel backlinks van je concurrenten (met Ahrefs of een andere tool).
  • .
  • Upload deze lijst naar Bulk Site Checker.
  • Voor elke site krijg je de prijs van plaatsing, SEO kenmerken; etc.
  • Koop het recht om je inhoud te plaatsen met backlinks naar het gepromote artikel en zie de indicatoren groeien.

Belangrijk: Deze dienst is beschikbaar voor PRO-abonnees.

Lees meer: Nieuwe dienst voor de PRNEWS.IO PRO-accounts – Bulk Site Checker

Vraag naar uw SaaS creëren

Iedere ondernemer, of u nu een eigenaar, manager of werknemer bent, heeft drie fundamentele taken waar alle zakelijke acties en beslissingen omheen draaien:

• Minimaliseer risico;
  • kosten verminderen;
  • omzet verhogen.

Gebaseerd op deze fundamentele doelstellingen van ondernemers zouden marketeers en PR-professionals content moeten produceren die hun problemen belicht. Ik heb het over artikelen als:

• De Top 10 gevaren van het niet gebruiken van een XXX in uw bedrijf.
  • .
  • De verkopen die u mist zonder een XXX-oplossing.
  • Zonder XXX verliest u deals en verspilt u marketingdollars.

Stap1: Materiaal over de kwesties genereren

U kunt uw kennisniveau aan bezoekers laten zien met behulp van verschillende contentformats. Probeer blogberichten, online webinars, e-mails en podcasts. Trek de aandacht van lezers met geanimeerde GIF’s, originele infographics en quizspelletjes, of sluit ze zelfs in met een formulier om hun contacten te krijgen. SaaS-marketing is een complexe strategie die al deze elementen van gratis en gated content die je volgers aanbiedt, omvat.

Creëer een kennisbibliotheek op je website die case studies, ebooks en beeldmateriaal bevat en antwoorden kan geven op veelgestelde vragen. Aangezien u uw goederen en diensten probeert te promoten, is het essentieel dat u ze opwaardeert volgens de behoeften van uw klanten. Zo kunt u meer klanten aantrekken omdat ze blij zijn met uw houding. De kortste weg naar elke verbetering is om hen de beste deals op de producten aan te bieden, hen via verschillende kanalen te bereiken met relevante inhoud, en hen te updaten over de huidige situatie.

Als u de content niet zelf wilt schrijven, maak dan gebruik van de service:

Bestel professionele persberichtendienst

Stap 2: Product Use Cases

Wanneer u begint met het maken van lijsten van uw klanten en het analyseren van hun gewoonten, zult u zich beter realiseren hoe uw producten hun pijn kunnen verlichten en welke hulp ze nodig hebben om de problemen op te lossen. Daardoor kunt u een meer gedetailleerde beschrijving geven van de sterke punten van uw SaaS-artikelen, zodat klanten meteen de winst en de oplossing zien. Voeg sterke en goede tekstmaterialen toe die verband houden met uw producten, die uw expertiseniveau kunnen aantonen, en post deze inhoud regelmatig. Door boeiend informatief materiaal te leveren en professionele meningen te benutten, is inbound marketing een uitstekende strategie om bezoekers naar de verkooptrechter te leiden.

Controleer de beoordelingen en feedback van klanten op andere internetplatforms. Reken de gegevens die u van mensen ontvangt tot uw waardevolle activa, want u levert service aan hen, en, om bugs op te lossen; u moet de informatie rechtstreeks van het publiek krijgen. Verzamel publieke feedback op de sociale mediapagina’s van het bedrijf of op bronnen van derden, zoals SaaSGenios, Capterra en G2Crowd. Gebruik statistische resultaten om getuigenissen van het publiek te ondersteunen. Experts raden aan deze stap niet te vermijden omdat de verkoop met 18% zal toenemen als je dat doet.

Lees meer: Hoe kies je het juiste type inhoud voor specifieke doeleinden

Stap 3: Merkimago Artikelen

Als je kijkt naar de meeste PR tactieken, zul je nauwelijks iets vinden voor digitale behoeften, maar het kan je toch helpen om B2B SaaS content te promoten en je digitale marketing aanwezigheid te verhogen. Kies een merkambassadeur, iemand die geassocieerd kan worden met uw bedrijf. Vraag hem of haar een openbare toespraak te houden voor het publiek, en u zult meer volgers krijgen. Deze actie zal uw expertise alleen maar versterken en uw reputatie verbeteren.

Lees meer: 10 Effectieve PR-kanalen om uw merk aan nieuwe mensen bloot te stellen

Probeer te praten over wat belangrijk is voor een bedrijf en zijn volgers. Om marketingbeheer efficiënt te gebruiken, verplaatst u uw berichten naar sociale mediapagina’s. Met meer publiciteit en een hoger profiel wordt u zichtbaarder en bereikbaarder voor allerlei speciale evenementen, waardoor u de gesprekken in de media verder kunt bevorderen en dichter bij de eindklanten kunt komen. Het zal de verkoop van SaaS stimuleren en de publieke bekendheid van uw merk vergroten.

Door de manier waarop,  PRnews.io - is een platform dat helpt om publiciteit te krijgen in een mum van tijd en populaire online kranten en tijdschriften.

Stap 4: Distributie van inhoud

Promoot deze inhoud om het bereik ervan te maximaliseren (lookalike, remarketing, enz.).

Contentpromotie is een belangrijke taak. Content schrijven en hopen dat het zichzelf afschiet is zinloos! Nadat je je blogbericht hebt gepubliceerd, moet je

1. Deel het op de officiële merkpagina’s op sociale netwerken.
  2. Kijk het op de pagina’s van de auteur.
  3. Doe een promo op Quora, Medium, Reddit & Facebook groepen.
  4. Lanceer een advertentie.
  5. Doe aan linkbuilding!

Het opbouwen van links naar artikelen is tegenwoordig niet meer zo ingewikkeld als vijf jaar geleden. Je hoeft niet langer tijd te verspillen aan nutteloze outreach. Met PRNEWS.IO kunt u bijvoorbeeld in een paar klikken publicaties bestellen in de media die u nodig hebt met de nodige links naar uw inhoud!

• snel;
  • goedkoop;
  • professioneel.

De verhouding tussen plaatsing en promotie is van 1: 3 tot 1: 10, afhankelijk van de LTV van klanten in uw niche. De budgetteringsstrategie is empirisch (test hypotheses met inhoud, plaatsingsmogelijkheden en verkeersbronnen).

Key Metrics You Can Rely On in SaaS Marketing

Focus op drie basiscijfers die je moet berekenen om een nieuw vraagmodel te bouwen:

1. ROI – return on investment.
  2. CAC – de kosten van klantenwerving
  3. LTV – lifetime value van een klant.

Het is belangrijk om de kosten van acquisitie en de levenslange waarde van een klant te hanteren omdat u dan inzicht krijgt in uw ROI-index. Er is geen strikte regel voor de parameters, maar wij stellen voor dat u de LTV: CAC verhouding op 3:1.

De berekening laat u zien hoeveel leads u moet binnenhalen om uw doelstellingen te halen. Maar daarvoor moet je begrijpen welke tactiek beter zal werken, wat alleen kan worden bereikt door constante analyse.

Customer Acquisition Cost (CAC)

Het toont u de kosten van het ontvangen van een klant voor een bepaalde periode. Stel bijvoorbeeld dat je in het lopende jaar $10.000 hebt uitgegeven aan marketing en verkoop en 10 klanten hebt gekregen. Dan is uw CAC gelijk aan $1000. Uw CAC-index zal hoog zijn tijdens uw opstartperiode, maar later kunt u te maken krijgen met een daling ervan.

LTV

Het is een indicator van de totale winst die het bedrijf ontvangt van de klant gedurende de periode van samenwerking met hem. Het is cruciaal omdat het SaaS-marketing helpt het bedrag te identificeren dat ze moeten besteden aan het verkrijgen van nieuwe klanten, waarbij ze zich concentreren op gekwalificeerde leads die tegen een lage kostprijs zijn ontvangen.

Wat is de waarde? Als je $10 uitgeeft en een lead ontvangt van iemand aan wie je $500 aan goederen hebt verkocht, is dat een winstgevende deal. Maar als u slechts 5% van de deals hebt gedekt, dan hebt u $ 200 uitgegeven voor één klant ($ 10 x 20 leads). De LTV-metriek helpt u bij het opstellen van een budget voor een marketingcampagne om nieuwe klanten te ontvangen en bestaande klanten te behouden.

ROI

Het is de coëfficiënt die de return on investment weergeeft. Het omvat alle kosten en marges, zonder welke u ernstige fouten kunt maken bij het analyseren van campagnes, waardoor uw trotse bedrijfsschip uiteindelijk op de financiële bodem belandt. Upload de statistieken van Google Ads naar Google Sheet en bewerk vervolgens de spreadsheet om de marge voor elk product aan te geven. Anders kunt u de uiteindelijke inkomsten en ROI niet berekenen voor analyse.

Industrie experts over SaaS Marketing

Katherine Barlow Verkoopdirecteur bij wellyx.com

U kunt uw SaaS marketing plan op verschillende manieren strategiseren met een aantal kritische componenten, zoals het kennen van de doelgroep, het stimuleren van de behoefte aan uw product in de markt, en het stimuleren van de verkoop.

Het kennen van uw doelgroep en hun behoeften maken het gemakkelijk om hen te verleiden door het verstrekken van SaaS-gebaseerde oplossingen die aan hun specifieke behoeften voldoen.

U kunt dit doen door te investeren in:

• Email marketing met een B2B aanpak
  • Sociale media marketing
  • Content marketing
  • Webinars
  • Gratis proeven
  • Het opnemen van uw bedrijf in top review platforms

Al deze marketing aspecten helpen altijd de naamsbekendheid te vergroten en leiden tot verkoop en winst.

David Ellis, B2B SEO Agency – Teranga Digital Marketing

Chatbots

Chatbots zijn een relatief nieuwe digitale marketingstrategie. Maar ze blijken al zeer effectief te zijn.

Chatbots zijn computerprogramma’s die menselijke gesprekken kunnen simuleren. Ze worden vaak gebruikt voor klantenondersteuning of om producten en diensten te promoten.

Om succesvol te zijn met chatbots, moet je content creëren die relevant en boeiend is voor je doelgroep. Je moet er ook voor zorgen dat je chatbot goed geprogrammeerd is.

Virtual Reality

Virtuele realiteit is een relatief nieuwe technologie. Maar het wordt al gebruikt voor marketingdoeleinden.

Virtuele realiteit kan worden gebruikt om meeslepende ervaringen te creëren. Deze ervaringen kunnen worden gebruikt om producten en diensten te promoten.

Om succesvol te zijn met virtual reality, moet u content creëren die relevant en boeiend is voor uw doelgroep. U moet er ook voor zorgen dat uw virtual reality-ervaring goed ontworpen is.

Voice Search

Bedrijven moeten zich in 2023 vooral richten op het optimaliseren van hun websitecontent voor voice search en mobiele apparaten. Volgens uitgevoerd onderzoek geeft 71% van de gebruikers de voorkeur aan voice search in plaats van typen, en dit zal in 2023 alleen maar toenemen.

Hoewel voice search complexe mogelijkheden heeft, zijn de meest populaire manieren waarop mensen voice search gebruiken voor basistaken zoals muziek afspelen, herinneringen instellen of het weer controleren. Daarom kan alleen al eenvoudige optimalisatie van voice search een enorme impact hebben op het conversiepercentage van uw website in 2023

Zoekmachineoptimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is nog steeds een van de belangrijkste digitale marketingstrategieën. Maar de manier waarop SEO wordt gedaan is veranderd.

Google verandert voortdurend zijn algoritmes. Dit betekent dat de technieken die vorig jaar werkten, dit jaar misschien niet meer werken.

Om succesvol te zijn met SEO, moet u op de hoogte blijven van de laatste trends. U moet ook inhoud van hoge kwaliteit creëren die relevant is voor uw doelgroep.

Sabyasachi Das, Digital Marketing Expert, sabyasachidas.com

SaaS-bedrijven moeten ernaar streven de fundamentele voordelen van hun product over te brengen om echt een impactvolle verbinding te maken via hun marketinginspanningen.

Dit kan zich op vele manieren manifesteren. In de context van digitale marketing kunnen SaaS-bedrijven bijvoorbeeld blogs maken die dienen om doelgroepen te informeren over hoe hun producten waarde kunnen toevoegen aan bestaande workflows. Zo kunnen ze zich onderscheiden bij belangrijke besluitvormers bij doelbedrijven.

Een andere effectieve marketingmethode kan het gebruik van betaalde reclame op B2B-platforms voor sociale media zijn, zoals LinkedIn. Op die manier kunnen SaaS-bedrijven op een zeer gerichte manier waardevolle inhoud leveren, waardoor met succes leads kunnen worden gegenereerd. Deze marketinggekwalificeerde leads kunnen vervolgens worden verzorgd met regelmatige e-mailmarketingcampagnes om SaaS-bedrijven te helpen top-of-mind te blijven en merkherkenning te verdienen.

Het registreren en ontvangen van relevante prijzen is een andere effectieve manier om bekendheid te krijgen, omdat het SaaS-bedrijven helpt hun geloofwaardigheid en vertrouwen te versterken bij potentiële klanten en toekomstige investeerders.

Nazmul Hasan, Digital Marketeer en de CEO van Giant Marketers

Influencer marketing:

Influencer marketing is naar voren gekomen als een van de meest effectieve SaaS marketing tactieken voor het stimuleren van organische groei en het uitbreiden van het bereik van een bedrijf. Het idee achter influencer marketing is om de invloed van een individu op een bepaald onderwerp of industrie te gebruiken om een product of dienst te promoten. Met de opkomst van sociale media, zijn er meer influencers dan ooit tevoren, waardoor het gemakkelijker dan ooit is voor bedrijven om influencer netwerken aan te boren en influencers te gebruiken om hun doelgroepen te bereiken.

Wanneer het gaat om SaaS marketing, kan influencer marketing een geweldige manier zijn om merkbekendheid te vergroten en klantenwerving te stimuleren. Door samen te werken met influencers, kunnen bedrijven toegang krijgen tot een groter, meer betrokken publiek, waardoor ze een breder scala aan klanten kunnen bereiken. Influencers kunnen ook helpen om meer organisch verkeer naar een website te sturen en meer conversies te creëren.

Maar voordat bedrijven kunnen beginnen met influencer marketing, is het belangrijk om wat onderzoek te doen en de juiste influencers voor hun behoeften te vinden. Eerst is het belangrijk om de doelen van de campagne te identificeren, zoals het vergroten van de naamsbekendheid of het genereren van meer leads. Zodra deze doelen zijn vastgesteld, is de volgende stap het identificeren van de influencers die de meeste kans hebben om deze doelen te bereiken.

Wanneer het gaat om het vinden van influencers, moeten bedrijven zoeken naar influencers die een grote, betrokken following hebben op hun kanalen, evenals degenen die een sterke reputatie hebben in de industrie. Ze moeten ook op zoek gaan naar influencers die kennis hebben van hun product of service en kwalitatieve content kunnen leveren die relevant is voor hun doelgroep.

Wanneer de juiste influencers zijn geïdentificeerd, is de volgende stap het creëren van een strategie voor de campagne. Hierin moet worden opgenomen hoe de influencers zullen worden gecompenseerd, hoe het bedrijf het succes van de campagne zal volgen en meten, en welk type inhoud ze van plan zijn te creëren. Bedrijven moeten ook zorgen voor een overeenkomst waarin de voorwaarden van de samenwerking zijn vastgelegd.

Als de strategie er eenmaal is, kunnen bedrijven beginnen met het maken van content en het benaderen van beïnvloeders. Ze moeten ervoor zorgen dat ze content creëren die relevant is voor het publiek van de influencer, as as content die boeiend en informatief is. Het is ook belangrijk om influencers duidelijke instructies te geven over hoe ze het product of de dienst moeten promoten.

Influencer marketing kan een effectieve manier zijn voor bedrijven om de naamsbekendheid te vergroten en organische groei te stimuleren. Door zorgvuldig de juiste influencers te selecteren, een effectieve strategie te creëren en kwalitatieve content aan te bieden, kunnen bedrijven de kracht van influencers benutten om hun doelgroepen te bereiken en hun verkoop te stimuleren.

Storytelling:

Storytelling is een van de meest effectieve SaaS marketing tactieken om te gebruiken, omdat het helpt om een emotionele band met klanten te creëren. Door het creëren van verhalen rond uw product of dienst, kunt u klanten helpen om beter te begrijpen hoe het hen kan helpen en hun leven gemakkelijker kan maken.

Storytelling kan worden gebruikt in een verscheidenheid van SaaS marketing campagnes, van e-mails tot social media posts en zelfs webinars. Het kan ook worden gebruikt om de functies en voordelen van uw product of dienst uit te leggen,  als als om uw bedrijf te vermenselijken en meer relateerbaar te maken voor potentiële klanten.

Een van de meest effectieve manieren om storytelling te gebruiken in je SaaS marketing is het delen van succesverhalen van klanten. Horen over hoe andere klanten hebben geprofiteerd van het gebruik van uw product of service kan helpen om vertrouwen op te bouwen en potentiële klanten aan te moedigen om het eens te proberen. Het helpt ook om potentiële klanten te laten zien dat mensen zoals zij succes hebben gehad met uw product of dienst, wat geruststellend kan zijn.

U kunt ook storytelling gebruiken om uit te leggen hoe uw product of dienst werkt. Door verhalen te creëren rond de kenmerken en voordelen van uw product, kunt u het voor potentiële klanten gemakkelijker maken om te begrijpen wat het doet en hoe het hen kan helpen. Dit helpt om vertrouwen op te bouwen

Platform voor inhoudsmarketing

• 100.000+ media publicaties;
  • om backlinks naar je product te krijgen;
  • schaal werk met inhoud distributie.

Max Shak, Oprichter nerdigital.com

Content Marketing. Het doel van content marketing is om leads van goede kwaliteit aan te trekken, te genereren, te verkopen en te behouden door het creëren en verspreiden van relevante en waardevolle content. Het bieden van waarde aan uw publiek is een van de grootste voordelen van contentmarketing, en dat is precies wat u tegenwoordig nodig hebt om uw prospects aandacht te laten besteden aan uw bedrijf. SaaS-marketingstrategieën kunnen contentmarketing op veel verschillende manieren integreren – er zijn zoveel soorten content beschikbaar. Naast bloggen, videomarketing, podcasting en infographics kunt u ook deze methoden gebruiken om uw bedrijf te promoten.

Sean Nguyen, directeur van Internet Advisor

Segmenteren van uw publiek en marketing-specifieke functies

Bij de marketing van uw SaaS-bedrijf wilt u uw publiek segmenteren en nadenken over hoe specifieke functies elk segment kunnen helpen. Het probleem dat veel SaaS bedrijven lijken te hebben wanneer ze hun software op de markt brengen is dat ze proberen alle functies die hun software heeft in een keer te laten zien. Hoewel dit een goede algemene manier is om de algemene mogelijkheden van je software aan te prijzen, maakt het het echt moeilijk om je te richten op de kernbehoeften van de klant. Door uw publiek te segmenteren en na te denken over specifieke aspecten van uw software, kunt u zich richten op de kernbehoeften van individuele klanten en hen precies laten zien waarom zij uw software nodig hebben en hoe slechts één of twee functies hun leven aanzienlijk zullen verbeteren. U weet als geen ander hoe complex elke afzonderlijke functie van uw software kan zijn, dus houd daar rekening mee en pas dat begrip toe op de manier waarop u elke functie aan uw publiek aanprijst.

David Curtis, Oprichter van Blue Pig Media

Hier zijn een paar kwaliteitstactieken om uw SaaS-marketingstrategieën te verbeteren:

(1) SEO – Bedrijven in elke branche floreren (of spartelen) afhankelijk van hun SEO-impact op specifieke zoekwoorden. SaaS zoekwoorden zijn bijzonder populair sinds 2020 en kunnen een groot verschil maken voor bedrijven in deze ruimte. We bieden graag volledige rapporten voor onze klanten en moedigen hen aan om de beschikbare gegevens te inventariseren over hoe SEO hun bedrijf kan beïnvloeden. Het is een no-brainer op dit moment, dus we werken met SaaS bedrijven om hen te helpen beter te verschijnen in specifieke zoekresultaten waar ze grote verbeteringen kunnen zien.

SEO is koning, en de SaaS industrie is slechts een van de vele gebieden waar het uw traject volledig kan veranderen.

(2) Outreach naar listicles in de hoop te worden opgenomen – We hebben allemaal deze listicles gezien en hebben waarschijnlijk meer dan een geklikt als we onderzocht een specifiek onderwerp, of het nu de beste geschenken voor uw echtgenoot of de beste software te gebruiken voor een bepaalde taak.

Om de een of andere reden zijn er listicles gewijd aan software, tools en apps die erg populair zijn. Als je een SaaS bedrijf bent en op een paar van deze lijsten kunt komen, dan kun je een hele nieuwe markt van mensen bereiken. We hebben gewerkt om onze  SaaS bedrijven op deze lijsten te krijgen door middel van organische outreach en goed onderzoek.

De click-through rate op deze artikelen is hoog, en mensen zetten een ton van de voorraad in hen, dus elke marketing/PR professional zou gek zijn om ze over het hoofd te zien, vooral voor de SaaS industrie.

Tyler Hull, Project Planning Consultant bij Modern Exterior

class=

Beste SaaS marketing tactieken

Analyseer hoe uw SaaS zich verhoudt tot de marktstandaard.
Wanneer u probeert te scoren voor zeer concurrerende zoekwoorden, hebben nieuwe of laag-da websites weinig kans.

Kijk maar eens naar de resultatenpagina’s van zoekmachines. Als je naar de eerste pagina met resultaten kijkt, zie je een overweldigende concentratie van extreem populaire sites met een absurde hoeveelheid inkomende links.

Tankfully, this is where comparison blogs really shine.

Ontwikkel een veilige haven van materiaal. Een “content moat” is een definitiepagina.

Het bezit van alle ‘Wat is….’-zoekopdrachten in uw branche helpt u niet alleen om verkeer en backlinks te creëren, maar het stelt u ook in staat om het hele discours over een bepaald onderwerp te controleren. Dit is vooral nuttig voor niche-onderwerpen die veel kwalificatie in de zoekopdracht hebben, maar niet veel verkeer ontvangen.

SEO for the Rest of Us oprichter Brendan Hufford schetst dit idee aan Breadcrumbs.

Samenvattend

SaaS marketing is niet zo eng. Kom voor een consult bij PRnews.io en wij helpen je met het opzetten ervan.

Nieuwste vanaf Blog