Denk je dat je alles weet over contentmarketing? Denk opnieuw

16 minuten gelezen

Content marketing is een speciale strategie die helpt om nuttige, relevante en regelmatige inhoud te creëren en te promoten om de doelgroep aan te trekken en te behouden & de verkoop te stimuleren. Er is veel te weten over deze vorm van marketing. Het omvat veel tools om succesvol met mensen en browsers om te gaan.

In dit bericht ziet u hoe u succesvolle, onderhoudende inhoud kunt produceren die uw volgers leuk vinden en opnieuw op hun sociale profielen plaatsen.

Inhoud is een koning

Stel je een situatie voor waarin iemand een trouwjurk moet kopen met een budget dat het mogelijk maakt de duurste te kiezen. We zien verschillende merkmodellen op de markt en in de meeste gevallen doen mensen liever een aankoop wanneer een bedrijf hen meer vertelt over hun outfits, zoals waar het vervaardigd is, hoe goed de stofkwaliteit is en anderen.

Het verspreiden van content helpt je verschillende doelen te bereiken:

• het opbouwen van klantentrouw in het bedrijf;
  • het vergroten van de naamsbekendheid;
  • het aantrekken van nieuwe klanten;
  • de verkoop laten groeien.

Inhoud heeft echter geen waarde als het niet gerelateerd is aan de interesses van consumenten, potentiële klanten. Je kunt veel artikelen publiceren, maar als ze niet interessant zijn voor bezoekers, hen geen praktisch voordeel opleveren, dan moet je geen resultaten verwachten van gedane arbeid.

Waarom is Content Marketing effectief?

Deze technologie heeft voor veel bedrijven levensvatbare resultaten opgeleverd. Zelfs een klein bedrijf heeft een website of een pagina op social media waar ze vertellen over hun diensten en producten. De meesten gebruiken content marketing om meer publiek en erkenning te krijgen.

Controleer enkele voordelen van het promoten via deze methode:

1. Het brengt langdurige resultaten.
  2. Het heeft een van de hoogste ROI-indexen.
  3. Het heeft de laagste CAC (customer acquisition cost) tarieven.
  4. Het is de snelste manier om snel resultaat te boeken.
  5. U kunt leads kweken totdat ze een behoefte ontwikkelen.

Het werkt als een advertentie tegen lage kosten als je elk detail doordenkt voordat je materiaal plaatst. Ze kunnen winst opleveren of uw tijd en geld verspillen als u vergeet onderzoek te doen voor publicatie.

Welke Thema’s te kiezen voor een Community Blog?

Begin met een reeks thema’s die u wilt schrijven. Maak een inhoudsplan zodat er regelmatig publicaties geplaatst kunnen worden.

Er is een breed scala aan onderwerpen waarover je in je blog kunt vertellen. De vraag is hier hoe je de juiste selecteert die helpen om je diensten en goederen te promoten. Het is beter om de onderwerpen op de volgende manier te definiëren:

• gemeenschappen;
  • trend thema’s;
  • SEO gebaseerde aanpak;
  • concurrenten analyse.

Sleutelwoordenonderzoek

Vind onderwerpen die relevant zijn voor uw bedrijf. Eerst moet je pools van zoekopdrachten bepalen in termen van relevantie voor het bedrijf, frequentie van zoekopdrachten, en de complexiteit om bovenaan te komen. Voor zoekwoordenonderzoek kunt u deze tools gebruiken:

Lees meer: Hoe kies je de meest relevante zoekwoorden voor positionering?

Denk aan wat mensen in Google zouden kunnen typen om u te vinden: dit is uw zaadzoekwoord. Bijvoorbeeld, als uw bedrijf analoge fotografie apparatuur verkoopt, zou het startpunt simpelweg “35mm film” kunnen zijn. Voer dit trefwoord in Ahrefs’ Keyword Explorer in en kijk naar het rapport Vragen, dat u inhoudelijke ideeën geeft in de vorm van vragen. Noteer alle vragen die je kunt beantwoorden in een blogpost.

Competitoranalyse in contentmarketing

Probeer uw inhoud te vergelijken met die van concurrenten. U kunt sleutelzinnen en woorden controleren die organisch verkeer naar de sites van concurrenten leiden, merkquery’s eruit gooien en interessante aanwijzingen vinden via:

Probeer te schrijven over trendy en hot events om de interesse van je volgers op te wekken en nog meer lezers te betrekken. Maak een inhoudsplan dat je helpt regelmatig te publiceren en niet elke dag je tijd te verspillen met het zoeken naar een ander onderwerp.

Artikelpublicatie – Waarop letten?

Voordat je materiaal op de website of social media platforms plaatst, voeg je een paar dingen toe.

Woordoptimalisatie

Als u goede woorden en zinnen vindt, kan uw website bij de bovenste zoekresultaten komen als een gebruiker die woorden intypt. Bereid artikelen voor om op de bedrijfswebsite (blog) te plaatsen en verrijk hier de nodige trefwoorden: Surferseo.com. Met deze tool kunt u datagestuurde inhoud schrijven die geliefd is bij Google & uw publiek. Het laat zien hoe goed het artikel is geoptimaliseerd voor een bepaald trefwoord:

Vergeet niet uw trefwoord toe te voegen

Wat meer is, het optimaliseren van trefwoorden raakt elk aspect van uw SEO marketing inspanningen.

• Title-titel
  • Title Tag: Uw doelzoekwoorden moeten in de title tag worden opgenomen. H1
  • Links: Keyword optimalisatie moet worden geïntegreerd in uw link-building strategie.
  • Afbeeldingen: Doelwoorden moeten worden gebruikt in uw alt-attribuut en bestandsnamen.
  • Meta beschrijving
  • URL: Zorg ervoor dat u keywords voor SEO in de slugs van de bestandsnaam opneemt.

Creëer Kickass Headlines

Vergeet niet het belang van pakkende koppen voor uw stuk content! U kunt gebruik maken van headline generator tools:

Content Marketing Checklist

Hier is onze checklist hoe het artikel te optimaliseren voor publicatie:

• Keywords:
    • Implementeer de sleutelzinnen binnen 100 eerste woorden van het stuk.
    • Voeg synoniemen toe die gerelateerd zijn aan uw belangrijkste sleutelwoorden.
    • Plaats ze in de titels en koppen.
    • Kijk door vergelijkbare blogs en identificeer welke keyphrases zij plaatsen.
Links:
  • Laat crosslinks achter naar enkele interne en ook externe pagina’s met vergelijkbare of indirecte onderwerpen.
  • Verwijder lange URL’s; kort ze in.
  • Gebruik ankers met één of twee woorden in plaats van veel.
  • .
  • Voeg links van je oude berichten toe aan nieuwe berichten.
Inhoud:
  • Plaats artikelen met een lengte van minimaal 800 woorden.
  • Verzorg uniek materiaal. Kopieer ze niet van anderen. De zoekmachine zal ze als origineel indexeren en, afhankelijk van de zoekopdracht, bovenaan de resultaten plaatsen.
  • . .
  • Zorg ervoor dat je inhoud duidelijk en coherent is voor het publiek. Houd in gedachten dat ook al gebruik je specifieke woorden voor SEO, je nog steeds voor mensen schrijft.
Foto’s:
  • Houd de grootte van uw bestanden met afbeeldingen zo klein mogelijk.
  • Neem de juiste zinnen in de bestandsnamen op.
  • Vergeet niet een “alt” tag beschrijving toe te voegen voor de afbeeldingen.

Lees meer: 7 dingen waar je op moet letten voordat je een blogbericht publiceert

Het is een aanzienlijke hoeveelheid informatie waarmee je kennis moet maken. Daarom kun je het als beginner moeilijk vinden. Als je nog niet toe bent aan het schrijven van artikelen, dan kun je via freelance diensten artikelen laten schrijven:

Overigens kunnen wij hier bij PRnews.io prachtige artikelen voor u schrijven! Bekijk onze Professionele Persbericht Schrijfdienst. Onze experts verzamelen alle informatie over het toekomstige artikel, schrijven het en publiceren het op relevante media.

Om geweldige inhoud te regisseren, kunt u meer hulpmiddelen gebruiken – De beste schrijfhulpmiddelen voor moderne schrijvers

Monitorposities in Content Marketing

U kunt het monitoren van posities per trefwoord instellen. Zonder monitoring van veranderingen in posities is het effect van contentmarketing niet duidelijk. Hier zijn enkele plaatsen om naartoe te gaan:

Deze tools helpen u bij het onderzoeken van de winstgevendheid van uw berichten en laten u weten of sommige ervan moeten worden geoptimaliseerd en niet zo actief worden gepromoot.

Hoe bereik en consumptie van inhoud in te schatten

Het doel is dat gebruikers gepubliceerde artikelen of andere inhoud te zien krijgen. Om je bereik te vergroten moet je daarom de publicatie aankondigen op sociale netwerken, lezers vragen om te reposten, een link naar het materiaal in de mailinglijst plaatsen. Veel platforms hebben speciale indicatoren, zodat een marketeer geen moeite heeft met het inschatten van de effectiviteit van een bericht.

Deze metrics moet je controleren om er zeker van te zijn dat de inhoud relevant is en actief promoot:

Een aantal weergaven. Het is de belangrijkste metriek voor de consumptie van inhoud en laat zien hoe vaak volgers de publicatiepagina of de hele bron hebben bekeken. Je kunt het totale aantal weergaven voor alle tijd schatten of het aantal weergaven over een bepaalde periode.

Unieke bezoekers. Het aantal (unieke) bezoekers op uw site is misschien wel de belangrijkste metriek in dit stadium. Deze informatie laat u precies zien of uw marketingacties werken of niet. Hoe hoger het aantal, hoe beter.

Verkeersbronnen. Volg waar nieuwe bezoekers op uw site komen. Vinden ze u alleen via een zoekmachine? Zijn ze afkomstig van een bron die hen naar u heeft verwezen of van een van de sociale mediaplatforms? Zodra u uw topbronnen hebt geïdentificeerd, kunt u uw inhoud promoten door u te richten op specifieke groepen. U krijgt bijvoorbeeld het meeste verkeer van Facebook, wat betekent dat uw volgers geïnteresseerd zijn in uw inhoud. De volgende stap is het plaatsen van inhoud op een manier die alleen Twitter-gebruikers aantrekt die hun interesses volgen.

Backlinks. Goede SEO is een bijproduct van elke succesvolle marketingcampagne, en je hebt veel backlinks nodig voor een goede optimalisatie. Door het aantal websites dat naar uw site linkt bij te houden, kunt u de effectiviteit van uw inhoud meten. In de meeste gevallen, hoe hoger het aantal, hoe beter uw zoekmachine rankings.

Focus op het bijhouden van je verkeer precies op het moment dat je een nieuwe marketingcampagne lanceert. Nadat het aantal bezoekers is toegenomen, begin je met het bijhouden van de betrokkenheid van je inhoud.

Content Distributie!

Het is haalbaar om te begrijpen dat zelfs de meest trendy, coolste inhoud niet kan schieten als je het niet gaat verspreiden. Je moet slechts 20% van je inspanningen besteden aan het maken ervan en 80% aan de distributie.

Hier ziet u de populairste platforms voor promotie:

1. Sociale netwerken zoals Facebook, Instagram, IG en YouTube.
  2. .
  3. Blog websites zoals Medium, LinkedIn.
  4. Forums en communities.
  5. Bedrijfskanalen (e-mails, push-notificaties).
  6. .
  7. Speciale platforms zoals Quora, Producthunt, Soundcloud, etc.
  8. Blogs en bekende nichebronnen.

Een van de coolste manieren om je inhoud te verspreiden is door artikelen op nieuwssites te plaatsen met een link naar je artikel met het juiste anker. Hier zou je hulp en bijstand kunnen krijgen van Prnews.io. Het is een portaal waarmee veel bedrijven publicaties kunnen verkrijgen in prominente media, grote online websites, tijdschriften en kranten.

Een andere boeiende manier om de inhoud te verspreiden is het vinden van artikelen over een bepaald onderwerp via Content-explorer. Vervolgens moet je de auteurs van relevante artikelen aanschrijven met het verzoek een link naar de jouwe toe te voegen.

Outreach van bloggers en content auteurs voor het bijwerken van het schrijven en plaatsen van de link die je nodig hebt: Buzzstream.com

Ook kunt u hier lezen hoe u inhoud kunt promoten met Quora, Medium en Facebook:

Content Distribution Strategy: 3 Sure Ways to Deliver Information to the Target Audience

Update uw inhoud!

Update je oude content regelmatig. Google houdt ervan omdat je het een signaal geeft dat je inhoud relevant is en verhoogd moet worden in de SERP. Elke tekst die al geruime tijd op een website bestaat, krijgt statistieken en moet worden bijgewerkt.

Conclusie

Aan de ene kant is contentmarketing duur omdat het veel tijd en moeite kan kosten om content te creëren. Aan de andere kant is contentmarketing een levenslange bron van leads. Het maakt niet uit in welke branche u werkzaam bent of hoe groot uw bedrijf is, u kunt vandaag nog beginnen met contentmarketing om uw publiek te bereiken en te binden.

Hulp nodig om te beginnen?

Nieuwste vanaf Blog