Local Link Building in 2023: Specificatie, strategieën, tools

20 minuten gelezen

Voor zoekmachines die de enorme “planeet” van het internet doorkruisen, zijn links “rivieren” tussen pagina’s. Met behulp van geavanceerde linkanalyse kunnen zoekmachines uitvinden hoe pagina’s zich tot elkaar verhouden en waarom. Zo ontstond het concept van linkbuilding.

Linkbuilding is een methode van linkpromotie van een site door het opbouwen van een hoogwaardige linkmassa (hier is het belangrijk te begrijpen dat we het hebben over een externe linkmassa), waarbij een groot aantal externe links wordt geworven om de benodigde bron te optimaliseren. En lokale linkbuilding is hetzelfde proces van het verkrijgen van backlinks, maar dan van de overeenkomstige lokale websites.

In dit artikel analyseren we de belangrijkste link-building strategieën voor een lokaal bedrijf, hun belang in het algemeen en bepalen we de referentiemethoden voor het verkrijgen van links die gegarandeerd hun effectiviteit laten zien. Wilt u in de lokale resultaten van Google, Bing, Yandex en andere zoekmachines komen? U bent op de juiste plaats! Laten we beginnen!

Wat is lokale linkbuilding?

Lokale linkbuilding is het systematisch ontvangen van backlinks naar een site van andere lokale sites om de autoriteit in de ogen van zoekmachines te verhogen. Linkbuilding heeft vele taken, maar de sleutel is het voortdurend verhogen van de autoriteit van het domein.

Het concept “lokale” populariteit, dat voor het eerst verscheen in de zoekmachine Teoma, suggereert dat links van sites in een thematische gemeenschap niet alleen belangrijk zijn als links naar algemene en off-topic sites. Maar mettertijd zijn de algoritmen van zoekmachines complexer geworden en daarom moet het winnen van populariteit nu creatiever worden benaderd. Maar we weten in de praktijk dat backlinks nog steeds een belangrijke rankingfactor zijn.

Plus 46% van alle Google-zoekopdrachten zijn lokaal. Dit bewijst het belang van lokale linkbuilding in de algemene strategie om je webbron te promoten.

?  Hoe stuur ik een persbericht naar de lokale media

Waar te beginnen en hoe?

Hier zijn de belangrijkste punten om op te letten als je serieus aan de slag gaat met linkbuilding voor lokale SEO.

Kwaliteit

In bijna elk artikel over linkpromotie van sites wordt aan het begin gewezen op het belang van interne revisie en totale verificatie van de site. Het lijkt a priori begrijpelijk, maar weinig mensen zullen naar een “ruwe” site verwijzen. En vooral dergelijke gebreken zullen populaire zoekmachines zeker verwarren.

Dus controleer:

• Telefoonnummers, e-mail, adressen. Zorg ervoor dat de contacten correct zijn, dat ze voor de gebruiker gemakkelijk te vinden zijn op de site, dat ze leesbaar zijn en dat er gemakkelijk interactie mee mogelijk is.
  • . .
  • Correct werkende feedbackformulieren.
  • Gekleurde kaart met exacte locatie.
  • Gedetailleerde rij-instructies. Tegenwoordig wordt het videoformaat van dergelijke instructies erg populair, wanneer de opnamen in de eerste persoon plaatsvinden.
  • Schema. Nu in de periode van quarantaine en lockdowns is dit belangrijker dan ooit. U moet de informatie op de website regelmatig bijwerken bij de minste verandering in het schema.
  • . .
  • Mededelingen en regels. Een masker is verplicht, geen huisdieren toegestaan, 18+, we werken alleen voor afhaal of op bestelling, dresscode, etc.
  • .
  • Leveringsinformatie. Met welke diensten werkt u, volgens welk schema, de actuele kosten.
  • Wettelijke documentatie. Dit wekt absoluut vertrouwen. Certificaten, licenties, vergunningen, statuten, enz.

Aanpasbaarheid

Vergeet niet dat lokale Google-zoekopdrachten worden uitgevoerd vanaf verschillende apparaten en toepassingen. Je website wordt anders weergegeven op een mobiel, tablet en de Google Maps app. Besteed hier in het begin aandacht aan. Smartphones zijn ons alles, dus uw site moet 100 procent mobiel geoptimaliseerd zijn. In de wereld van vandaag is de kans groter dat een bezoeker contact opneemt met een lokaal bedrijf als je een mobiele site hebt. En nog beter als je een applicatie hebt.

GMB

Voor degenen onder u die het niet weten, het opbouwen en optimaliseren van uw organisatie bij Google My Business is de basis van lokale SEO. Volgens de statistieken heeft meer dan de helft van de bestaande bedrijven hun organisatie niet eens aangekondigd in GMB. De Google Mijn Bedrijf verklaring is een goed startpunt voor veel meer dan alleen lokale SEO. Local Business Directories zijn onmisbaar in Google My Business.

Het aanmaken van een bedrijfskaart in deze directory zorgt niet alleen voor een link van een vertrouwde donor, maar verhoogt ook de geloofwaardigheid van het bedrijf bij Google en uw doelgroep.

Belangrijke punten:

• Vul absoluut alle informatievelden in. Hoe meer details over u worden geschreven, hoe beter u wordt waargenomen door de zoekmachine.
  • .
  • Alleen relevante contacten toevoegen.
  • Een werkschema toevoegen.
  • Verbind visuals. Logo, foto’s, video’s. Alles wat helpt om het bedrijf te leren kennen en zorgt voor een betere visuele ervaring.
  • .
  • Links naar sociale netwerken van het bedrijf.
  • .
  • Actieve link naar de site. Controleer deze na het plaatsen.
  • Reviews. De meeste catalogi en kaartdiensten hebben een kolom met bedrijfsbeoordelingen. Het loont de moeite deze regelmatig te controleren en gebruikers snel te antwoorden. Zo verdien je loyaliteit.
  • . .
  • Indiceer de pluspunten. Parkeren, terras, vegetarisch menu, gratis wifi, kinderhoek, enz.
  • Voeg de huidige prijslijst toe. Op sommige sites is de aanwezigheid van een prijslijst of ten minste een prijsvork vereist.

Niche analyse

Voordat je je site gaat promoten, moet je het hele plaatje van je niche zien.

Namenlijk:

• Wat doen de concurrenten?
  • Welke methoden worden gebruikt?
  • Wat zijn hun sterke en zwakke punten?
  • Welk budget is nodig om het resultaat te bereiken?
  • In welk tijdsbestek kan het resultaat worden verwacht?
  • Hoe kun je ze inhalen?

Maar, er is een belangrijk punt met de juiste analyse! Veel lokale site-eigenaren beschouwen de grote wereldbedrijven liever als hun concurrenten. Bijvoorbeeld, een sportkledingwinkel kan gemakkelijk Nike als zijn directe concurrent beschouwen. Dergelijke concurrenten zullen weinig voordeel opleveren. Het is altijd de moeite waard om te vertrouwen op jonge bedrijven die in korte tijd succes hebben geboekt. En gebruik nuttige praktijken voor jezelf.

Vaststellen van indicatoren voordat je aan promotie begint

Dit helpt niet alleen om de effectiviteit van de gekozen linkbuildingstrategie te volgen, maar ook om te begrijpen welke fouten er zijn gemaakt en wat echte resultaten oplevert. En we gaan vlot over naar lokale link-building strategieën.

Lokale linkbuilding strategieën

Nu u een begrip heeft van de betekenis van lokale linkbuilding, is het tijd om na te denken over hoe u goed een promotie strategie kunt ontwikkelen en welke richting u moet kiezen.

Crowd marketing

Dit is het aantrekken van de doelgroep door het plaatsen van aanbevelingsrecensies op verschillende sites, forums, blogs. Met behulp van crowd marketing kunt u een natuurlijk linkprofiel geven, het publieksbereik vergroten en het imago van uw bedrijf verbeteren. Maar je moet niet vergeten dat crowd marketing als het niet goed werkt, kan aanzienlijke schade aan de site en haar reputatie. Voordat u de implementatie ervan voor een lokaal bedrijf aanneemt, moet u een paar nuances overwegen:

• Crowd marketing sites moeten alleen geselecteerd worden op het onderwerp van de discussie. Niet het onderwerp van de site, maar de discussie.
    • De discussie moet relevant zijn. Het maakt niet uit wanneer de discussie is aangemaakt, het is belangrijk dat de bezoekers er nog steeds achter staan.
    • Probeer een foto, video en links naar bronnen van derden toe te voegen aan je crowd marketing post. Dit zal meer aandacht trekken.
    • .
    • Ga geen conflicten en geschillen aan met de deelnemers aan de discussie. Vergeet reputatie en mond-tot-mondreclame niet.

Competitor analyse

Laten we je een geheimpje vertellen… U bent niet de enige in de niche van uw site die actief probeert backlinks op te bouwen.

In feite investeren de meeste van uw concurrenten ook actief geld in linkbuilding. Ze hebben misschien al een enorme linkmassa opgebouwd. Geloof het of niet, het is eigenlijk een goede zaak. Waarom? Omdat zij al het harde werk voor u hebben gedaan. Het enige wat jij moet doen is hun linkprofiel dupliceren. Analyseer de semantiek en zoek winstgevende sleutelwoorden met weinig concurrentie. Onderzoek alle concurrenten op elk onderwerp, advertentie of trefwoord met behulp van een verscheidenheid aan analyse-instrumenten om hun verkeersbronnen te identificeren.

Samenwerking met lokale bloggers

Ideaal natuurlijk een backlink naar jou op de Twitter van een of andere populaire ster =) maar bloggen is erg populair in de moderne wereld, dus de aanbevelingen van bloggers worden in hun kring als betrouwbaar beschouwd. Als je doelgroep natuurlijk overeenkomt, dan is deze strategie perfect.

Wat krijg je dan:

• Backlinks van betrouwbare sites in je niche.
    • Verhoog de bekendheid en het vertrouwen in uw merk.
    • Krijg gericht verkeer naar uw website.
    • Bouw partnerships op met krachtig potentieel.
    • Stel een mechanisme in voor het rangschikken van waanzinnig concurrerende trefwoorden.

Inhoud publiceren van beïnvloeders in uw branche is een geweldige manier om links te verdienen naar autoriteitssites die veel verkeer hebben.

Samenwerking met lokale kranten, nieuwssites, tijdschriften, etc.

Wat men ook zegt, maar bijna iedereen leest dagelijks nieuwssites. Samenwerken met deze bronnen zal de lokale bekendheid van uw bedrijf vergroten. Zeker als u uw bedrijf nuttig maakt in uw niche en uw omgeving. En dan is mond-tot-mondreclame nog niet geschrapt.

Waarom is lokale linkbuilding belangrijk?

Voor elk bedrijf is de belangrijkste taak zichtbaar te zijn in uw regio om een stroom verwijzingen te genereren van klanten die bij u in de buurt zijn. Daarom is lokale linkbuilding zo belangrijk om dit doel te bereiken.

Maar hier ben je direct afhankelijk van de zoekmachines. Zij innoveerden met behulp van signalen zoals ankertekst, vertrouwen, spam en zelfs menselijke simulaties om te begrijpen hoe een link een gelinkte site zou kunnen beïnvloeden. Het is logisch dat vertrouwde sites de neiging hebben te linken naar andere vertrouwde sites, terwijl spam-sites zeer weinig links ontvangen van vertrouwde bronnen. Helaas zijn velen in het SEO-veld zich nog steeds niet bewust van deze veranderingen en hoe ze van invloed zijn op externe marketing. Nu u de fijne kneepjes van linkbuilding hebt begrepen, kunt u al deze kennis gebruiken in het voordeel van uw bedrijf.

Plus, vergeet niet dat je ook zoveel mogelijk conversies moet bijhouden. Anders kunt u niet achterhalen of uw lokale SEO-werk zich daadwerkelijk vertaalt in leads en uiteindelijk de inkomsten voor uw bedrijf verhoogt.

Het belangrijkste om te onthouden is dat niets u zal helpen het vertrouwen van potentiële klanten te winnen, behalve een echt oprecht verlangen om hen te helpen. Dit is het belangrijkste geheim! En SEO linkbuilding zal je daarbij helpen.

Tools voor lokale linkbuilding

Zoals je hebt gemerkt is linkbuilding voor lokale SEO een complex proces dat het gebruik van extra tools vereist.

GMB

We noemden hierboven Google Mijn Bedrijf, een gratis en gebruiksvriendelijk hulpmiddel voor bedrijven en organisaties om hun online aanwezigheid op Google te beheren, inclusief Zoeken en Kaarten. Zoals u begrijpt, kunt u door een bedrijfskaart in deze directory aan te maken niet alleen een link krijgen van een vertrouwde donor, maar ook de geloofwaardigheid van het bedrijf bij Google en uw doelgroep vergroten.

Ahrefs

Het is een hulpmiddel waarmee je backlinks kunt analyseren om te zien of ze van goede kwaliteit zijn. U kunt uw concurrenten identificeren en ze analyseren vanuit een SEO-perspectief, waarbij u hun laadsnelheid, hun webdesign, de lettertypen die ze gebruiken, advertenties en banners kunt zien.

Whitespark

De zoekfunctie voor lokale links vindt mogelijkheden op basis van uw locatie en sleutelzin. Voer gewoon uw locatie in en een paar trefwoorden die verband houden met uw bedrijf (bijvoorbeeld “interieurontwerp”). De tool doet alles voor je.

Bulk keyword generator

Ik denk dat alles duidelijk is uit de naam. Voer gewoon je trefwoorden en locaties in en klik dan op Generate Keywords.

PRNEWS.IO

In deze situatie zal het voor lokale bedrijven erg handig zijn om via onze service lokale media te vinden en publicaties in de media te bestellen. Dit is een ander nuttig instrument in linkbuilding, en publiceren in niche publicaties zal een uitstekende reputatie creëren in het wereldwijde netwerk.

De dienst biedt een zeer handige sortering op lokale media. Bijvoorbeeld hier in de Amerikaanse media (gesorteerd op stad).

PRNEWS.IO als dienst voor lokale linkbuilding.

Plus vindt u publicaties voor elke smaak en elk onderwerp.

Links op internet die uw bedrijf vermelden, die meestal uw bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer weergeven – gezamenlijk aangeduid als NAP (naam, adres, telefoonnummer). En publiceren in de media is een geweldige use case voor zo’n link. Bovendien is Google niet de enige plaats waar mensen naar bedrijven zoeken. Ze zoeken ook via Facebook, diverse directories, enz. Als u de exacte NAP op deze sites vermeldt, kunnen potentiële klanten uw bedrijf vinden, wat zal leiden tot een toename van het aantal klanten en dus van de inkomsten.

Conclusie: Lokale linkbuilding

Bedenk dat je in grote markten eerst een positieve bedrijfsreputatie moet creëren, en denk dan pas aan het linkprofiel en het bereiken van de top.

Vandaag, wanneer Google alle soorten uitwisselingen heeft verboden, is het actief vechten tegen elke industriële dienst die link building diensten levert, veiligheid is het belangrijkst.

En dit is allereerst:

• kwaliteit van de links;
    • kwaliteit van de hele site;
    • correcte ankerbladen;
    • toegankelijkheid van links voor iedereen.

We raden je aan om je niet alleen te beperken tot de methoden die je in het artikel hebt gevonden. Voeg nieuwe manieren om links te krijgen toe aan je strategie, experimenteer. Houd in gedachten het belang van de kwaliteit van je site, inhoud en link donoren.

Om op de hoogte te blijven van de huidige trends in uw regio en niche, raden wij u aan de topexperts te volgen. U kunt gebruik maken van onze handige sortering op stad en regio. Wilt u kwaliteitslinks van lokale topmedia? U kunt zich gewoon registreren en uw persoonlijke manager vertellen over de projecttaken. PRNEWS.IO zal u helpen uw doelen te bereiken.

Lokale linkbuilding gerelateerde berichten:

Lokale linkbuilding FAQ’s

Wat is lokale SEO?

Een van de online rankings “optimalisatie” processen om meer verkeer naar uw website van lokale zoekopdrachten. Gebruikers sturen deze zoekopdrachten naar Google en andere zoekmachines.

Hoe te beginnen met lokale linkbuilding?

Het eerste wat gecontroleerd moet worden bij het promoten van een lokaal bedrijf is de relevantie van de contactinformatie en de juiste werking van de functionaliteit op de site. En het aanmaken en optimaliseren van uw organisatie in Google Mijn Bedrijf is de basis.

Wat is het verschil tussen een backlink en een citaat?

Citatie is een directe online verwijzing over uw bedrijf, en een backlink is een directe link naar uw website vanaf de pagina van een andere webbron.

Nieuwste vanaf Blog