Efficiënt reputatiebeheer voor advocaten

8 minuten gelezen
Efficient Lawyer Reputation Management.

Iedere advocaat kent het belang van het beheersen van het verhaal. In de moderne wereld van constante online chatter, is het steeds moeilijker om dat te doen. Maar de reputatie van een advocatenkantoor is een van de belangrijkste factoren waar een cliënt op let bij het beslissen over het inhuren van een advocaat.

Hoe houd je het verhaal onder controle als het gaat om je eigen reputatie als advocaat? Lees verder om erachter te komen hoe je effectief aan reputatiemanagement voor advocaten kunt doen en hoe PRNEWS.IO je kan helpen.

Wat is advocaat reputatie management?

Het beheersen en beïnvloeden van de geloofwaardigheid van een advocaat in de publieke belangstelling wordt reputatiemanagement voor advocaten genoemd.

Net als in elke andere sector hangt de reputatie van een advocaat grotendeels af van wat er online over hem wordt gezegd. Niet in de traditionele media. Al kan het nog steeds goed zijn voor je herkenbaarheid en geloofwaardigheid.

Reputatiemanagement voor advocaten impliceert tegenwoordig een constante online monitoring, het creëren van content en het aanpakken van kritiek.

Google jezelf eerst

Voordat u iets anders doet, moet u precies weten wat het internet over u te zeggen heeft. Zoek naar alle vermeldingen van je naam en je werk. Verzamel alle vermeldingen die je kunt vinden in een bestand om later te analyseren. Zorg ervoor dat je precies weet waar mensen over je schrijven. Wat ze over je schrijven. En welke redenen ze hadden om dat te doen.

Als je alleen gunstige vermeldingen vindt – geweldig! Dat betekent dat je tot nu toe alles goed hebt gedaan en nu je reputatie kunt opbouwen. Als je veel negatieve opmerkingen vindt, raak dan niet van streek. Zie het als een kans om het beter te doen.

Online beoordelingen

Een goede recensie voor een advocaat is een garantie voor meer vertrouwen en geloofwaardigheid bij de volgende klant. Beschouw online reviews als moderne mond-tot-mond reclame. Herinner je je het dossier met alle vermeldingen van je naam en werk? Controleer of je positieve recensies hebt op beoordelingsplatforms als Yelp en Avvo. Zo niet – vraag je tevreden klanten er een achter te laten.

Twijfel niet om te reageren op de positieve commentaren. Zeg dank u, en wees specifiek. Iedereen houdt van een compliment. En een dialoog met je publiek verbetert je publieke perceptie.

Als de meeste beoordelingen die je hebt negatief zijn, moet je de kritiek aanpakken. Zorg ervoor dat je dit publiekelijk, respectvol, professioneel en snel doet. Als u reageert op een negatieve recensie en de kwestie binnen enkele uren na publicatie oplost, is de kans groot dat de klant zijn negatieve commentaar verandert in een positieve.

Sociale media

Als je nog steeds geen professionele accounts hebt op Twitter, LinkedIn en Facebook is het hoog tijd om ze aan te maken. En laat ze niet inactief! Werk de pagina’s regelmatig bij met relevante content. Ga een dialoog aan met mensen, neem deel aan gesprekken. Hoe actiever je bent, hoe relevanter je overkomt, hoe beter je reputatie wordt.

Online vermeldingen

Om een herkenbare naam te worden moet u uw online aanwezigheid maximaliseren. Bedrijfsvermeldingen zijn een geweldige manier om dat te doen. Plaats jezelf in zoveel mogelijk directories als je kunt vinden. Begin natuurlijk met de rechtsgerelateerde, zoals Avvo, FindLaw, SuperLawyers.com, enz. Maar vergeet ook de meer algemene lijsten niet.

Zorg ervoor dat u dezelfde contactgegevens vermeldt op elke vermelding die u publiceert. En werk ze bij als er iets verandert.

Eigen media

Uw website, uw Google My Business vermelding en uw blog zijn media van onschatbare waarde. Bij correct gebruik kunnen deze drie alleen al een solide advocatenreputatie opbouwen.

Lees meer: What Is Paid, Owned & Earned Media

Website

Het spreekt voor zich dat u er een moet hebben. Moderne mensen vertrouwen eerder een laag met een website die informatie over hen geeft, hun geloofsbrieven, beoordelingen van vorige klanten. Zorg ervoor dat hij goed geoptimaliseerd is voor SEO, een boeiende about page heeft, en duidelijke contactinformatie.

Google My Business vermelding

Eerst moet u uw vermelding claimen. Dat is als je wilt verschijnen in de lokale zoekopdrachten. Deze vermelding is de meest cruciale die je kunt krijgen. Het is het eerste wat naar voren komt in de zoekresultaten wanneer iemand zoekt naar een advocaat in de buurt (bijv. echtscheidingsadvocaat + stad). Wanneer u uw GMB vermelding claimt, zorg er dan voor dat u dezelfde contactinformatie invult als op uw website. Uw website URL, bedrijfscategorie, relevante foto’s en video zijn ook belangrijk om toe te voegen.

Blog

Neem de kracht van inhoud niet weg. Hoe meer goede, relevante content je publiceert, hoe beter Google over je denkt, hoe meer mensen het je laat zien. Hoe beter je reputatie wordt. Gebruik je eigen blog optimaal en je boekt gegarandeerd goede resultaten en beïnvloedt de publieke perceptie van jou.

U kunt artikelen publiceren over populaire juridische zaken. Beantwoord de meest gezochte juridische vragen op een begrijpelijke manier. Interview je collega’s. Laat het publiek zien dat je een expert bent in je vakgebied en ze zullen je gaan vertrouwen.

Externe media

Een positieve vermelding in een bekende media bron is een geweldige manier om de perceptie van het publiek over u te beïnvloeden. Dit is waar PRNEWS.IO u kan helpen. Wij kunnen inhoud publiceren op meer dan 75 000 media outlets wereldwijd en lokaal, en u vestigen als een expert. Bovendien levert dit soort publiciteit gegarandeerd nieuwe klanten op.

Een ander ding waarmee we u kunnen helpen is het verkrijgen van het O-1 visum. Dit type visum vereist gepubliceerd materiaal over de aanvrager en zijn prestaties. En wij kunnen u voorzien van dergelijke publicaties in de meest vertrouwde media.

Geef ons een belletje als u geïnteresseerd bent!

FAQ: Advocaat Reputatiemanagement

Hoe controleer je de reputatie van een advocaat?

De beste manier is om ze te googelen en recensies van eerdere cliënten te controleren.

Wat is advocaat reputatiemanagement?

Het is een proces van het creëren van een positieve publieke perceptie van een advocaat.

Nieuwste vanaf Blog