Forstå betydningen av søkeintensjon mens du bygger en innholdsmarkedsføringskampanje

7 min lest
Forstå viktigheten av søkeintensjon mens du bygger en innholdsmarkedsføringskampanje Prosessen med å optimalisere innholdet ditt bør starte med å lære det grunnleggende om søkeintensjon. Hvis du vil tiltrekke deg maksimalt antall kunder, kan du lese artikkelen for å lære hvordan du lager en profesjonell strategi rundt intensjonssøk..

Målet er å skape interessant og informativt innhold, som fremmer virksomheten din og tilfredsstiller  brukerens søkeintensjon og de viktigste behovene til potensielle og eksisterende kunder. Vi skriver alle noen ganger en slags volapyk i Google-søket, og på en eller annen måte forstår Google perfekt hva du trenger. De fleste av oss tar det for gitt, men slike imponerende resultater er mulig takket være søkeordets søkeintensjon. Det er en av de viktigste grunnene til å gå dypere inn i det og bruke det for bedre å optimalisere bedriftens innhold.

La oss innse det faktum at Google ikke bryr seg om å optimalisere innhold. Den eneste prioriteten er å gi brukerne den mest unike og relevante informasjonen for å hjelpe dem med å finne akkurat det de trenger. For å tilfredsstille brukerne må Google oppdatere søkealgoritmen ofte.

Vi skal gjennomgå Googles søkeintensjon når det gjelder optimalisering av innholdet ditt. Du vil lære hvordan du bygger en profesjonell innholdsstrategi basert på Google-forskningen din rundt søkeintensjon SEO.

Definisjonen av søkeintensjon

Den enkle definisjonen av «søkeintensjon» er at det betyr hovedårsaken til at Google-brukere går til en søkemotor og skriver inn spørsmålene sine. Når du bruker en søkemotor, har du et klart ønske om å finne den informasjonen du trenger. Takket være Googles søkemotorer kan vi finne svar på alle spørsmål. Før brukte folk datamaskiner og bærbare datamaskiner for å finne den nødvendige informasjonen, men nå har situasjonen endret seg på grunn av populariteten til mobile enheter, som du kan bære i lommen overalt.

Hvis du jobber med SEO eller markedsføring, må du forstå hvilket innhold eller hvilken destinasjonsside vi må målrette mot når noen skriver inn en bestemt setning. Søkeintensjon bør behandles som det primære fokuset når du oppretter bedriftsinnhold på nettstedet ditt.

[/sc

Det finnes flere typer søkeintensjoner

De fleste eksperter skiller mellom tre typer søkeintensjoner. Vi skal se hvordan du planlegger innhold for å møte de tre typene Google-søkeintensjoner.

Informasjonell

Det er det første trinnet i et søk der en bruker prøver å finne informasjon om et emne av interesse. Du må gjøre ditt beste for at brukeren skal finne ut mer om tjenesten/produktet. Hvis du skriver innholdet på riktig måte, vil brukerne betrakte nettstedet ditt som en autoritativ kilde og komme tilbake.

Sammenliknende

Det er den midterste fasen av innholdssøking. Brukeren ønsker å sammenligne tjenestene og produktene dine med andre nettsteder. Presenter innholdet ditt for å hjelpe potensielle kunder med å ta den riktige avgjørelsen. Brukerne prøver å finne ut om de trenger tjenesten eller produktet de leter etter på nettet. Vi sammenligner alle lignende produkter eller forskjellige restauranter for å finne det beste og rimeligste alternativet.

Transaksjonell

Dette er den siste fasen av innholdsoppdagelsen. Det er stadiet der brukeren er klar til å konvertere. Innholdet ditt må støtte brukerne og hjelpe dem på veien. Målet er å konvertere søket til reelle handlinger og motivere folk til å kjøpe produktene dine eller bestille tjenestene dine.

Når du oppretter bedriftsinnholdet ditt, må du være sikker på at alle setningene du målretter mot, stemmer overens med hensikten med det folk leter etter på nettet. Når du oppretter riktig innhold og destinasjonssider, må du være sikker på at alle brukte deler samsvarer med brukerens forespørsel og oppfyller etterspørselen. Du må lære deg å bruke de riktige søkeordene på nettsiden som Google viser. Det er viktig å jobbe med en positiv digital tilstedeværelse av merkevaren din og øke synligheten og vennlige konverteringer med kundene dine.

Hvordan kan du spore søkeintensjoner?

En av de mest effektive måtene å bestemme søkeintensjonen på er å undersøke SERP. Du må skrive inn hovednøkkelordet, som du målretter mot, i Google-søkefeltet og sjekke resultatene som kommer opp etter.

Konklusjon: Hvorfor er søkeintensjon viktig for markedsføringskampanjen din?

Når du begynner å jobbe med søkeordforskning, må du vurdere mange forskjellige faktorer: søkevolum, merkede versus ikke-merkede termer, sesongmessighet, lokalisering og mange andre. Men når vi snakker om søkeintensjon, er det den viktigste faktoren å vurdere. Det kan sikre at du prioriterer relevans i merkevareinnholdet ditt og i søkeord. I begynnelsen kan du møte vanskeligheter med å finne ut hvordan du skal håndtere søkeintensjon, men når du begynner å ha en klar forståelse, gjør det prosessen med innholdsoptimalisering mye raskere og enklere. Du må forstå at det er Google som bestemmer hva søkeintensjonen er, ikke du. Det er ubrukelig å gå imot Google.

[/sc

Ofte stilte spørsmål om søkeintensjon

Hva er definisjonen av søkeintensjon?

Hvordan kan du spore søkeintensjoner?
Kan søkeintensjon omdefinere den generelle markedsføringstrakten?

Siste fra Blog