Topp 10 oppstartsbedrifter innen miljø: Nyttige, trendy, lønnsomme

Innhold gjemme seg
Miljøoppstartsbedrifter.

Nettsted | Twitter

Den gjennomsnittlige nedbrytningstiden for plastprodukter laget med ulike teknologier varierer fra 400 til 700 år. Plastposer, som brukes av mennesker hver dag, brytes ned i naturen fra 100 til 200 år. Dette er baksiden av plastproduktenes styrke og holdbarhet. Jordens land og hav fylles raskt med plastsøppel: det er ennå ikke funnet en eneste måte å kvitte seg med det på. Forskere oppfinner regelmessig nye måter å fullstendig ødelegge den mest populære polymeren, og dette ble hovedideen til Skindo-oppstarten. Dette er en ren teknologisk oppstart. Gutta tar sikte på å gjøre plast til verdifulle molekyler som kan gjenbrukes i en rekke bransjer. Nemlig å skape en sirkulær økonomi for plast ved å utvikle et alternativ til deponier og forbrenning.

Nettsted | Twitter

Etter hvert som behovet for flere ladestasjoner øker rundt om i verden, øker også behovet for infrastruktur som kan håndtere raskere lading ved høyere strømmer og spenninger enn det som er tilgjengelig i dag. Selskapet tilbyr ladeinfrastruktur, betalingssystemer og installasjon for elbiler.

Webside | LinkedIn | Facebook

Det er en maskinvareoppstart som utvikler teknologi for å produsere karbondioksid (CO2) fra friluft. Potensielle målkunder for denne virksomheten er i landbrukssektoren, ettersom ideen bak teknologien er å selge CO2 til drivhus for å stimulere plantevekst. I global forstand er det bærekraftige målet for gutta en storstilt reduksjon i karbondioksidutslipp.

Webside | Facebook | LinkedIn

Appen bruker spesiell innovativ teknologi som passivt og intelligent kan spore brukerens handlekurv for å informere dem, for eksempel om virkningen av deres kjøp på CO2-utslipp og hvordan det er i tråd med deres miljøprioriteringer eller sosiale verdier. Appen har anbefalinger for alternative produkter med mindre miljøpåvirkning. Hovedideen med oppstarten er å gi millioner av forbrukere over hele verden muligheten til å lære hvorfor og hvordan deres forbruksbeslutninger påvirker det biologiske mangfoldet, klimaet og deres eget velvære. Lær å ta veloverveide beslutninger.

Nettsiden

Satellittbildebasert teknologi bidrar til tidlig påvisning og forebygging av ulykker i vannforsyningsnettet. Dette vil bidra til å unngå nødbesøk av håndverkere og uønsket innvirkning av ulykken på naturen, pluss at det vil spare byens budsjett. SatGeo vant 25 tusen euro for utviklingen av oppstarten.

Webside | Twitter

Med rundt 11 millioner tonn plast som kommer inn i havene hvert år, sliter havrensebedrifter ofte med utdatert teknologi, kostnader og effektivitet. Teamet bruker kraften i kunstig intelligens til å identifisere ulike typer marint plastavfall og samle inn informasjon om disse forurensende stoffene i havene for å beskytte livet i havet. Deretter vil de innhentede dataene bli overført til interesserte personer som er involvert i avfallshåndtering og resirkulering.

Webside | Twitter

Engasjert i utviklingen av raketter og satellitter. Et av oppstartsprosjektene er små romfartøy for overvåking av klimagassutslipp. Ifølge planen skal systemet være operativt innen 2030 – dets analoger i verden eksisterer ennå ikke. Romkomponenten i systemet som utvikles av Success Rockets vil omfatte en konstellasjon av 60 satellitter som opererer i lav jordbane og dekker hele jordoverflaten. Med deres hjelp vil det være mulig å innhente informasjon om innholdet av visse drivhusgasser i atmosfæren i nærområdet. Satellittene vil samle inn rådata, og automatiske prosesseringsverktøy vil omdanne dem til tall og grafer.

Nettsted | Twitter

Prosjektet utvikler et annet alternativ til kjøtt – det produserer animalsk fett uten bruk av dyr. Det samlet inn 2,7 millioner pund i starten. Tanken er å erstatte flertrinnsprosessen for å få kjøtt ved å fôre dyr med gress, som deretter slaktes, ved ganske enkelt å dyrke de samme cellene på gress. Industriell produksjon av kunstig kjøtt kan redusere presset på vann og andre naturressurser, bidra til å redusere klimagassutslippene, spare millioner av dyr for lidelse og forbedre sluttproduktets hygieniske egenskaper. Ifølge prognoser kan plantebasert kjøtt erstatte en fjerdedel av verdens kjøttprodukter innen 2040. Undersøkelser blant britiske forbrukere viser at 20% er enige om å konsumere det i mat, 40% er ikke klare for dette, og resten har ikke kommet til noen mening. Yngre generasjoner – byboere og velstående forbrukere – er imidlertid mer positive. Bare tiden vil vise.

PR-ideer for oppstartsbedrifter på miljøområdet fra eksperter på området

Ram Chaitanya, grunnlegger av Be Zen – en plattform som fokuserer på å hjelpe folk med å ta mer bærekraftige valg i hverdagen

Ram Chaitanya, grunnlegger av Be Zen - en plattform som fokuserer på å hjelpe folk med å ta mer bærekraftige valg i hverdagen

Be Zens viktigste satsing er vår gratis chrome-utvidelse som anbefaler brukerne miljøvennlige alternativer til produkter de surfer på nettsteder som Amazon. Vi hjelper også brukerne våre med å leve mer bærekraftige liv ved hjelp av vår omfattende blogg.

Som du er klar over, er PR en vanskelig oppgave for små oppstartsbedrifter med tanke på våre økonomiske begrensninger og begrensede ressurser. Forskerteamet vårt gjorde imidlertid en strålende jobb med å finne ulike plattformer for å markedsføre produktet vårt og bygge personlige relasjoner med kundene våre. Det er ekstremt viktig for miljøbedrifter å forsikre brukerne om at de er legitime og ikke driver med grønnvasking. Alle tjenestene våre er gratis, og vi sikrer brukerne våre 100 % åpenhet. Vi etablerer dette i alle våre kanaler. Vi bruker i stor utstrekning kald e-post og DM potensielle brukere på Twitter og Instagram. Dette etablerer en personlig forbindelse. Vi ber også små påvirkere om å annonsere for produktet vårt. Vi bruker Reddit til å be brukerne om tilbakemeldinger og ærlige anmeldelser. Vi har et ukentlig nyhetsbrev som har lenker til våre ulike sosiale mediekanaler og vår blogg og Chrome-utvidelse. Vi skriver også gjesteinnlegg på forskjellige andre bærekraftsplattformer.

Til slutt opprettholder vi forholdet til publikum på Heartbeat. Vi har sakte, men gradvis fått et publikum på over 350 brukere! Det viktigste å huske er at små skritt betyr noe. Hver ny bruker er en stor prestasjon.

Disse tipsene er noe jeg har hentet fra praktisk erfaring og min egen reise som en som ønsker å tilføre verdi til markedsnisjen jeg jobber i.

Konklusjon

Respekt for naturen er anerkjent som en av de grunnleggende verdiene i FNs tusenårserklæring. Respekt for naturen dannes av økologisk kultur, åndelighet og bevissthet. Noen av disse oppstartsbedriftene formidler på en eller annen måte dette målet til folk.

Sannsynligvis vil ingen benekte at overdreven bruk av ferskvann, energiressurser, massiv avskoging, tankeløs transformasjon av naturlandskap, intensive kjemiske oppdrettsmetoder, forurensende utslipp og forsøpling av naturen med avfall, samt annen mangel på kultur og forbrukerlivsstil og aktiviteter mennesker har en ødeleggende innvirkning på det naturlige miljøet, noe som fører til en reduksjon i biologisk mangfold og irreversibel ødeleggelse av biosfæren.

Grønne prosjekter er et klassisk eksempel på inntektsgenerering av slike problemer, uansett hvor frekke de kan høres ut. Dessuten har miljøtrenden i 2022 allerede blitt mer enn bare et moteord. Det er et reelt behov for å redde det som fortsatt kan reddes. Hvis du har en idé om hvordan du kan løse disse problemene – handle! PRNEWS.IO hjelper deg gjerne med kampanjen og følgelig med popularisering. La oss dermed formidle til denne verden at omsorg for miljøet begynner med hver enkelt person.

QualityWaterLabs (QWL) – nyheter om vannfiltrering, anmeldelser og grundige veiledninger for å hjelpe deg med å navigere i hva som fungerer og hva som ikke fungerer.

QualityWaterLabs (QWL)

Ava Martin, grunnlegger av QualityWaterLabs:

Vann er avgjørende for helsen vår, men kvaliteten på den offentlige vannforsyningen kan variere sterkt. Hos QWL er målet vårt å hjelpe deg med å nå målet ditt ved å dele vår ekspertise innen vannfiltreringsprodukter. Vi har lagt ned over tusen timer med testing og forskning for kun å liste opp produkter som oppfyller eller overgår våre standarder. Fordi vi vil sørge for at når du surfer gjennom nettstedet vårt, er det eneste du trenger å bekymre deg for å finne det perfekte vannfiltreringssystemet for dine behov.

Alle produktene våre er tredjepartssertifisert av organisasjoner som WQA og NSF, slik at du kan være garantert at de vil gjøre en utmerket jobb med å filtrere ut forurensninger fra vannet ditt.
I tillegg gir vi også grundige gjennomganger av hvert produkt slik at du kan lære mer om funksjonene og fordelene før du kjøper.

1. Hva er historien bak selskapet ditt?

Historien er ganske enkel og enkel. Jeg har en master i miljøvitenskap fra UMass Boston. Hele vitenskapen rundt vann har alltid fascinert meg. Mer enn 70 % av planeten vår består av vann, men likevel er det alvorlige problemer med tilgangen til friskt drikkevann. Selv om jeg jobbet på et lignende felt hos min tidligere arbeidsgiver i New York, følte jeg at jeg kunne gjøre mer for å gjøre en forskjell i samfunnet ved å starte QWL. Derfor begynte jeg sammen med mitt lille team å spre bevissthet om hvorfor forbruket av kvalitetsvann er så viktig og hvordan et godt filtreringssystem kan hjelpe oss med å få det.

2. Hva betyr suksess for deg og din bedrift?

2.

Vi vil kalle det en suksesshistorie når hele Nord-Amerika og alle underprivilegerte mennesker i verden har tilgang til rent drikkevann. Den dagen folk slutter å dø på grunn av manglende tilgang til trygt og rent vann. Det er en lang vei, det vet vi, men vi er fast bestemt.

3. Hva er din handlingsplan for de neste 5 årene for å opprettholde og utvide virksomheten din?

3. Hva er din plan for de neste 5 årene for å opprettholde og utvide virksomheten din?

Handlingsplanen er å utvide teamet og utvide tjenestene til Sør- og Sørøst-Asia når vi har dekket anstendige deler av Nord-Amerika. Med tiden ønsker vi også å tilby vår ekspertise innen ren luft og luftrensere.

4. Hvem er deres største konkurrenter, og hvordan skiller dere dere fra dem?

4. Hvem er deres største konkurrenter?

Vel, det er mange. De øker også fordi mange produktproduserende selskaper nå også prøver å posere som tankeledere. For å nevne noen konkurrenter: Haley Aldrich, Hatenboer Water, amerikanske vannkonsulenter osv.

Rain.Aero  – Palo Alto, California, USA

Nettsted | Twitter

Grunnleggerne var bekymret for antall skogbranner rundt om i verden. Ideen med oppstarten er å bruke moderne teknologi for å slukke branner, og viktigst av alt, å fikse slike branner tidlig. Automatiserte droner gjør det mulig å stoppe en brann innen 10 minutter etter at den starter. Dette resultatet oppnås gjennom integrert bruk av autonome kjøretøy og datasyn. Ikke en dårlig løsning for å redde skog og planter, ikke sant?

Osnova – Sofia, Bulgaria

Nettsted | LinkedIn

Løsningen vil gjøre det mulig for bedrifter å beregne klimagassutslipp gratis. Klimagasser slippes uunngåelig ut i atmosfæren ved produksjon av alle varer (inkludert mat), elektrisitet og oppvarming. Ethvert produkt og enhver tjeneste har sin egen ekvivalent når det gjelder CO2-utslipp – så uansett hva vi gjør, bidrar våre handlinger gradvis til å varme opp planeten. Selv Greta Thunberg etterlater seg et karbonavtrykk – selv om hun snakker fra FNs talerstol med sinte taler og anklager verdens ledere for passivitet.

Denne oppstarten, i samarbeid med selskaper som er involvert i spørsmålet om CO2-utslipp, kan bidra til å gjøre en forskjell.

Scindo  – London, England, Storbritannia

Konklusjon

La oss være ærlige, PRNEWS.IO har ikke en tidsmaskin (selv om vi jobber aktivt med den =), vil vi løse visse problemer ved å tilby en kvalitetskampanje for oppstarten din. Nemlig:

• vi vil vekke interesse for ideen din, bidra til å tiltrekke nye gjester og besøkende til nettstedet og følgelig potensielle investorer;
  • .
    • vi vil hjelpe med å lage innhold som vil bli husket av en potensiell klient, slik at han om nødvendig vil huske om oppstarten din;
    • Vi vil hjelpe deg med å lage innhold som vil bli husket av en potensiell kunde.
    • vi bruker de beste plattformene for annonsering, noe som vil øke bevisstheten og utvide målgruppen.
    • .
  • Vi bruker de beste plattformene for annonsering for å øke bevisstheten og utvide målgruppen.

Du kan finne ut mer her ved å bruke tjenestene til en PR-agent fra PRNEWS.IO.

Og la oss nå se på eksempler på de beste grønne oppstartsbedriftene de siste årene, relevante i 2023.

De 10 beste miljøoppstartsbedriftene å se etter i 2023

[/p>

QualityWaterLabs (QWL)

Ava Martin, grunnlegger av QualityWaterLabs:

1. Hva er historien bak selskapet ditt?

2. Hva betyr suksess for deg og din bedrift?

2.

4. Hvem er deres største konkurrenter, og hvordan skiller dere dere fra dem?

4. Hvem er deres største konkurrenter?

Rain.Aero  – Palo Alto, California, USA

Osnova – Sofia, Bulgaria