Slik får du 450+ lenker fra kvalitetsdomener gratis

9 min lest

Hvis du er involvert i utviklingen av nettstedet ditt, virksomheten eller personlig merkevare i digital, vil du før eller siden møte et slikt konsept som lenkebygging. Med andre ord må du uansett få tilbakekoblinger til innholdet ditt.

Du har sikkert allerede lest mange artikler og instruksjoner om de forskjellige metodene for koblingsbygging. I dag vil vi ikke dykke inn i teorien eller analysere en eller annen tilnærming. I dette innlegget vil jeg dele et eksempel som ga nettstedet vårt mange kvalitetslenker gratis.

Så, spenn deg opp, vi fortsetter med mye praksis og litt teori.

Hva har skjedd?

På PRNEWS.IO-bloggen har vi en artikkel som heter «Twitter Shadowban: Hva er det og hvordan du fjerner det «, som fikk 450+ tilbakekoblinger mottatt helt organisk (det vil si gratis).

Blant de gratis lenkene er det dessuten ganske høy kvalitet, for eksempel fra domenet westernjournal.com, der de i artikkelen bokstavelig talt siterer PRNEWS.IO:

Så la oss prøve å forstå hvordan dette kan skje i en verden der koblingsbygging er en ganske lønnsom virksomhet, og hva du kan gjøre gratis er bare å se på lenker.

Analyse av artikkelen

La oss først analysere artikkelen som bringer trafikk og tilbakekoblinger til nettstedet. Som du kan se, har antall tilbakekoblinger til artikkelen økt jevnt og trutt for det andre året allerede, noe som betyr at effekten er langsiktig.

Dette er den viktigste superkraften til markedsføring av kvalitetsinnhold. Ja, du vil bruke mye penger på å lage og distribuere innhold, men effekten av disse handlingene er ganske langvarig, om ikke livet ut.

Kvalitetsinnhold vil gi deg trafikk og tilbakekoblinger gjennom hele eksistensen av nettstedet ditt, YouTube-kanalen eller andre prosjekter som er fokusert på organisk trafikk.

Dette er en av hovedforskjellene mellom innholdsmarkedsføring og betalt annonsering. Når du deaktiverer annonsen, vil leadgenerering stoppe umiddelbart. Innhold krever ikke ytterligere investeringer «etter» og kan organisk gi deg potensielle kunder og trafikk i lang tid.

Hvis du ser på nøkkelordene som artikkelen er rangert for, blir det åpenbart – med økningen i tilbakekoblinger til artikkelen øker også antall nøkkelord, noe som betyr en trafikkøkning.

På den annen side, jo høyere artikkelen er i Google-søket, og jo mer trafikk den gir, jo flere tilbakekoblinger får den organisk. Vi mottar en  ond sirkel.

Når vi analyserer tilbakekoblingene til artikkelen, ser vi mange lenker fra domener med høy DR:

I tillegg øker antallet tilbakekoblinger gradvis hver dag, det vil si at etter en stund vil effekten av artikkelen mangedobles:

Det er ikke en artikkel, men gåsa som legger gullegg, ikke sant?

Hvordan skriver man en slik artikkel?

Hvis du ser på resultatet, ser alt ganske åpenbart ut. Jeg vil ikke sitere en markedsførings «guru» her, men den grunnleggende oppskriften ser slik ut: skriv kvalitetsinnhold, folk vil like dem, og de vil selv organisk lenke til innholdet ditt.

Det er enkelt, ikke sant? Hvorfor er det da så vanskelig å gjenta suksessen?

Fordi vi lever i en verden av optimalisert innhold. Bokstavelig talt prøver ALLE å skrive «gode» longreads og gi omfattende informasjon i artiklene sine. Ved å velge denne veien går du inn i hard kamp og høy konkurranse. Ikke alle vil overleve der.

Så hva skal jeg gjøre?

Det er en ganske enkel teknikk, hvis resultat er artikkelen vi snakker om i dag. Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men PRNEWS.IO-bloggen dekker hovedsakelig temaene PR, personlig merkevarebygging og omdømme … så hvorfor er det et tema om Twitter?

Poenget er at vi skriver en viss prosentandel av blogginnhold for søkeord med lav kompleksitet (KD), men den høye frekvensen (Volum), selv om slike emner er noe fjernt fra hovedtemaet i bloggen vår. Det vil si at en del av artiklene på bloggen er skrevet om emner som det er relativt enkelt å komme til toppen av Google uten ekstra innsats for koblingsbygging.

Selvfølgelig, i en ideell verden, bør slike nøkkelord være i samsvar med bloggens nisje … men små (nøkkelen her er liten! Ikke mist hodet!) Avvik gir ofte positive resultater.

[/sc

Hvordan velge et emne?

Det finnes mange instruksjoner om hvordan man lager en innholdsplan på Internett. De fortjener alle et sted å bo.

I vårt tilfelle er det fornuftig å velge nøkkelord som:

• har lavest mulig KD og høyt volum;
    • ikke i konflikt med emnet med bloggen, ideelt hvis du finner slike søkeord i din nisje..

Det vil si at du må tenke nøye, og deretter utføre undersøkelser ved hjelp av Ahrefs, Semrush eller andre tjenester som passer deg. Å plukke opp emner for slike artikler er ikke en enkel oppgave og krever litt oppfinnsomhet.

Hvis du analyserer Twitter-skyggeforbudsnøkkelen, viser det seg å ikke være så enkelt (Vi anslår at du trenger tilbakekoblinger fra ~ 68 nettsteder for å rangere blant de 10 beste for dette søkeordet):

Men videre forskning viser at det er ganske mange søkeord med lang hale som er i den grønne sonen (det vil si har en lav KD), men samtidig er volumet deres (antall Google-spørringer per måned, omtrent) fortsatt høyt:

Det følger at «Twitter shadowban» -tasten er perfekt hvis du vil få mye trafikk til nettstedet ditt med minimal innsats.

Deretter handler det om små ting – å skrive en omfattende artikkel av høy kvalitet om emnet. Det eneste jeg advarer deg om er ikke å produsere copycat-innhold. Du bør ikke skrive om de tre mest populære artiklene om emnet på Internett. Hva er poenget med slikt innhold? Hva er merverdien?

Kortfattet instruksjon

Så hvordan får du gratis lenker fra kvalitetsdomener?

Velg et emne for artikkelen der KD + volum=kjærlighet

• skriv en kvalitetsartikkel (jeg forstår, det høres ut som en utfordring – HVORDAN du skriver kvalitetsartikler som Google elsker, er et tema for en egen artikkel);
  • Skriv en artikkel av høy kvalitet.
  • gjennomfør minimal distribusjon (nyhetsbrevet ditt, sosiale medier osv.);
  • vent på resultatet.
  • .
  • vente på resultatet.
  • Hvis du gjorde alt riktig, vil du definitivt se resultatet etter en viss tid. Vi mottok de første resultatene for artikkelen vår etter 2,5 måneder. Søkenettverket trenger denne tiden til å indeksere og analysere innholdet ditt.

Hvis du ikke er tilbøyelig til å ta risiko, ikke er trygg på dine evner, eller rett og slett ikke har så mye tid, bruk tjenestene til PRNEWS.IO. Vår innholdsmarkedsplass vil tillate deg å:

• publisere materialet ditt på hvilken som helst av 100 000+ medieressurser;
      • få tilbakekoblinger til produktet ditt;
      • skalere arbeidet med innhold og distribusjonen av det.
    • arbeid med innhold og distribusjon.

Bli med!

Siste fra Blog