Hvordan markedsføre CBD-merket ditt som en proff i 2023 og utover

13 min lest

CBD-markedet øker, og med god grunn. Det er et produkt som klarte å vinne folks oppmerksomhet og er på vei til å høste 16.32 milliarder dollar innen 2026, bare i USA. Derfor øker etterspørselen etter effektiv CBD-markedsføring. Uansett hvilket CBD-produkt du vil markedsføre, er det viktig å kjenne reglene bak CBD-markedsføring.

For det, la oss sjekke nøkkelpunktene:

Fortsatt med meg? Så la oss sette i gang.

Så la oss sette i gang.

Fangster i CBD Markedsføring

Av åpenbare grunner er lovene knyttet til salg av CBD-produkter forvirret. En motstridende natur i seg selv er en av grunnene til at CBD-merker ble oppfattet som høyrisikovirksomheter.

CBD, også kjent som cannabidiol, er et stoff som kan ekstraheres fra enten hamp eller marihuana planter. Den viktigste fordelen er at det ikke produserer en «høy». Utover det produserer det ikke en følelse av eufori eller hallusinasjon.

CBD-produkter kan brukes til mat og terapeutiske formål. Ikke bli overrasket over å finne dette produktet i kaffe, leppepomader eller kullsyreholdig vann.

Noen data viser at CBD kan bidra til å lindre noen smerter, mens andre kan hjelpe selv med Covid-19 symptomer. Selv om biprodukter fra hamp har åpenbare fordeler for menneskers helse, er reglene for CBD-markedsføringsspillet strenge og motstridende.

Markedsføring av CBD i sosiale medier

Uansett plattform er direkte CBD-reklame sensurert. Facebook, som en av de mest populære plattformene for reklame, sier OK til aktuell markedsføring av hamp. Selv om det lar deg plassere CTA-er med CBD og biprodukter fra hamp, er bilder et stort nei-nei. Uansett oppdaterer plattformen kontinuerlig algoritmene sine. Likevel er det fortsatt uklart hvordan man kan markedsføre CBD-produkter der.

Instagram er den andre populære sosiale medieplattformen som markedsfører virksomheten din. Når det gjelder markedsføring av CBD-produkter, kan du forvente å møte de samme annonseringspolicyene som Facebook har.

Google tillater på sin side ikke CBD-merker å kjøre sponsede annonser. Twitter gir ikke en klar idé om å markedsføre CBD-virksomhet riktig. Så for å holde deg oppdatert, er det smart å starte utenfor disse nettverkene. Mens PRNEWS.io-plattformen vil være et vinn-vinn-alternativ for å vise CBD-katalogene dine til målgrupper over hele verden.

Markedsføring via e-post

Uansett hvem som måtte si, e-postmarkedsføring er fortsatt i live og trendy. Med 99 prosent av brukerne som sjekker e-postene sine daglig, er det 46 prosent som gjør det to-tre ganger om dagen. Så før du starter CBD-e-postmarkedsføringskampanjen din, må du lære om du kan sende salgsfremmende CBD-e-poster. Når du har fått grønt lys fra e-posttjenesteleverandøren, kan du begynne å bygge listen din.

Det er mer sannsynlig at fornøyde abonnenter blir hos deg, deler informasjonen med vennene sine eller blir kundene dine. Du kan til og med øke sjansene dine for å få CBD-e-postkampanjeinntekter hvis du bruker fem prøvde og velprøvde salgsvarsler. Anbefalings-, utdannings- eller hendelses-e-poster, alt kan hjelpe. CBD-markedet er stort, men folk mangler fortsatt kunnskap. Det er mer sannsynlig at de blir hos deg når de vet at det er helt lovlig, trygt og effektivt.

[/sc

Definere SEO-strategi for CBD

Med legalisering av marihuana som skjer til venstre, høyre og sentrum, er det allerede en oppoverbakke for å skille CBD-virksomheten din fra mengden online. Det er et konkurransedyktig marked, og kampen for å få en del av det er i gang. For det må du differensiere merkevaren din. Den rette CBD SEO-strategien er en fin måte å skille seg ut tidlig i dette spillet.

Søkemotoroptimalisering er en annen CBD-markedsføringstaktikk som du ikke kan undervurdere. SEO-optimalisering for ethvert nettsted krever innsats, så CBD SEO gjør det også. Generelt kan SEO bidra til å gjøre CBD-nettstedet ditt synlig over hele verden. Det kan bidra til å få CBD-merket ditt til toppen av søkemotorens popularitetsliste. Ofte handler det ikke alltid om det beste innholdet, men det er andre CBD SEO-kriterier for nettsteder å vurdere.

Det er ikke en engangsoppgave. I stedet vil CBD SEO-innsatsen din fungere til du forbedrer dem. Sjekk om CBD SEO samsvarer med all beste praksis, for eksempel riktige nøkkelord, tverrbundet innhold, tilbakekoblinger, metakoder og mye mer. Kjør trendene i din nisje. Blogg regelmessig og del nyttig informasjon som kan hjelpe folk med å finne løsningen. Glem ikke det visuelle, siden det gir flest delinger. Forklaringsvideoer er populære og trendy, så vurder å bruke dem.

Markedsføring av innhold

Innholdsmarkedsføring er den første CBD-taktikken et merke bør bruke for å markedsføre merkevaren. Nettstedet ditt er et online oppholdssted for CBD-produktene dine. Det er et sted hvor du har stemmen til å annonsere og selge CBD-produktene dine. Igjen, folk trenger kunnskap om fordelene med CBD-produkter og kan hjelpe dem med å finne svar på spørsmålene sine. Arbeid derfor med blogginnlegget ditt for å holde det friskt og relevant for sluttbrukerne dine. Og husk at det ikke er det beste innholdet som vinner oppmerksomheten, men det beste salgsfremmende.

Du trenger ikke å finne opp hjulet på nytt. Hvis du tror at du må skrive noe nytt hver gang du legger ut noe, må du tro om igjen. Bare revider det eksisterende innholdet ditt. I dag, når ting endrer seg hele tiden, kan det du la ut i går, allerede være utdatert. Oppfyller innholdet ditt dagens bransjetrender? Er det interessant for målgruppen din? Når du har fått svar, kan du også sjekke innholdet ditt på gjeldende SEO-algoritmer.

Leter du etter en smartere måte å drive innholdsmarkedsføring på?
Leter du etter en smartere måte å markedsføre innhold på?

Influencer-markedsføring

Å samarbeide med en innflytelsesrik person er den andre taktikken du bør vurdere. Ideen er enkel her. En influencer er en person som har et stort antall følgere som er mer sannsynlig å kjøpe produkter eller tjenester de markedsfører av en god grunn. De stoler rett og slett på og beundrer personen.

Det er ingen hemmelighet at influencer-markedsføring kan bidra til å øke merkevarebevisstheten. Men det er trikset - du må finne den rette personen. Mange av disse har millioner av følgere over hele verden. Og hvis du kan slå deg sammen med en av disse millionkontopåvirkerne, har CBD-merket ditt en bedre sjanse til å bli lagt merke til.

Men du trenger ikke å starte stort. Det er smart å starte med mikroinfluencere for å få ballen til å rulle i riktig retning. Bare fordi de har en mindre følgerbase, er de knyttet til en bestemt nisje eller et bestemt produkt. Når du finner en person som allerede er kjent med CBD-produkter, sparer du tid. Personen kjenner allerede alle inn og ut av CBD-markedet og er mer sannsynlig å markedsføre produktet ditt. Din oppgave er likevel å gi en grunn til å gjøre det. Hvorfor fortjener CBD-produktet ditt oppmerksomhet?

Les mer: Hvordan mikroinfluencere hjelper merkevarer med å gjøre bedre markedsføring

Tilknyttet markedsføring

Tilknyttet markedsføring er en annen vinn-vinn-taktikk du kan bruke for å markedsføre CBD-merket ditt. Når du jobber med tilknyttede markedsførere, markedsfører du deg selv. Du nærmer deg de rette som er interessert eller kjent med CBD-produkter. Så du går sammen med markedsførere for å markedsføre produktet ditt og gjøre CBD-merket ditt anerkjent. Som et resultat skiller du deg ut fra mengden.

Hvordan starte en effektiv markedsføringskampanje for CBD

Så som du ser er det noen spesifikke begrensninger når det gjelder markedsføring av CBD-merker. Likevel har du fremdeles alternativer som lar deg markedsføre CBD-virksomheten din uten risiko for å bli utestengt. Og her kommer det første spørsmålet å svare på - vil du gjøre det selv eller kontakte fagpersoner for å få hjelp?

Når du gjør det selv, sparer du massevis av penger. Kostnadseffektivitet er en av de viktigste fordelene å vurdere her. Høyt engasjement og muligheten til å bygge relasjoner med påvirkere er andre fordeler du får fra DIY CBD-markedsføring. Men lav teknisk ekspertise kan være din fiende. Du må gjøre mange ting selv, noe som tar tid og setter CBD-merket ditt et sted bak hjørnet.

Ofte er det et pengespørsmål som gjør DIY CBD-markedsføring til en prioritet. Og det er et godt valg for selskaper i tidlig fase som er begrenset med budsjettet. Men hvis du tenker på føttene, vil du se den andre siden av mynten.

Byråer som PRNEWS.IO kan hjelpe CBD-selskaper med å bruke markedsføringstaktikk for å nå spesifikke mål. Det beste er at du kan drepe to fugler med ett skudd. PRENEWS.io kan hjelpe deg med en lenkebyggingsstrategi som en av de mest effektive CBD SEO-taktikkene. Og for det andre, spre ordet om CBD-virksomheten din gjennom PR, positive anmeldelser, online publikasjoner, du heter det.

I mellomtiden holder du deg involvert i prosessen og holder tritt med de nyeste trendene i markedet. Så du holder fokus på viktige ting, men øker sjansene dine for å starte en effektiv CBD-kampanje.

Siste fra Blog