Top Filippiinien sanomalehdet ja uutissivustot

15 minuuttia luettu

Tehdäänkö sisältömarkkinointia ja haluatko tulla julkaistuksi filippiiniläisissä sanomalehdissä ja uutissivustoilla? Paranna ponnistelujasi ottamalla yhteyttä auktoriteettitoimittajiin ja tekemällä yhteistyötä luotettavien blogien kanssa Filippiineillä. Filippiineillä on elinvoimainen mediateollisuus, johon kuuluu painettuja ja verkossa ilmestyviä sanomalehtiä.

Filippiineillä ilmestyvät sanomalehdet ovat enimmäkseen englanninkielisiä.

Neiden katsojat koostuvat pääasiassa keski- ja yläluokasta. Tutustu parhaimpiin Filippiinien uutissivustoihin tuhansista muista digitaalisista alustoista verkossa, jotka on asetettu paremmuusjärjestykseen liikenteen, sosiaalisen median seuraajien, verkkotunnuksen auktoriteetin ja päivitysten perusteella.

10 parasta filippiiniläistä sanomalehteä ja uutissivustoa

Manila Bulletin

Web-sivusto | Twitter

Manila Bulletin ilmestyy seitsemänä päivänä viikossa muiden viikkolehtien kanssa. Se julkaistaan painettuna ja verkkomuodossa, tabloid-kokoisina sanomalehtenä ja erilaisina lehtenä englanniksi, filippiiniksi ja kansankielellä. He pitävät journalismia välineenä oikeudenmukaisen ja reilun yhteiskunnan luomisessa kansalaisista, jotka rakastavat maataan, työskentelevät yhtenäisinä kansan yhteisen hyvän puolesta ja ajavat kansan etua itsensä yläpuolella. Tämän näkemyksen kautta Manilla Bulletinin toimittajat edistävät osaltaan sellaisen maan luomista, jossa vapaat ihmiset nauttivat vauraudesta ja edistyksestä oikeudenmukaisesti.

Sun Star

Web-sivusto | Twitter

Sun Star -sanomalehden tiimi on maailmanluokan kustannusyritys, joka julkaisee yhteisöluonteisia sanomalehtiä ja muita yhteisölle suunnattuja mediatuotteita. He ovat alan johtavia yrityksiä yritys- ja journalististen periaatteiden ja käytäntöjen rehellisyydessä ja erinomaisuudessa.

BusinessDay

Web-sivusto | Twitter

Maan johtava talousmedia edustaa viiden vuosikymmenen ammattimaista talouslehdistöä. Tämä huippuosaamisen perinne alkoi, kun BusinessDay ilmestyi ensimmäisen kerran lehdistössä 27. helmikuuta 1967. Ensimmäisessä numerossaan julkaisu lupasi ”asiantuntevaa ja vastuullista uutisointia”

Tribune

Web-sivusto | Twitter

Daily Tribunen sisäinen sisältö on täynnä oivaltavia tarinoita ja ajankohtaisia viestejä, jotka ilmentävät kiinnostuksen kohteiden ja aiheiden yhdistelmää – elämäntapa, viihde, maailman uutiset, kansakunta, liike-elämä, metro, urheilu, autoiluomaisuus, uusin teknologia ja paljon muuta.

Nämä alueet on suunniteltu ja valmisteltu vastaamaan lukijoidensa tiedon tarpeisiin, jotka yleensä kuuluvat keski- ja yläluokkaan, joka koostuu enimmäkseen asiantuntijoista ja korkeasti koulutetuista, ilman syrjintää markkinoiden muihin toimialoihin nähden.

Malayan liiketoiminta

Web-sivusto | Twitter

Malaya Business Insight on käytettävissäsi hyvin luettavissa vaihtoehdoissa: Yhdistelmä syvällisiä uutisia, erinomaisia uutisanalyysejä, luotettavia tapahtumien ennusteita, tehokkaita katsauksia ja tasapainoisia päivityksiä siitä, mitä tapahtuu ja on tapahtumassa yritysten johtokunnissa, eri liike- ja teollisuudenaloilla, Filippiinien paikallisessa ja globaalissa politiikassa sekä pelien, viihteen, urheilun, taiteen ja elämäntyylin jännittävässä maailmassa.

Bulatlat

Web-sivusto | Twitter

Ryhmän filippiiniläisten vuonna 2001 perustama Bulatlat perustettiin tavoitteenaan tarjota sisältöä poliittisesta korruptiosta ja toimia keskustelufoorumina. Nyt se kutsuu itseään vaihtoehdoksi perinteiselle filippiiniläiselle medialle, joka pyrkii heijastamaan yleistä mielipidettä ja edistämään ihmisoikeuksien suojelua käsittelemällä naisten oikeuksia ja asemaa sekä alkuperäiskansojen oikeuksia. Tammikuun 2019 lopusta lähtien se on kokenut useita verkkohyökkäyksiä, joita ovat tehneet ”klikkausfarmit” – trollitehtaat, jotka palkkaavat työntekijöitä tulvimaan verkkosivustoja. Hyökkäykset alkoivat sen jälkeen, kun Bulatlat julkaisi viestejä filippiiniläisen rauhankonsultin ja äärivasemmistolaisen koalition jäsenen Randy Malayaon murhasta.

Filippiiniläinen tutkivan journalismin keskus

Web-sivusto | Twitter

The Philippine Center for Investigative Journalism (PCIJ) on riippumaton, voittoa tavoittelematon mediayhtiö, joka keskittyy tutkivaan raportointiin. Sen perustivat vuonna 1989 yhdeksän filippiiniläistoimittajaa, jotka tajusivat vuosiensa aikana, jolloin he työskentelivät uutistoimituksissa ja uutistoimittajina, että sanomalehtien ja yleisradioyhtiöiden on mentävä päivittäistä raportointia pidemmälle.

PCIJ perustettiin edistämään tätä tarkoitusta edistämällä tutkivaa raportointia Filippiinien yhteiskunnan ajankohtaisista ongelmista ja suuren yleisen edun mukaisista asioista. Se ei pyri korvaamaan yksittäisten julkaisujen ja sanomalehtien tai radio- ja televisiokanavien työtä, vaan pyrkii ainoastaan edistämään tutkivan journalismin kehitystä ja luomaan sille kulttuurin filippiiniläisen journalismin piirissä.

CBCP NEWS

Web-sivusto | Twitter

Filippiineillä, joilla katolisella kirkolla on tärkeä rooli lähes kaikilla elämänalueilla – mikä kattaa yhteiskuntajärjestyksen – viestintävälineillä on kaksinkertainen merkitys.

Ajatus kirkollisen median äänen nostamisesta on tullut välttämättömyys. Tässä valossa CBCPNews perustettiin. Sen perusteluna on käynnistää vaihtoehtoinen uutisfoorumi, jonka sisällä on katolisia toimittajia, jotka ovat omistautuneet tarjoamaan tarkkoja uutisia.

CBCPNewsin tavoitteena on auttaa evankeliumin levittämisessä tavanomaisen tason journalismin avulla kertomalla tärkeät tapahtumat uutisraporteissa.

Manila Standart

Web-sivusto | Twitter

Manila Standardin elokuussa 2002 avattu verkkosivusto laajentaa sanomalehden tavoittavuutta sen tyypillisen yleisön ulkopuolelle ja tuo uutiset paljon laajemman ja maantieteellisesti monipuolisemman lukijakunnan saataville paikallisesti ja kansainvälisesti.

Manila Standartin tiimi uskoo, että päivän uutisten ei tarvitse olla tylsiä, liian pitkiä tai kuivia. Juttujen tulee olla ytimekkäitä, helppolukuisia ja kirjoitettu eloisalla tyylillä, josta on tullut tälle julkaisulle ominainen piirre.

Rappler

Web-sivusto | Twitter

Kärkevien postausten, keskustelujen ja yhteistyön avulla Rapplerin tiimi puhuu totuutta vallalle ja rakentaa toimintayhteiskuntaa paremman maailman puolesta.

Perusteena on, että Rapplerin tiimi puhuu totuutta vallalle ja rakentaa toimintayhteiskuntaa paremman maailman puolesta.

Luotiin mediatoimistona heinäkuussa 2011 ja lanseerasi digitaalisen versionsa tammikuussa 2012. Rappler perustuu kolmeen pilariin – journalismi, yhteisö ja teknologia – joita yhdistävät yhteiset arvot: luottamus, rohkeus ja rehellisyys. Siihen kuuluu veteraanitoimittajia, jotka ovat saaneet koulutusta yleisradio-, printti- ja verkkolähetysten aloilta ja työskentelevät yhdessä nuorten, digitaalisten natiivien kanssa, jotka ovat innokkaita kirjoittamaan ja löytämään ratkaisuja kaikkein ajankohtaisimpiin kysymyksiin.

Miten saat yrityksesi julkaistua Filippiinien uutissivustoilla

Tiedät, että paras tapa vauhdittaa projektiasi on päästä esille suosituissa ja uskottavissa tiedotusvälineissä. Jotkut näistä Filippiinien huippu-uutissivustoista eivät ole helposti pienten yritysten tavoitettavissa. Onneksi on olemassa loistava palvelu tulla julkaistuksi jossakin näiden tiedotusvälineiden huipuista tai muissa uskottavissa sanomalehdissä, jotka ovat valmiita julkaisemaan artikkelisi. PRNEWS.IO-alustalta löydät monia digitaalisia julkaisuja, jotka ovat suosittuja Filippiineillä.

Siten projektisi tai palvelusi teknologiauutissivustoilla ansaitsee varmasti enemmän huomiota ja houkuttelee uusia seuraajia. Sinun tarvitsee vain löytää sopiva PRNEWS.IO:n  Filippiiniläiset sanomalehdet ja uudet sivustot, tilata sisältö ja lähettää se. Tässä muutamia kohokohtia tästä listasta:

Manila Times

• Käynnit: 8.1M
  • Hyökkäysprosentti: 60.94%

The Manila Times on vanhin olemassa oleva englanninkielinen media tällä alueella. Sitä julkaisee päivittäin The Manila Times Publishing Corp., jonka pääkonttori sijaitsee Intramurosissa, Manilassa.

Se julkaistiin 11. lokakuuta 1898. Se on nykyisin julistettu yhdeksi Filippiinien suurimman levikin sanomalehdistä.

Philippine Star

• Käynnit: 7.2M
  • Hyökkäysprosentti: 62.47%

The Philippine Star on paperinen sanomalehti ja digitaalinen alusta Filippiineillä ja PhilStar Media Groupin lippulaivauutistoimisto. Ensimmäinen numero julkaistiin 28. heinäkuuta 1986 veteraanitoimittajien Betty Go-Belmonte, Max Soliven ja Art Borjalin toimesta. Nykyään Philippine Star kuuluu Filippiinien levinneimpiin sanomalehtiin, ja sen keskimääräinen levikki on 266 000 kappaletta päivässä.

Philippine Times

• Hyökkäysprosentti: 27.68%

Englanninkielinen foorumi, joka julistaa iskulauseen ”Filippiinien ylpeys”, on suosittu yhteiskunnassa ja filippiiniläisten keskuudessa ulkomailla, sillä englanti on toinen maan kahdesta virallisesta kielestä, toinen on filippiiniläinen.

Kiitos.

Philippine Times on Filippiineillä ja kaikkialla maailmassa asuville ihmisille tärkeä kanava, josta he saavat uutisia maasta. Sivuston sisältö on esillä muilla verkkosivustoilla ja sitä jaetaan valtavasti sosiaalisen median verkostoissa.

Filippiinien uutiset

• Käyntejä: 290
  • 74.51%

Filippiinien uutiset on riippumaton sivusto, joka kattaa alueen uutiset, mukaan lukien viestit eri puolilta aluetta ja maailmaa. Lisäksi he kirjoittavat kansainvälisistä tapahtumista, liike- ja talousjutuista sekä valuuttakursseista. Siellä näytetään myös sää ja linkkejä kaupungin muihin uutismedioihin. He tarjoavat uutiskyselyn ja lähettävät lisäksi päivittäin sähköpostiviestejä, jotka sisältävät uutisia kyseisestä kategoriasta tai tilaajan valitsemista kategorioista. Ne tarjoavat RSS-syötteitä eri kategorioille, mukaan lukien paikallisuutiset. Filippiinien News.Net on julkaistu vuodesta 1999 lähtien ja on osa kansainvälistä uutispalvelua, jossa on news.net-pääte.

INQUIRER.net

4.7M
  • Hyökkäysprosentti: 65.15%

Alustalla on ajankohtaisia uutisia 24/7 ja uusimmat tiedot asioista ja ajankohtaisista tapahtumista. Tämä media korostaa myös vakuuttavia artikkeleita politiikasta, viihteestä, urheilusta, elämäntyylistä, liiketoiminnasta ja teknologiasta sekä viestejä ympäri maailmaa, jotka ovat kiinnostavia kaikille filippiiniläisille ulkomailla.

INQUIRER.net sisältää multimediaominaisuuksia, helpon kanavasuunnittelun, vahvan sosiaalisen median kattavuuden ja lukuisia sitouttamisalustoja, joiden avulla sen katsojat voivat kokea sisällön milloin tahansa, missä tahansa ja aina.

Interaksyon

• Käynnit: 735.6K
  • Hyökkäysprosentti: 67.87%

Uusi Interaksyon pyrkii seuraamaan kaikkia ajan tasalla verkossa tapahtuvista kiinnostavimmista aiheista päivittämällä ja laittamalla oivalluksia sisältöönsä. Interaksyon on nyt Philstar Globalin alaisuudessa, joka ylläpitää myös johtavaa uutissivustoa Philstar.com, ja se perustuu alkuperäisen TV5-portaalin perintöön.

PinoyTechSaga

• Käynnit: 422.1K
  • Ponnahdusprosentti: 78.66%

PinoyTechSagan kirjoittaja ja perustaja Joshua Christian Manuel on teekkari ja vannoutunut pelaaja. PinoyTechSagan nimi on saanut inspiraationsa Android-pelistä Saga Go, koska se oli ensimmäinen Android-verkkopeli, josta Joshua piti.

Joshua Christian aloitti teknologiapainotteisen bloginsa 31. tammikuuta 2017. PinoyTechSagan tehtävänä on jakaa ajankohtaista tietoa älypuhelimista Filippiineiltä ja kansainvälisesti, vinkkejä tietokoneista ja internetistä, hänen ajatuksiaan peleistä, kuten online- ja offline-peleistä sekä Android-peleistä

Mindanao Gold Star Daily

Web-sivusto | Mainossivu | Twitter

filippiiniläiset sanomalehdet Mindanao Gold Star Daily.
  • Käynnit: 12.2K
  • Ponnahdusprosentti: 67.25%

Vuonna 1989 perustettu Mindanao Gold Star Daily loi uuden merkityksen ja liekin paikalliselle sanomalehtialalle. Vuosien mittaan se jatkoi keskittymistä ja kiinnostusta maaseutualueisiin ja aloitti yhteisöjournalismin kasvun.

The Mindanao Gold Star Daily on ainoa päivälehti, jolla on laaja jakeluverkosto Mindanaon saarella. Sillä on useita kolumnisteja ja 80 toimistoa, joissa työskentelee korkeasti koulutettuja toimittajia, ja The Mindanao Gold Star Daily on strategisesti jaettu 24 maakunnassa ja 20 kaupungissa kaikkialla Mindanaossa.

Mindanao Gold Star Daily julkaisee päivittäin 60 600 numeroa, joiden myynti ei perustu niinkään katumyyntiin, vaan lukijoidensa tilauksiin, joita vastaavat Mindanaon virastot lähettävät suoraan.

Velkainen velkapuoli

Web-sivusto | Mainossivu | Twitter

filippiiniläiset sanomalehdet punainen velkapuoli.
  • Käynnit: 104
  • Hyökkäysprosentti: 100

RedDebtedStepchild on velkajulkaisu, joka on ollut aktiivinen jo useita vuosia. Nyt sillä on kolmas omistaja, ja tiimi jatkaa samaa perustajajäsenen henkeä jakamalla velkojen lyhennysartikkeleita ja muita henkilökohtaiseen talouteen liittyviä aiheita mukaansatempaavalla ja hauskalla tavalla. Sivustolla on kirjoituksia monilta toimittajilta ja ihmisiltä, jotka tietävät, millaista on olla veloissa.

Yhteenveto

Jos etsit hyviä tarkkoja Filippiinien uutissivustoja, et mene pieleen edellä lueteltujen medialähteiden kanssa. Internetissä on monia muitakin uutissivustoja, ja vaikka jotkut niistä saattavat olla mielenkiintoisia tai hyödyllisiä lukea, suuri osa niiden sisällöstä on enemmän toimituksellista. Tässä artikkelissa mainitsemani katoliset uutissivustot ovat niitä, joilla on vaikutusvaltaa, ja lukijat kiinnittävät huomiota siihen, mitä nämä lähteet julkaisevat.

Uusimmat lähettäjältä Blog