Top 10 taloustoimittajaa – Lista 2022

13 minuuttia luettu

Haluatpa sitten lisätä yrityksesi profiilia, luoda uutta liikennettä, käynnistää uuden yrityksen, houkutella uusia asiakkaita tai herättää sijoittajien huomion, vankkoihin yritystoiminnan toimittajiin vetoaminen on yksi parhaista tavoista saada yrityksesi huomatuksi. Kun rakennat medialuetteloa lehdistötiedotetta varten, kiinnitä tarkkaan huomiota sen laatuun ja siihen, kuinka paljon aikaa käytät siihen. Halu lisätä listaa jatkuvasti manuaalisilla hauilla eri yritysmedioista voi olla valtava ajallinen ja vaivannäköinen investointi. Tarpeistasi riippuen sinun kannattaa ehkä käyttää organisoitua mediatietokantaa, joka koostuu liike-elämän huipputoimittajista tai luotettavista mediakumppaneista, kuten PRnews.io

Build Positive Online Reputation & Remove Negative from SERP

Katso listani ammattimaisista ja kansainvälisesti kunnioitetuista huippuliiketoiminnan toimittajista. Olen valinnut maailman parhaat kaupallista toimintaa käsittelevät toimittajat ja reportterit.

Top-liiketoimittajat 2021:

Owen Thomas

Senior Editor at Protocol
Top Business Journalists Owen Thomas.

Twitter | LinkedIn

Owen Thomas on toimittaja, bloggaaja ja liikemies. Hän työskenteli The Daily Dotin perustavana päätoimittajana ja aiemmin VentureBeatin entisenä päätoimittajana.

Tänään Owen Thomas työskentelee vanhempana päätoimittajana Protocolilla, jossa hän vastaa yritys- ja rahoitusteknologian uutisoinnista. Aiemmin hän toimi San Francisco Chronicle -lehden yritystoimittajana ja sitä ennen teknologiauutissivusto ReadWrite:n päätoimittajana. Hän on toiminut muun muassa Business Insiderin länsirannikon päätoimittajana, Daily Dotin päätoimittajana ja Gawker Median Valleywagin päätoimittajana. Lisäksi Owen työskenteli eri tehtävissä Time Inc:n Business 2.0 -lehdessä, Red Herringissä ja Wiredissä.

Thomas suoritti kandidaatin tutkinnon Chicagon yliopistosta sivistystieteistä ja Itä-Aasian kielistä.

Adam Parsons

Englantilainen televisio- ja radiojuontaja, Sky Newsin Eurooppa-toimittaja
Top Business Journalists Adam Parsons.

Adam Parsons syntyi Lontoossa. Hän aloitti uransa BBC Newsin urheilutoimittajana ja esiintyi jatkuvasti BBC One -kanavalla ja BBC Radiossa. Hän luonnehtii itseään ”kaikkien alojen osaajaksi”, sillä hän pystyy käsittelemään aiheita politiikasta – ja Brexitistä – terrorismiin, maahanmuuttoon, liikejournalismiin ja ajankohtaisuutisiin. Aikaisemmin hän työskenteli talouskirjeenvaihtajana ja teki useita yksinoikeudella julkaistuja juttuja Brexitin suunnittelusta ja finanssikriisin seurauksista.

Ennen siirtymistään Sky Newsin palvelukseen Adam oli BBC Radio 5 Liven Wake Up To Money -ohjelman toimittaja ja korosti liike-elämän uutisia Newsnightissa.

Hän on tunnettu siitä, että hän toimittaa työt mahdollisimman tiukkoihin aikatauluihin ja laatii pitkäkestoisia juttuja, joiden valmistuminen kestää kuukausia. Journalismin lisäksi Parsonsilla on suuri lahjakkuus kaupalliseen maailmaan, sillä hän on toiminut Travelodge Hotelsin, miljardin dollarin yrityksen, johtokunnan jäsenenä.

Alyson Shontell

Päätoimittaja, Business Insider
Top Business Journalists Alyson Shontell.

Twitter | LinkedIn

Alyson Shontell aloitti työt Business Insiderissa heinäkuussa 2008 sen kuudentena työntekijänä. Hän toimi myynnin suunnittelijana ennen kuin siirtyi toimitukseen vuonna 2010. Siellä hänestä tuli startup-kirjoittaja ja hän oli ensimmäinen, joka kirjoitti joistakin nykypäivän suurimmista teknologiayrityksistä, kuten Pinterestistä, Tinderistä, Uberista, Instagramista ja Snapista.

Alyson ylennettiin vanhemmaksi kirjeenvaihtajaksi, ja myöhemmin hänestä tuli Business Insiderin vastaava päätoimittaja. Vuonna 2016 hänet kutsuttiin päätoimittajaksi, jolloin hänestä tuli nuorin ja ainoa nainen, joka johtaa globaalia talousjulkaisua. Business Insider on nyt yksi maailman suurimmista medioista, jolla on yli 300 miljoonaa kuukausittaista lukijaa.

Catherine Clifford

Senior yrittäjyyskirjoittaja CNBC:llä
Top Business Journalists Catherine Clifford.

Twitter | LinkedIn

Catherine Clifford on CNBC:n vanhempi yrittäjyyskirjoittaja. Aiemmin hän on työskennellyt johtavana kirjoittajana Entrepreneur.com-sivustolla, CNNMoneyn pienyritystoimittajana ja avustajana CNN:n New Yorkin toimistossa.

Catherine on työskennellyt 17 vuoden aikana toimittajana New York Daily Newsissa, CNN:ssä, CNNMoneyssa, Entrepreneurissa ja CNBC:ssä. Hän osaa loistavasti kirjoittaa sekä pikahittejä että pidempiä ja hahmovetoisia tarinoita.

Korostettuaan joukkorahoitusalan kehitystä vuosien ajan hän aloitti Entrepreneur.com-sivustolla web-sarjan Crowdfund with Cat. Jokainen jakso antaa lukijalleen sisäpiirin tietoa joukkorahoitusuutisista, parhaista käytännöistä ja vinkkejä joukkorahoituskampanjan toteuttamiseen.

Kaikkakin hän oli innoissaan Crowdfund with Catin aloittamisesta, sitä oli olemassa vain yksi kausi. Myöhemmin hän liittyi ensimmäisiin tiimin jäseniin, jotka olivat mukana käynnistämässä CNBC:n uutta digitaalista hanketta CNBC Make It. Kirjoitettuani vuosia yrittäjyydestä, tarjous päästä osaksi journalistista startup-yritystä isomman yrityksen sisällä oli vakuuttava. Hän aloitti elokuussa 2016, ja sen jälkeen osio on noussut paljon nopeammin.

Catherinella on kandidaatin tutkinto Columbian yliopistosta. Hän asuu Brooklynissa, New Yorkissa.

Dan Roth

Päätoimittaja LinkedInissä
Top Business Journalists Dan Roth.

Twitter | LinkedIn

Dan Roth New Yorkista on kiistatta yksi internetin vaikutusvaltaisimmista taloustoimittajista. LinkedInin päätoimittajana hän vastaa siitä, että päivän tärkeimmät artikkelit tavoittavat kohdealansa tärkeimmät ihmiset.

Roth aloitti uransa Triangle Business Journalissa Raleighissa – Pohjois-Carolinan osavaltion pääkaupungissa. Tällä hetkellä Roth on LinkedInin päätoimittaja – maailman suurimman liike-elämän kannalta merkityksellisen sisällön alustan ja julkaisijan. Ennen LinkedIniin siirtymistään hän työskenteli myös Fortune.comin johtavana kirjoittajana ja päätoimittajana, jossa hän lanseerasi muun muassa Dan Primackin Term Sheet -lehden ja muita suuria brändejä.

Rhonda Abrams

Kolumnisti USA Todayssä
Top Business Journalists Rhonda Abrams.

Twitter | LinkedIn

Rhonda Abrams on tunnettu kirjailija, yrittäjä ja USA Today:n kolumnisti. Hänet on tunnustettu yhdeksi maan tärkeimmistä pienyritysten, yrittäjyyden ja yrityssuunnittelun ammattilaisista. Kirjoituksillaan ja vaikuttavilla puheillaan Rhonda on auttanut miljoonia nuoria liikemiehiä perustamaan ja vauhdittamaan omaa yritystään. Hänestä tuli USA Today:n viikoittaisen pienyritys- ja yrittäjyyskolumnin menestyksekäs kolumnisti. Hänen kirjansa Erinomainen liiketoimintasuunnitelma: Secrets & Strategies bnimisestä kirjasta tuli Amerikan myydyin liiketoimintasuunnitelmaopas, jota myytiin yli miljoona kappaletta.

Rhondan 19 yrityssuunnittelua ja yrittäjyyttä käsittelevää kirjaa on käännetty yli 30 kielelle, ja ne on otettu käyttöön yli 1000 kauppakorkeakoulussa, mukaan lukien 22 Yhdysvaltain 25 parhaasta yrittäjyyskurssista. Six-Week Start-Up, Business Plan in a Day, ja Entrepreneurship: A Real-World Approach -kirjoista tuli bestsellereitä.

Rhonda ei vain käsittele yrittäjyysaiheita; hän elää sitä. Hän on luonut neljä menestyvää yritystä. Nyt hän on PlanningShopin, pienyrityksille sisältöä tuottavan kustannusyhtiön, toimitusjohtaja ja pääyrittäjä. Hänet on sisällytetty Piilaakson 100 vaikutusvaltaisimman naisen joukkoon ja Top 100 Small Business Influencers -listalle.

Hän opiskeli UCLA:ssa ja Harvardin yliopistossa. Rhonda asuu Palo Altossa, Kaliforniassa, ja hänen koiransa ZuZu tulee töihin joka päivä.

Benjamin Pimentel | Top Business Journalists

Senior teknologiatoimittaja Business Insiderissa
Top Business Journalists Benjamin Pimentel.

Twitter | LinkedIn

San Franciscossa asuva Benjamin on yritysteknologian ja Piilaakson yritysten korostamisen asiantuntija. Benjamin kirjoittaa yritysteknologian sekä datakeskus- ja pilvilaskentamarkkinoiden suurimmista toimijoista, kuten Hewlett Packard Enterprise, Oracle, Intel, Cisco ja Nvidia. Hän on kirjoittanut teknologiasta ja Piilaaksosta myös San Francisco Chronicleen ja Dow Jones MarketWatchiin.

Mario Toneguzzi | Top Business Journalists

Calgaryn podcastin ja Edmontonin podcastin isäntä
Top Business Journalists Mario Toneguzzi.

Twitter | LinkedIn

Mario Toneguzzi asuu Calgaryssa. Hän on sanomalehtien kirjoittaja, kolumnisti ja päätoimittaja 37 vuoden kokemuksella.

Hän omisti 35 vuotta Calgary Herald -lehdessä kirjoittaen urheilusta, rikoksista, politiikasta, terveydestä, kaupunki- ja ajankohtaisista uutisista sekä liike-elämästä. 12 vuoden ajan talouskirjoittajana hänen ammatilliset kiinnostuksen kohteensa olivat liike- ja asuinkiinteistöt, vähittäiskauppa, pienyritykset ja yleiset talousuutiset.

Nyt Mario työskentelee freelancerina. Hän on kirjoittaja ja konsultti viestinnän ja mediasuhteiden sekä koulutuksen alalla.

Karen Yuan | Top Business Journalists

Toimittaja Fortunen uutiskirjeissä
Top Business Journalists Karen Yuan.

Twitter | LinkedIn

Karen Yuan on Fortunen uutiskirjetoimittaja, joka vastaa päivittäisten ja viikoittaisten uutiskirjeiden valvonnasta.

Aiemmin Karen oli avustava päätoimittaja The Atlanticissa, jossa hän oli mukana lanseeraamassa ja toimittamassa sen premium-uutiskirjettä. Hän loi myös juttuja Instagram-runouden kaupallistumisesta ja miljoonan jäsenen Facebook-ryhmän vaikutuksesta aasialaiseen diasporaan, joka palkittiin Princetonin Aasian amerikkalaistutkimuksen osastolla akateemisesta näppäryydestään. Työskennellessään CNN:n sosiaalisen median osastolla hän oli yksi ensimmäisistä toimittajista, jotka kirjoittivat tarinoita innovatiivisten formaattien, kuten Twitter Momentsin ja uutisbottien, avulla.

Karen opiskeli Columbian yliopistossa, jossa hän järjesti harvinaisen kampusvierailun Snapin perustajan ja toimitusjohtajan Evan Spiegelin kanssa ja haastatteli tätä satojen Snapchattia käyttävien opiskelijoiden edessä. Hän asuu New Yorkissa.

Rey Mashayekhi | Top Business Journalists

Kirjoittaja Fortunessa
Top Business Journalists Rey Mashayekhi.

Twitter | LinkedIn

Rey Mashayekhi on Fortunen kirjoittaja. Hän aloitti työt julkaisussa loppuvuodesta 2018 ja kirjoittaa pääasiassa taloudesta ja politiikasta.

Ennen Fortuneen siirtymistään Rey on työskennellyt New Yorkissa sijaitsevissa kiinteistöalan uutistoimistoissa The Real Deal ja Commercial Observer, joissa hän kirjoitti uutisia ja trendejä kaupallisten kiinteistöjen maailmasta.

Hän aloitti uransa hyödyketoimittajana, joka kirjoitti uutisia metalliteollisuudesta kaupalliselle julkaisulle American Metal Market, joka on Euromoney Institutional Investor -liiketoimintakustantajan osasto. Valmistuttuaan New Schoolin Eugene Lang Collegesta hän toimi New School Free Pressin uutistoimittajana, joka on hänen alma materinsa opiskelijoiden ylläpitämä julkaisu. Hän oli myös osa tiimiä, joka voitti kaksi Associated Collegiate Press -palkintoa vuonna 2012. Rey on kotoisin Washington D.C:n alueelta, ja hän asuu Los Angelesissa.

How To Do Public Relations For Small Business

Miten PRNEWS.io:ta käytetään

Tässä videossa jaan hienon työkalun nimeltä PRNEWS.IO – markkinapaikka, jossa PR-asiantuntijat, internet-markkinoijat ja mainostajat voivat ostaa sponsoroitua sisältöä. PR on loistava näkyvyyden, liiketoiminnan kasvun ja SEO-selkälinkkien kannalta (se voi auttaa sinua sijoittumaan Googleen).

Pienyritys PR:ää aloittaessasi on ratkaisevan tärkeää tehdä itsesi näkyväksi verkossa, erityisesti sosiaalisessa mediassa. Voit tehdä sen vain laadukkaalla sisällöllä, jonka voivat luoda kokeneet toimittajat tai ammattimainen toimisto PRnews.io

Uusimmat lähettäjältä Blog