Snov.io PR-asiantuntijoille: Miten lisätä PR:ääsi automaattisilla sähköpostikampanjoilla

10 minuuttia luettu

Nokkela PR on yksi tehokkaimmista mekanismeista edistää tuotteitasi ja palveluitasi toimialasta riippumatta. Kokeneet PR-asiantuntijat hallitsevat jo kauan sitten parhaat markkinointi- ja myyntityökalut. Ja nyt he käyttävät tällaisia palveluja suuressa määrin menestyksekkääseen vuorovaikutukseen sosiaalisen median ja toimittajien kanssa.

Olemassa oleva all-in-one-ratkaisu myyntiprospektointiin ja kylmään yhteydenpitoon, Snov.io tarjoaa luotettavan työkalupakin, jonka avulla voit optimoida PR-kampanjasi ja rakentaa säännöllistä merkityksellistä viestintää oikeiden ihmisten kanssa.

Mutta mikä tekee Snov.iosta todellisen arvon PR-asiantuntijoille? Tämän palvelun tärkein etu on sen kaikkien työkalujen hyvin järjestetty, nopea ja tarkka työskentely, jonka avulla voit:

• Etsiä toimittajien sähköpostiosoitteita verkkotunnusten ja heidän sosiaalisen median profiiliensa perusteella;
  • Varmennat löydetyt sähköpostit ja työskentelet vain kelvollisten osoitteiden kanssa;
  • Luo erittäin yksilöllisiä viestejä, joissa on suuri määrä muuttujia;
  • Rakenna laukaistuja sähköpostitiputuskampanjoita, jotka ylpeilisivät korkealla avausprosentilla.

Lisäksi Snov.io:n joustavuus mahdollistaa tämän palvelun integroinnin muihin PR-työkaluihin, CRM:iin, työtiloihin, kalentereihin ja vaikka mihin.

Mitä tahansa.

Liipaisevien PR-kampanjoiden ominaisuudet

Professionaaliset PR-työkalut ovat yleisesti ottaen samanlaisia kuin markkinointityökalut. Myös niiden tehokkuuden kriteerit ovat samat:

• Vastaanottajan reagointikyky;
  • Sähköpostikampanjan säännöllisyys;
  • Yhteyshaku tehokkuus.

Mikä kuitenkin tekee PR-kampanjoista perinteisiä B2B-kampanjoita riskialttiimpia, on kontaktien vaihtuvuus. Selitys tähän on yksinkertainen. Minkä tahansa PR-asiantuntijan kontaktipohja ei rajoitu vain virallisiin joukkoviestimien edustajiin, vaan se sisältää myös toimittajia, joilla on taipumus vaihtaa kiinnostuksen kohteita, työpaikkoja ja sähköpostiosoitteita useammin.

PR-päällikön vastuulla on löytää vastaanottajien olemassa olevat sähköpostit ja tarkistaa jatkuvasti niiden oikeellisuus, jotta vältytään kampanjoiden kasvavalta bounce-asteelta. Siksi kaikkien sähköpostitrip-kampanjoiden tulisi alkaa perusteellisesta sähköpostien etsimisestä ja tarkistamisesta, jota seuraa laadukas sähköpostilistan rakentaminen.

Miten kerätä lista aktiivisista joukkoviestimien yhteyshenkilöistä

Snov.io Email Finder on paras ratkaisu kohdehenkilöiden etsimisen automatisointiin. Tämä on aidosti tehokas työkalu, jonka avulla löydät sähköpostit silmänräpäyksessä. Voit käyttää tällaisia hakuvaihtoehtoja:

• Minkä tahansa media-alustan verkkotunnuksen tai verkkotunnusluettelon perusteella;
  • Nimen tai nimiluettelon sekä yrityksen verkkotunnusten perusteella;
  • Sosiaalisen median ammattiprofiilien perusteella;
  • Boolen suodattimilla, jotka sisältävät tai sulkevat pois potentiaalisen vastaanottajan taidot, työtehtävän tai sijainnin.

Sähköpostimarkkinointiin räätälöity monipuolinen Email Finder sopii hyvin myös niille PR-asiantuntijoille, jotka haluavat saada lehdistötiedotteilleen pääsyn useammille media-alustoille.

Kun olet kerännyt listan varmennetuista sähköpostiosoitteista Email Finder:n avulla, voit tuoda ne Snov.io-tilillesi tai viedä listan CSV-, XLSX- tai Google Sheets -muodossa, jotta voit aloittaa PR-sähköpostikampanjasi heti. Lisäksi voit mukauttaa mahdollisuuksien luetteloa luomalla lisäkenttiä ja optimoimalla tärkeiden sähköpostiosoitteiden etsimistä.

Tämän lisäksi voit tehdä etsinnästäsi entistäkin kätevämmän Google Chromen Email Finder -laajennuksen avulla. Tällä työkalulla, jolla on samat ominaisuudet ja toiminnot, voit myös hakea sähköpostiosoitteita ammatillisista sosiaalisista verkostoista ja mistä tahansa selaimessasi avatuista verkkosivuista.

Erin onnistuneen PR-kampanjan salaisuus: ensin tuplatarkastus

Sähköpostien lähettäminen irtotavarana johtaa usein korkeaan bounce rateen ja nollaa kaikki PR-asiantuntijan ponnistelut. Miksi näin tapahtuu? Yleensä monet sähköpostilistat tarvitsevat kaksinkertaisen tarkistuksen ennen kampanjan aloittamista. Toisin kuin tuoreet yhteystiedot, vanhat sähköpostilistat saattavat olla täynnä virheellisiä osoitteita. Sähköpostin lähettäminen niille maksaa sinulle ei-toivotut hylkäykset ja huonon lähettäjän maineen.

Kun Email Verifier on käsilläsi, voit nopeasti tuplatarkistaa niiden toimittajien tai joukkotiedotusvälineiden edustajien sähköpostiosoitteet, joita aiot tavoittaa. Vielä enemmän, kun haluat lähettää heille jatkokirjeitä, voit sulkea listalta pois virheelliset ja tarkistamattomat (riskialttiit) sähköpostiosoitteet ja olla varma, ettet tuhlaa aikaasi niihin vastaanottajiin, jotka eivät ole kiinnostuneita tarjouksestasi.

Sähköpostitrip-kampanjat toimituksille ja suurille mediayhtiöille

Sähköpostiautomaation avulla PR-asiantuntija voi säästää paljon aikaa. Silti massasähköpostin seurantakirjeiden lähettäminen yhteistyötililtä voi johtaa siihen, että sähköpostipalveluntarjoajat estävät sinut. Eikä se ole mikään vitsi. Sähköpostien päätyminen vastaanottajan roskapostikansioon on valitettava merkki PR-kampanjan epäonnistumisesta.

Toimitusten ja suurten mediayhtiöiden postilaatikot ovat usein ylikuormitettuja tonneittain viestejä, jotka saapuvat niin suihkunopeudella, että roskapostisuodattimet käynnistyvät reagoimaan valtaosaan sähköposteista.

Lopputulos on tunnettu: se aiheuttaa riskin lähettäjän maineelle. Siksi kokeneet PR-ammattilaiset valitsevat suoran yhteydenoton tiettyihin toimittajiin ja media-asiantuntijoihin.

Snov.io Email Drip -kampanjat -ominaisuuden avulla voit lähettää kohdennetun sähköpostikampanjan oikeille yhteystiedoille valitsemastasi potentiaalilistasta. Tämän työkalun avulla voit luoda yksittäisen personoidun kampanjan tai jopa automaattisen sähköpostisarjan, jonka jatkokierrokset lähetetään tietyn ajanjakson aikana tai tietyn vastaanottajan toimista riippuen.

Heti kun käynnistät seurantakampanjan, työkalu näyttää tilastot, kuten toimitusprosentin, avausprosentin ja klikkausprosentin. Kaikki tämä auttaa automatisoimaan yhteydenpitoa yhteystietojesi kanssa, mikä säästää paljon aikaa ja työvoimaa.

Miten estät sähköpostien joutumisen roskapostiin

Firman sähköpostien käytön lisäksi on muitakin syitä, miksi kirjeet menevät roskapostiin ja pilaavat kaikki mittarisi. Tärkeimpiä tekijöitä, jotka laukaisevat roskapostisuodattimet ovat:

• heikko sähköpostin otsikkorivi;
  • Runsas määrä roskapostin laukaisevia sanoja;
  • Yksittäinen muutos viestintästrategiassa;
  • Vastaanottajien asettamat suodattimet, jotka pyydystävät ei-toivotut sähköpostit.

Mutta miten välttää roskapostisuodattimet ja päästä prospektin postilaatikkoon? Jos haluat olla tarkka sähköpostin otsikkorivien kanssa ja välttää tarpeettomia laukaisijoita, voit käyttää Snov.io-sähköpostimalleja ja mukautettuja muuttujia sähköpostien monimutkaisempaan personointiin.

Journalistien ja toimittajien kanssa käytävän viestinnän luonteeseen on kiinnitettävä erityistä huomiota. PR-johtajan on valittava oikea taktiikka ja noudatettava sitä sähköpostiviestissään välttäen äkillisiä tyylillisiä muutoksia (esim. siirtyminen epäviralliseen kieleen kuulostamaan ystävällisemmältä jne.). Muuten sähköpostit jäävät roskapostikansioon.

Jos vastaanottaja sen sijaan on asettanut sähköpostisuodattimet manuaalisesti, taistelu on hävitty alusta alkaen. Ainoa asia, jonka voit tehdä asialle, on lähettää erittäin henkilökohtainen yksilöllinen sähköposti, jolla yrität luoda kontaktin vastaanottajaan. Jos käyttäjän sitoutuminen on myönteistä, voit edelleen pyytää tilaajaa muuttamaan suodatinparametrejaan.

Tehokkaan PR-kampanjan avain

PR-asiantuntijalle jokainen kylmä sähköposti on erillinen kampanja, jonka tulokset on analysoitava kunnolla, jotta tuleviin sähköposteihin voidaan tehdä tarvittavat korjaukset. Onnistuneet sukkahousut oikeiden toimittajien ja mediayritysten kanssa ovat hyvin suunnitellun strategian hedelmiä. Ja sitä on mahdotonta toteuttaa ilman ammattimaisia työkaluja.

Automaattisen PR-sähköpostikampanjan avulla sinulla on mahdollisuus säädellä sitä vaihe vaiheelta: alkaen media-alustojen etsimisestä aina sen tulosten analysointiin asti. Ja tässä yhteydessä Snov.io erottuu ihanteellisena ratkaisuna PR-tiimisi tuottavuuden parantamiseen sekä tuotteiden ja palveluiden edistämiseen.

Tekijä: J. M: Natalie Sydorenko

Uusimmat lähettäjältä Blog