Paranna myyntiä ilmaisilla palveluilla PR-kampanjoissasi

8 minuuttia luettu

Julkiset suhteet ovat juuret antiikin Kreikassa, jossa Platonin ja Aristoteleen kaltaiset filosofit kirjoittivat kirjoittamisen voimasta yleisen mielipiteen horjuttamiseksi.

Nykyaikana sanoma- ja aikakauslehdet muuttivat dramaattisesti tapaa, jolla PR-sisältöä luotiin ja jaettiin.

Tänä päivänä sosiaalisen median, hakukoneoptimoinnin (SEO), sisältömarkkinoinnin ja chat-viestipalveluiden jatkuva nousu vaatii PR:ltä sopeutumista ja kehittymistä. Brändit, jotka eivät pysy muutoksen etulinjassa, ovat vaarassa jäädä jälkeen.

Yksi tehokkaimmista tavoista edistää PR:ää on hyödyntää ilmaisia palveluita asiakkaiden tietoisuuden lisäämiseksi. Ilmaisten palveluiden tarjoaminen voi kuitenkin kostautua, jos et ole varovainen.

Tässä kerrotaan, mitä sinun tulee tietää, kun käytät ilmaisia palveluita PR-kampanjoissasi.

Kuinka käytät ilmaisia tarjouksia PR-kampanjassa

Haasteena ilmaisten tarjousten käyttämisessä PR-kampanjoissa on se, että ”ilmaisella” on taipumus houkutella esiin diilinhakijoita. Nämä ovat ihmisiä, jotka eivät joko kuulu kohdemarkkinoihisi tai joilla ei ole aikomustakaan todella ostaa tarjoamaasi.

Käyttääksesi ilmaisia tarjouksia tehokkaasti, sinulla on oltava suunnitelma, jolla rajoitat kampanjan ydinyleisöösi ja rajoitat ilmaisten palveluiden toimittamiseen käyttämääsi vaivaa. Ei ole väliä, jos kamppailet sopeutumisessa COVID-19:n muuttuvaan työympäristöön tai olet alalla, joka kukoistaa, kuten rahoitus ja kauppa. Suunnittelu on avainasemassa.

Luo yleisöllesi hyödyllinen tarjous

PR:ssä on kyse brändisi tavoittavuuden lisäämisestä huolellisesti kontrolloidun sisällön avulla. Tämä voi tarkoittaa yhteistyötä toimittajien kanssa, jotta he voivat puhua brändistäsi, tai yhteydenpitoa yhteisöjärjestöjen kanssa paikallisten ohjelmien tukemiseksi.

Lisäämällä tähän ilmaisen palvelun voit parantaa tavanomaisten PR-toimien tehokkuutta antamalla potentiaalisille asiakkaille positiivisen muistutuksen brändistäsi. Tämä voi olla konsultaation, kokeilujakson tai jopa fyysisen tuotteen muodossa. On kuitenkin tärkeää varmistaa, että tarjouksesi on herkkä ja ennen kaikkea todella hyödyllinen kohdeyleisöllesi.

Varmista, että tarjouksesi ratkaisee yleisösi kohtaaman ongelman. Muuten voit yhtä hyvin jakaa hyödytöntä brändiswagia. Keskity auttamaan asiakkaitasi sen sijaan, että koulutat heitä tai puhut brändistäsi tai tuotteestasi.

Varmista, että alustat, joita käytät viestisi levittämiseen, ovat sellaisia, joilla kohdeyleisösi hengailee. Jos kohderyhmäsi on esimerkiksi 16-22-vuotias, he tuskin viettävät paljon aikaa LinkedInissä.

Rajoita prospektien määrää tai automatisoi prosessi

Maksuttomat palvelut ovat suosittuja — kukapa ei haluaisi saada jotain ilmaiseksi? Ilmaiset palvelut voivat kuitenkin nopeasti syödä arvokasta aikaa, jonka voisit käyttää yrityksesi kasvattamiseen. Sen sijaan, että tarjoaisit ilmaisen palvelun kaikille, jotka tulevat vastaan, pyri rajoittamaan kampanjasi tavoittavuus kohderyhmääsi. Voit esimerkiksi käyttää maksullisia mainoksia kohdentaaksesi hyvin tiettyjä segmenttejä.

Virtuaalisen ansalangan luominen voi myös auttaa karsimaan pois potentiaaliset asiakkaat, jotka eivät sovi kohderyhmääsi. Pyydä esimerkiksi käyttäjiä täyttämään kyselylomake ennen ilmaisen palvelun ajoittamista, jolloin voit todeta, sopivatko he kohderyhmääsi. Käyttäjät, jotka eivät ole sitoutuneita, täyttävät lomakkeen epätodennäköisemmin, jolloin sinulla on enemmän aikaa keskittyä käyttäjiin, jotka sopivat kohderyhmääsi.

Vaihtoehtoisesti voit automatisoida koko prosessin – näin et tuhlaa aikaa mahdollisuuksiin, jotka eivät sovi sinulle. Ohjelmistoyritykset tekevät tämän usein tarjoamalla yhden tai kahden viikon ilmaisen kokeilujakson — käyttäjät pääsevät kokeilemaan ohjelmistoa, mutta yritys ei menetä mitään antamalla sellaisten ihmisten käyttää palvelua, jotka eivät sovi heidän ihanneasiakasprofiiliinsa.

Älkää unohtako seurantaa

Ilmaiset palvelut ovat loistavia saadaksesi huomiota brändillesi, mutta ne eivät lisää myyntiä, jos et seuraa. Seuranta osoittaa mahdollisille asiakkaille, että välität heistä, olet kiinnostunut auttamaan heitä ratkaisemaan ongelmansa ja tuot ratkaisusi etualalle.

Jos esimerkiksi tarjoat viikon ilmaisen rekisteröitymisen SEO-työkaluun, voit seurata kokeilutarjouksen viimeisenä päivänä, ovatko asiakkaat pitäneet työkalua hyödyllisenä. Jos tarjoat ilmaista talousneuvontaa, saatat antaa muutamia vinkkejä ja seurata viikkoa myöhemmin, miten vinkit ovat toimineet.

Ihmiset ovat kiireisiä, sähköpostit katoavat ja elämä jatkuu. Seuranta on kriittisen tärkeää, jotta tästä strategiasta saadaan kaikki hyöty irti.

Esimerkkejä ilmaispalvelujen käytöstä PR:ssä

Miltä ilmaisten palveluiden käyttö PR:ssä näyttää käytännössä? Varsinainen rakenne riippuu brändistäsi ja toimialastasi. Esimerkiksi sijoitusyritys voi tarjota ilmaista konsultointia, kun taas sosiaalisen median markkinointibrändi voi tarjota tusinan verran ilmaisia sosiaalisen median malleja.

Keskity löytämään jotain pientä, jota voit tarjota pienin kustannuksin – mutta joka tarjoaa suurta arvoa yleisöllesi. Ilmaisen palvelusi tai tuotteesi tulisi liittyä suoraan maksullisiin palveluihisi.

Tässä on muutamia esimerkkejä useilta toimialoilta:

• Yritysvalmentaja voisi tarjota vastavalmistuneille korkeakouluopiskelijoille ilmaisen ansioluettelon tarkistuksen.
  • SEO-brändi voisi tarjota ilmaisia verkkosivustojen SEO-tarkastuksia paikallisille yritysten omistajille.
  • Paikallinen ompelija voisi tarjota ilmaisia muutoksia paikalliselle voittoa tavoittelemattomalle teatteriseuralle.
  • Taloudellinen verkkosivusto voisi tarjota lukiolaisille kurssin säästämisestä ja sijoittamisesta.
  • Data-analytiikkayritys voisi tarjota ilmaisia konsultaatioita näyttääkseen potentiaalisille asiakkaille, kuinka tehokkaita heidän datansa voivat olla.

Yhteenveto

Valinta ilmaisten palveluiden (tai tuotteiden) tehokkaaseen käyttöön PR:ssä on tarjota ratkaisu haasteeseen, jonka yleisösi tällä hetkellä kohtaa. Tämä luo uskottavuutta.

Köhemmin, kun tarjoat maksullisen ratkaisun, he luottavat todennäköisemmin siihen, että voit auttaa heitä. Kokeile testata useita ratkaisuja löytääksesi sen, joka resonoi yleisösi kanssa.

Uusimmat lähettäjältä Blog