Kuinka kertoa tarinasi LinkedInissä & Luo henkilökohtainen brändi | ETalk Success Story | ETalk Success Story

5 minuuttia luettu

ETalk on aikuisille ja lapsille suunnattu englannin kielen oppimisalusta, joka tarjoaa henkilökohtaisia henkilökohtaisia englannin kielen etätunteja.

Sen perustaja Vyacheslav Zhiradkov on vakuuttunut siitä, että LinkedIn-verkosto on täydellinen paikka mainostaa brändiäsi ja laajentaa yrityskontaktien luetteloa. Siksi he ovat käyttäneet tätä ammatillista verkostoa jo pitkään.

LinkedInissä on se, että toisin kuin muissa sosiaalisissa verkostoissa, et näe, missä ihmiset viettävät lomiaan tai syövät illallista. LinkedInin avulla voit kuitenkin luoda verkoston, joka koostuu yhteyksistäsi ja yhteystietojesi yhteyksistä, ja joka yhdistää sinut automaattisesti tuhansiin liike-elämän ammattilaisiin.  LinkedInin merkitystä on vaikea yliarvioida.

Profiilisi pitäminen ajan tasalla on yksi vaikuttavimmista tavoista parantaa yhteydenottojesi määrää. Yleisösi ei ole vuorovaikutuksessa vain brändisi kanssa. Ihmiset tekevät kauppaa toisten ihmisten kanssa, joten profiileilla on merkitystä.

Vyacheslav Zhiradkov, eTalkin perustaja, tuntee hyvin alustan keskeiset säännöt. Siksi hänen LinkedIn-profiilinsa täytti alusta alkaen kaikki vaatimukset: se sisälsi tarvittavat tiedot, ammattikuvat, ystävät, kommentit ja suositukset.

Huhtikuussa 2022 Vyacheslav suunnitteli osallistuvansa Alpha Wolves Summit -konferenssiin. Tämä eksklusiivinen foorumi kokoaa aina yhteen laajan yrittäjäyhteisön sijoittajia ja startup-yrityksiä. Tapahtuma on täydellinen paikka solmia uusia liikesuhteita pääyhteistyökumppaneiden, johtavien palveluntarjoajien ja Keski- ja Itä-Euroopan ammattilaisten kanssa.

ETalk-tiimi päätti valmistautua konferenssiin perusteellisesti. Ennen kuin he pitchasivat konferenssin osallistujia LinkedInin kautta, he päättivät päivittää perustajan profiilin, jotta uusien liikesuhteiden luominen olisi helpompaa.

Mutta siinä oli ongelma. ”Featured”-lohkossa ei ollut yhtään viimeisintä julkaisua.

Älä laiminlyö tämän osion täyttämistä LinkedInissä. Ennen kuin otamme yhteyttä uuteen henkilöön LinkedInin kautta, pyrimme aina tutustumaan paremmin keskustelukumppaniin ja löytämään yhteisiä liiketoiminnallisia kiinnostuksen kohteita.

Sentähden Vjatšeslav Zhiradkov, kun hän tarkasteli potentiaalisten kumppaneiden profiileja LinkedInissä, kiinnitti huomiota heidän haastatteluihinsa talousmediassa ja luki liike-elämän artikkeleita.

Jos jokin asia LinkedInin jäseniä kiehtoo, se on tuore idea. Ajatusjohtajasisällön julkaiseminen LinkedIn-sivullasi on yksi tehokkaimmista tavoista kasvattaa yleisöäsi.

ETalk-tiimi ymmärsi, että perustajan tilin Suosikit-osiota ei voitu jättää tyhjäksi. Samaan aikaan ennen Alpha Wolves Summitin alkua oli liian vähän aikaa valmistella artikkeleita ja pitchata mediaa perinteisesti.

Vyacheslav ei myöskään käyttänyt PR-toimistoa, koska pelkästään tehtävän valmistelu ja toteutus olisi vienyt 3-4 viikkoa. Sen sijaan hän hyödynsi online-alustaa PRNEWS.IO, jonka kanssa hän oli tehnyt yhteistyötä useita vuosia aiemmin osana toista liiketoimintaprojektia.

PRNEWS.IO:n tiimi vastaa artikkeleiden ja haastattelujen sijoittamisesta tiedotusvälineisiin. Aloittaaksesi projektin sinun tulee rekisteröityä ja tutustua palvelun mahdollisuuksiin. Sen jälkeen voit valita luettelosta sopivan median ja tehdä tilauksen.

Vjatšeslav Zhiradkovin juttu oli julkaisujen toimittajille ajankohtainen: se julkaistiin tiedotusvälineissä seuraavana päivänä. Näin eTalk-kielikoulun perustaja sai nopeasti linkkejä tunnetuissa tiedotusvälineissä, joilla hän on rikastuttanut LinkedIn-profiiliaan.

”PRNEWS.IO:n avulla saimme yrityksemme medianäkyvyyttä nopeasti ja tehokkaasti. Yritykseni tarina tuli julkisesti ammattilaisyhteisön ja tulevien yhteistyökumppaneiden saataville Alpha Wolves Summit -foorumissa ja sen ulkopuolella.”   Jaa siis projektisi, tee tarinasi julkiseksi ja valmista sisältöä etukäteen odottamatta megatärkeää tapahtumaa.”

Verrattain usein nuoret yrittäjät ja startupit eivät ymmärrä, mitä kirjoittaa itsestään sosiaalisiin verkostoihin. Tämän seurauksena yrityksestä ei tule mainintoja mediassa. Se on haitallista yritysten verkostoitumiselle ja brändin edistämiselle. Aloita itsestäsi puhuminen yrityksesi alkutaipaleelta lähtien, suosittelee Vyacheslav Zhiradkov.

Uusimmat lähettäjältä Blog