Kuinka Korter ratkaisee paikallisille markkinoille pääsyn ongelman PRNEWS.IO:n avulla

13 minuuttia luettu

Tässä aineistossa kerromme asiakkaasta, jonka kanssa tekemästämme yhteistyöstä olemme vilpittömästi ylpeitä.

Korter luo ja hallinnoi verkkosivustoja ja mobiilisovelluksia, jotka auttavat asiakkaita ostamaan kiinteistöjä. Heidän liiketoimintansa kohtasi ongelman, joka liittyi paikallisille markkinoille pääsemiseen ja erityisesti Kazakstanin yleisön tavoittavuuden lisäämiseen.

Tämä tapaus osoittaa, miten Korter hyödynsi PRNEWS.IO:ta laajentaakseen asiakaskuntaansa uusilla paikallisilla markkinoilla.

Olemme vilpittömästi kiitollisia Korterin SEO-asiantuntija Yuriy Voronille mielenkiintoisesta ja hedelmällisestä haastattelusta.

Miten Korter ratkaisee paikallisille markkinoille pääsyn ongelman PRNEWS.IO:n avulla

Tietoa yrityksestä

Korter on proptech-alusta, kiinteistömarkkinapaikka, joka toimii yhdeksässä maassa:

Korter on yksi ukrainalaisen LUN-yhtiön yksiköistä. Yrityksen tavoitteena on auttaa ihmisiä valitsemaan ja ostamaan tuleva kotinsa verkossa. Verkkolähteisiinsä Korter-tiimi sijoittaa tietoa asuinkomplekseista ja niiden rakennuttajista ja päivittää sitä ilmaiseksi käyttäjilleen – kiinteistöjen ostajille.

Toisaalta markkinointi- ja myynninedistämistyökalut auttavat lisäämään potentiaalisten ostajien määrää rakennuttajille, kiinteistönvälittäjille ja asunnonomistajille. Siksi jälkimmäiset julkaisevat mielellään mainoksia Korterin alustoilla.

Seuraavassa on joitakin tilastoja, jotka antavat käsityksen yrityksen koosta:

• kokonaisyleisö kuukaudessa on 390,000+
  • Sivujen kokonaiskatselumäärä kuukaudessa on 2 600 000+.
  • asuinkompleksien kokonaismäärä yhdeksässä maassa on yli 8 900.

Korterilla on myös sovelluksia Androidille ja iOS:lle.

PRNEWS.IO: Mitä tavoitteita, päämääriä tai yrityksen ongelmia ratkaisette mediajulkaisuilla?

Yuriy Voron: SEO:ssa tarvitaan, että saat ja pidät liikennettä sivustolla:

• sivuston nopeus;
  • merkityksellinen ja laadukas sisältö;
  • kätevä käyttöliittymä ja UX;
  • sisäinen SEO-optimointi (uudelleenlinkitys, mikromerkintä, kriittisten virheiden puuttuminen jne.);
  • ulkoinen SEO-optimointi (linkkien rakentaminen ja SMM).

Linkkien rakentaminen on yksi ulkoisen optimoinnin keinoista, joka sisältää julkaisuja mediassa, mikä antaa:

• saada laadukkaita takalinkkejä sivustolle ja potentiaalista liikennettä, joka voi kulkea tämän linkin kautta;
  • brändin ja tunnettuuden rakentaminen kohdeyleisön keskuudessa (brändiä koskevien hakukoneiden kyselyjen määrän ja taajuuden lisääminen);
  • hakukoneiden luottamus sivustoon, jolla on paljon laadukkaita takalinkkejä.

Ongelma: laadukkaan medianäkyvyyden saaminen Kazakstanissa

Yrityksen tulo paikallisille markkinoille edellyttää aina lisäponnisteluja medianäkyvyyden varmistamiseksi. Tämä tarkoittaa, että on tehtävä lisätyötä sisällön valmistelun ja vuorovaikutuksen osalta paikallisten joukkotiedotusvälineiden kanssa. Lisäksi jokainen ”nuori” sivusto tarvitsee laadukkaita ja merkityksellisiä linkkejä.

Yhteistyön luominen paikallisten tiedotusvälineiden kanssa voi olla erillinen haaste, joka vaatii aikaa ja vaivaa. Se on välttämätöntä:

• tutkia markkinoita ja määrittää, mitkä tiedotusvälineet ovat suosittuja omalla markkina-alueellasi;
  • tulla toimeen toimittajan kanssa ja ottaa huomioon kulttuurierot;
  • käyttämään aikaa tiedottamiseen;
  • ymmärtää, että et voi maksaa palveluista minkään paikallisen maksujärjestelmän tai valuutan avulla.

Siksi Korter päätti käyttää PRNEWS.IO:n palveluja.

PRNEWS.IO: Onko teillä ollut ongelmia aineistonne julkaisemisprosessin käynnistämisessä joukkoviestimissä ja miten PRNEWS.IO on auttanut teitä tässä asiassa?

Yurii Voron: Kyllä, minulla oli. Minun oli erityisesti kirjoitettava yksittäisiä kirjeitä eri maiden sivustoille ja neuvoteltava julkaisuista kunkin tiedotusvälineen kanssa erikseen. Lisäksi minun oli palkattava linkkien rakentajia.

Ongelmat:

• On tarpeen koota tietokanta sivustoista, joista voi saada takalinkkejä.
  • Sinun on otettava yhteyttä erikseen jokaiseen sivustoon sähköpostitse, Telegramissa tai muilla yhteystiedoilla. Kazakstanissa jouduin jopa soittamaan joihinkin julkaisuihin.
  • Monet sivustot eivät vain kirjoita mitään takaisin eivätkä vastaa.
  • On tarpeen sopia ja selittää kullekin sivustolle (jos sivustolla ei ole paljon kokemusta vieraskirjoitusten vastaanottamisesta) ehdot. Esimerkiksi linkkejä ei tarvitse poistaa vuoden kuluttua, niiden on oltava avoimia (ilman noindexiä ja nofollowia), sivua ei saa sulkea indeksoinnista jne.
  • Jotkin alustat, vaikka olivat suostuneet ehtoihin, rikkoivat niitä, esimerkiksi poistivat artikkelin vuoden tai kuuden kuukauden kuluttua tai sulkivat nofollow-linkit. Eikä tällaisten sivustojen omistajilla ole paljonkaan vaikutusmahdollisuuksia. Esimerkiksi Isossa-Britanniassa, kuusi kuukautta myöhemmin, 40 sivustosta, joilla oli vieraskirjoituksia, viisi julkaisua poisti artikkelit, joista maksoimme.
  • On tarpeen erikseen sulkea oikeudelliset asiat jokaisen julkaisun kanssa laskujen, säädösten jne. muodossa.

Ratkaisu: vieraskirjoitukset paikallisissa joukkoviestimissä

Vuonna 2022 korter.kz-sivustolle tehtiin 106 vierasviestiä, joista 80 % tehtiin PRNEWS.IO:n kautta.

PRNEWS.IO: Vastasiko PRNEWS.IO-palvelu odotuksiasi? Ehdot, laatu, mukavuus.

Yuriy Voron: Kyllä, todellakin. Yleisesti ottaen kaikki on hyvin.

Pidin seuraavista asioista:

• selkeä vuorovaikutus sivustojen kanssa ilman henkilökohtaista viestintää – valitsin sivustot, maksoin, lähetin artikkelin ja sain linkin.
  • nopea palaute – esiin tulevat ongelmat ratkaistaan nopeasti. PRNEWS.IO:n tuki toimii nopeasti – erityinen kunnioitus tästä.
  • on hienoa, että on olemassa tietokanta eri maiden sivustoista, myös niistä maista, joissa digitaalinen media ja markkinat eivät yleensä ole kovin kehittyneet (esim. Tadžikistan, Uzbekistan jne.).
  • voit säästää rahaa linkinrakentajaan (eli sinun ei tarvitse palkata tai etsiä jotakuta, vaan voit tehdä sen itse ja käyttää siihen suhteellisen vähän aikaa).

Tulos: 40 % enemmän linkkejä

Yleisesti ottaen PRNEWS.IO:n kanssa tehdyn yhteistyön ansiosta yrityksen verkkosivustolle tulevien linkkien määrä kasvoi 40 prosenttia.

Esimerkkejä PRNEWS.IO:n kautta julkaistuista vieraskirjoituksista:

Laadukkaan medianäkyvyyden ansiosta korter.kz-sivuston kazakstanilaisen paikallisen version hakukoneoptimointiparametrit kasvoivat (Ahrefsista saadut tiedot):

korter.kz - backlinkki verkkotunnusten kasvu
korter.kz – backlinkki verkkotunnusten kasvu
korter.kz - orgaaninen liikenne
korter.kz – orgaaninen liikenne

Yurii Voron: Vaikka todellisuudessa suuri määrä takalinkkejä, vaikka ne olisivatkin laadukkaita, ei useinkaan tuo liikenteen kasvua vain siksi, että näitä takalinkkejä on nyt paljon. 10-15 vuotta sitten vastaava järjestelmä toimi Googlessa, mutta myöhemmin algoritmeja päivitettiin ja Google alkoi ottaa huomioon muitakin tekijöitä kuin backlinkit (esimerkiksi sivuston ikä, sisällön laatu ja määrä, käyttäytymistekijät jne).

Linkkien rakentaminen on kuitenkin edelleen yksi Googlen ranking-tekijöistä, jonka parissa kannattaa työskennellä, vaikka se ei tuottaisikaan välittömiä tuloksia.

Olla innovaattori kiinteistömarkkinoilla.

Takalinkit ovat yksi SEO:n ja verkkosivuston edistämisen tärkeimmistä osatekijöistä. Ne auttavat nostamaan sivuston sijoitusta hakukoneissa, mikä lisää liikennettä ja näkyvyyttä kohdeyleisölle. On kuitenkin huomattava, että backlinkit eivät ole ainoa tekijä, joka vaikuttaa sivuston sijoitukseen.

Takalinkkien määrän ja laadun lisäksi palvelun tai tuotteen laatu on tärkeää verkkosivuston menestyksekkään edistämisen kannalta. Siksi Korter menestyy paikallisilla markkinoilla.

PRNEWS.IO: Mikä erottaa teidät kilpailijoistanne?

Yuriy Voron: Se on ominaisuuksiemme ansiosta:

• Ilmalennot – lennokkimme lentävät rakennusten ympärillä näyttääkseen rakennustilanteen ja naapuruston.
  • Henkilökohtaiset työkalut, jotka tekevät asunnon etsimisestä nopeaa ja kätevää (interaktiivinen kartta, suodattimet, saatavilla olevat suunnitelmat ja hinnat, asuntojen ostoehdot, videot, valokuvat, asuntokompleksien kuvaukset, tiedot läheisestä infrastruktuurista jne.).
  • Sovellukset iOS- ja Android-käyttöjärjestelmissä.
  • Täydellinen interaktiivinen kartta kaikista kaupunkien asuinkomplekseista.
  • Joka kuukausi kuvaamme rakennusprosessia samoista paikoista, jotta voimme näyttää todellisen rakentamisen edistymisen.
  • Tarjoamme useissa maissa oikeudellista tukea asuntoa ostettaessa.

PRNEWS.IO: Mitä menestys merkitsee sinulle ja yrityksellesi?

Yurii Voron:

Yritykselle:

Auttaa mahdollisimman monia ihmisiä löytämään ja ostamaan ”ihanteellisen” kotinsa palveluidemme avulla.

Muuttaa kansainvälisten kiinteistömarkkinoiden suhdanteita. Sivustojemme kehittämisen ja käyttäjien kanssa käytävän vuorovaikutuksen avulla tehdä samanlaisista prosessinormeista niissä maissa, joissa meillä on edustus.

Koska sivustomme alkavat tarjota käyttäjille ilmakuvia asuntokomplekseista, valokuvia asuntorakennuksista, interaktiivisen kartan, nykyaikaisen ja kätevän sivustosuunnittelun, sovelluksia iOS- ja Android-alustoilla jne., tämä kannustaa kilpailijoitamme ”pysymään perässä” parantamalla sivustojaan ja käyttöliittymiään käyttäjille. Ja tämän seurauksena koko online-kiinteistöjen ala alkaa kehittyä ja kilpailla, mikä lopulta tekee sen palveluista parempia ja kätevämpiä keskivertokäyttäjille.

Tavoitteenamme on myös tulla johtavaksi toimijaksi online-kiinteistöjen alalla: saada sivustomme ensimmäiselle sijalle Googlen kiinteistöhauissa ja saada miljoonat ihmiset ympäri maailmaa käyttämään sovelluksiamme ja sivustojamme joka päivä.

Minulle yrityksen SEO-asiantuntijana se on tärkeää:

• Auttaa lisäämään ja ylläpitämään työstämieni sivustojen yleistä liikennettä.
  • Hankkia merkityksellisintä liikennettä, joka muuttuu liidiksi.
  • Parantaa sivuston käyttöliittymää, sisältöä ja vuorovaikutusta käyttäjien kanssa, koska hakukoneoptimointi on myös käyttäjien odotusten onnistunutta yhdistämistä siihen, mitä sivusto tarjoaa tai voi tarjota.

PRNEWS.IO: Ottaisitko yhteyttä PRNEWS.IO-tiimiin uuden haasteen vuoksi?

Yuriy Voron: Toki. Olen kiinnostunut erityisesti bloggaajien markkinoiden suuntaamisesta Telegramissa, Instagramissa, YouTubessa ja muilla alustoilla. Niin, että olisi mahdollista järjestelmällisesti valita, maksaa ja vastaanottaa linkkejä, kuten sivustojen tapauksessa.

Lisää inspiroivia grafiikoita Korterin sivuston paikallisista versioista.

korter.ge (Ahrefs)

korter.ge - backlinkkialueiden kasvu