Musiikin lisääminen Instagram-tarinaan

9 minuuttia luettu

Instagram-tarinoita on helppo luoda, mutta joskus ne saattavat vaatia paljon vaivaa, jotta niistä tulisi todella viihdyttäviä ja viraalisia. Onneksi Instagram päivittää jatkuvasti ominaisuuksiaan ja tarjoaa uusia työkaluja, jotka auttavat tekemään Instagram-tiloistamme hauskempia. Tässä postauksessa näet yksityiskohtaisen oppaan siitä, kuka voi ja miten lisätä musiikkia Instagram-tarinaan.

Kaikkiin upeisiin valokuviin tai videoihin, hienoihin suodattimiin ja tarroihin Instagram-tarinoissa voit nyt lisätä toisen tärkeän ja hauskan ominaisuuden – musiikin. Instagram tarjoaa sinulle listan kappaleita omasta kirjastostaan ja suosikkimusiikin suoratoistopalveluista, kuten Spotify, SoundCloud, Apple Music, Amazon Music ja Shazam. Tässä postauksessa näytän siis kaikki tavat lisätä musiikkia Instagram-tarinoihin, mutta katsotaan ensin, kuka ei voi käyttää tätä ominaisuutta.

Kuka ei voi lisätä musiikkia Instagram-tarinoihin?

how to add music to instagram story

Katsotaan ensin, voiko Instagram-tarinaan lisätä musiikkia. On muutama syy, miksi et ehkä soveltaisi tätä työkalua Instagram-tarinaan, ja ne ovat:

• Olet ehkä maassa, jossa tämä ominaisuus on poistettu käytöstä. Nyt musiikki on saatavilla yli 90 maassa, mutta Instagramin tiukan tekijänoikeuskäytännön vuoksi se on edelleen poistettu käytöstä joissakin maissa.
  • Instagram-sovelluksessasi on vanhentunut versio. Sinun on ehkä päivitettävä se.
  • Yrität käynnistää kampanjan brändätystä sisällöstä. Tekijänoikeuslakien ja Instagramin mainoskäytäntöjen vuoksi musiikkia ja joitakin muita ominaisuuksia, kuten tarroja ja hymiöitä, on rajoitettu brändätyn sisällön mainoksissa.

En tiedä, milloin muut maat saavat käyttöönsä tämän uuden ominaisuuden ja muuttuvatko Instagramin lisenssisäännöt yritystilien osalta, mutta pidän teidät ajan tasalla. Tiedän kuitenkin, miten saat lisää mahdollisuuksia tehostaa Instagram-tiliäsi – hanki vahvistus. Tutustu PRnews.io -palveluun, jonka avulla saat himoitun sinisen merkin helposti.

How To Get Verified On Instagram

Katsotaan nyt, onko tämä ominaisuus musiikin lisäämisestä Instagram Storiesiin käytettävissäsi:

1. Avaa Instagram-sovellus ja napauta vasemmassa yläkulmassa olevaa kamerakuvaketta tai sinistä plus-kuvaketta profiilikuvassasi.
  2. Tallenna video, ota valokuva tai lataa se kirjastostasi. Napauta sitten tarrakuvaketta, joka on neliönmuotoinen hymiö, jonka kulma on taivutettu.
  3. Etsi tarra, jossa on teksti ”MUSIIKKI” ja jonka vieressä on pieniä liikkuvia musiikkipalkkeja. Voit myös kirjoittaa ”musiikki” hakupalkkiin löytääksesi sen.
  4. Jos näet musiikki-vaihtoehdon, voit jatkaa musiikin lisäämistä, ja alla on yksityiskohtainen ohje.
Musiikkitarraa voi myös lisätä.

Jos et näe tätä vaihtoehtoa, tilisi kuuluu johonkin edellä selostetuista kolmesta kategoriasta, etkä voi lisätä musiikkia Instagramista. Vaikka sinulla ei olisi tätä ominaisuutta, sinulla on kuitenkin muitakin tapoja lisätä musiikkia Instagram-tarinaan. Siirry artikkelin loppuun, jossa näytän, miten voit lisätä musiikkia kolmannen osapuolen sovelluksista, kuten Spotifysta, Shazamista, Apple Musicista, SoundCloudista tai Amazon Musicista.

Musiikin lisääminen Instagramista

Aluksi lisätään musiikkia suoraan Instagramista:

• Luo uusi tarina napauttamalla kamerapainiketta tai Sinun tarinasi -kuvaketta.
  • Kameranäytössä ota uusi valokuva tai video tai lataa se.
  • Käytä haluamiasi suodattimia tai erikoistehosteita.
  • Näpäytä näytön yläreunassa olevaa Tarra-kuvaketta ja napauta Musiikkitarraa.

Musiikin etsiminen:

• Musiikki-näytössä voit etsiä kappaletta näytön yläreunassa olevalla hakupalkilla. Voit etsiä sitä eri kategorioiden kappale, artisti tai albumi mukaan.
  • Koskaamalla Toista-painiketta voit kuunnella lyhyen kappaleen.

Musiikin lisääminen ja muokkaaminen tarinoissa:

• Kun olet löytänyt kappaleen, lisää se tarinaan napauttamalla sitä.
  • Jos käytät tarinassasi kuvaa, musiikki soi enintään 15 sekuntia. Voit myös valita, kuinka kauan haluat musiikkiklipin soivan, mutta enintään 15 sekuntia.
  • Voit myös valita, mikä osa kappaleesta soi tarinassasi:
    • Siirrä liukupalkkia, kunnes löydät kappaleen osan, jonka haluat soittaa.
    • Vaihda kuvan kuvaa napauttamalla kuvan kuvaketta.
  • Jos haluat käyttää raitaa videossa Instagram leikkaa erillisiin 15 sekunnin osiin, mutta musiikki soi niin kauan kuin video pyörii.

Kappaleen sanoituksen lisääminen:

Joidenkin kappaleiden sanoitukset näkyvät näytöllä musiikin soidessa. Voit muokata sitä erilaisilla fonteilla ja malleilla. Kun joku katsoo tarinaasi, hän voi napauttaa sanoituksia saadakseen lisätietoja artistista tai kuunnellakseen kappaleen.

Musiikkitarran asettaminen:

Kun olet valinnut kappaleen, se ilmestyy tarraksi tarinaan. Tässä vaiheessa sinulla on joitakin vaihtoehtoja. Joissakin kappaleissa voi olla useita pikkukuvia, napauta niitä ja näet mallit. Voit myös valita tarran paikan tarrassasi siirtämällä sitä sormellasi näytöllä.

Musiikkitarran koon ja suunnan muuttaminen:

• Napauta ja laajenna kahdella sormella.
  • Palaa edelliseen ulkoasuun kaksoisnapauttamalla sitä, jolloin sen pikkukuvan ulkoasu muuttuu.
  • Palaa tarinaan napauttamalla Valmis.
Palaa tarinaan napauttamalla sitä.

Jos haluat julkaista videon, voit tehdä tarrallasi vielä enemmän:

Pidä sitä painettuna, niin voit sijoittaa tämän tarran tiettyyn esineeseen tai henkilöön videolla. Tämä tarra liikkuu kohteen tai henkilön mukana, kun se liikkuu videossa.

Tarinoiden julkaiseminen ja katseleminen musiikilla:

Kun olet lopettanut musiikin mukauttamisen, julkaise tarinasi napauttamalla Tarinasi-kuvaketta. Voit tarkastella tarinaasi napauttamalla Tarinasi-kuvaketta. Tarinasi tulee näkyviin ja musiikki soi automaattisesti. Kappaleen kuvan napauttaminen keskeyttää kappaleen ja tuo esiin musiikkisoittimen, jossa on soitto-/taukopainike ja muita vaihtoehtoja. Seuraajasi voivat tarkistaa tarinasi ja soittaa musiikkia samalla tavalla.

Musiikin lisääminen ulkoisista palveluista

Musiikin lisääminen Spotifysta, SoundCloudista, Apple Playsta, Amazon Playsta tai Shazamista edellyttää, että sinulla on näiden palveluiden mobiilisovellukset.

Muista, että jos lisäät musiikkia ulkoisista sovelluksista, Instagram tarkistaa tarinasi tekijänoikeusrikkomusten varalta. Jos se havaitaan, he poistavat äänen Instagram-postauksestasi.

Lisätäksesi kappaleita sovelluksista Instagram Storiesiin toimi seuraavasti:

• Avaa Spotify-, SoundCloud-, Apple Play-, Amazon Play- tai Shazam-sovellus.
  • Etsi ja valitse kappale, jonka haluat jakaa Instagram-tarinaan.
  • Jos kappale on parhaillaan soitossa, etsi kolme pistettä oikealla ja napauta ”Jaa”.
  • Jos kappale ei ole parhaillaan soitossa, kosketa 3D-koskettimella tai paina pitkään kappaleen päällä ja valitse sitten ”Jaa kappale”.
  • Valitse jakamisvaihtoehdoista yksi Instagram Stories.
  • Napauta sitä ja pääset Instagram-tarinaan, jossa valittu kappale näkyy kuvakkeineen.
  • Lisää tarinaan tekstiä, GIF:iä, tarroja, suodattimia ja muita efektejä.
  • Posta se.

Onko Instagram-tilisi valmis vahvistettavaksi?

Lataa ILMAINEN tarkistuslistamme

Loppusanat: Kuinka lisätä musiikkia Instagram-tarinaan

Onneksi Instagram tarjoaa paljon työkaluja, joiden avulla voit ilmaista itseäsi ja pitää hauskaa. Instagram on muutakin kuin selfieitä ja ruokakuvia. Tehosta Instagramiasi Galaxy Marketing:n avulla. Tee Instagram-tilistäsi mahdollisimman hauska ja Nämä Instagram-vinkit auttavat sinua vauhdittamaan profiiliasi.

Uusimmat lähettäjältä Blog