Alpha Serven menestystarina: Miten luoda menestyksekäs tuotteen lanseeraus, joka lisää myyntiä?

3 minuuttia luettu
–>

Yli 15 vuoden ajan, Alpha Serve on ollut aktiivinen toimija Euroopan ja Yhdysvaltojen ohjelmistokehitysmarkkinoilla. Kolme vuotta sitten tiimi päätti keskittyä omien tuotteidensa luomiseen ja lanseerasi lisäosia Atlassianin markkinapaikalle. Idea toteutettiin menestyksekkäästi ja se toi pian merkittävää voittoa.

”Markkinapaikkojen kanssa työskentelyn mahdollisuudet olivat tiimillemme selvät. Aloimme julkaista erilaisia tuotteita eri aloilta Atlassianin markkinapaikalle. Business Intelligence & Data Analytics -segmentti osoitti hienoja tuloksia. Tiimimme saavutti vakaat tulot ja lisäsi markkinapaikkojen määrää. Tällä hetkellä Alpha Serven tuotteet ovat jo esillä sellaisilla markkinapaikoilla kuin Atlassian, ServiceNow ja Shopify”, – kertoo Alpha Serven strategiajohtaja Anna Odrinskaya.

Selkeä markkinointifakta. Jopa menestyksekkäästi lanseerattuja tuotteita tulisi tukea markkinointikampanjalla. Kehittääkseen uusien tuotteiden natiivimainontaa Alpha Serven tiimi keskittyi sisältömarkkinointiin ja alkoi luoda artikkeleita yritysblogiinsa. Lisäksi tiimi mietti, miten saada julkaisuja alan johtavissa ja liike-elämän tiedotusvälineissä.

Yhteistyötä PR-toimistojen kanssa Alpha Serve ei useista syistä suunnitellut.

Ensinnäkin vuorovaikutus ulkopuolisten asiantuntijoiden kanssa vaatii paljon resursseja (ennen kaikkea aikaa) johtuen markkinaraon erityispiirteistä ja henkilöstön vaihtuvuudesta tällaisissa PR-organisaatioissa.

Toiseksi tiimi asetti kunkin tuotteen edistämiselle tarkat tavoitteet, ymmärsi, mistä kirjoitetaan ja mihin medioihin teksti tulisi sijoittaa.

Kolmanneksi Alpha Servellä oli omat copywriterit, eikä se nähnyt järkeväksi maksaa koko toimiston henkilökunnan palveluista.

Säästääkseen aikaa lukuisten tiedotusvälineiden etsimiseen, seurantaan ja neuvotteluihin niiden kanssa sekä sopimusten ja kaikkien niihin liittyvien asiakirjapakettien laatimiseen Alpha Serve -tiimi valitsi sponsoroitujen julkaisujen hallinnointiin ”yhden luukun” periaatteen.

Yritys sai PRNEWS.IO-alustan kautta kolmannen osapuolen julkaisuja SEO:ta ja relevanttien yleisöjen tavoittamista varten. PRNEWS.IO:n laajan valikoiman ansiosta oli mahdollista valita kapeat tiedotusvälineet, joilla oli relevantti yleisö ja mahdollisuus sijoittaa do-follow-linkkejä. Rekisteröitymällä hakemistoon Alpha Serven työntekijällä oli helppo pääsy kaikkiin tarvittaviin tiedotusvälineisiin. Kätevän navigoinnin ja suodatinjärjestelmän avulla käyttäjät pystyivät valitsemaan mediaa yrityksen kannalta kriittisten kriteerien mukaan: maat, kategoriat, SEO-mittarit, osallistumistilastot, tiedot liikennelähteestä jne.

Alpha Serven yhteistyö PRNEWS.IO:n kanssa ratkaisi kaikki uusien tuotteiden edistämiseen liittyvät ongelmat. Se myös säästi aikaa ja tarjosi nopeasti taatut julkaisut ja läpinäkyvät liikesuhteet kustantajiin.

Artikkelien sijoittaminen alan mediassa auttoi yleisöä keskittymään uusiin Alpha Serve -tuotteisiin, lisäsi sivuston kävijämäärää ja brändin tunnettuutta ammattiyhteisössä.

Uusimmat lähettäjältä Blog